بازدید 2997

محمد بن سلمان و محمد بن زاید «محمود عباس» را تهدید کردند

یک پایگاه اطلاعاتی اسرائیلی مدعی شده است محمود عباس تحت فشار محمد بن سلمان و محمد بن زاید قرار گرفته تا در مواضع خود در قبال مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس، نرمش به خرج بدهد.
کد خبر: ۷۵۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸ 24 December 2017

یک پایگاه اطلاعاتی اسرائیلی مدعی شده است محمود عباس تحت فشار محمد بن سلمان و محمد بن زاید قرار گرفته تا در مواضع خود در قبال مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس، نرمش به خرج بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر پایگاه اطلاعاتی «تیک دبکا»، اسرائیل در گزارشی از جزئیات دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی پرده برداشته است.

بر اساس این خبر در این دیدار که پنجشنبه گذشته صورت گرفته است امارات برای ادامه حمایت های خود از تشکیلات خودگردان فلسطین، شروطی را در برابر محمود عباس قرار داده است.

در حالی که روز پنجشنبه جامعه جهانی متفق القول با تصمیم دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مخالفت کرده اند، این پایگاه اسرائیلی مدعی شده است که گام های واقعی و مهم در خصوص قدس روز پنجشنبه نه در نیویورک بلکه در ابوظبی و ریاض برداشته شد.

این پایگاه نوشته در حالی که مجمع عمومی سازمان ملل رأی خود در حمایت از قدس را اعلام کرده بود، نشستی «واقعی» در قصر محمد بن زاید با حضور محمود عباس برگزار شده بود و به جای اینکه محمود عباس در نشست نیویورک شرکت کند مجبور شده بود تا با محمد بن زاید دیدار کند.

بر اساس این گزارش محمد بن زاید به محمود عباس گفته که امارات از فلسطین در زمینه مبارزات خود برای قدس حمایت خواهد کرد اما فلسطین نباید تصمیم ترامپ در خصوص قدس را اعلام جنگ تلقی کند و در این زمینه امارات از فلسطین حمایت نخواهد کرد.

ماجرا به اینجا ختم نشده است و محمد بن زاید رسما محمود عباس را تهدید کرده و گفته: شما فلسطینی ها اگر بخواهید حمایت های ما از شما ادامه پیدا کند بدانید که نباید جبهه ای برای مقابله با ترامپ ایجاد کنید و اگر تصمیم گرفتید که در این مسیر حرکت کنید ما دیگر از امروز به بعد از شما حمایت نخواهیم کرد.

بن زاید همچنین ضمن اشاره به اظهارات ضد آمریکایی رئیس جمهور ترکیه، از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته تا ارتباط خود را با اردوغان قطع کنند.

این پایگاه اسرائیلی گزارش داده که برای سومین بار در ۲۴ ساعت محمود عباس همین سخنان را از دیگر سران عربی نیز شنیده است، او روز چهارشنبه گذشته و پیش از سفرش به ابوظبی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرده و بعد از آن صبح پنجشنبه هم با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرده است.

بر اساس این خبر محمد بن سلمان، محمد بن زاید و ملک سلمان هر سه به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته اند تنها در صورتی که جبهه ای علیه ترامپ در منطقه ایجاد نکند، عربستان و امارات از فلسطینی ها حمایت خواهد کرد.

پیشتر «انور قراش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در واکنش به حمایت بین المللی از قدس گفته بود که این حمایت ها پرونده فلسطین را در صدر توجه جهانی قرار داده است و اما چیزی که در شرایط فعلی اهمیت دارد این است که کار سیاسی در خصوص قدس در پیش گرفته شود و نقش مهمتر را باید فلسطینی ها و اعراب به دست بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل