بازدید 2202

کانادا کاردار ونزوئلا را اخراج کرد

کانادا اعلام کرد، در اقدامی متقابل، کاردار سفارت ونزوئلا را اخراج کرده و از بازگشت سفیر این کشور به اوتاوا نیز ممانعت به عمل می‌آورد.
کد خبر: ۷۵۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 26 December 2017

کانادا اعلام کرد، در اقدامی متقابل، کاردار سفارت ونزوئلا را اخراج کرده و از بازگشت سفیر این کشور به اوتاوا نیز ممانعت به عمل می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو روز پس از آنکه ونزوئلا فرستاده کانادا را به دلیل اعتراض وی به وضعیت حقوق بشری در این کشور آمریکای لاتین بیرون کرد، کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا نیز گفته کاردار این کشور را اخراج کرده و اجازه بازگشت سفیر ونزوئلا به کانادا را نمی‌دهد.

کشورهای همسایه ونزوئلا و کشورهای غربی به شدت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را در سال جاری میلادی مورد انتقاد قرار داده و وی را به "سرکوب دموکراسی و نقض حقوق بشر" متهم کرده‌اند.

دولت کاراکاس گفته که دولت‌های خارجی تلاش می‌کنند تا در این کشور دست به کودتا بزنند و روز شنبه فرستاده برزیل را اخراج کرد.

دولت ونزوئلا همچنین پیشتر سفیرش را از کانادا در اعتراض به اعمال تحریم‌هایی علیه مادورو که در سپتامبر سال جاری میلادی صورت گرفته، فرا خواند.

وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفته که سفیر ونزوئلا دیگر در کانادا پذیرفته نمی‌شود و کاردار این کشور آمریکای لاتین نیز یک عنصر نامطلوب است.

وی ادامه داد،‌ اخراج سفیر کانادا از ونزوئلا یک اقدام نادرست از سوی دولت کاراکاس است و این کشور مکررا به اقداماتی در تضعیف احیای دموکراسی و کمک به مردم ونزوئلا دست زده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: کانادایی‌ها در کنار دولت ونزوئلا که به سرکوب مردمش دست می‌زند،‌ نمی‌ایستد.

کانادا جزئی از گروه لیما متشکل از 12 کشور است که تلاش می‌کنند تا بحران ونزوئلا را در نشست بعدی خود در شیلی در ژانویه 2018 بررسی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر