بازدید 20138
نوبخت در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران ساخته می‌شود/ 830 هزار شغل در سال 97 ایجاد می‌شود/ دولت یارانه نیازمندان را قطع نمی‌کند/ یارانه غیر نیازمندان را حذف می‌کنیم و به نیازمندان می‌دهیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه بودجه 97، بودجه اشتغال خواهد بود و مزیت اصلی آن در تولید و افزایش اشتغال در جامعه است، گفت: توجه جدی ما در بودجه 97 بر مسأله اشتغال است و تلاش خواهیم کرد، پروسه اشتغالزایی را در بودجه 98 تکمیل کنیم.
کد خبر: ۷۶۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 30 December 2017

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه بودجه 97، بودجه اشتغال خواهد بود و مزیت اصلی آن در تولید و افزایش اشتغال در جامعه است، گفت: توجه جدی ما در بودجه 97 بر مسأله اشتغال است و تلاش خواهیم کرد، پروسه اشتغالزایی را در بودجه 98 تکمیل کنیم.

«محمدباقر نوبخت» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به برنامه های دولت برای مقابله با معضلاتی نظیر زلزله، آلودگی هوا و ... از شش برنامه ویژه دولت برای افزایش اشتغال و همچنین رفع معضلاتی که کشور با آن مواجه است، خبر داد.

وی از برنامه ریزی ویژه فی مابین شهرداری تهران و دولت دوازدهم برای ساخت 100 هزار مسکن در بافت فرسوده تهران خبر داد و اظهار کرد: در همین پروژه 240 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: باید از هماهنگی که بین شهرداری تهران و دولت داوزدهم ایجاد شده، نهایت استفاده را داشته باشیم و بتوانیم 100 هزار مسکنی که برنامه ریزی کرده ایم و مجلس نیز در جریان آن قرار گرفته است، محقق کنیم؛ مساکنی که در دل شهر بنا می شود و از طریق آن با معضلاتی مثل زلزله مقابله می کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه 4 هزار میلیارد تومان برای محقق کردن این پروژه و همچنین ساخت 50 هزار مسکن در روستاها پیش بینی شده است، تصریح کرد: بنیاد مسکن موظف شده واحدهای مسکن روستایی را بازسازی کند.

مهمترین بخش های سخنان «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری پیرامون شش برنامه مهم دولت برای رفع معضلات و مشکلات کشور بدین شرح است:

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بودجه 97، بودجه اشتغال خواهد بود و مزیت اصلی آن در تولید و افزایش اشتغال در جامعه است، گفت: توجه جدی ما در بودجه 97 بر مسأله اشتغال است و تلاش خواهیم کرد که پروسه اشتغالزایی را در بودجه 98 تکمیل کنیم.

«محمدباقر نوبخت» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به برنامه های دولت برای مقابله با معضلاتی نظیر زلزله، آلودگی هوا و ... از شش برنامه ویژه دولت برای افزایش اشتغال و همچنین رفع معضلاتی که کشور با آن مواجه است خبر داد.

وی از برنامه ریزی ویژه فی مابین شهرداری تهران و دولت دوازدهم برای ساخت 100 هزار مسکن در بافت فرسوده تهران خبرداد و اظهار کرد: در همین پروژه 240 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: باید از هماهنگی که بین شهرداری تهران و دولت داوزدهم ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشیم و بتوانیم 100 هزار مسکنی که برنامه ریزی کرده ایم و مجلس نیز در جریان آن قرار گرفته است، محقق کنیم. مساکنی که در دل شهر بنا می شود و از طریق آن با معضلاتی مثل زلزله مقابله کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه 4 هزار میلیارد تومان برای محقق کردن این پروژه و همچنین ساخت 50 هزار مسکن در روستاها پیش بینی شده است، تصریح کرد: بنیاد مسکن موظف شده است که واحدهای مسکن روستایی را بازسازی کند.

مهمترین بخش های سخنان «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری پیرامون شش برنامه مهم دولت برای رفع معضلات و مشکلات کشور بدین شرح است: پیش‌بینی ما این بوده که در سال ۹۷ حداقل ۸۳۰ هزار جوان وارد بازار کار شوند.

در لایحه بودجه سال ۹۷ یک فصل به ایجاد اشتغال اختصاص داده است. سال های گذشته، حدود ۶۵۰ هزار توانستیم وارد بازار کار کنیم.

برنامه‌ای که در این بودجه گنجاندیم، این است که بتوانیم یک میلیون و سیصد هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار نیست به شکل تسهیلات در اختیار بيكاران قرار بگیرد که برای خودشان شغل ایجاد کنند؛ قرار نیست بیکاران را بدهکار کنیم.

ما با هماهنگی شهرداری در راستای بازسازی بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که استاندارد‌های شهرسازی آن هم رعایت شده، آماده خواهیم کرد که شهر را به همین ترتیب قطعه به قطعه نوسازی کنیم.

دولت ۱۵۰۰ میلیارد برای زیرساخت‌های شهری این خانه‌ها در نظر گرفته که هزینه ساخت آن برای پیمانمار بالا نرود. در همین بازسازی‌ها حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

در بخش دیگر طرح‌های ایجاد اشتغال، نوسازی ناوگان درون و برون شهری را در نظر داریم که ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

قصد داریم با هماهنگی شهرداری چهار هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس فرسوده را در سال ۹۷ از رده خارج کنیم.

هفده هزار ون و تاکسی فرسوده، ۲۰ هزار وانت فرسوده و ۵۰ هزار موتورسیکلت و ۱۰ هزار کامیون فرسوده را نیز از رده خارج خواهیم کرد.

22هزار و چهارصد شغل در حوزه درون‌شهری و ۲۷۰۰ شغل هم در برون‌شهری ایجاد می‌شود.

برای باقی مانده مسائل مسکن مهر دو کار انجام دادیم: اولا سقف تسهیلات را افزایش دادیم و دوم اینکه هزار میلیارد تومان هم دولت سرمایه‌گذاری کرد که هزینه تمام شده این واحدها را برای مردم کاهش دهیم.

دولت تا اکنون نه تنها یارانه افراد نیازمند را قطع نکرده، بلکه هر جا شک داشته آن را به ندار بودن و به نفع مردم تفسیر کرده است.

یارانه دوم تمامی افراد تحت پوشش را 3.4 برابر کرده‌ایم و‌ تلاشمان این است که به افراد نیازمند استرس‌ وارد نشود و امکان ندارد یارانه نیازمندان را قطع کنیم.

سال آینده قرار است افرادی را که محرز است نیازی به یارانه ندارند، شناسایی کنیم، یارانه آنها را قطع کنیم و دوباره به افراد نیازمند برگردانیم.

دولت قانوناً امکان افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا سقف ۳۴ هزار میلیارد تومان را داشت، اما این کار را نکرد.

ما هر سال به اندازه افزایش تورم، دریافتی کارکنان شاغل و بازنشسته دولت را افزایش داده‌ایم و هر مقدار تورم افزایش پیدا کند، ما هم حقوق این قشر را افزایش خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵۹
واسه من که متولد 1359 هستم آیا بدرد میخوره این وعده ها؟ وای بر زندگی اینجوری تو ایران
پاسخ ها
abbas
| Germany |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب آقای نوبخت این وعدهای توخالی ندهید شما اگر فکر آلودگی هوای تهران بودید وفکر جان مردم بودید یک دفعه تعرفه گمرکی خودروهای خارجی افزایش نمیدادید حتی تعرفه خودروهای هیبریدی وبرقی که قبلا 5درصد بوده افزایش دادید به چند برابر پس نتیجه میگیریم فکر مردم نیستید چون این خودروهای بی کیفیت داخل وچینی فقط شده تابوت مردم من واقعا چقدر تبلیغ کردم برای آقای روحانی اشتباه اشتباه کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
عجب
دیره دیگه دیره....
100 هزار خانه در یک شهر و پنجاه هزارخانه در همه روستاها!!! این آقای روحانی کی را می خواهد خام کند؟ آیا قرار است فساد و بی تدبیری با این کارها حل شود؟ آیا ساخت خانه مشکلات ما را که ناشی از غمخواری برای ملت های همسایه دور و نزدیک به خونمان است را برطرف کند؟ اگر زیر هر خانه یا یک مدیر فاسد را هم دفن می کردند باز کم بود!!!! خود این برنامه خانه سازی یک شبه راه انداخته شده در آینده منشاء فساد فراگیر دیگری خواهد شد. کار زا این حرف ها گذشته است.
وعده سر خرمن
هیچ کدوم عملی نمیشه ، دروغ میگه ، چند تا شغل تاحالا درست کردن؟ مردم بیچاره شدن
آقا جون مادرت تو برنامه نده!!!
همون برنامه و بودجه را دادی بسه! نمیدونم چه اصراریه این آقا که اندک آگاهی از وضعیت مردم نداره سر کار بمونه؟
ایران نیازمند اصلاحات اساسیت. خیلی فوری و وسیع.
حذف نهادهایی که از بودجه مملکت می خورن. برخورد با اختلاسها. سیاست خارجه . آزادی های مدنی. حقوق بشر. مبارزه با فساد. واگذاری اقتصاد به مردم .
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
100 هزار لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سنگ بزرگ علامت نزدنه!
پروژه های مسکن مهر زمان احمدی نژاد را کامل کنید
بعد بازسازی بافتهای فرسوده را شروع کنید
برو بابا، همه اش وعده ... مردم کف خیابان هستن ایشون وعده سر خرمن میده
دیر نشده به نظرت نوبخت؟
حرکات لاک پشتی دولت کمر اقتصاد وحدت و امید مردم را شکست شما برای دشمن کار کردین نه برای ملت
لطقا بفرمایید پسر و دخترتان به اضافه پسر خانم ابتکار در آمریکا چکار می کنند ؟ بگید بیان ایران کنار مردم عادی زندگی کنند آقای نوبخت
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آن نوبختی که در تلگرام خواندی فرزندانش آمریکا هستن ایشان نیست مجید جان...
ساختن مسکن ،به هیچ وجه باعث شغل پایدار نمیگردد ممکن است در کوتاه مدت اشتغالی ایجاد نماید ،اما بیشترین بهره را از این طرح افغانی های مقیم تهران میبرند ،مگر نه اینکه اکنون هم سالی سی ،چهل هزار واحد مسکونی در تهران احداث میگردد ،که بیشترین نیروی کار آن افغانیها هستند ؟‌اینگونه طرحها مسکن است برای به پایان رساندن دورهٔ ریاست جمهوری جناح معتدلین ؟ نه ایجاد شغل پایدار ،که شغل پایدار در تولیدات صنعتی ،وکشاورزی ،ودامداری مدرن ،وتولیدات طیور ،وآبزی بصورت مدرن میباشد ،صنایع کشور همگی فرسوده ،وغیر رقابتی هستند ،؟ آری ،آدم بیاد حرفهای ملادنصرالدین و یا عبید ذاکانی می افتد ؟ ،،،
اما کاش دولت و قوه قضائیه به نابود کردن فساد و اختلاس و حقوقهای نجومی و پایان ناهماهنگی حقوق ها و اختلاف طبقاتی و رشوه ها و رانت ها و رابطه محوریها و حاکمیت تخصص و استفاده از دانشمندان و... وعده دهد و عمل کند...
برنامه رو ببر دم کوزه آبشو بخور. عمل! عمل! عمل!
دروغه به خدا
ماکه چیزی ندیدیم اکثرجوونها بیکارن
من که صحبتهای آقای نوبخت را دروغ میدانم ایشان گفتند ما بادقت افرادی که نیازمند یارانه نیستند را شناسایی و وحذف میکنیم بله من دانشجوی متاهلی که نه زمین و خونه داشتم نه درامد رو حذف کردند بسه دروغ دیگه بسه خسته شدیم به خدا
اول شما روش ساخت بناها را استاندارد سازی کن. بعد ساختمان بسازید و و الا این پول هم نصیب یک عده بساز بفروش سودجو می شود و سرنوشت آن مثل ساختمانهای جدید تخریب شده خواهد بود. شهرداری خودش مبتلا به اشکالات عمده در زمینه سلامت اداری است.
چی خانه در دل شهر تهران میخان مسکن بسازن بعد چهار سال حکومت .کی باور میکنه
اوضاع بد اقتصادی بیدادمیکنه.وگرنه همه حجاب و اسلام رو دوسدارن.شکم گرسنه دین وایمان نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
چرا از طرف همه صحبت میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
رای با اکثریتیه
تو صنایع نفت وگاز به صوزت پیمانی زیاد کار کردم تجربش رو دارم و کارم رو خوب بلدم ولی خیلی وقته که بیکارم و شدیدا دنبال کار هستم ،و شرمنده خانواده و اطرافیانم شدم ،،،آخه تا کی باید وعده ها رو بشنویم ، لازم بذکر است که جانباز هستم و الان نه مستمری که قول داده بودن رو میگیرم نه حقوقی و اینکه معرفی نانه های بنیاد جانبازان هم هیچ فایده ای نداره ،،،باید چکار کنم؟؟؟!!!! امثال من زیاد هستن ،،،حالا که سال اشتغال هست دربدر کار هستم وای به حال سالی که اسمش دیکه اشتغال ملی نباشه. .... این صحبت ها همش غیر عملیه .... درد مو باید به کی بگم به وزیر نفت به بنیاد ،،حتی نامه برای سایت ریاست جمهوری هم فرستادم ...تو رو خدا. به حرفاتون عمل کنید....
کاش حد اقل ۱۰۰۰۰ پارکینگ چند طبقه ساخته می شد تا به ترافیک شهر کمک شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ساختن اینهمه پارکینگ که شما میگی ترافیک شهر رو چندین برابر میکنه!چون الان اکثرا مثل خود من از ترس پیدا نکردن جای پارک با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد میکنم.
همین نظرات غیر کارشناسی مثل شماست که وضعیت مملکت این شده.
ما که سر کار هستیم چندر غاز حقوق کارگری میدین چی؟ با این حقوق اجاره بدیم پول دکتر بدیم چکار کنیم روحانی فقط واسه دکترا خوب بود جیبشونا پر کرد هر ویزیت ۴۵ هزارتومن دفترچه هم قبول نیست دارو هم آزاد یه فکری واسه مردم بکنین
برو بابا دلت خوشه
همین نوبخت مردم را بدبخت کرده و با کاراش لج همه را درآورده و دارد .ما دبگر دولت و طلب کاران از مردم را که امتحان خود را پس داده اند نمی خواهیم.نیرو و فکر جدید می خواهیم.هی همه چیز را گردن دولت قبل انداختن نمی خواهیم.درود بر جمهوری اسلامی ایران.
حرفهای بی پشتوانه و توخالی...
دولتی که توان کنترل تخم مرغ را ندارد، میخواهد شغل درست کند؟! خانه بسازد؟! عجب!
يارانه چرا قطع كنيد پس قبوض اب و برق را به قيمت قبل برگردانيد از كيسه ملت به ساير ممالك بخشيده ايد اصلا گويي نوبخت متوجه حرف مردم نشده است مردم ميگويند ديگر به دولت روحاني اعتماد ندارند ٤ تا كانكس نتونسين بدين زلزله زده ها
دولت روحانی ابتدا باید پاسخگوی وعده های خود باشد, فقر و بیکاری و تورم بیداد می کند آقایان در عالم دیگر سیر می کنند
حتما همه آش درست
ایران فقط تهران نیست
استعفا نوبخت و زنگنه و نهاوندیان
نقش ایوان؟
عدد بده عدد بده
توصیه من به ایشان این است که شما اگر کاری نکنی مردم آرامش بیشتری دارن!
اقای نوبخت دست بردار. بدون برنامه مدون هیچ کاری از جنابعالی ساخته نیست.
اینقدر شغل برای سال بعد کمه چون به گفته ی اقای چهانگیری در. شش ماه اول امسال هفتصد هزار شغل شما ایجاد کردید که اگر بخواهیم حرکت دولت را رو به جلو حساب کنیم باید سال اینده هر شش ماه یک میلیون شغل ایجاد کنید. البته ایشان مقل شغل های قبلی، سال اینده بار هم زبانا این مقدار شغل ایجاد خواهند کرد
چه شعار های خوبی
اق وزیر به مسافران سفرهای خارجی دلار 10000تومان بدهید وبه مردم فقیر کوپن اغذیه مگر در زمان جنگ خیلیها با این کوپنهازندگی نمیکردند جلوخریدهای غیر لارم خارجی بگیر همهچیز درست میشود
عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست/ این زودتر می خواستی حالا چرا؟؟؟؟؟؟
تابناک لطفا نه عکس این نوبخت را بزار نه خبرهاشو و نه وعدهاشو
نوبخت و سیف باید استعفا دهند هرچه سریعتر. چرا روحانی به حرفهای دلسوزانه مردم گوش نمیدهد؟
اخه شما ملت رو چی فرض کردید..
دروغه بخدا.چرا یارانه مادر من که سرپرست خانوار هستش با 900 هزار تومن حقوق با داشتن 5 تا بچه مجرد 3 ساله که قطع شده؟با اعتراض خضوری و غیر حضوری هم وصل نشده؟
الان من باور كردم:)
اقای نوبخت خودت و کابینه و کل اصولگرا ها و اصلاح طلبا شاید بی نیاز باشند ولی انقدر اوضاع را بد کردین که حتی متوسط جامعه هم به ان یارانه محتاجند...
آقای روحانی! لطفا ایشان را از خدمت به مردم معاف فرمایید.
آقای تا کی فریب
یه خورده واسه این حرفا دیره
چرا کسی سوال نمیکنه 150میلیارد دلار پول نفت زمان تحریم را از چین گرفتید چی شد؟
اینکه یارانه ی زن سرپرست خانوار قطع میکنن با اعتراض هم وصل نمیکنن و میگن به شما تعلق نمیگیره درسته؟
واقعا که وعده های چند ماه پیشتونو فراموش نکردیم.وصل یارانه افرادی که یارانشون قطع شده بگیر تا رونق اقتصادی و ...
مشکل اصلی ایران، حضور امثال این آقا در راس مدیریت کشور هست که خانواده و سرمایه خودشان را بردند خارج و برای مردم، نسخه سر کاری تجویز می کنند.
چقدر دروغ و شعار خسته شدیم
آقای دکتر به دستور جنابعالی اجرای بخش 16 قانون برنامه ششم که مربوط به ایثارگران است متوقف شده است مثلا" در سازمان شیلات ایران ،خسته نباشید استاد عزیز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
كدوم دكتر دكترهاي فرمايشي اگه سواد داشت اين اوضعيت رو به بار نمي آورد
کم مردم شکسته قبض گاز آب برق میاد نصفش مالیات وپول زور مدیران
هفته پيش هم شيك نشسته بودي و با خنده متمسخرانه گردشگري رو با جيب مردم و 10 برابر كردن عوارض خروج شكوفا ميخاستي بكني!!!!!!!!!!

همه چي با جيب مردم

بنزين با قيمت بين المللي !!!!!!!!!!!!!!!!!

حقوق با دريافتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
الانم ترسیده از اعتراض ها و الا همین وعده را هم نمی داد. شما در بافت فرسوده چطور می خواهید ساختمان بسازید؟ آنجا مالک شخصی دارد و شاید اجازه ندهد. بعد شلوغی مرکز شهر رو چه می کنید با

100 هزار واحد جدید و مردمی که در خیابون ها ولو می شوند؟؟!!
من 2 میلیون حقوق میگیرم ولی قسط دارم به یارانه هم نیازمندم شدید اونوقت آقای نوبخت شما به من میگید بی نیاز . این همه سال کار کردم برای خرج بچم مجبورم وام بگیرم. هنوز وسایل زندگیم از 7 سال پیش تا الان هیچ تغییری نکرده . میری عشق و حالت رو میکنی و همه جور امکانات داری بعد میشینی میگی یارانه اینارو رو قطع کنم مشکل کشور حل میشه
دروغه. همیشه مردم ارجاع به آینده می دهند که سرابی بیش نیست
حرفهای قشنگ میزنی ولی عمل نمیکنید
جناب نوبخت بجاي اين همه حرف لطفا" بفكر كنترل تورم و معيشت مردم باشيد .
در 5سال قبل تورم 18%بود ولی شما 10% حقوق کارمندان را افزایش دادید و اعلام کردید که ببخشید دست ما بسته است و بیشتر از این نمی توانیم حقوق را افزایش دهیم؟؟؟؟!!!!! چرا منت به سر مردم خود می نهید؟؟؟؟مشکل اقتصاد کشور وجود افرادی مثل شما در راس قدرت هست
متاسفانه تو حوزه حرف پیشرفت های شگرفی داشته ایم ولی عمل خیر
سيف و نوبخت مملكت را به نابودي ميبرن روحاني هم سكوت كرده
بی تدبیری مسئولین تبلیغاتی کشور تا کجا تو چنین شرایطی که مردم ناراحت هستند حضور امثال نوبخت ها بنزین ریختن روی خاکستر است
نوبخت ای شیطون بلا
ادبیات سخنگوی دولت از نوع ادبیات توام با تحقیر ملت می باشد ایشان فکر کرده اند از نسل خان زاده های کشور هستند که دریافت کنندگان رایانه را با ادبیات ندار و گدا خطاب قرار می دهند را نجات کشور رها شدن از دست این گونه ادبیات است
اقا لطفا میزان افزایش ویزیت پزشکان محترم را هم اعلام بفرمایید. این عزیزان هم در فشارند بالاخص که ویزیت ازاد شده 48000 تومان
مردم خسته هستن میدونی از چی؟
اون جوانی که ۱۰ سال تو دانشگاه بوده و الان کار نداره، اگه هم کاری باشه بشه فساد و پارتی از دیوارای ادارات بالا میره و هیچکی ادم هم حسابت نمیکنه که بهت کار بده
وقتی میبینه خودش در فقر و بدبختیه و تلویزیون رو باز میکنه هی از سوریه و فلسطین میگن

مردم خسته اند از مسعولین و کارمندان اداراتی که پشتشون گرمه به پارتیشون و پارتیشونم پشتش گرمه به پارتی خودش
مردم خسته اند از بی عرضگی خیلیا، چرا پول مردمو نیدین به فلسطین وقتی میتونستید این پولو برا اشتغالو مبارزه با فساد اداری خرج کنین
چرا ما باید همیشه در بحرانهای منطقه غرق بشیم و فکرمون این باشه که فردامون چی میشه، در حالی که دلم مبخواد پول و رفاه داشته باشم و مثل یه ادم زندگی کنم و بمیرم
اینه نتیجه ی چیه به نظرت نوبخت؟ البته شما نوبختینو من بدبخت
اقای نوبخت کذب چرا شما نمی توانید اشتغال ایجاد کنید واردات وقاچاق برای حفط تورم تک رقمی که شما شعارش را می دهید تمام کارگران تولیدی را بیکار کرده در کشور های در حال توسعه یه تورم معقولی باید وجود داشته باشد و دولت با ید از کسانیکه اسیب پذیرند حمایت کند
ایشان فقط توجیه می کند ..کجای بودجه به اشتغال تخصیص یافته است ..تمام شرکت های تولیدی تعطیل شده یا در حال تعطیلی است ..اگر راست می گوید بودجه نهاد های مصرف کننده را کاهش می داد..
آقای سخنگود دولت برای کنترل هزینه ها و گرانی برنامه شما چیست؟
برای مبارزه با رانت و فساد برنامه تان چیست؟
برای بودجه های تخصیصی بی حساب و کتاب به افرادی خاص برنامه تان چیست؟
در خصوص تعادل و دوری از تنش در روابظ بین الملل برنامه تان چیست؟

چون تاوان این ندانم کاری ها را مردم دارند میدهند.
یارانه هرکسی که قطع کردین رو مجددا وصل کنید و مبلغشو ببرید بالا.سریعا شغل ایجاد کنید واسه تمام بیکارا.ارازل شهرداری نباید به دستفزوشا کاری داشته باشن.حقوق بگیرای بالای 10 تومن رو اعدام کنید.اختلاسگرازو اعدام کنید.مالیات رو حذف کنید.مبلغ قبوض رو بیارید پایین.بنزین و نون و تخم مرغ و... ارزون کنید.قرارداد کارگرها باید رسمی بشه و دائمی.واردات ماشین های روز دنیا بدون گمرک بشه.حداقل دستمزد 3-4 برابر بشه.تسهیلات برای ازدواج جوانان افزایش پیدا کنه و کمک بلاعوض باشه.و...اینا خواسته همه مردمه...اقدام فوری
خونه و دلار و سکه باید ارزون بشه.مشکل ما مردم اینکه با گرون نکردن راضی میشیم.نه . باید ارزون بشه.مگه ما رو نفت نخوابیدیم؟چرا کشوری مثل امارات و عربستان مردمش بهترین ماشنا و خونه هارو دارن؟مشکل از کجاست؟.باید همه مردم تو رفاه باشن.نمیشه که برخی ما تو راه باشن اونوقت مردم ما تو نون شبشون بمونن.جوونای دهه 60 هنوز نمیتونن ازدواج کنن.به داد مردم نرسیدین اینم شد نتیجه ش.
اشتغال؟

آخر سالی شرکت به همه ما اعلام تعدیل کرذه؛ اونوقت ایشان ادعای اشتغالزایی ذارند!!!!!!!!
اگر تو یار من شوی چنان کنم چنان کنم !!!! :)
نذارید نو بخت صحبت کنه .... مردم شدیدا بهش حساس شدن ......
مردم نان شب ندارن این آقا تو فکر سال 97 است
شغل عمله گی و بنایی میخواد ایجاد کنه که میگه با ساخت این واحد ها شغل ایجاد میکنیم؟!!!!!
حالا گیریم این همه لیسانس و فوق لیسانس رفتن بنایی، ایا این شغل پایدار هست؟
اگر همه این وعده ها که دولت داده در سال آینده عملی نشد چه اتفاقی باید بی افته ؟
باشه ما جوانان بیکار داریم تو ببر سر کار اما اگر نبردی اگر با این وضعیت تعداد بیکار ها و بی خانمانها بیشتر شد چه اتفاقی خواهد افتاد برای مردم و شما دولتمردان؟
آیا شجاعت دارید عملکرد خودتون رو ببینید و اعلام کنید اشتباه کردید و به اندازه تمام هزینه هایی که از جیب مردم گرفتید به طور کامل به مردم برگردانید؟
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مطمئن باش عملی می کنن. البته نه عملا بلکه به کمک همین آمار من دراوردی که تا حالا کردن
آقاي نوبخت همه ما ميدونيم در يكسال نميتوان 830 هزار شغل ايجاد كرد.
اگر راست ميگوييد فكري به حال فساد و رانت در دستگاههاي دولتي بكنيد.
سري به شهركهاي صنعتي بزنيد و علت تعطيلي بسياري از كارخانجات را جويا شويد.
در يكي از شهركهاي صنعتي اطراف تهران يك كارخانه كه ميتوانست به راحتي براي حدود 60 الي 70 نفر ايجاد شغل بطور مستقيم نمايد به علت بوروكراسي حاكم بر شركت گاز، قادر به تأمين گاز نشد و كارخانه به توليد نرسيد و در اين حين اقساط بانك هم بر سر سرمايه گذار آوار شد... خود سرمايه گذار تبديل شد به بدهكار بانكي و 60 الي 70 نفر هم نتوانستند بر سر كار بروند.
اينها فساد نيست؟
این ۶۵۰۰۰۰ شغلی که میگید که فقط به نورچشمی ها میدید ، والله دست برداریذ ، ملت خشمگین است از این همه فساد ،
تک تک نظرات مردم رو تا اینجا خوندم.درییییغ از حتی یک نفر موافق یا امیدوار یا خوشحال.... چی به سر ما اوردین که اینگونه نا امید و خسته و خسته و خسته شدیم
پول مردم كه در موسسات بانكي هست و شما وام دادين به ....چي شد؟
شماها زحمتتان را كشيده أيد وتلاش هم كرده أيد كارايي بيش از اين نداشته أيد اگر كشور را دوست داريد اجازه بدهيد حداقل فرزندانتان مديريت كنند
از لبخندت خوشم نیومد ...
دیگه فایده نداره
همه ما مردم این کشوریم و حق و حقوق همه برابر قانون یکسان است این تفکر که مال یه عده ای را قطع کنیم کاملا تبعیض آمیز و خلاف قانون هست هر شهروند ایرانی حق برابر و مساوی از این کشور داره و اگه قراره یارانه بدین باید به همه یکسان باشه چون همه تو یه کشور و تو یه خاک هستیم و حق برابر واریم
نخبگان بیکار
مسئولین در حال بازی با نخبگان
آقازاده ها در آمریکا و کانادا و ...
مدام هم همین آقایان مرگ بر آنها می گویند
آقای نوبخت خسته نشدی؟
جناب نوبخت هر کسی دیگر این حرفها را بزند ما قبول میکنیم ولی حرفهای شما برای فاطی تنبون نمیشه
آقای نوبخت شما دولت پزشکان هستید. بقیه باید برند بمیرند.
اینکه یارانه نیازمندان را قطع و به نیازمندان داده شود . هر فر د با هر سطح آگاهی به چنین رویکردی متعرض نیست که استقبال مینماید.
نقد این استکه آیا تمامی غیر نیاز مندان همین سه ملیون نفری هستند که قطع نموده اند و در زمان انتخابات هم به نصف آنها پیامک شد که بررسی شده و در حق شما اشتباه شده و واجد دریافت یارانه ای اید و بعد هم آنگونه حواله به بعد انتخابات و عدم ایفای به این وعده .
سئوال اینستکه چرا به این طیف نیازمند داده نشد آیا از اردیبهشت که قرار بود پرداخت شود و نشد تا خرداد این افرارد بی نیاز گردیدند .
آیتم های بی نیازی را کدامند که دو فرد با وضعیت عینی مشابه در عین مشابهت یکی نیازمند و یکی غیر نیاز مند است .
اگر افرادی مثل شما سریعتر به خاطر همین مردم استعفا بدهند و تیم جدیدی بیاید که واقعا کار کند نه فعالیت های سیاسی و پول مردم رو بهشون پس بدن، مردم آرام میشن و این وسط کسانی که دارن از آب گل آلود ماهی می گیرند هم تیرشان به سنگ می خورد. ولی افسوس که شماها استعفا نخواهید داد
اگر الان دوباره انتخابات برگزار بشه، رای دولت کمتر از 1 میلیون خواهد بود. آن را هم دکترها و سرمایه داران رای می دهند.
شما را به خدا بگیرید یکدفعه همه را حذف کنید مردم را رها کنید شما مردم را نصف جون کردید این یارانه را شما لولو خرخره درست کردید احمدی نژاد این شهامت راداشت یارانه را برقرار کرد شما که رای گرفتید و تمام شد شما بگیر ید کان لم یکن تلقی کنید صبح ظهر و شب روزنامه سایت را می خوانید آقای نوبخت هی میگه یارانه یارانه.......
الهی بمیری بلا
جناب نوبخت شما نبودید که گفتید بنزین بین 1200 تا 1500 میشود و منطقی است چرا با کوچکترین حرکت مردم بلافلاصله تکذیب کردید. در خبر حاضر هم فقط و فقط وعده و وعید داده اید.
متاسفانه من به دولت روحانی رای دادم. ونتیجه ان اگر فرزندشما دکتر است در خارج زندگی میکند .وبا هزینه فرزندتان به خارج می رود .عوارض خروجی از 75 به 440 هزار تومان .دولار هر روز گران می شود. یارانه قطع .بنزین افزایش قیمت . اگر یک پس انداز داری سود میگیری تا روی خرجی بگذاری هر روز یک حرف گاهش سود ومالیات بر سپرده. هرروز گرانی امار می دهند ما زندگی می کنم حداقل 10 برابر امار دولتی. فرزند لیسانس بیکار در خانه . ماشین داخلی و خارجی هر روز گران می شود. هر روز در اخبارفقط استرس اب و برق وگاز و..... گران می شود. مشگل کجاست عدم مدیریت .و رودرواسی با اختلاس گران و.... اقای روحانی همه مشگل از چشم شما می بیند . تورا به خدا مشگل همه می دانند. مطرح ان بی مورد است. از اشخصاصی استفاده کنید که مشگل بدونه گران کردن اجناس حل شود. 4 سال اول حدودا قابل بود. سری دوم رای اوردید. والسلام موفق باشید.
لطفا یارانه هاراقطع کنیدوحاضریم هرچی یارانه تاحالادادیدپس بگیرید فقط قیمت هارابه قبل ازجراحی ناموفق اقتصادایران توسط استادمسلم همه رشته ها دکتررررررررررررررررررررررررررررررررررر محموداحمدی نژاد برگردانید.
خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن اسان بود
اولا این همه تاکید که ما 100هزار خانه در مناطق فرسوده میسازیم کجاش در حد جوابگویی نیاز های یک شهر 10 میلیونی هست . اصلااین تعداد در کجا و کدام قسمت به چشم میاید . اصلا ایا این همان ادامه طرح نواب نیست که بعد ده ها سال سمینار گذاشتند که عجب غلطی کردیم و خانه های بی کیفیت و بی هویتی ساختیم ...بعد هم خانه و ملک مردم را ضبط میکنیم و یک واحد اپارتمان به انها میدهیم .... چه شخصی ملک و منزل شخصی و ارامش موجود در ان را با اپارتمان تعویض میکند .... بماند که اصلا مگر تا دیروز اقایان نمیگفتند ظرفیت تهران تکمیل شده است و ما باید شهر های اقماری درست کنیم حال میخواهد با افزایش این تعداد منزل در تهران چقدر به جمعیت این شهر اضافه کند ایا فکری برای تعداد ماشینهایی که به ترافیک این مناطق اضافه میشود فکری کرده اند . ایا این تعداد ساختمان نیاز به اتوبان ندارند ... قرار است بار خدمات اجتماعی نظیر مدارس مساجد اب و برق و کلانتری پارکینگ و.....ان از سایر مناطق شیفت شود .....اگر واقعا صنعت ساختمان اینقدر که ایشان تاکید میکنند در اشتغال تاثیر گذار هست چرا وزیرشون توی این 6 سال صنعت ساختمان سازی را زمینگیر کرده است ..
واقعا فکر کردن مردم دیگه این وعده های توخالی رو باور میکنند.دیگه جان مردم از این همه فساد و بیکاری و گرانی به لبشون رسیده
جناب سخگو ی دولت ، 5 سال پیش گفتی هر کسی از دریافت یارانه انصراف دهد ، دولت خدمات ویژه ای به آنها خواهد داد ، ما همان موقع انصراف دادیم ، اکنون محبت می کنی که بفرمایی آن خدمات ویژه را کی قرار است بدهی ؟
صحبت های تکراری ٬ وعده های تو خالی.....
آقای نوبخت بالا بردن هزینه های آب وبرق و..با قید این که یارانه پرداخت می شود انجام شد .مضافا آن که بهتر نیست که به درامد های باد آورده رسیدگی کنید. من کارمند که به طور میانگین روزانه ده ساعت کار می کنم که نباید خرج فلان فقیر را بدهم . چرا یارانه من را قطع کردید؟
روحانی برو
تا کشور دوتا وزیر خارجه داره سنگ روسنگ بند نمی شود
جریان همون مسکن استیجاری هست که با وعده دادنش به قدرت رسیدن اما هیچ خبری ازش نشد.
آقا اين همه بازنشستگان هرروز فرياد زدند كه با اين چندرغاز پرداختي زندگي نميگزره
امیدوارم که آین نامه هم برای خواندن برسد. گرآمیان نوبخت و روحانی و خاتمی و رفسنجانی
همه و همه یکی هسستند
روحانی رییس جمهور ملته وشما ریس جمهور وهمکاره روحانی ؛ همه اختیاراتش رو به شما تفویض کرده
یارانه برای مدیریت مصرف بود مگر دولت به اعتماد مردم احتیاج نداره اون زمان که میخواستن اجناس و اب و برق و سوخت رو گرون کنن مردم را به بهانه مدیریت مصرف گول زدن اعانه برای فقرا چیز دیگریه که سر جای خود باید باشه
بنده ازحرفهای آقای نوبخت که درجهت بهبودمعیشت قشرمتوسط و مستضعف به فرمایش حضرت امام(ره)جامعه باشدچیزی استنباط نکردم لطفاً دولت و قوه قضائیه به نابود کردن فساد و اختلاس و حقوقهای نجومی که به گفته جنابعالی ذخایرنظام اند و پایان ناهماهنگی حقوق ها درادارات وسازمانهاو اختلاف طبقاتی و رشوه ها و رانت ها و رابطه محوریها اقدام نمایندغیرازاینهاشعاراست که خودآقای نوبخت هم می داند
به نظر من بافت فرسوده را بخرید وبجای ساخت وساز درخت کاری کنید مردم هم با پول بدست امده این همه واحد خالی یکی رابخرند یا اجاره کنند تهران حتی جای یک ساخت را هم ندارد
تاریخ مصرف این وعده های توخالی تمام شده اما دولتی ها و برخی دیگر هنوز این را نفهمیده اند. این وعده ها هیچ ارزشی برای مردم ندارد به جای این وعده ها اقدام عملی کنید از بودجه 97 شروع کنید کلا بودجه سازمان ها و نهادها و افرادی که به مردم پاسخ گو نیستند و معلوم نیست چه کار مفیدی در این کشور انجام می دهند قطع کنید ، قاچاق کالا را جمع کنید ، مفسدان دانه درشت را رسما معرفی و محاکمه کنید ، حق تجمع مردم که بر طبق قانون اساسی مجاز است را به رسمیت بشناسید ، ازادی های اجتماعی و سیاسی را بدون قید و شرط تضمین کنید، دخالت نظامی ها در اقتصاد و سیاست را ریشه کن کنید ، سیاست خارجی را تابع نظر مردم کنید و مردم در همه پرسی باید تعیین کنند با چه کشوری رابطه نداشته باشیم، نظارت استصوابی بر انتخابات ها به کل باید برچیده شود ، قوه قضاییه باید تغییرات اساسی و ساختاری داشته باشد و صدا و سیما و ...
تا زمانی که ارزش و قدرت پول ملی ما بالا نرود و در نتیجه آن قدرت خرید مردم بالا نرود جهش چشمگیر مثبتی رخ نخواهد داد. تمام مشکلات اقتصادی مردم به دلیل پول ملی بی ارزش ماست، چون دخل با خرج نمیخواند، یعنی در حالی یک کالا و جنس را با قیمت جهانی میخری که قدرت پولت 4200 برابر کمتر از قیمت واقعی آن کالا است. مثلا یک مواد اولیه برای تولید یا یک کالای مثلا 10 دلاری که وارد می شود در ایران قیمت مصرف کننده 4200 برابر می شود.
غیر قابل انتشار 60 تا؟؟؟؟؟
سخنم با برنامه ریزان سازمان مدیریت ودر رأس اقای نوبخت ثابت کردید اهل برنامه واشتغال جوانان این مرز وبوم نیستند شعارهای قبل از انتخابات اصلاح طلبان شنیدیم هیچ کدام عملی نشد تبعیض ها زیاد وزیادتر شد بهتر است پست ومقام را به فرد دیگری بسپارید که کاردان ومدیر و دلسوز بدهید که کی سیر است چه خبر از شکم گرسنه دارد بیش از این به مملکت ضربه نزنید
وزیر کار گفت: بیکاری دهه شصتی ها نمیگزارد اشتغال زایی احساس شود.

مشکل بیکاری هم تقصیر ما بیکارهاست ،پس

بخدا در تخصص مربوط به خودم ،کارم رو بلد هستم ولی هر جا سر میزنم متاسفانه نمیتونم کار پیدا کنم....
اگه کمی دلسوزانه با موضوع برخورد کنند کم کم مشکل بیکاری در کشور حل میشه..
منفورترین فرد ایران بعد از احمدی نژاد همین نوبخت است.
نوبخت ؛تورم واقعی چند درصده? ضمنا پدر من درآمده و روزی چند ساعت کار میکنم دوران جوانی به سختی زحمت کشیدم مرارت ها تحمل کردم؛ تا الانه درآمدم بالا باشه؛ ولی دوستانم بجای زحمت کشیدن؛ تن پروری و جوانی کردند و الانه فقیر هستند؛ آیا یارانه من باید قطع بشه و به آنها داده بشه ??
اقای نوبخت !! در همین تهران حدود 400000 آپارتمان خالی از بانکها و دیگر ارگانها وجود دارد !! بروید بنشینید حد اقل این جوانهاددیکه ازدواج کرده اند و مقداری وجه نقد دارند عادلانه قیمت بگذارید بدهید بروند زندگیشون را شروع کنند !!! اینهمه آپارتمان دو و بر همین دریاچه آزادی معطل مانده از آن کیست ؟؟؟؟!!خوب یک جوتن 200 میلیون پول دارد و 100 هم بانک میدهد چرا متری بالای 3000000 تومان ؟؟ چرا ؟؟؟؟؟؟
جدا فكر ميكني اين حرفاي شما باعث آرامش مردم ميشه؟ حرف هاي تكراري ،وعده هاي هميشگي و نتايج كاملا وارونه.
اقای نوبخت عامل انهدام هاشمی رفسنجای بود و عامل روحانی هم خواهد بود
برادر زن من وضعیت مالی خوبی دارد و چون می دانست یارانه اش را روزی قطع میکنند. همسرش را به عنوان سرپرست فرزندانش معرفی کرده است.
امروز یارانه من کارمند قطع شده ولی برادر زنم به واسطه خانمش هنوز یارانه دریافت میکند. !!!!!!
آقای نوبخت من یه تحصیل کرده ام که پول ندارم یه قسط صد تومنی رو بدم کارگری میکنم و دلم خون هست برا کسایی که میلیارد ها تومن میخورن بدم میاد از وعده های پوچ شما
برای اینکه مردم را آرام کند، خواسته یک چیزی بگوید. مگر کسی مجبورت کرده حرف بزنی؟
جیب مردم که بنگاه خیریه نیست از دیگزان میگیریم و به نیازمندان میدهیم
اخ جووووووووووووووووووووون
اگر در ادارات و سازمانها افرادی که بیش از 35 سال کار دارند بازنشسته کنید مشکل بی کاری جوانان تا حدودی حل می شود .
اقای نوبخت
شما مفهوم بی نیاز رو چی تعریف میکنید ایا دو و نیم میلیون حقوق بدون مسکن میشه بی نیاز
واقعا باید برای شما تاسف خورد با این علمتون
البته خوب بی درد جامعه وقتی شما باشید انتظار بیش از این غیر معموله
ديوانه كردي ما رو تو نوبخت با اون تيم اقتصادي دولت.
چرا این نوبخت را بیرون نمی کنند از این همه فشار خسته شدیم
به این نوبخت بگید شماها 5 سال دارید از این شعارها میدید اینها وقتی شعار میدن من یاد شعارهای وزرای قبل از انقلاب میفتم
اقای نوبخت لطفا به مردم بگید وزراء مشاوران و..... در ماه به طور میانگین دریافتی شماها چقدر است؟؟
شتر در خواب بیند پنبه دانه
این اقا اگر بگویید الان روز است مردم دیگه باور نمیکنند اعتماد مردم از بین رفته است
بيش از 60 مورد ازنظرات مردم غير قابل انتشار تشخيص داده شده و بيش از 40 مورد نظرات مردم در انتظار انتشار ميباشد آيا اين نظرات مردم باعث جمع شدن افكار نهفته و تجمع بغض آنان نميشود كه در نهايت موجب انباشت گسل سياسي شده كه بعدا به گسل سياسي يا زلزله سياسي بزرگ تبديل شود؟
جلوی دریافتیها رانتها تسهیلاتهای کلانی که میگیرید جلوی زدو بندها جلوی شراکتهای مسوئلین و وابستگانشان در واردات قاچاق کالا جلوی اختلاسها جلوی جند شغله بودن خیلی از مسولین را بگیرید اینها از چند جا حقوق و مزایا و .... دریافت میکنند در چند جا مسوئلیت و پست مقام دارند ولی هیچوقت اعلام نمیکنند چرا رسیدگی نمیکنید
شما و دولت شما در نزد مردم دیگه هیچ اعتباری ندارید
آگاهی مردم از این نظرات مشهوده، دکتر جان
حدود ده یازده سال پیش فیش حقوقی یکی از وزرراء را به طریقی مشاهده شد که آن موقع جمع کل دریافتی در فیش حقوقی حدود ۲۹ میلیون تومان بود ولی یک فیش دیگری بود که اون فاجعه بود و در آن نوشته شده بود که کارانه سه ماهه دوم ۴۷۸ میلیون نومان، البته من نمیدانم این فیش‌ها چطور لو رفت؟ ولی این دریافتیها یعنی ظلم و خیانت به این مردم و مملکت
بسه آقای نوبخت،بسه ديگه... واقعاً زشته
جناب آقای نوبخت ، میشه بفرمائید این 830 هزار شغلی را که قول ایجاد آن را در سال 97 می دهید ، چگونه مدیریت خواهید نمود
آقای نوبخت با حذف حقوقهای نجومی وحق مدیریتهای نجومی بیش از صد هزار میلیارد تومان یعنی نزدیک یک سوم بودجه کشور اضافه می ای
نوبخت قرار بود فقط سالی یه بار عید و تبریک بگی
اقای نوبخت مملکت داری کار هر کسی نیست. چرا نمیخواهید قبول کنید
بزرگترين خدمت روحاني حذف نوبخت از دولت هست.
دهه ۷۰ همین اقایون تورم ۵۰ درصدی رو بر مردم تحمیل گردن بازم بهشون رای دادیم. از ماست که برماست
جوان 26 ساله ای هستم که با قرض و کمک پدر مادر و همچنین پس انداز 4 میلیونی خود یه پژو 206 قسطی خریدم یکسال زیر پامه و والله قسم از بین 20 نفر دوستانی که دارم احدی نمیدونه این ماشین متعلق به خودمه
هر جا رفتم گفتم مال پدرمه که بمن میده باهاش رفت امد کنم
هیچ یک از دوستانم خودروی شخصی ندارن و دلم نمیاد بهشون بگم ماشین مال خودمه بلکه خجالت نکشن و حرص نخورن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان