بازدید 5897
بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

سانسور اخبار موجب بدبینی مردم می‌شود

کد خبر: ۷۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 30 December 2017

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این‌که دلخوری مردم از شرایط اقتصادی صرفاً مربوط به این دولت نبوده، از نحوه پوشش اخبار در صداوسیما انتقاد کرد و با بیان این‌که حاکمیت منعی در برگزاری تجمعات ندارد، هشدار داد که مبادا معترضان ازسوی عده‌ای که از حاکمیت بیرون مانده‌اند، تحریک شوند.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری تجمعات اخیر در برخی نقاط کشور اعلام کرد: واقعیت این است که مطالبات امروز مردم، همان مطالبات به‌حق و قانونی است که طی سال‌های گذشته به شیوه‌های مختلف بیان کرده‌اند.

تجمعات برآمده از مشکلات اقتصادی است

وی افزود: این تجمعات و مطالبات برآمده از همان مشکلات اقتصادی است که سال‌ها گریبان‌گیر مردم بوده و متاسفانه به دلایل مختلف مورد توجه قرار نگرفته و کار به جایی رسیده که امروز می‌خواهند به این طریق مطالبات‌شان را به گوش مسئولان برسانند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری تجمعات مشابه طی یک سال گذشته، یادآور شد: شما شاهدید که هر روز تجمعاتی شبیه به این تجمعات، مقابل ساختمان مجلس برگزار شده و اصناف مختلف برای بیان مشکلات خود تجمع می‌کنند.

دلخوری مردم از مشکلات اقتصادی لزوماً مربوط به این دولت نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با تاکید بر لزوم درک دقیق حقایق موجود در جامعه، یادآور شد: این حقیقت موجود در جامعه است که مردم به‌خاطر برخی مسائل و مشکلات اقتصادی از دست ما مسئولان دلخور هستند و این دلخوری هم لزوماً ارتباطی به دولت فعلی ندارند. البته این به معنای آن نیست که این دولت به هیچ عنوان مقصر نیست اما صرفاً مربوط به این دولت هم نیست.

وی افزود: مشکلات امروز کشور ریشه در سال‌های قبل دارد که متاسفانه بدون کارشناسی و بدون توجه به نظرات بزرگان و دلسوزان مملکت که رنج‌ها کشیده و زندان رفته بودند، تصمیماتی گرفته شد که نتیجه آن‌را امروز در سطح جامعه می‌بینیم.

تحریک بخشی از معترضان ازسوی عده‌ای که از حاکمیت بیرون مانده‌اند

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که مردم تا حد و حدودی صبر و حوصله دارند، یادآور شد: عامل اصلی این اعتراض‌های خیابانی، همان نارضایتی مردم از مشکلات اقتصادی است اما به هر حال ممکن است بخشی از این اعتراض‌ها نیز به تحریک عده‌ای که اکنون جایگاهی در حاکمیت ندارند، صورت گرفته باشد یا حداقل به تحریک این تحرکات تهییج شده باشد.

بنابر تاکید رهبری کسانی که سال‌ها در حاکمیت بودند، نباید نقش اپوزیسیون بگیرند

بیگدلی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش علناً تاکید کردند کسانی که در گذشته، سال‌ها در حاکمیت بودند، نباید امروز نقش اپوزیسیون گرفته و علیه حاکمیت فعالیت کنند. مشکلات امروز ناشی از عملکرد تمامی مسئولان فعلی و گذشته بوده و نمی‌توان همه‌چیز را گردن یک گروه یا یک فرد خاص انداخت. ضمن آن‌که ممکن است، این تجمعات نتیجه تحریک دشمنان خارجی باشد که این هم ناشی از ضعف‌هایی است که در مملکت داریم و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد و این درحالی است که نارضایتی مردم لزوماً ربطی به عملکرد این دولت ندارد.

اگر قرار باشد کشور از مشکلات ضربه بخورد، از مسئولان آسیب می‌بیند، نه مردم

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: همه این مشکلات نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است و مطمئناً اگر قرار باشد، کشور زمانی از این مشکلات ضربه بخورد، از مسئولان آسیب می‌بیند، نه از مردم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحریک دلواپسان علیه دولت به‌عنوان یکی از انگیزه‌های ایجاد این فضای متشنج گفت: مسئله این است که ما هم در مجلس از دولت انتقاد می‌کنیم و باید بدانیم که نقد و انتقاد شرایطی دارد و نباید این انتقادات تبدیل به تخریب شود. ما هم به دولت ایراد می‌گیریم، به وزرا و رییس‌جمهور تذکر می‌دهیم. این روش اصولی انتقاد است. البته تجمع مردم تا زمانی که در چارچوب قانون باشد نیز غیراصولی نیست و باید محترم شمرده شود.

وقتی انتقاد تبدیل به تخریب شود یعنی پشت‌پرده آن مسائل دیگری است

عضو فراکسیون امید مجلس در عین حال تصریح کرد: با این همه، وقتی انتقاد تبدیل به تخریب می‌‌شود، مطمئناً پشت آن مسائل دیگری هم وجود دارد. به هر حال از آن‌جا که این افراد به خواسته‌های خود نرسیده و مقام معظم رهبری یا حاکمیت صلاح ندید که این افراد مجدداً به قدرت بازگردند، دست به این کارها می‌زنند، دست بر نقطه ضعف مملکت که مسائل اقتصادی است، گذاشته‌اند و این درحالی است که زیربنای مشکلات امروز ما حداقل ۱۰ سال قبل بنا نهاده شده است.

وی با بیان این‌که نمی‌خواهم همه مشکلات را به گردن دولت احمدی‌نژاد بیاندازم، گفت: ما مشکلات زیادی داریم و اگر ۷۰ درصد مشکلات ناشی از عملکرد ضعیف دولت‌های نهم و دهم بوده، بخشی از مشکلات نیز از گذشته به همین دولت احمدی‌نژاد به ارث رسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: فراموش نکنیم که ما دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و پس از انقلاب، دفاع مقدس، دشمنان داخلی و عداوت کشورهای حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه موثر و بسیاری دیگر از مشکلات در این ۴ دهه کار را برای ما دشوار ساخته است. با این همه نمی‌توان تصمیم‌گیری نادرست مدیران را نادیده گرفت.

حاکمیت مطمئناً حق آزادی تجمعات را به رسمیت می‌شناسد

بیگدلی در پاسخ به سوالی دیگر درمورد حق برگزاری تجمعات مردمی خاطرنشان کرد: حاکمیت مطمئناً حق آزادی تجمعات را به رسمیت شناخته این مسئله در قانون اساسی به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: درحالی که حضرت امام فرموده‌اند مجلس در راس امور است، شاهدیم که ملت عزیز ایران هر روز مردم مقابل ساختمان پارلمان تجمع می‌کنند و این نشان می‌دهد حاکمیت منعی در برگزاری تجمعات ندارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس یادآور شد: فکر می‌کنم مردم تا امروز هم موفق به بیان دیدگاه‌هاه و مطالبات‌شان نشده بودند، در این چند روز این خواسته‌ها را به‌طور مستقیم با حاکمیت درمیان گذاشته‌اند.

روسای قوا و سران مملکت به‌طور عاجل برای مشکلات اقتصادی چاره‌اندیشی کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: امروز وظیفه روسای قوا و سران مملکت است که به‌طور عاجل، فکری به حال مشکلات اقتصادی مردم کنند و نگذارند خدایی‌ناکرده، این مشکلات اقتصادی مردم را ازپای دربیاورد و عده‌ای از این اوضاع سوءاستفاده کنند و باعث ایجاد تنش و حواشی برای مملکت شوند. چرا که در این برهه زمانی بیش از هر چیز نیازمند اتحاد، انسجام و همدلی هستیم.

او در پاسخ به سوالی درباره نقش صداوسیما در ایجاد این همدلی اجتماعی گفت: صداوسیما اگر یک رسانه ملی است، باید حقیقت موجود در جامعه را طوری که بر میزان و سطح تنش در مملکت افزوده نشود، انعکاس دهد.

تکرار شعارهای مخالفان دولت در صداوسیما

وی افزود: صداوسیما نه باید برخورد جناحی داشته باشد، نه برخورد حزبی و نه برخورد سیاسی. امروز صداوسیما همان مسائل ۸ سال گذشته را به‌نحو سابق بازگو می‌کند و بعضاً شعارهایی که مخالفان و معترضان دولت می‌دهند در صداوسیما نیز علیه دولت مطرح می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: کسانی که زمانی یار و یاور احمدی‌نژاد بودند، امروز اذعان می‌کنند یکی از پایه‌های مشکلات سال ۸۸ احمدی‌نژاد بوده است. بحثم این نیست که طرف مقابل احمدی‌نژاد بی‌تقصیر بوده و به هر حال دو طرف به اندازه خود سهم داشته‌اند اما امروز کسانی که حامی تمام‌عیار و صددرصد احمدی‌نژاد بودند، پس از این سال‌ها، به این نتیجه رسیدند که یکی از عوامل اصلی ایجاد مشکلات سال ۸۸ احمدی‌نژاد و تفکر احمدی‌نژادی بوده و صداوسیما موظف است، این حقایق را با مردم درمیان بگذارد.

صداوسیما با رویکرد یکجانبه و نادرست، بدبینی نسبت به خود را افزایش می‌دهد

نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده در مجلس اعلام کرد: معتقدم صداوسیما با این رویکرد نادرست و یکجانبه، صرفاً بدبینی نسبت به خود را افزایش می‌دهد و اگر این رسانه از اقبال کمتر از ۳۰ از جامعه برخوردار است، امروز همین میزان مقبولیت را نیز از کف داده و درصورت تداوم این مسیر اوضاع صداوسیما از این نیز وخیم‌تر خواهد شد.

بیگدلی در پایان تصریح کرد: امروز مردم پیش از آن‌که اخبار را از صداوسیما به دست بیاورند، از طریق کانال‌های تلگرامی و پیش از آن‌که خبری به دست صداوسیما برسد، از این اخبار باخبر می‌شوند و در چنین شرایطی سانسور اخبار بی‌فایده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار