بازدید 2474
وزیر انرژی روسیه:

برای ادامه همکاری نفتی با ایران امیدواریم

وزیر انرژی روسیه برای ادامه همکاری نفتی با ایران در چارچوب طرح مبادله نفت با کالا ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۷۵۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 23 December 2017

وزیر انرژی روسیه برای ادامه همکاری نفتی با ایران در چارچوب طرح مبادله نفت با کالا ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا، «آلکساندر نوواک» روز شنبه در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» به کمک روسیه به صادرات نفت ایران به کشورهای دیگر در چارچوب برنامه مبادله نفت در مقابل کالا اشاره کرد.

برای ادامه همکاری نفتی با ایران امیدواریم

وزیر انرژی روسیه با رد ادعای خبرنگار روس مبنی بر خرید نفت ایران از سوی این کشور گفت: این حقیقت ندارد. شرکت روسی 'پروم سیریه ایمپورت' نفت ایران را خریداری نکرده بلکه به عنوان واسطه فروش آن به خریدار خارجی اقدام می‌کند.

وی افزود: این نوع اقدام با تفاهم نامه سال 2014 ایران و روسیه هماهنگ است. طبق این سند طرف ایرانی می‌تواند بخشی از درآمد حاصله را برای خرید کالا از روسیه هزینه کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: در واقع این اقدام دیگری در جهت بالا بردن حجم بازرگانی ایران و روسیه است. هرچند گفته می‌شود تاکنون فقط یک محموله به حجم یک میلیون بشکه فروخته شده است.

نوواک در مورد علت علاقه‌مندی ایران به این نوع معامله در شرایط رفع تحریم ها گفت: تفاهم نامه در دورانی امضا شد که تحریم ‌ها علیه ایران لغو نشده بود. دو طرف اینک در مورد باطل نکردن تفاهم نامه و استفاده از این ساز و کار برای افزایش حجم بازرگانی به توافق رسیده‌اند.

وی گفت: امیدوارم حجم صادرات نفت ایران با کمک روسیه به کشورهای دیگر افزایش یابد و مطابق توافق اولیه این میزان می تواند تا 5 میلیون تن در سال افزایش بیابد.

پیشتر «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران نیز از برنامه ریزی برای صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت با کمک روسیه خبر داده بود.

زنگنه سوم اسفندماه پارسال پس از دیدار با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه، گفته بود: بر اساس توافقنامه میان دو کشور روزانه 100 هزار بشکه نفت خام ایران به روسیه تحویل و به مقاصدی که این کشور اعلام می کند، صادر خواهد شد.

وزیر نفت افزود: پنجاه درصد از ارزش محموله های صادراتی یاد شده، در مواعد مشخص به صورت نقد به ایران پرداخت می شود و مابقی آن نیز برای تأمین مالی واردات کالاهای روسی مورد نیاز ایران، هزینه خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر