بازدید 5765
۲

اغتشاشات را محکوم می‌کنم

کد خبر: ۷۶۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 31 December 2017

نجفی درباره سرنوشت شهر ترافیک گفت: با فروش آرم و طرح ترافیک مخالف هستم این روش بدوی است. ما طرح جدیدی برای کنترل ترافیک ارائه دادیم که اگر تصویب شود تعداد ماشین‌هایی که وارد طرح می‌شوند، کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی (شهردار تهران) در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به محتوای گزارشی که امروز در صحن شورا ارائه کرد، به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد.

نجفی با بیان اینکه نقشه‌های مدیریت بحران تهران نسبتا به‌روز هستند، گفت: این نقشه‌ها مرتبا اصلاح می‌شوند و مرتب آنها را بررسی می‌کنیم اما آنچه در زمان وقوع زلزله اهمیت دارد نحوه پاسخگویی سازمان‌های مختلف است. اینکه در زمان وقوع زلزله هر سازمان و نهادی بداند چه مسئولیتی به عهده دارد و چه زمانی باید در مجلس، مسجد و یا مدرسه را باز کنند. در این میان جلسه گذاشتن در زمان وقوع بحران ابتدایی‌ترین اقدام است. ما سه ماه به همه دستگاه‌ها وقت داده‌ایم که مصوبه سال 89 را اجرا کنند و هر دو هفته یکبار گزارشی در این زمینه ارائه دهند.

نجفی در رابطه با آلودگی هوای تهران هم گفت: گزارشی به رئیس‌جمهور در این رابطه ارسال شده و براساس این گزارش اگر هر سال دو هزار میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یابد پنج ساله می‌توانیم سالیانه 22 درصد آلودگی هوا را کاهش دهیم. فقط مساله افزایش قیمت بنزین نیست اگر اصل مطلب تایید شود از آنجا که برنامه‌ای کمی و سنجش پذیر ارائه داده‌ایم، می‌توانند به راحتی عملکرد ما را بررسی کنند. برای تامین منابع برنامه هم فقط بحث قیمت بنزین مطرح نیست. البته یکی از پیشنهادات ما این بود که قیمت بنزین بین 150 تا 200 تومان فقط در شهر تهران افزایش یابد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بوستان ولایت به عنون شهرک موقت اسکان زلزله برای تهران درنظر گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: این بوستان برای اسکان موقت مناسب نیست. مناسب‌ترین مکان از نظر ما زمین‌های پایین مرقد حضرت امام(ره) میان تهران و قم است. در اینجا اصل مساله بودجه است که باید پیش‌بینی شود. درباره بوستان ولایت هم هیچ طرح جامعی تهیه نشده است.

نجفی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه نظری در رابطه با ناآرامی‌های اخیر در سطح تهران دارد، گفت: من واقعا این اغتشاشات را محکوم می‌کنم چراکه برای ساعاتی خدمات‌رسانی به شهروندان را مختل کرد. عده‌ای با حرکت پوچ به امکانات شهروندان تهران خسارت زدند.

او ادامه داد: هرچند خسارات جزئی بوده است. دو دستگاه اتوبوس بی آر تی و مخازن جمع‌آوری زباله آسیب دیدند. خسارت از نظر رقمی اهمیت نداشته است اما آنچه مهم است ابعاد اجتماعی این مساله است. مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

شهردار در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در مورد شکایتش از یکی از رسانه‌ها گفت: ما با انتقاد موافقیم و به نظرمان باید اقدامات‌مان مورد نقد بی‌رحمانه قرار گیرد اما با دروغگویی مخالف هستم. در این مدت علیه بنده شایعات دروغین بسیاری منتشر شد اما من شکایت نکردم اما اینکه عده‌ای که ادعای مکتبی و دیندار بودن چنین دروغی را درباره سفر من به کیش هنگام وقوع زلزله نسبت دادند، خوب نیست. به نظر من اگر دستگاه قضایی حساس باشد باید نسبت به این مساله واکنش نشان دهد.

شهردار با بیان اینکه هنوز وعده‌های دولت عملی نشده است، گفت:‌ آقای نوبخت تا به حال به ما وعده‌هایی داده است اما تاکنون چیزی ندیدیم.

او درباره شرایط حیوانات موذی در پایتخت گفت: متاسفانه شهرداری در مقابل آنها موفق عمل نکرده است. ما مبارزه با حیوانات موذی را محور فعالیت شرکت شهر سالم قرار داده‌ایم. این شرکت پیش از این به بحث درمان می‌پرداخت اما از نظر ما باید بیشتر به بحث بهداشت شهروندان توجه کنند.

شهردار تهران همچنین از حذف تمامی سهمیه بگیران آرم طرح ترافیک در طرح جدید خبر داد و گفت: با فروش طرح و آرم مخالف هستم.

نجفی افزود: من با فروش آرم و طرح ترافیک مخالف هستم. این روش بدوی است. ما طرح جدیدی برای کنترل ترافیک ارائه دادیم که اگر تصویب شود تعداد ماشین‌هایی که وارد طرح می‌شوند کاهش می‌یابد و کلیه سهمیه‌های طرح ترافیک منتفی می‌شود. فقط ممکن است به خبرنگاران تخفیف داده شود.

او ادامه داد: تهران باید دچار تحول شود اینکه طرحی سال 57 اجرا شود و کسی جرات تغییر آن را نداشته باشد مناسب نیست.

نجفی با بیان اینکه پس از 35 سال وقت تغییر در طرح ترافیک رسیده است، ادامه داد: مهم این است که آماده تغییر هستیم. ما نمی‌خواهیم یک دفعه به شهروندان فشار آوریم یا درآمد شهرداری را افزایش دهیم. در هر حال فعلا چهار سال وقت داریم. انشاالله چهار سال بعد از آن هم فرصت خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آقای نجفی شما اینکاره نیستی بیا و استیفا بده
در سخنان امروز اقای نوبخت فرمایش کردن که عده ای از جوانان ایران دارند عده ای از مردم ایران را در اغتشاشات میکشند باید پرسید اگر این عده از جوانان ایران اعضای خانواده شما را هم بکشند همینطور ابراز نظر میکنی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان