بازدید 26432
همزمان با افزایش تنش ها در شرق اروپا و شبه جزیره کره:

فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا: جنگی بزرگ در راه است/ کره شمالی: قطعنامه شورای امنیت اعلام جنگ است

بسیاری از ناظران در ماه های اخیر هشدار داده اند که ایالات متحده در حال آماده شده برای یک جنگ بزرگ است. در همین رابطه ساعاتی پیش فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا گفته است که نیروهای آمریکا در حال آماده باش جنگی کامل به سر می برند.
کد خبر: ۷۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 24 December 2017

بسیاری از ناظران در ماه های اخیر هشدار داده اند که ایالات متحده در حال آماده شده برای یک جنگ بزرگ است. در همین رابطه ساعاتی پیش فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا گفته است که نیروهای آمریکا در حال آماده باش جنگی کامل به سر می برند.

به گزارش تابناک، در همین راستا، بار دیگر تنش ها در شرق اروپا و شبه جزیره کره به اوج خود رسیده است به طوری که رابرت نِلر فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در آستانه سال نوی میلادی در نروژ گفت جنگ بزرگی در راه است و نیروهای این کشور در شمال اروپا باید همیشه آماده باشند.

روزنامه بیزنس اینسایدر نوشت، نِلر در جمع نظامیان آمریکا در پایگاه نظامی این کشور واقع در نروژ گفت، امیدوار است اشتباه کند اما جنگی در راه است و نیروهای آمریکایی با حضور خود در نروژ، در واقع در جنگی اطلاعاتی و سیاسی هستند. 

فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا: جنگی بزرگ در راه است!

رابرت نِلر به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در نروژ گفت، انتظار دارد این افراد تمرکز خود را از خاورمیانه به سمت روسیه و اقیانوس آرام شامل کره شمالی و چین و روسیه معطوف کنند. وی گفت کره شمالی، چین و  روسیه سه تهدید علیه آمریکا هستند همچنین افزود، روسیه با تجاوز به گرجستان و اوکراین تمایل خود برای نقض تمامیت ارضی دیگر کشورها را در منطقه نشان می‌دهد. 

در همین رابطه، آنتونی مونتیرو در این‌باره به اسپوتنیک گفت گذشته از اینکه جنگی رخ می‌دهد یا نه، اظهارات این فرمانده درباره احتمال وقوع جنگ با روسیه تاییدی بر این گفته آمریکایی‌ها است که همیشه گفته‌اند: ما با روسیه در جنگ سرد هستیم.

مونتیرو در این مورد گفت: «این جنگ سرد از جنگ سرد اول خطرناکتر است. زیرا هیچ ساختار قانونی یا پیمانی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد که از وقوع اشتباهی که به یک جنگ جهانی منجر شود، جلوگیری کند».

این تحلیلگر همچنین افزود: «آمریکا سلاح‌های هسته‌ای خود را به اروپای شرقی در لهستان و رومانی انتقال داده است. سلاح‌های آمریکا تاکنون به این اندازه (به روسیه) نزدیک نبوده‌اند».

استقرار 330 تفنگدار آمریکایی در خاک نروژ از ماه ژانویه آغاز شد. مسکو در آن زمان اعلام کرد این تصمیم آمریکا بر خلاف سیاست نروژ درباره استقرار پایگاه‌های نظامی خارجی است.

«ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اکتبر 2016 که استقرار این نیروها اعلام شد، گفت: «ما معتقدیم که این تصمیم آمریکا با سیاست نروژ برای مستقر نکردن پایگاه‌های نظامی خارجی در زمان صلح در خاک این کشور تناقض دارد».

از دیدگاه زاخاروف این اقدام به تامین و حفظ ثبات و امنیت در اروپای شمالی کمکی نمی‌کند.

 از سوی دیگر، کره شمالی در واکنش به تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، گفته آن را «تجاوز به تمامیت ارضی خود»، «اقدامی به‌سوی جنگ» و «ایجاد بی‌ثباتی» می‌داند. پیونگ‌یانگ تهدید کرده حامیان تحریم‌ها را تنبیه خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل، اول دی‌ماه، در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ‌یانگ تصویب کرد.

کره شمالی هشدار داده به فعالیت‌های نظامی خود، که آن‌ را «قدرت هسته‌ای بازدارنده در برابر تهدیدهای اتمی و اقدامات باج‌خواهانه آمریکا» نامیده، ادامه خواهد داد.

کره شمالی همچنین از قصد خود برای تقویت نیروهای دفاعی تقابل اتمی خبر داده بود.

از سوی دیگر اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دو روز پیش از این گفته بود اجماع اعضای شورای امنیت نشان می‌دهد که جهان به دنبال صلح است.

تحریم‌های روز جمعه شورای امنیت، پس از پرتاب آزمایشی یک موشک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در هفتم آذر ماه، تصویب شدند. قطعنامه اخیر علاوه بر آنکه واردات فرآورده‌های نفتی و صادرات برخی اقلام را با محدودیت‌های تازه روبه‌‌رو کرده، به کارگران کره شمالی در دیگر کشورها، مهلت کوتاهی برای بازگشت به کشور خود داد. ۱۵ عضو شورای امنیت، در تشدید تحریم‌ها، هم‌رای بودند.

بنا بر برآوردها ده‌ها هزار نفر از شهروندان کره شمالی، تحت برنامه‌ای سازمان‌یافته توسط دولت آن کشور، برای کار به کشورهای خارجی فرستاده می‌شوند. این کارگران باید بخش عمده‌ای از درآمد خود را به پیونگ‌یانگ بفرستند؛ آنچه خود تامین‌کننده بخش مهمی از ارز خارجی در کره شمالی‌ست.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۸
درین شرایط باید آسته بری آسته بیای.
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
نمیشود به کشوری که موشک و بمب هسته ای دارد حمله کرد این تحرکات نظامی مشکوک هست
قرار نشد مقاله رو سانسور کنید.
وی گفت کره شمالی، ایران، چین و روسیه چهار تهدید علیه آمریکا هستند
به نظر من ما باید در حالت آماده باش قرار بگیریم
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
خیلی بعیده که آمریکا بخواد به کره شمالی با اون همه کلاهک هسته ای و زیردریایی حمله کنه
این ی توجیه برای جابه جایی نیرو و ادوات هست هدف آمریکا کره نیست ایرانه ما باید بیشتر دقت کنیم و حواسمون باشه که غافلگیر نشیم
پس متحدین استراتژیک کره شمالی که روسیه و چین بودن چی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
زمانی روزنامه کیهان میگفت عربستان اگر به یمن حمله کند ظرف چند روز طومارش بر چیده میشود اما نشد.
برای ترامپ جان مردم کره جنوبی وژاپن هیچ ارزشی ندارد که بخواهد بخاطر ان تهدید دائمی کره شمالی را برای مردم امریکا نایده بگیرد واین احتمال حمله امریکا را از هر زمانی بیشتر می کند
روسیه و چین دارن ذخایر طلا و فلزاتشون را افزایش میدن . کم کم دارن مقدمات حذف دلار را میچینن و آمریکا رصد کرده که میزان طلای این کشورها داره افزایش پیدا میکنه و به زودی برای جلوگیری از حذف دلار و ورشکستگی امریکا باید جنگی راه بندازه . کره شمالی بهانست و میخواد جنگ را بکشونه به چین و ژاپ و پس از نابود کردن بخشی از اقتصاد این کشورها بعد سر فرصت بره سراغ روسیه.
بعید می دونم جنگی بین آمریکا و کشوری دیگه مخصوصاً کره رخ بده . جنگ خیلی هزینه داره .
به نظر من هر اتفاق بزرگی که قرار است رخ دهد قبل از ۲۰۲۵ اتفاق خواهد افتاد و ما باید با دوستی و مصالحه با کلیه همسایگان اعم از ملت های بی دولت، منظورم کوردها‌ یا با دولت از شراره های این آتش بزرگ خود را دور نگه داریم.
مطئن باشید اگر آمریکا و اروپا به کره شمالی حمله کنند نه چین و نه روسیه هیچ کاری برای نجات رژیم دیکتاتور کره شمالی نخواهند کند
من نمیدونم این رئیس روئسای امریکایی چیزی به اسم محرمانه یا سری(حفاظت اطلاعات) ندارن که همیشه کاراشونو تو بوقو کرنا میکنن؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
دارن منتها یه چیزی هم دارند به اسم جنگ روانی و تهدید تا بقیه رو بترسونن
براى نجات نسل آينده درايران ترك يمن ولبنان وسوريه ضرورى است اما كجاست گوش شنوا؟!؟ ايران بازيچه روسيه وآمريكا شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
"براى نجات نسل آينده درايران ترك يمن ولبنان وسوريه ضرورى است" که اینطور ... میگم میخوای اسرایل هم به رسمیت بشناسیم یا کلا دست از مسلمون بودن برداریم تا خیال شما راحت بشه اینقدر نترسی؟
آمریکا مغز خر نخورده که به کشورهای هسته ای حمله کنه .. ما باید بترسیم که نتوانستیم بمب بسازیم .. حرامش کردیم و شاید این حرام کردن به قیمت حرام شدن کشور و ملت تمام بشه

فقط خدا بهمون رحم کنه
جنگ با چین و روسیه که بعید است ولی کره شمالی قطعا شکست خواهد خورد
باید دعا کنیم کره شمالی بیشتر هارت و پورت کنه تا امریکا بره سراغ اون و این طرفا نیاد هرچند ایران همینجوری هم با آلودگی هوا و زلزله وخشکسالی و بیکاری و گرانی و فساد گسترده خود به خود نابودمون میکنه
سنگ بزرگ علامت نزدن است
همین که تو خاورمیانه جنگ نباشه برای ما کافیست
هزینه این جنگ برای آمریکا خیلی کمتر از هزینه حذف دلار توسط ابرقدرت هایی مانند چین و روسیه و... است / بعید نیست که جنگی بزرگ اتفاق بیفتد بین آمریکا و متحدان اروپایی در مقابل چین و روسیه و برای جنگ با چین و روسیه مطمنا آمریکا به خاک و آسمان ایران احتیاج دارد . که پله پله این نقشه هایش رو اجرا خواهد کرد . امیدوارم که جنگی رخ ندهد و گرنه جنگ جهانی بزرگی و خسارات جانی و مالی زیادی دارد.
ترامپ قبل جنگ با هر کشوری اعلام نمیکنه میخاد باهاش بجنگه، شاید حرفهای این مقام نظامی امریکایی هم در همون راستا باشه، این حرفاشون رد گم کنیه؛ امریکا نتونست اتحاد جهانی رو علیه ایران راه بندازه ولی موفق شد اتحاد منطقه ای متشکل از همه شیخک های عرب و اسراییل علیه ایران راه بندازه، اگه الان به ما حمله نکنن عمرا دیگه به این صورت متحد نمیشن و زمینه همکاری بین عرب و اسراییل ایجاد نمیشه، بنظرم برای اینکه اخر الزمان صهیونیستی رو راه بندازن به حذف ایران از معادلات منطقه نیاز دارن، بیشتر از روسیه چین یا کره شمالی ما باید این تهدید رو جدی بگیریم
رابرت راست میگه به راحتی میتوان ترس را در اظهاراتش و القا به تفنگداران امریکا فهمید عکس دستگیری و اشک ترس امریکایی را هم در خلیج فارس فاخر دیدیم.
هنگامی که بین دو قدرت بزرگ جنگ می شود و دیگر کشور ها را درگیر می کند سه راه بیشتر وجود ندارد:
1 - به یکی از ابر قدرت ها اعلام همبستگی و اعلان جنگ به دیگر طرف داشته باشی.
2 - جبهه واحدی تشکیل داده و هر کس به کشورت تعرض کرد را پشیمان کنی و با تمام قدرت پاسخ بدهی همزمان به طرف در جنگ کمک نکنی و تا پایان جنگ ارتباط نظامی و اطلاعاتی را با هر دو طرف جنگ قطع کنی.
3 - بی طرف بمانی و منتظر باشی که یکی از طرفین ببلعدت و یا سرزمینت بشود محل جنگ دو طرف درگیر. در پایان جنگ انها صلح کرده و می روند پی کارشان و تو می مانی و یک کشور ویران.

حالا خود دانی.
به ایران حمله خواهد شد نه کره شمالی.دارن ایران رو مشغول میکنن و دولت هم از داخل داره با گرونیا به این انر کنک میکنه.امروز حرف من رو بخونید تا وقتش
باتوجه به شکست پیاپی سیاستهای آمریکا در منطقه خصوصاً افغانستان ، عراق ، سوریه ، فلسطین و ایران و همچنین عدم همراهی اتحادیه اروپا بعیداست جنگی نظامی رخ دهد . مگر ترامپ از روی دیوانگی چنین تصمیمی بگیردکه در صورت چنین تصمیم احماقانه ای ، آمریکا بیشترین صدمات را ازاین رویایی خواهد خورد.
آرزوی قلبی ام اینه که این پسرک منگول حاکم بر کره شمالی که یک ملت را به اسارت گرفته سرنگون بشه
هفتاد دو سال از پایان جنگ جهانی دوم میگذرد ،تغیرات زیادی در جهان بوجود آمده ( پادشاهی از ایران بر افتاده اتحاد جماهیری شوروی فروپاشیده ،وده ها کشور از آن بوجود آمده ،افغانستان به یک کشور بی ثبات تبدیل شده ،پاکستان ،وهندوستان صاحب ،سلاح اتمی شده اند ،چین ،فقیر اکنون شده دومین اقتصاد برتر جهان ،روسیه بعد از فروپاشی ،شوروی خودرا دوباره باز سازی نموده ،انگلیس ورشکستهٔ جنگ دوم جهانی ،اقتصاد خود را بازسازی نموده ،واز برگزیت دارد خارج میشود،آلمان شکست خورده. جنگ دوم جنگ جهانی ،دوباره به قدرت اول اقتصاد اروپا بدل شده ،و ده ها کشور شرق آسیا دارای اقتصاد قوی ،وپایدار شده ،) همهٔ اینها دلیلی میشود برای راه انداختن یک جنگ بزرگ ،به مقیاس جهانی ،که امریکا وکشورهای دارای تکنولژی تولید سلاحهای متنوع که هم آزمایش واقعی شود ،وهم ابرقدرت جدید جهان شناخته شود ،ویک ارز برتر هم بشود پایهٔ پول جهانی ،وصدها دلیل دیگر ،،،،،،، در واقع جهان به بک جنگ گسترده ،و،ویرانگر نیاز دارد ؟،،،،
چين روزانه حدود نه ميليون بشكه نفت ميخرد اعلام كرده است از اول سال جديد درچين بورس نفت راه ميكند وبهاء خريد هاى نفتى را فقط با يوان ميپردازد وعربستان هم مجبور است نفت خودرا با دلار بفروشد پس دلار وعربستان ازبورس نفتى چين حذف ميشوند اين كار چين به منزله اعلام جنگ به امريكا است وامريكا هم ازاول انقلاب بصورت نيابتى باايران ميجنگد وعالم وادم از ان خبر دارند
دعا کنید مردم کره شمالی هم مثل عراق از دست دیکتاتورها خلاص بشوند منتها به دست آمریکا چون روسیه کشور خطرناکی هستند دوست و دشمنی چین و روسیه فقط روی منافع اقتصادی هست نه ایدولوژی
داداش ترامپ رئیس بزرگیه احتمالش هست زدن کره شمالی رو با تبلیغات تو بوق و کرنا کنن در وقت مناسب رعدآسا ایران رو بزنن باید تعامل کرد با دنیا جنگ ایرانی باقی نخواهد گذاشت بابا بزارین به مرگ طبیعی بمیریم دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
داداش آروم باش خونسردیت رو حفظ کن اینجوری پیش بری قبل از اینکه حمله ایی بشه از ترس سکته زدی رفته !
نظرات نشون میده ک مردم دیگه مثل 8 سال جنگ قبلی پر شور نیستن
همه فهمیدن یکی از عزیزان اونا رفتن جنگیدن و شهید شدن و مملکت رو نجات دادن اما الان شدن مازراتی سوار با روکش طلا
باید از راه تعامل با آمریکا مانع هسته ای شدن سعودی ها شد عواقب دستیابی سعودی به بمب هسته ای برای سرزمین و آینده ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود
سنگ بزرگ علامت نزدنه. خصوصا وقتی پای تقابل با چین و روسیه وسط باشه قطعا آمریکا بازنده میدان خواهد بود چون اروپا هم ناتوان تر از آنست که بخواهد به کمک آمریکا بیاید و قطعا بی طرف خواهد ماند. مطمئنا آمریکا چنین ریسک احمقانه و بی ثمری را مرتکب نمیشود پس به حساب هارت و پورتهای همیشگی دولتمردان آمریکا بگذارید.
خداوند ا تو کمک کن،و کشور عزیزم را نگه دار از شر شیاطین ..... امین یا ربالعالمین.
کشور ما باید دست دوستی با کشورهای بیخدا و کمونیست را کنار بگذاریم با کشورهای دیگر که متدین هستند دوست باشیم در آینده دور کشورهای کمونیستی نه دوست خوبی هستند نه اقتصاد خوبی دارند دوستی ما با آنها از سر ناچاری و بعنوان عصای شکسته خواهد بود کشورهای کمونیست با غرب تقابل دارند چون میگویند سرمایه داری را نمیخواهیم اقتصاد اشتراکی دارند ما با غرب در تقابل هستیم چون چرا ؟. از کمونیست چیزی بما نرسیده لوازمتولیدیشان هم حرام هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل