بازدید 13737

آقای رئیس جمهور در مورد مخالفت شما با «شنود از مردم» تردید داریم!

چند روز پیش، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمائری نامشخص را خطاب قرار می دهد و می گوید: «والله پیامبر هم شنود نمی کرد». چند روز بعد، سخنگوی قوه قضائیه می گوید: «بیشترین درخواست شنود از سوی دولت به قضات ارائه می شود»! رئیس جمهور یا از این ادعای سخنگوی قوه قضائیه خبر ندارد که بعید است و یا خبر دارد...
کد خبر: ۷۵۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 25 December 2017

چند روز پیش، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمائری نامشخص را خطاب قرار می دهد و می گوید: «والله پیامبر هم شنود نمی کرد». چند روز بعد، سخنگوی قوه قضائیه می گوید: «بیشترین درخواست شنود از سوی دولت به قضات ارائه می شود»!

به گزارش «تابناک»؛ عموما در کشورهای مختلف، سران کشورها در تریبون های رسمی، به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی حمله نمی کنند، چون تقریبا صفر تا صد کارهای امنیتی کشور با اطلاع سران و تحت نظر و نظارت آنان انجام می شود؛ بدین معنا که فرمانده اصلی نهادهای اطلاعاتی، سران کشور هستند و وزارت اطلاعات تحت فرمان رئیس جمهور عمل می کند. همچنین حفاظت قوه قضائیه هم تحت هدایت رئیس قوه قضائیه است و نهادهای اطلاعاتی نیروهای مسلح نیز تحت فرماندهی غیر مستقیم فرماندهی کل قوا هستند.

بنابراین، طبیعی هم هست که مسئول امنیت کشور، حاکمیت به معنای عام آن باشد؛ حاکمیت در ایران کنونی هم که دیگر نیازی به تبیین و توضیح ندارد! پس چرا سران کشور در تریبون های عمومی، مسائل امنیتی را ـ که اتفاقا خودشان از آن آگاهند و مردم به خاطر ذات کار اطلاعاتی از آن بی خبر هستند ـ علیه هم بازگو می کنند.

بر اساس این گزارش، شاید بتوان گفت، جذابیت صحبت کردن در مورد امور و شگردهای اطلاعاتی، در یک بحث تبلیغی و تهییجی و تمایل برای برانگیخته کردن احساسات مردم، از جمله دلایل حمله مقامات به همدیگر در اموری است که صفر تا صد آن به عهده خودشان است. وقتی رئیس جمهور خطاب به عده ای نامشخص می گوید: والله پیامبر هم شنود نمی گذاشت، می توان تصور آن را کرد که رئیس قوه قضائیه هم بیایید و بگوید: والله دولت پیامبر هم آنقدر از قضات تقاضای شنود گذاشتن نمی کرد، چون بیشترین تقضای شنود از طرف دولت ما صورت می گیرد و احتمالا این جمله هم با کف و سوت حضار همراه می شد.

انداختن مسائل امنیتی و اطلاعاتی در روند تهییج احساسات به قصد جلب کف و سوت حضار ابدا کار سختی نیست؛ اما اگر فردای روز گفته شد شما که مخالف شنود هستید، خود بیشترین درخواست شنود را داده اید، به مردم چه می گویید؟ مشخص است که تبلیغات می گذرد، ولی آیا اعتماد برمی گردد؟

از دیگر دلایل پرداختن به این قبیل مسائل، فرافکنی و دور کردن اذهان مردم از مسائل اساسی است. در بحبوبه طرح انتقادات به بودجه ارائه شده به مجلس، بالا رفتن نرخ ارز، گرانی های بی سابقه در کشور، عدم توانایی در حل مسائل ریز و درشت کشور، حواس مردم باید به دعوای نهادها، منحرف شود و چه دعوایی بهتر از دعوا پیرامون مسائل امنیتی که می تواند جذاب باشد و خبرهای داغی از آن به بیرون درز کند؛ آن هم در دوره ای که درآمد پایدار دولت و شهرداری باید مستقیم از جیب مردم خارج شود؛ دوره ای که اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود، کار کشور می خوابد! در دوره ای که با شیب ملایم زندگی مردم به سوی نابودی می رود و خلاصه آنکه دعوای زرگری، همه را چند روزی سرگرم می کند تا شاید روز دیگر متاع دیگری از کیسه مسئولان، برای حواس پرتی مردم بیرون آید!

خلاصه کلام این است، اگر دولتی خود بیشترین درخواست را برای شنود داشته باشد، حال آنکه رئیسش در سخنرانی با شنود با تعابیر مختلف، مخالفت کند، از دو حالت بیرون نیست؛ یا رئیس خبر ندارد، در دولت چه می گذرد که با توجه به سابقه امنیتی رئیس جمهور، بعید است چنین اتفاقی افتاده باشد و یا خبر دارد، ولی باید حواس مردم را از مسائل اساسی منحرف و آن را به دعوای شنود، هدایت کرد، وگرنه در اظهار مخالفت رئیس جمهور با شنود و اعلام سخنگوی قوه قضائیه، مبنی بر اینکه بیشترین تقاضای شنود از سوی دولت ارائه می شود، تناقضی وجود دارد که همه را به تردید می اندازد که آیا رئیس جمهور واقعا با این کار مخالف است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۰
"و یا خبر دارد، اما باید حواس مردم را از مسائل اساسی منحرف کرد". در دوره احمدی نژاد به جای این جمله می نوشتید " و یا دروغ میگوید" خلاص!!!
لطفا فرق نگذارید بین دولت ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
امان از تزویر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
آقای رئیس جمهور خودشان بیش از 30 سال است که در بالاترین سطح امنیتی کشور حضور داشتن و تا حالا شنودها مشکلی نداشته حالا که میبینند تو شنودها جز بحث تخم مرغ و مرغ و برنج و.... چیز دیگه ای شنیده نمیشه شاکی شدن !!!
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
منظور ایشان شنود توسط سازمانهای موازی است
ممنون از تابناک به خاطر نقد منصفانه اش
خواستم خدمت رییس جمهور محترم عرض کنم شما را به خدا دست از اینگونه صحبت کردن بردارید و کمی به فکر مشکلات اقتصادی و قول هایی که در انتخابات به ما دادید باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
البته این شیطنت خبرنگار محترم هست وگرنه آن صحبت مخاطبش مدیران دولتی بود در خفظ حقوق شهروندی. نمی شود در تمام جلسات فقط از گرانی صحبت کرد
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
وزارت اطلاعات تابع جای دیگری است مثل نیروی انتظامی
متاسفانه دولت ها در دوره دوم نیازی به رای مردم نمیبینند و چهره واقعی خود را ناخواسته نشان میدهند. مشکل 99 درصد مردم شنود نیست بلکه مسایل اقتصادی و گرانی های افسار گسیخته است که هر روز بدتر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
احسنت
چرا همین دوستان که اینجا مثبت دادند پایینتر جور دیگر رای دادند؟
همینطور رای دادیم 29اردیبهشت
تردید به همه ی خوبی ها
از کجا معلوم اژه ای درست می گوید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
از کجا معلوم که دروغ می گوید؟
ما که از ایشان تا کنون دروغ نشنیده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
از کجا معلوم که راست میگوید !!!!!! بابا چه نوابغی ذاریم ! خوب یه کم سطح سواد و اطلاعاتتو بالا ببر تا اینجور تو بدیهیات تردید نکنی ! همین شماها هستید که براحتی فریب چهار تا دروغ و شارلاتان بازی رو میخورید و واقعیتها را نادیده میگیرید نادانسته رای میدهید ! جهت اطلاع وزارت اطلاعات یک وزارتخانه است و تابع دولت و یکی از ابزارهای رایج جمع آوری اطلاعات مورد نیاز هم شنود است که در همه دنیا بوسیله دستگاههای اطلاعاتی از آن استفاده میشود حالا شما برو دنبال پرتغال فروش !
جواب خیلی ساده است.
همه می دانند وزارت اطلاعات خیلی تابع نظر دولتها نمی باشند و تابع نهادی دیگر هستند. این رو خود وزیر اطلاعات توی مجلس هم گفت.
به جای این کارا به فکر مشکلات معیشتی مردم باشید که هر روز بدتر میشه
جناب تابناک از شما که سرت تو حساب کتابه بعیده،،،اولا توی کشورهای دیگه معمولا قدرت دست یک نفر هست ولی توی ایران قدرت اصلی دست یه نفر نیست و هر اتفاقی هم میوفته همه قدرتها میگن کی بود کی بود من نبودم
تردید به هر آنچه گفتی آقای رییس جمهور ..... حرف های کلیشه ای که فقط بدرد هورا کشیدن جماعتی احساساتی می خورد را تورا به خدا رها کنید .... اینکه دختر و پسر آزاد باشند، شنود و امثالهم ... اینا فقط برای هورا کشیدن جلسات سخنرانی بدرد میخورد... جلوی گرانی را بگیرید... یکبار رییس جمهور محترم تشریف بیاورید تلویزیون بفرمایید این لیست بیست تا کالا که ارزون کردم!!! مردم دنبال این هستن نه حرف شعاری ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
عزیز من تا وقتی مردم با این حرفا ی بووووووق هورا میکشن و کف میزنن و مهمتر از همه رای هم میدهند میخوای چی بگه ! هر کی دیگه هم بود همین رویه رو ادامه میداد ! شعار بده کف و هورا بشنو و... .
واقعا نمی دونم کذب در مرام بعضی ها چه معنائی داره !!!!!
در این مورد چند مطلب هست یک اگر شنود خلاف قانون است هر کس هم درخواست می کند نباید انجام شود بخصوص از سوی قوه قضاییه که منشا عدالت است و عنوان میشود خلاف قانون عمل نمی کند و صرف اینکه سخنگوی محترم فرمودند درخواست حرامی را حلال نمی کند پس نباید انجام شود مگر اینکه برای توجیه کار مطرح شود که هیچ و اما دولت که مجری قانون هست نباید درخواست خلافی بکند که اینهم مثل قبلی بلکه نادرست تر و اگر دیگران انجام می دهند باید جلو گیری کند نه اینکه اعلام کند خلاصه ریگ در کفش آمریکا وجود دارد
تابناک نمیدونم شجاعت چاپ این کامنت را داری یا نه ولی برات متاسفم که کامنتهایی که درباره برخی شخصیتهاست سانسور میکنی با این نوع ازادی بیان هدفمندت بجایی نمیرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
دوست عزیز و گرامی کامنت هایی که اسم اشخاص رو
توش میارید میتونه بار حقوقی برای تابناک داشته باشه و باید بره دادگاه جواب پس بده.
آقای رئیس جمهور تو رو خدا مشکلات معیشتی ما رو حل کنید بعد هر چقدر دوست داشتید تماسهامونو شنود کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
ساده ای! تمام این حقوق شهروندی و آزادی و شنود این چیزا برای اینه حواس ملت از مرغ و تخم مرغ پرت بشه !
اين مال زماني بوده كه اژه اي وزير اطلاعات بوده خودش در خواست شنود زياد مي داده الان هم گردن دولته
بهتره در صحت صحتبهای آقای اژه ای هم تردیدکنید .
من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم ...
شنود دست رییس جمهور نیست . فرافکنی نکنید . برخی دستگاه ها خارج از حیطه اختیارات رییس جمهور عمل میکنند. آقایان دلواپس بعد از پشیمانم حالا متوسل به شنود شده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
!! بله دست رئیس جمهور نیست دست وزارتخانه است
اقای روحانی این مردم حتی پول دکتر و دارو و دندانپزشک هم ندارند شما به فکر افزایش های پنجاه درصدی هستی به بحانه افزایش اشتغال
اینکار شما درست در جهت عکس عمل میکنه و شاغلین هم بیکار خواهند شد.حتی یک نفر به شاغلین اضافه نخواهد شد.
البته اگر واه ده میلیونی به عنوان شغل تلقی گردد بله چند هزار شغل این چنینی با تعریف شما ایجاد خواهد گردید.
در ایران حاکمیت مثل چند جزیره است هر کسی سازه خودشو میزنه اگه خوب از کار در بیاد همه میگن ما بودیم اگه. نتیجه خراب بشه همه میگن ما که نبودیم
ای کاش مسولین محترم اینقدر که نگران شنود است نگران وضع معیشتی مردم هم میبود...
چرا مسئولان در خطابه ها" خطاب به عده ای نامشخص" صحبت می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
چون خودشون میدونند که کی به کی داره کنایه می زنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
جالبتر اینه که از نتایج مدیریت خودشان هم بعنوان یک شاکی شکایت می کنند انگار مسئول اون حوزه کس دیگریست. قافل از اینکه خود آن آقا بایست جوابگو باشد حال از چه کسی شاکیه؟
بهترین راه برای جلوگیری از شنود افزایش قیمت مکالمس
تابناک جان خودت !
خوب می دانی که شنودهای قانونی منظور رئیس جمهور نیست!
اون رئیس جمهور قبلی بود تابناک که دستور شنود می داد . رئیس جمهور اصولگرای مردمی عدالت پروری که هرگز دروغ نمی گفت !!!
والا ما دیگه به احدی توی این مملکت اعتماد نداریم.
باز هی برید رای بدید
هرروز که میگذره برخی مسولین راستگویان بیشترمصداقیت پیدا میکنه.
اتفاقا شنود تماسهای مردم‌خوبه
تا بفهمن مردم چه وضع اسف باری دارن و چقدر از اوضاع ناراحت هستن
کاش گوش شنوا باشه و شنود کنه و درد مردم رو بشنوه
درد مردم توی نشنیدن ناله شونه توی این اوضاع افتضاحه
ناشناس 13:30 اسم نیاوردم :) کلا خط قرمزها زیادی پررنگ و جناحیه
من فکر میکنم منظور رئیس جمهور شنود غیر قانونی و بدون مجوز از قاضی بوده
خوبه که شنود میکنن از پشت همون تلفن نقدهاتون رو به هر کس دارین بگین...خخخخخخخ
برای تامین امنیت جامعه و کشف جرم و جرایم شنود لازمه.
شاید منظورش شنودهای غیر قانونی و احتمالا خارج از دولت بوده!!!
روحانی سعی میکنه با این حرفای سیاسی و حاشیه ای از انتقادات شدیدی که اخیرا بهش میشه فرار کنه و یه بحث الکی واسه پرت شدن حواس ملت راه بندازه. واقعا متاسفم که هنوزم با این روش ملت فریب میخورن
که چی؟ اینهمه جوون بیکارو سامون بدید
شنود از منی که کار خاصی نمیکنم مهم نیست
کسی باید بترسه که چیزی تو استینش داره
وگرنه ی ادم عادی با یک مامور شنود که نسبتی با هم ندارن شرم نداره حتی اگر صحبت خصوصی باشه چون مامور شنود کاملا غریبس
سازمانهای اطلاعاتی کشور نیازی ندارند که بحث کوکب خانم با میترا خانم را شنود کنند انها اینکار را انجام میدهند تا تهدیدات امنیتی را شناسایی و به موقع وارد عمل شوند .اینکار در اکثر کشورهای قوی مثل امریکا با روشهای گوناگون انجام میشود مثلا تمام اطلاعات اشخاصی که با اینترنت سروکار دارند توسط شرکتهایی مثل گوگل به دولت امریکا داده میشود .این هم یه جور شنود است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل