بازدید 4315

خسارت زلزله کوهبنان به ساختمان دادگستری زرند

کد خبر: ۷۵۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ 24 December 2017

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متاسفانه در زلزله اخیر کوهبنان به ساختمان دادگستری زرند صدمات زیادی وارد شد و امروز صراحتا در این خصوص اعلام خطر می کنیم.

به گزارش مهر، یدالله موحد شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: ساختمان دادگستری در کوهبنان و راور مقاوم سازی شده و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد و در زلزله های اخیر همکاران ما با قدرت و بدون توقف به مردم خدمت رسانی کردند.

وی افزود: دادگستری زرند در سال های گذشته بر اثر زلزله دچار آسیب شد که قرار بود بازسازی شود؛ در این رابطه ۸۰۰ میلیون هم مصوب شد که یک ریال از این اعتبار تخصیص نیافت.

موحد گفت: متاسفانه در زلزله اخیر به ساختمان دادگستری زرند صدمات بیشتری وارد شد؛ با توجه به اینکه دادگستری مرکز تجمع افراد است در این زمینه نگرانی های زیادی داریم و امروز صراحتا اعلام خطر می کنیم.

وی بیان کرد: مردم مراجعات زیادی به دادگستری دارند و ممکن است هر لحظه ساختمان دادگستری زرند فرو ریزد و مشکلات جدی به وجود آورد؛ تاکید داریم مصوبه قبلی ستاد در زمینه تخصیص اعتبار مجدد و با جدیت دنبال شود تا بتوانیم این ساختمان را نوسازی و تکمیل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: زندان شهرستان زرند یک زندان قدیمی با تراکم جمعیتی زیاد است.

موحد گفت: زلزله خود چالش های امنیتی ایجاد می کند و یکی از تبعات زلزله این است که نظم و امنیت را متزلزل می کند و مشکلاتی را به وجود می آورد؛ اگر ساختارهای زندان آسیب ببینند و جمعی از زندانیان وارد شهر زلزله زده شوند قطعا بحران تشدید شده و تبعات امنیتی سنگینی به جامعه وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی جدی در مورد زندان زرند داریم، افزود: اکنون در این زندان یک هزار و ۴۰۰ زندانی وجود دارد و به محض وقوع زلزله زندانیان دچار نگرانی می شوند و انتظار دارند درب زندان به روی آنها باز شود و از این محیط خارج شوند که این امر عملا امکان پذیر نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: درخواست داریم زندان جدیدی برای شهرستان زرند ساخته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر