بازدید 2776

ارزش تجارت خارجی چین از مرز 4 هزار میلیارد دلار گذشت

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد ارزش تبادلات تجاری خارجی این کشور در سال 2017 میلادی به حدود 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 30 December 2017

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد ارزش تبادلات تجاری خارجی این کشور در سال 2017 میلادی به حدود 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت بازرگانی چین، اصلاحات در ساختار تجارت خارجی این کشور در این سال موجب شد تا چین شرایط بسیار خوبی را در این عرصه ایجاد کند.

همزمان وزارت بازرگانی چین تاکید کرده است حراست بهتر از محیط زیست و بهره وری درست و منطقی تر از منابع و افزایش آگاهی و دانش تولید کنندگان داخلی موجب بهبود شرایط تجارت بین المللی شده است.

آمارها نشان می دهد در 11 ماه امسال تجارت خارجی چین از مرز سه هزار و 700 میلیارد دلار گذشته و در این مدت نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی نزدیک به 15.6 درصد رشد کرده است.

تنوع بخشیدن به کالاها، تولید اقلام کیفی تر، استفاده از فن آوری های پیشرفته و هوشمند، سرمایه گذاری در امور تحقیقاتی مرتبط با تجارت بین الملل و شناخت بهتر بازار جهانی این قدرت را به چین داده است که تجارت بهتر بین المللی را داشته باشد و بتواند همچنان موتور محرکه اقتصاد جهانی باشد.

روزنامه چاینا دیلی از قول وزارت بازرگانی چین آورده است: این کشور قصد دارد در سال آینده میلادی اصلاحات بیشتری را در بخش های تجاری در نظر گیرد و توافقنامه های تجارت آزاد با کشورها امضا کند.

همزمان اعلام شده است رشد اقتصادی چین ممکن است در سال 2017 میلادی به حدود 6.8درصد برسد که از 6.5 درصد پیش بینی اول سال، بیشتر است.

چین قصد دارد از ابتدای سال 2018 معافیت های مالیاتی را برای بسیاری از شرکت های خارجی در نظر گیرد اما شرکت هایی که شامل این فرصت شوند می توانند مالیات سال 2017 را برگشتی دریافت کنند.

رشد اقتصادی جهان بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی در سال 2018 میلادی حدود 3.7 درصد پیش بینی شده است و چین امیدوار است در سال جدید میلادی به رشدی معادل 6.5 تا هفت درصد دست پیدا کند.

مرکز پژوهش های اقتصادی و بازرگانی لندن به تازگی پیش بینی کرده است چین تا سال 2032 میلادی با پشت سر گذاشتن آمریکا نخستین قدرت اقتصادی دنیا می شود.

پیشتر و در ابتدای سال جاری میلادی یک موسسه مالی آمریکایی پیش بینی کرده بود چین در سال ۲۰۵۰ بر اقتصاد جهان سلطه پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار