بازدید 59594

با واردکنندگان اصلی خودرو آشنا شوید؛ واردات چه خودروهایی به کشور کاملا ممنوع شد؟

در سه شنبه پنجم دی ماه 1396 طی جلسه ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس داشتند، تصمیماتی پیرامون خودروهای وارداتی گرفته شد؛ از جمله این تصمیمات، باز شدن سایت ثبت سفارش و تعیین سقف ارزش گمرکی برای خودروهای وارداتی بود. از این پس، واردات خودروهایی با ارزش بیش از 40 هزار دلار به ایران ممنوع است. با این اوضاع کدام خودروها دیگر نمی توانند به ایران وارد شوند؟
کد خبر: ۷۵۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ 29 December 2017

در سه شنبه پنجم دی ماه 1396 طی جلسه ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس داشتند، تصمیماتی پیرامون خودروهای وارداتی گرفته شد؛ از جمله این تصمیمات، باز شدن سایت ثبت سفارش و تعیین سقف ارزش گمرکی برای خودروهای وارداتی بود. از این پس، واردات خودروهایی با ارزش بیش از 40 هزار دلار به ایران ممنوع است. با این اوضاع کدام خودروها دیگر نمی توانند به ایران وارد شوند؟

به گزارش تابناک اقتصادی، بسته شدن سایت ثبت سفارش و اوضاع نابسامان قیمت خودروهای خارجی در ماه های اخیر باعث شد تا محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس دور یک میز بنشینند و تصمیماتی را در راستای به سامان کردن این اوضاع بگیرند. در این جلسه که در سه شنبه پنجم آذر ماه 1396 برگزار شد، تصمیم گرفته شد که سایت ثبت سفارش بعد از شش ماه بسته بودن باز شود. همچنین برای خودروهای وارداتی سقف ارزش گمرکی در نظر گرفته شد و از این پس خودروهایی که ارزش گمرکی آن ها بیش از 40 هزار دلار است نمی توانند وارد ایران شوند.

حال پرسشی که مطرح می شود، این است که با این تصمیم اخیر، کدام خودروهای خارجی دیگر نمی توانند وارد ایران شوند؟

با توجه به قیمت های جهانی خودرو در سال 2017، تمامی خودروهای برند هیوندای (چه مدل های پایه و چه مدل های فول آپشن) می توانند به ایران وارد شوند. در برند کیا تنها مدل موهاوی 4.6 فول آپشن به دلیل آن که قیمتی در حدود 45 هزار دلار دارد نمی تواند به ایران وارد شود و بقیه خودروهای این برند امکان حضور در ایران را دارند. در برند تویوتا این خودروها اجازه ورود به ایران را ندارند: آریون فول آپشن، پرادو (به جز پرادو 3 مدل پایه)، فورچونر فول آپشن، اف جی کروزر و لندکروز. هیچ خودروی از برند لکسوس نمی تواند دیگر وارد ایران شود. از برند ولوو سی 70، وی 40 کراس کانتری، V40 R-Desgin فول آپشن، V40 Se Lux، XC60 Se-Lux فول آپشن و XC60 R-Desgin فول آپشن نمی توانند وارد ایران شوند. از خودروهای بی ام و (BMW) هیچ خودروی نمی تواند وارد ایران شود به جز این موارد: بی ام و 116 پایه، BMW X1 1.8 پایه، BMW X1 2.0 پایه، BMW X1 2.5 پایه. در برند آلفا رومئو جولیتا A/T فول آپشن نمی تواند وارد ایران شود. خودروهای برند میتسوبیشی می توانند بدون مشکل وارد ایران شوند. ورود تمام خودروهای برند مرسدس بنز به ایران ممنوع است به جز توربو B200 پایه، توربو A200 پایه و ویانو پایه. تمامی خودروهای برند سانگ یانگ می توانند بدون مشکل وارد ایران شوند. به دلیل بالا بودن قیمت جهانی خودروهای برند پورشه از ارزش گمرکی تعیین شده، خودروهای این برند دیگر قادر به حضور در ایران نیستند. تمامی خودروهای برند رنو، مزدا، ستروئن، دی اس، هوندا و نیسان قادر به حضور در ایران هستند.

شایان ذکر است که واردات کنندگان عمده برندهای خودرویی در کشور به شرح زیر هستند: گرامی واردکننده هیوندای وکیا، حدادزاده واردکننده تویوتا، لکسوس و رنو، حقیقت واردکننده بی ام و، دیلمی واردکننده ام جی و آلفارومئو، بهبهانی واردکننده پورشه، فتحی واردکننده مازارتی، جوکار واردکننده نیسان، فضلی واردکننده هوندا و بی ریا واردکننده دی اس و میتسوبیشی.

با توجه به اینکه طبق قوانین جدید، تنها از برندهای لکسوس و پورشه هیچ خودرویی نمی تواند وارد ایران شود، می توان گفت تمام این واردکنندگان (به جز بهبهانی که تنها واردات پورشه را در اختیار داشته است) می توانند کار خود را از سر بگیرند. البته نباید از این نکته پراهمیت نیز غافل شویم که اگر به سایت دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان ها به آدرس زیر مراجعه شود (http://www.gatc.ir/Forms/Controls/RegistryForm/RegistryFormSearch.aspx)
و جستجویی پیرامون نمایندگی شرکت های خارجی در ایران صورت گیرد، متوجه خواهید شد که عمده این افراد دارای نمایندگی رسمی از برندهای خودرویی نمی باشند و این یک نوع رانتی است که در اختیار این افراد در داخل کشور قرار گرفته است تا برندهای خودرویی را وارد کشور کنند.

 واردات کدام خودروهای خارجی به ایران ممنوع شد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۴۱
کاش یه بار هم بگن فلان چیز آزاد شده... قثط ممنوع شدن رو خوب بلدین
خودرو بی کیفیت ممنوع نمی شه باید همه ارابه بی کیفیت سوار شن لطفا همه پراید سوار شیم
پراید از جنگ بیشتر کشته گرفته
تصمیمات بی پایه و اساس و دمدمی
هر روز که از خواب پا میشیم یه قانون بی پایه و اساس و من درآوردی
خیلی از اینها فقط به خاطر اینکه بگن ما هم کاری انجام دادیم و تصمیمی گرفتیم این کار رو می کنند آخه وقتی جلسه برگزار میشه باید بگن که تو جلسه چیکار کردند حالا می تونست این رقم ۵۰۰۰۰ دلار باشه یا ۳۰۰۰۰ دلار اصلا مهم نیست چند باشه فقط یک تصمیم متفاوت باشه
یک سئوال از تمام مسئو لین دولتی و نمایندگان مجلس دارم آنانیکه خود را عصاره مردم میدانند چرا باید این خودروها وارد کشور شود و ارز کشور به جای آنکه به تولید داخلی ، اشتغال و مسائل دیگر ................................................ اختصاص یابد به افزایش فخرفروشی بین دارا وفقیر و فاصله طبقاتی بین مردم مبدل گردد.چرا باید مسئو لین ما باید سوار بر این خودروها ی لوکس شوند مگرکشور در حال تحریم نیست.چرا واردات بی رویه فقط برای عده ای مرفعین بی درد باید باشد ،وام بانکها برای افراد خاص ورباید باشد ومردم هم بایدهر روز نظاره گر فقر ، فسادو.... و اختلاس وعدم پرداخت بدهی وام گیرندگان در جامعه باشند.آقایان محترم در راستای معنویات در مورد اقتصاد و اقتصاد مقاومتی چه کردیم یکی برای رضای خداوند بیایدو بگوئید .
ثمره نفت را برسر سفر هایمان را لمس کرده و دیدیم
حال نوبت جلسات فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که ببینیم با سفره هایمان چه خواهد کرد.
نون به هم قرض میدن. آقای بهبهانی درصد ها رو به موقع نمیدی برادر من که اینجوری میشه
این وارد کننده‌ها بر چه اساسی انتخاب می شوند؟
این وارد کنندگان نور چشمند؟
لطفا
بس است
یه کاری کنید آدم میره خیابون و ماشینها رو میبینه فکرکنه توی افغانستانه
لطف كن تابناك ببين مقدار مالياتى كه دادن هركدوم آقايون چقدربوده؟
بعد يه خودرو ٤٠ هزار دلارى چند دست مصرف كننده ميرسه؟
ثبت سفارش رو بست وقيمت هارو بردن بالا الان هم كه باز مى خوان بكنند اينقدر با تعرفه هاوسقف قيمت بازى كردن كه خمون شد وقيمت هاپايين بيا نيست
اينهاواقعا بايد نوبل بگيرند. واقعا نصف اين فكر وانرژى رو براى حل مشكل مردم صرف كرده بودند الان وضعمون خيلى بهتربود.
بعضى ها هر دولتى بياد وزير ومديركل هستن، كلا موروثى است.
آفرین تابناک ... عالی بود .... اینو میگن خبر .... رانت خوران باید معلوم باشن .. احسن تابناک .
عوارض ورود خودرو برای تامین نیاز های جامعه باید حذف شود البته نه برای خودرو هایی که فرزندان بدهکاران بانکی با پول مردم تهیه و با آن در خیابان ها تفاخر می کنند .
ایا تخصیص ارز به دارو و مایحتاج اساسی اولویت دارد یا واردات خودرو
ایا در بورس قرار گرفتن واردات خودرو اهمیت دارد یا پیگیری حقوق مردم، پیگیری دزدان ابر میلیاردی، پیگیری رانتخواران

توجه داشته باشید بحث بر سر اولویت است نه ممنوعیت و گرنه کسی مخالف بهترین امکانات برای ایران و ایرانی نیست
به امید روزی که مسولین علی وار داشته باشیم
ایول به دولت امممممید
امید رو ضربه فنی کرد
دقت کرديد با همين يک تصميم دولت، کسی که بنز سوار، بی ام و (آقای نماينده) و لکسوس سوار بوده در يک شب 250 الی 400 ميليون به دارايي اش اضافه شد.
حالا اثرات تصميمات اين چنينی تو این سالها مشاهده می کنيد.
حالا می بينيد که ايران تنها کشوری هست که در آن "نابرده رنج، گنج ميسر "می شود"؟
طرف شب خوابيده، صبح بيدار شده، ماشينش 400 ميليون گروه شده
يک زمانی طرف شب می خوابيد و صبح بيدار می شد، سکه هاش يک و نيم الی دو برابر می شد. طرف دلار می خريد در عرض چند روز 2 الی 3 برابر می شد. اين کارها را مردم عادی که نمی کردند، اگر هم می کردند خيلی کم. اما چه کسانی سودهای کلانی از اين راه به دست اوردند؟ دقت کنيد که قسمت اعظم اين دارايي ها بعدها از کشور خارج شده يا می شود. طرف چون حالا داراييش رفته بالا ادعا می کند ايران جای زندگی نيست. استطاعت مالی هم پيدا کرده ميره ترکيه برا هميشه باقی عمر را بگذراند.
احمقانه ترین طرح در جهت سود یک عده ژن خوب و توهین به شعور یک ملت با شعار حمایت از تولید داخل ،مدیران .....بی راهه تا کی!!! ، بار کج هرگز به مقصد نرسید!!!...!
تابی نظر مردم رو انتخابی منتشر میکنی ها....بپا از چشها نیفتی....
متاسفانه یکسری بیسواد پشت این قضیه هستند که البته سودش هم میره تو جیب وارد کنندگان چینی.کجای دنیا میان واردات خودرو رو محدود کنند وقتی تو این سالها مونتاژکاری موفقی هم نداشتیم چرا اصرار به این اشتباه دارید.
آقا این همه گفتی ولی اسم مازراتی را نگفتی که میتواند وارد بشه یا اینکه ...............
دس مريزاد اينجا دولت تعيين ميكنه چي بپوشيم چي بخوريم چي سوار شيمو چي هاي يگه
زنده باد به اين مديران عاشق وطن
رانت؟مگه داریم؟مگه میشه؟مراقب باش به جرم نشر اکاذیب نگیرنت و نبرنت
تابناک تو بگو، چ گناهی کردیم ایران به دنیا اومدیم؟
همه چیز رانتی و مافیایی شده
کم کم داری رو جاهای خطرناک دست می ذاریا تابی جان. استثنا اینجا دیگه جایی نیست که بخوای روش زوم کنی. خطرناکه حسن.
امار بگیری همگی با هم فامیلن
چقدر ما بدبختیم خدا!! تو مملکتی که درآمد متوسط ما از یک هشتم درآمد جهانی هم کمتره ماشین رو با سه برابر قیمت جهانی بهمون قالب میکنند و اگه توان خرید ماشین خارجی نداشته باشیم ماشینای آشغال داخلی رو که دله هم حساب نمیشند رو باید معادل با قیمت ماشینهای فول آپشن جهانی سوار بشیم!! دقت کنید خیلی از ماشینهای توی این جدول که قیمت جهانی شون زیر 40 هزار دلار هستش و مجوز ورود دارند توی ایران قیمتش بالای 80 هزار دلاره!!! !! حقوق یه کارگر 250 دلاره اونوقت توی امریکا 4000 دلار و اینجا قیمت ماشین حداقل دو برابر !!!! خدایا مگه ما رو تا چه حد خر فرض کردند یا اینکه واقعا در همون حد خریم!!
میشه بفرمایید این چهار پنج نفر کی هستند و چه رزومه ای دارند؟
كاش ذينفعان اين قضيه رو معرفي و افشا كنيد
كساني كه يك شبه با دو تصميم اخير سرمايه هاشون چند برابر شد
با این روش فقط میتونند خودرو چینی وارد کنند کدوم شرکت خودرو با کیفیت را به این قیمت میده
این حرف را لطفا بررسی کنید
شرکت ایران خودرو بعد از بوجود آمدن حباب بلافاصله قیمت سوزوکی گراند ویتارا را از 140 به 147 میلیون افزایش داد چرا هیچ تذکری نمیدهید مثل سراتو سایپا عمل کنید رسالتتان را فراموش نکنید
سری به پارچین بزنید
با سلام ولى يحتمل مازاراتى روكش طلا هم براى آقا زاده ها وارد ميشه و صدا و سيما با وقاحت تمام آن را نمايش ميدهد، واقعا اين است عدالت ؟ يك نفر اتومبيل ميلياردى دارد و فخر ميفروشد و ديگرى محتاج نان شب و شرمنده همسر و بچه
آفرين به وزراي درگير اين تصميمه مهم و اساسي!!!خسته نباشيد با کاری كه به سرمايه قشره متوسط مسزنيد و يك شبه يك سري نوره چشمي رو ميلياردر ميكنيد!!!!!!!آفرين به آقاي رييس جمعور
فقط کمپین نه به خرید خودروی صفر پاسخگوی دولت است.
این چند نفر وابسته و متصل به چه کسی یا نهادی هستن؟
آقرین تابناک تمام رانتخواران را به مردم معرفی کن.تو بورس تهران هم عده ای دارن رانت خواری میکنن اونارو هم معرفی کن. سهام خودرویی رو به تعدادصدها میلیاردی 2 سال پیش به مردم فروختن سایپا 200 تومن الان کردن 100 تومن. ایران خودرو 480 تومن الان 280 تومن. رنا 330 تومن الان شده 80 تومن.سرمایه گزاری سایپا رو فروختن 300 الان شده 70 تومن و....
بسیار تصمیم نادرستی گرفتن حالا که این تصمیم غلط رو اعلام کردند حداقل فکری بابت افزایش بی رویه قیمت برندهایی که واردات آنها قطع شده می کردند در هر کجای دنیا که باشی نظام اقتصادی با وضع مالیات سنگین در نقل و انتقال جلوی حصول درآمد یک شبه را می گیرند وقتی کسی در یک چشم به هم زدن داراییش ۲ برابر می شود این برای نظام اقتصادی و کشور بسیار مخرب است.
حلقه مفقوده مربوط به ماشینهایی است که وارد کننده عمده اش مشخص نشده ،اون بیچاره های دیگه که دارند کارشون می کنند!؟طفلکیا!؟
به والله نمیخام صنعت خودرو سازی داشته باشم کیو باید ببینم؟
جوکارِ گندم دروکن
به والله نمیخام صنعت خودرو سازی داشته باشم کیو باید ببینم؟

تابناکو !
بهترین کشور برای زندگی ایران است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر