بازدید 45837
همیشه دلیلی برای ناامیدی از مجلس وجود دارد!

برای اولین بار در تاریخ، نمایندگان مجلس ایران پایتخت یک کشور دیگر را تعیین کردند!

این مصوبه مجلس شورای اسلامی که احمد سالک کاشانی، طراح آن معرفی شده است و ظاهرا پاسخی به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان مجلس تا چه حد از ابتدایی‌ترین مسائل بین‌المللی کم اطلاع و به مسائل مهم کشور و مشکلات واقعی مردم بی‌توجه هستند.
کد خبر: ۷۵۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 25 December 2017

187 نماینده مجلس شورای اسلامی در یک کپی‌کاری ناشیانه از قوانین مصوب کنگره آمریکا، دو فوریت طرحی را تصویب کرده‌اند که در آن آمده است: «بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود».

مجلس شورای اسلامی، با تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با 187رأی موافق، 15 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در نشست روز یکشنبه مجلس موافقت کردند. در این تبصره الحاقی آمده است: بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ این مصوبه مجلس شورای اسلامی که حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی طراح آن معرفی شده است و ظاهرا پاسخی به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و شروع فرایند انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس است، نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان مجلس تا چه حد از ابتدایی‌ترین مسائل بین‌المللی ناآگاه و به مسائل مهم کشور و مشکلات واقعی مردم بی‌توجه هستند.

خلاصه ماجرا این است که هر کشوری حق دارد، پایتخت خودش را انتخاب کند و سایر کشورها در صورتی که تعلق پایتخت اعلام شده به آن کشور را پذیرفته باشند، شهر اعلام شده را به عنوان پایتخت دولت مدعی به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک خود را بر همین اساس تنظیم می‌کنند.

برای مثال، این دولت برزیل است که تصمیم می‌گیرد پایتخت این کشور ریو دو ژانیرو باشد یا برازیلیا. این دولت قزاقستان است که تصمیم می‌گیرد، پایتخت این کشور را از آلماتی به آستانه منتقل کند و این دولت نیجریه است که به علت جمعیت غیرقابل تحمل لاگوس، تصمیم می‌گیرد ابوجا را پایتخت جدید این کشور انتخاب کند. هیچ مجلسی هم در هیچ کجای دنیا، این فکر بکر به ذهنش راه نیافته که پایتخت کشور دیگری را تعیین کند. تنها حقی که یک کشور می‌تواند درباره پایتخت یک کشور دیگر برای خودش قائل باشد این است که ادعای آن کشور درباره مالکیت پایتخت ادعایی را به رسمیت بشناسد یا خیر.

بنابراین، این کار مجلس و یا دولت ایران نیست که تعیین کنند پایتخت فلسطین قدس است یا شهری دیگر. کاری که ایران باید انجام دهد این است که اگر فلسطینی‌ها شهری را به عنوان پایتخت خود اعلام کردند، ایران اعلام کند آن شهر را متعلق به فلسطینی‌ها می‌داند یا خیر. واقعیت این است که دولت ایران در سال 1391 در مجمع عمومی سازمان ملل همراه با دیگر کشورهای مسلمان به قطعنامه‌ای رأی مثبت داده که در آن به قدس به عنوان پایتخت دو دولت اشاره شده است!

پایتخت فلسطین کجاست؟

در پایان جنگ 1948 میان اعراب و اسرائیل، سرزمین فلسطین، کامل تقسیم و رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی مستقر شد. در جنگ شش روزه 1967 و با تصرف بخش‌هایی از سرزمین های فلسطینی بود که پیش از آن به دست اردن و مصر اداره می‌شد. کرانه رود اردن، شرق قدس و نوار غزه نیز به تصرف اسرائیل درآمد.

در سال 1980، کنست اسرائیل قانونی به نام «قانون اورشلیم (قدس) تصویب کرد که بیت‌المقدس را «کامل و یکپارچه» پایتخت اسرائیل معرفی می‌کرد و به الحاق قدس شرقی، صورتی رسمی می‌داد. در واکنش، شورای امنیت سازمان ملل در سال 1980 با تصویب قطعنامه 478، قانون مصوب اسرائیلی‌ها را «بی‌اعتبار و باطل» دانست؛ بنابراین، جامعه بین المللی رسماً قدس شرقی را سرزمین‌های اشغال‌شده می‌داند.

در اواخر سال 1995 کنگره آمریکا با این توجیه که رژیم اسرائیل حق دارد در خصوص محل پایتخت خود تصمیم بگیرد، قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن دولت آمریکا موظف شد سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را تا پایان ماه می 1999 به بیت‌المقدس منتقل کند. در غیر این صورت نیمی از بودجه سالانه تملک و نگهداری اماکن دیپلماتیک آمریکا معلق شده و به وزارت خارجه تحویل نخواهد شد.

سه رئیس‌جمهور آمریکا یعنی بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما به ‌رغم وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص اجرایی کردن این مصوبه، با توجه به تأثیری منفی این اقدام بر فرایند سازش اسرائیلی – فلسطینی از اجرایی کردن این قانون خودداری کرده و با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، اجرای آن را هر شش ماه یک بار معلق کردند. دونالد ترامپ ولی پس از یک بار استفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای اجرا نکردن قانون مصوب کنگره آمریکا، سرانجام در هفته‌های گذشته با نادیده گرفتن اعتراضات کشورهای عربی و اسلامی، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس فراهم شود.

در سوی مقابل، فلسطینی‌ها در حال پیمودن فرایندی هستند تا به عنوان یک کشور به عضویت سازمان ملل در آیند. در واقع سازمان آزادي‌بخش فلسطين از سال 1974 به عنوان عضو ناظر غير دولتي در سازمان ملل شناسايي شده بود و اين عضويت در سال 1988 ارتقا يافته و اين ‌بار نمايندگي فلسطين (بدون اشاره به دولت) به عنوان كيان ناظر مورد توافق قرار گرفته بود و با قطعنامه سال 2012، وضعیت فلسطین به دولت ناظر غیرعضو ارتقا یافت.

در رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در آذرماه 1391، ارتقای وضعیت فلسطین با ۱۳۸ رأی موافق در برابر تنها ۹ رأی مخالف و همچنین ۴۱ رأی ممتنع به تصویب رسید. ایران به همراه دیگر کشورهای مسلمان به این قطعنامه رأی مثبت داد.

محمد خزائی نماینده وقت ایران در سازمان ملل در حالی هم به نمایندگی از جنبش عدم تعهد (ایران رئیس وقت جنبش بود) و هم به عنوان نماینده ایران از این قطعنامه استقبال کرده، آن را دستاوردی بزرگ برای مردم فلسطین دانست و آن را به فلسطینی‌ها تبریک گفت، که در این قطعنامه به بیت‌المقدس به عنوان پایتخت دو دولت اسرائیل و فلسطین اشاره شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۱۸
سواد بین المللی نمایندگان مجلس نیاز به توان‌مند سازی ندارد؟
پاسخ ها
بختیاروند
| - |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
حالا 15نفر مخالف کیا بودن؟لابد عصاره ی شورای نگهبان بودن
مجید
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
اقای سالک همون نماینده ای بود که به زور فرستاده شد به مجلس و بدون دلیل متقن خانم مینو خالقی رو انصرافش داده . این هم نتیجه نماینده زوریییی
حالا اینا میگن ما با سوادیم باقی کشک
همه ی مشکلات جهان حل شد!!!!!!!!!!
همیشه یا درحال کپی برداری، الگو گیری، و... در حال واکنش به دیگر کشورها برای سیاست و اقتصاد و هنر و صنعت و... هستیم
بسه دیگه

نمیتونید

حالا مثل یک انسان خوب کارا را تحویل ایرانی بدید ...
ما رو باش دلمون به کیا خوشه
آقای سالک همان عصاره شورای نگهبان هستند .
عالی بود عالی
صداو سیما هم طبق معمول کلی وقت برای توضیح این طرح گذاشت
تابناک تو هم نمیدونی سیاست چیه... پس سکوت لطفا
تابناک این دیگه چه متنیه؟مگه ترامپ از اون ور دنیا و دوازده هزار کیلومتر فاصله به خود اجازه نداد که قدس رو پایتخت اسراییل بدونه؟حال چه اشکال داره که نمایندگان ملت با اون حقوق کلانی که میگیرن قدس را که فقط حوالی هزار کیلومتر با کشورمون فاصله داره پایتخت فلسطین اعلام کنن؟ببینم جدیدا شما گوینده سابق رادیو اسراییل مناشه امیر رو استخدام کردید که متن خبر شما رو تهیه بکنه؟ملت که از نماینده های خود در مجلس خیری که ندیده و تا حالا نتونستن مردم رو ولو با یک قانون ساده خوشحال کنن لا اقل فلسطینی ها از خبر کار نمایندگان خوشحال بشن
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ههههههههههههههههههههههه
یعنی بنده خدا سواد بین المللی دیگه چیه .احتمالا خودتون سواد بین المللی ندارید .خیلی هم کار درستی بود کور شه هرکی نمیتونه ببینه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
یاد آقای کریمی قدوسی به خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
کور بشن اونایی که بدبختی ومشکلات مردم ومملکت رو نمی ببند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
حالا بگید کی ایران را اصلا آدم حساب می کند تا آخر دنیا هی نظریه بدن و هارت و هورت کنن
مشکلات مردم رو کنار گذاشتند وقت خود و ملت رو صرف چیزی میکنند که اطلاعات درستی هم از آن ندارند.
مهران مدیری حدود 12 سال قبل یه سریال ساخت به نام شبهایی برره ... الان من دقیقا میفهمم که برره کدام کشوره...
چرا كسي كه کارش رو بلد نیست بايد 10 ميليون حقوق بگيره؟

نمايندگان مجلس حقوق بگير دولت هستند در واقع كارمند هستند نبايد درصد افزايش حقوق آنها با ديگر كارمندان فرقي كند. اين تفاوت شرعي نيست؟
واقعا باید فاتحه ملت ایران رو خوند
و مشکلات واقعی مردم بی‌توجه هستند . . . ( برگرفته از متن ) ...... تیتر سوم همین صفحه ، مکرون : در کنار عربستان هستیم ؛ تیتر 10 ، بالا رفتن سن ازدواج و .... و ... و .... من چه گویم که ترا خشنی طبع خیال * تا به حدی است که آهسته که نه ، به هیچ وجه دعا نتوان کرد ..... با پوزش از حضرت حافظ که نازکی طبع خیال ....
من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم >>>
ممنون از مطلب مفيد و اطلاعات كامل درج شده. من كه صبح اول وقت يه چيزى ياد گرفتم ، و زهى تاسف كه نه يكى دو نفر، بلكه ١٨٧ نفر ، حالا بيسواد نه، ولى بى اطلاع براى قوانين تصميم ميگيرند و زحمت كند و كاش به خودشون نميدن.
هر دم از این باغ بری میرسد!!! ای داد و بیداد!!!
نماینده های ملت ایران یا ملل دیگر ؟ مسئله این است .
تشکیلات خودگردان فلسطین سالهاست بیت المقدس شرقی را پایتخت فلسطین اعلام کرده، حماس هم کل بیت المقدس را پایتخت فلسطین اعلام کرده، اینکه مجلس ایران چه با سواد و چه بی سواد رای تائید به این تصمیم میزند اشکال بین المللی ندارد، لبنان و ترکیه و چین هم بیت المقدس را پایتخت فلسطیم خوتنده اند اژن یک اقدام سمبلیک است و اشکالی در زمینه سیاست بین المللی بر آن وارد نیست، حالا چرا تابناک ایرادات «بنی اسرائیلی» میگیرد خودش جای تحقیق و بررسی در هیئت تحریریه را دارد؟ به امید انتشار و نه سانسور
نماينده اي كه وظيفه نمايندگي را نداند بهتر از اين نيست
.
هيچ گلا يه اي نيست خودمان انتخابشان كرده ايم ، هوشيار باشيم تكرار نكنيم!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
به خدا من انتخابش نکردم همیشه سوال بوده برای من کی به سالک رای میده ؟؟؟؟/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
اونهايي كه ميخواهيم انتخاب كنيم هوشيار هستيم ولي رد صلاحيت ميشن. نمي دونستي؟
و در اين ميان تخم مرغ ٥٣ درصد گران شد. احسنت به اين نمايندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
نمایندگان مجلس دو فوریت در ارتباط با تخم مرغ میدادن عقلانی تر نبود؟
تابناک جان ، جوری حرف می زنی انگار اصلا ایران نبودی و از هیچ چیز خبر نداری .
بابا... مگه یادت نیست هر وقت از خواب بیدار می شدیم باید به بیست و چهار تا کشور فحش می دادیم ؟ شرق و غرب و شمال و جنوب .
مگه یادت نیست چقدر ستگ بابی ساتدز را ما به سینه زدیم‌ .یک ایرلندی تو کشور خودش با قوانین مملکت خودش مشکل داشت ، اونوقت ما اینجا تو ایران براش مراسم ختم و چهلم گرفتیم .
یادت نیست وقتی ملکه دایانا تو شهر خودش تصادف کرد ما یک هفته تو ایران جشن گرفتیم ؟
بابا از تو دیگه بعیده
تکبیر
خخخخخ
خود آقای نماینده با حذف غیر اخلاقی مینو خالقی منتخب قطعی و مبتنی به نظر مردم به اون صندلی رسید
براي اصفهاني ها به خاطر نمايندشون متأسفم.
ابتکار عمل مجلس اسلامی
رهبر که فرمودند پایتخت یک کشور را کشور دیگه تعیین نمیکنه
خب ما که تعیین کردیم

نقض حرف رهبری
اين مجلس با مهد كودك فرقي ندارد !
فقط وقت ميگذرانند.
تمام عملکرد بین المللی ما در حد مصوبات مجلس

بذار راحت باشن
کسانی که با نوشتن نظرشان از این نمایندگان حمایت کرده اند میتوانند امیدوار باشند که در آینده نماینده میشوند. متاسفانه اکثر نمایندگان فکر میکنند مجلس سازمان ملل هستند و مصوباتشان لازم الاجرا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
دلخوشن بابا دلار 4200 تومان
واسه مصرف داخلیه. حتی قبایل آدم خوار افریقا هم به این تصمیم خطیر توجهی نمیکنند!
واسه مصرف داخلیه.
الحق که ما سوراخ دعا گم کرده ایم.
این صفحه را اسکرین شات میگیرم و برای بن سلمان عزیز میفرستم.
شما قیمت تخم مرغ را نمیتوانید ثابت نگه دارید.اگه مردید سهم کشور را در دریای خزر حفظ کنید
آنوقت همین آقای سالک که نماینده اصفهان است هیچ کار تعیین کننده ای برای شهرش نکرده وجالب اینجاست ۸۵ هزار بازنشسته صنعت فولاد هرماه برای دریافت حقوقشان باید تجمع واعتراض بکنند همانهایی که سی سال تمام حق بیمه خودرا پرداختند تادرکهنسالی مشکل کمتری داشته باشند وازاین جالب تر اینکه همین دوسه روز قبل و درهمین مجلس نمایندگان به دوفوریت رسیدگی به وضعیت بودجه مربوط به حقوق بازنشستگان صنعت فولاد رای ندادند! ولی همین آقایان باقید دوفوریت برای کشورفلسطین پایتخت تعیین می کنند گویی خود فلسطینیها هم به این آقایان رای داده اند . مامردم با این نمایندگانمان بایدسرمان را به دیواربکوبیم.
خود آمریکا هم پایتخت اسرائیل رو اعلام کرد. اصلا خود سازمان ملل دولت اسرائیل رو اعلام کرد.
من مدت هاست برام عینی شده افرادی هستن توی تابناک که دقیقا خلاف منافع ملی و گاها با طعنه مطلب می زنن. اینکه فقط از بنیانگذار این سایت تعریف و تمجید بشه ولی خط و روش یه چیز دیگه شده باشه برای ما کاملا مشخصه. اون از انتخاب تیتر، اون از نوع انتخاب کامنت ها که گاها توی آخرین لحظه ها جواب کامنت ها طوری انتخاب میشن که امکان جواب به اون جوابها وجود نداره.
خوشم می آید که هر کاری که هر کس توی این کشور میکنه؛ مخالفانش میگوید انگار دیگه همه مشکلات کشور حل شد!!
تصمیمات مجلس در داخل کشور کارایی دارد ما از نظر دیپلماتیک اقدام ترامپ را محکوم کردیم اما ما نمی توانیم برای کشورهای دیگر قانون تصویب کنیم نمایندگان اگر راست می گویند مشکلات گرانی تخم مرغ و ....را حل کنند و مردم فلسطین خودشان باید تصمیم بگیرند پایتختشان کجا باشد
خدا وکیلی اگه این آقای لاریجانی جزو خطوط قرمز نیست بهش بگین بسه دیگه مردیم ؛ خسته شدیم !!!!
ما برای همه دنیا برنامه داریم جز مملکت خودمان:(
اب در هاون کوبیدن است
كاسه داغترازآش !!!!!!!!!!!
نمایندگان محترم ، لطفآ پایتخت بقیه کشور های جهان را هم معرفی کنید .کشور ما که گل و بلبل است ومردم ما هم در رفاه کامل .
این بزرگواران و عزیزان با این دستمزد اندک!! و بدون هیچگونه مزایا!!!!!! تنها و تنها بتونن در رابطه با یک تعطیل یا تعطیل نکردن سالیانه نظر بدن و آیا به نتیجه برسونن یا نرسونن!! از بس هم انرژی سر این قضایای بینهایت مهم مملکتی میذارن ، اکثرا" تو چرت و خواب و غیبتن...........
کم درآمدی فشار آورده بهشون.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
:)))
ملت تو تهران نفس نمیتونن بکشن مجلس محترم برا یه مملکت دیگه پایتخت تعیین میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
مرسی واقعاً بجا بود .
آخه یکی نیست به اینا بگه به شماها چه آخه .. این همه خودموم بدبختی و گرفتاری داریم بس نیست.. سرتون رو از مرزهای کشورهای دیگه بکشید بیرون .. ببینید قیمت تخم مرغ و نان به کجا رسیده ...
خواستن مثلا ادای آمریکا را در بیاورند.
اینا نماینده نیستند نماینده نما هستند. سه سوت قانون تصویب می کنند. اینبار برای یه کشور دیگه!
وقتی حقوق نمایندگی کفاف زندگی رو نده و نماینده بدبخت مجبور باشه برای امرار معاش شبها مسافر کشی بکنه! و پول آب و برق و گاز نداشته باشه! همین میشه دیگه!!! خخخخخ
خواستن از آمریکا عقب نمانند یه وقت!
انشا نوشتن دیگه.
ما چقدر خوشبختیم تمامی مشکلات این مرز بوم حل شده نمایندگان عزیزمان وقت زیاد میارند پیشنهاد میکنم منچی شطرنجی ویا تخته نردی در اختیار نمایندگان قرار دهند تا وقتهای بیکاریشان را سرگرم بشوند.
این به معنی دخالت آشکار در یک کشور دیگر هست.
باید منتظر واکنش جهانی به این تصمیم بود.
با این دوفوریت آیا دلار ارزون تر ویا اشتغال واقتصاد بهتر میشه ؟
اکر نمایندگان مجلس کشور دیگری برای ما پایتخت معلوم کنند چی میشه
البته اینقدر ها هم جای تعجب ندارد. این حرکت خیلی معمول مجلسیان می باشد و انتظاری هم نیست
بسیاری از نمایندگان و مسئولین در کشور به جز منافع شخصی و گروهی به چیز دیگری فکر نمی کنند. به طرحی رای می دهند چون میخواهند دوباره نماینده شوند. اینکه این طرح به نفع کشور یا حتی به نفع فلسطینیان بوده یا نه اصلا برایشان اهمیت ندارد.
اینکه ما باید از ارمانهای مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم شکی وجود ندارد. مجلس محترم هم به جای اینکه برای مشکلات مردم وقت بگذارد متاسفانه بیشتر قوانینی که تصویب میکند به مشکل برخورد میکنند. ایا مردم فلسطین و دیگر کشورهای عربی که مورد حمایت ایران هستند قدردان این حمایت ها هستند؟ یادم میاد در اوایل انقلاب در یک سفر که یاسر عرفات مرحوم به ایران سفر کرد جهت کمک به مبارزات مردم فلسطین النگوهای زنان مان را هم به او دادیم وقتی جنگ ایران و عراق شروع شد در پاسخ سوال یک خبر نگار که پرسید از کدام کشور حمایت میکنید .گفت صدام برادرمان است و کشور ایران دوست.اینقدر حمایت بی چون چرا کردیم که متاسفانه تمام قضایا و مشکلات کشور های عربی به گردن ما افتاده در مقابل آل سعود انقدر اشتباه کردیم و در مقابل کشتار هم وطنان سکوت کردیم که واقعا فاجعه است نمایندگان مجلس توهین به زوار ایرانی در عراق را نمی بینند.
اینکه دریک اظهارنظری گفتم نمایندگان مجلس ما را جناهها و گروهها و احزاب و وابسته به نهادها تشکیل می دهند واز تخصص خبری نیست ومتاسفانه تابناک آنرا سانسورکرد ، حالا خودتابناک جون از بی تدبیری و نا آگاهی نمایندگان نسبت به قوانین ومقررات جهانی و در واقع نداشتن تخصص در عرصه های دیگر سخن میگوید .این که یک اظهارنظر پیش پا افتاده است حساب کنید درخصوص مسائل کلان کشور چگونه تصمیم گیری می شود؟ تا چنین نمایندگان خبره و متخصص و دانا داریم مشکلات کشور حل نخواهد شد.
سواد نمایندگان مجلس خیلی هم بالاست بله هر کشوری حق دارد پایتخت خودرا انتخاب کند شما رژیم صهونیستی رو کشور میدونید وقتی یک کشور غاصب وبه تبع ان امریکای جنایتکار قدس را پایتخت رژیم جعلی وغاصب اسراییل قلمداد میکنند نمایندگان در مخالفت با استکبار رای به پایتختی قدس برای ملت فلسطین میدهد زمانی که رژیم صهیونیستی نابود شد ودست از سر ملت مظلوم فلستین برداشت اون موقع خودشان پایتخت خودشون رو تعیین کنند این مصوبه فقط یک حمایت از مردم فلسطین است در مخالفت با رژیم صهیونیستی حالا شما با متن فوق میخواهید از جنایتکاران دفاع کنید !!!!!!!!!!!
حالا الان می روند و با خیالت راحت در خانه های میلیاردی شان استراحت می کنند !
خوب دیگه همه وظیفه شون را انجام دادن
و امریکا و اسرائیل را هم به خاک سیاه نشوندند !
با این زحمت هایی که می کشند برای ملت ایران حقوقشون حلالشون باد !
تو حلقشون گیر نکنه !
تحلیل درستی است و اظهار نظر تابناک منطقی است . ما فقط میتوانیم عملکرد یک کشور در باره خود را از دیگاه بین المللی به رسمیت بشناسیم ووظیفه تعیین تکلیف برای کشور دیگر را نداریم !
سالک همونیه که به جای مینو خالقی رفت مجلس، تابناک جون چه انتظاری داری؟
تخم مرغ ۵۳درصد گران شد!
عقل هر چیز به از آدمیزاد است .... خدایا سر سوزنی شعور عطا فرما !!!
چند ساله این سوال ذهن من را دذرگیر کرده که چه کسانی توی اصفهان به سالک رای میدند
حالا شما حساب کن چقدر زمان برای تصویب این لایحه صرف شده و چقدر پول بیت المال این مملکت به فنا رفته !!!!!!!!
خداییش کرکر خندن. مملکت این همه مشکل داره این خود شیرین ها چه کارایی می کنن.
نمایندگان به جای این کارها بهتر است به فکر تدوین قوانین ومقررات بهتری باشند برای حل کردن مشکلات کشور و رفع فقر وبیکاری مردم / چرا از کشورهای دیگر الگوهای خوبی نمگیریم /
در مورد فلسطین چه کسی به حقوق بشر و حقوق بین الملل عمل می کند که ما اینطور نمایندگان کشور خود را زیر سوال ببریم. بازی فوتبال قوانینی دارد و بازی والیبال قوانین دیگری. این مطلب مثل این است که در بازی والیبال بگوییم هند شد. در صحنه بین الملل بازی بازی قدرت است نه حقوق بین الملل.
من برای تابناک متاسفم، تابناک سخن گوی چه کسانی است؟ قدس پایتخت فلسطین بود و هست. مگر فریاد شرق و غرب را نمی شنوید؟ نکنه، فکر می کنی با این حرفها عده ای بارک الله خواهند گفت؟ الحمدلله امروز صدر اعظم آلمان هم موضع آقای ترامپ را محکوم کرده است. آوردن این خبربه این نحو، واقعا عدم صداقت شما را نشان می دهد.
با این مصوبه تخم مرغ ارزون میشه؟
نخبه ها رو فراری میدن که بی سوادها رو جاشون بشونن .. جز این توقعی نمیشه از این سیستم مدیریتی داغون داشت
اگه امثال این دانشمندان ، پست های مدیریتی را در اختیار نداشتند که الان تخم مرغ کیلویی ۱۰ هزار تومن نبود

اینها عصاره ی خودمون هستن ..

از ماست که بر ماست
نمشد پایتخت ایران منتقل کنند اروپا
چی می شد
بجای قدس و مشکلاتش بیایید مشکلات تورم و اختلاس و بیکاری مردم خودتون رو حل کنید. اخه شما چیکار دارید سه هزار کیلومتر اونطرف تر چه خبره؟ یکبار از خودتون بپرسید قدس و فلسطین به ما چه و منطقی بیایید جواب بدید!
آرزو بر جوانان عیب نیست آرزو کنیم ایران را آدم حساب کنند
ملتی که اجداد بیخیال وخوش گذرونش خاک وطنشون رو فروختن شدن مسأله یک این مملکت بیچاره
حاکمان بی غیرت گذشته ماهم درقراردادهایی مث ترکمن چای بخشی ازاین کشورو فروختن, حالا کسی تودنیا هست واسه ما دلسوزی کنه
ترامپ از انتخاب بیت المقدس هدفش راضی کردن کسانی که بهش رای دادند یهودیه های امریکا را راضی والا خودش می دونه جز تنش چیزه دیگر
من كه يك شهروند عادي هستم وقتي صبح اين خبر رو خوندم شوكه شدم. خوبه شما هم متوجه شديد! ولي مجلس با اون تعداد نماينده!!!!!!!!
وقتي هر بيسوادي را مردم بعنوان نماينده مجلس انتخاب مي كنند نتيجه اي بهتر از اين انتظار داريد ؟
حالا همه ایبنا یه طرف، فکر کنید اگه سال 91 دولت روحانی سر کار بود و به چنین قطعنامه ای رأی میداد کفن پوشان چه ها که نمی کردند و چه غوغاهای ساختگی که از طرف خیلی ها در کشور راه نمی افتاد ولی چون دولت احمدی نژاد بوده بدون سروصدا از کنارش رد شدن.
هر چند این اقدام سمبلیک است ولی در هر صورت کار سمبلیک هم قواعد خودش را دارد. حرف تابناک کاملا درست و منطقی است. ترامپ که قدس را به عنوان پایتخت انتخاب نکرد بلکه خود صهیونیست ها این کار را خیلی قبل ها کرده اند و اکنون ترامپ بر کارشون صحه گذاشته و انتقال قریب الوقوع سفارت آمریکا را به بیت المقدس اعلام کرده است
مهم اینه که از یک تفکر اصالتا فلسطینی دفاع کرده اند. خود آنان چنین اعتقادی دارند. مجلسیان هم از تفکر انان حمایت کرده اند. اشکالی داره؟
کجای کار هستید شما؟ سالهاست ما به نیابت از معلوم نیست کی (!!) به جای ملت فلسطین تصمیم می گیریم. مثلا اگه اونا وارد فرایند صلح میشن ما این کارو محکوم می کنیم!!! یکیم نیست بگه به شما چه آخه؟
در ثانی نکته جالب متن شما جمله آخر بود... معنیش اینه که وقتی ما پایتختی قدس رو برای هر دو دولت پذیرفتیم یعنی کشور اسراییل رو به رسمیت شناختیم رفته !!! اونم تو دولت احمدی نژاد!!!! وگرنه اگه جایی کشور نباشه که پایتخت نمیتونه داشته باشه!!!!
به نام خدا
این حرکات نمایندگان از جنس کلام احمدی نژاد در حذف اسرائیل از نقشه ی جغرافیا پشت تریبون بود"بی فایده و آبستن زیان و آبروریزی مردم ایران". اگر کسی فایده ای از اینکار به ذهنش میرسه لطفا بنوسیه تا بنده هم بفهمم.
بد بختی ما ریشه در این واقعیت دارد که بسیاری از وقت و انرژیشان صرف نقشی چالوسانه میشود...
1- گروهی که نقش وکیل مدافع رهبر انقلاب را بازی میکنند
2- گروه دوم هم که نقش وکیل مهاجم.....
این دو گروه در اصل به دنبال منافع خود هستند و این تکنیکهای شرم آورشان عامل اصلی فساد، فجایع 1388 و اکنون گریپاژ ساز و کار کلان کشور است.
اگر نخبگان ما بتوانند منشاء این بیماری انگلی و هجمه ی فرصت طلبان را چاره کنند بی درنگ موثر ترین اقدام در درمان تمام آلام مردم شریف و در رنج ایران عزیز خواهد بود.
نمایندگان محترم سوادشان در همین حد هست چه انتظاری دارید؟
فلسطینی ها از این حرکت انقلابی رفتن تو کف.
ما رو باش با كي رفتيم سيزده بدر
بيحيال فلسطين تا تهران از دست نرفته فكري بحال كشور خودمون كنين بقيه كشورها پيشكش اخه نه اسراييل هم مرز ماست نه فلسطين و سوريه اقايون دولتمندان داره دير ميشه اگه وضع اينگونه جلو برود نه از تاك نشان ماند نه از تاكستان در مورد نمايندگان فكر كردين مهندس رياضي مرحوم در مجلس است
کشوری که مجلس و دولتش توانایی تعیین قیمت پیاز را ندارند چطور برای بقیه کشورها نصمیم می گیرم
مشرب ذهنی آقای سالک و سالک ها که مشخصه و مشخه اینها کی هستند و چگونه وارد مجلس می شوند و ابراز نظرات آقایان و دغدغه ها و بینششان هم در دست و روشن است شما چرا بر آشفته بازی در می آورید؟
وزارت بهداشت یکتنه کل مملکت رو ورشکسته کرده اینا ازین کارا می کنند.
وقت مجلسمون رو ميگيرن برا يه كشور ديگه.كلي مشكلات هست.اونوقت يه همچين طرحي به صورت دوفوريتي تصويب ميكنن.يه طرح دوفوريتي تصويب كنيد وضع مردم خودمون درست شه.ولاه براي ٧٠ درصد مردم ايران مهم اينه كه سبد غذاييمون داره كوچك ميشه.انگار نماينده ها بين مردم نيستن اونوقت برا آبادي يه كشور ديگه وقت ميزارن
امان از بیسوادی وتعصب کورکورانه.ببینید کشور را به چه روزی انداختید....
مهمترین قسمت این متن پاراگراف آخرش هست که کشور ما قبلاً به قطع نامه ای رای مثبت داده که اسرائیل پایتخت آن را به رسمیت می شمارد و با این حساب، مصوبه مجلس سالبه به انتفاء موضوع شده. البته وقتی ما عضویت در سازمان ملل را هم می پذیریم که اسرائیل هم یک عضو رسمی آن است و طبق مقررات سازمان ملل با عضویت خودمان به موجودیت اسرائیل صحه گذاشته ایم مصوبه معنایی ندارد و فقط مصرف داخلی دارد.
اگر واقعیت را خواهبد اسراییلیها فلسطنیها ریشه اشان یکیست.دو برادر بنام سام و حام.بعد این وسط شما چکاره اید؟کاسه داغدارتر ٱش..
کلی وقت صرف این کار خنده دار کردن بیت المال دست کیا هست
آقا اصلا شما فرض كن همين فردا اسرائيل از صحنه روزگار محو بشه و كشور فلسطين بوجود بياد. خدا وكيلي اين كشور فلسطين طرفدار ايران خواهد بود يا عربستان سعودي و ساير برادران عرب؟!!!! شما مردم رو چي فرض كرديد؟!!! ول كنيد اين مرگ بر اين و اون رو و فكر اين مردم بيچاره باشيد!
دستشون درد نکنه بده کلی باعث خنده خلق الله میشن کار اساسی که تو مجلس نمیکنن حداقل باعث خنده که میشن
ما را اگر ول کنند ؟؟؟؟ همه دنیتا را دگرگون میکنیم !! حالا چطوری ؟؟؟ آن بماند بعد ها میگم !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر