بازدید 2395

اخبار کوتاه جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله 17 درصد رشد سالانه قیمت نفت برنت در پی توافق اوپک و رکورد زنی تولید نفت و گاز آمریکا در ماه اکتبر، نیاز عربستان به نفت 75 دلاری و دیدگاه وزیر نفت عراق در باره افزایش قیمت های نفت بوده است.
کد خبر: ۷۶۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 31 December 2017

جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله 17 درصد رشد سالانه قیمت نفت برنت در پی توافق اوپک و رکورد زنی تولید نفت و گاز آمریکا در ماه اکتبر، نیاز عربستان به نفت 75 دلاری و دیدگاه وزیر نفت عراق در باره افزایش قیمت های نفت بوده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، قیمت شاخص بین المللی نفت برنت در پایان معاملات سال 2017 تحت تاثیر کاهش تولید اوپک و افزایش تقاضا از سوی چین، رشدی 17 درصدی را به ثبت رساند.

تقاضای زیاد و کاهش میزان ذخایر نفتی موجب شد تا قیمت نفت خام «دبلیو تی آی» آمریکا در سال 2017 رشدی 12 درصدی داشته باشد و در روز پایانی معاملات امسال، برای اولین بار از اواسط سال 2015 تاکنون، به بالای60 دلار برسد. البته اختلاف قیمت میان نفت خام آمریکا و نفت برنت امسال با افزایش همراه شد.

** قیمت های نفت افزایش می یابد

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ آمریکا، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق گفت که به قیمت های نفت در سال 2018 میلادی خوشبین است، زیرا سطح ذخیره سازی های جهانی در حال کاهش و تقاضا در چین و هند رو به افزایش است.

اللعیبی اطمینان داد که بازارهای جهانی نفت در سه ماه نخست سال 2018 میلادی به توازن خواهند رسید.

**عربستان به نفت 75 دلار نیاز دارد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که برنامه عربستان برای برطرف کردن کسری بودجه، تا سال 2023 متکی بر سناریویی است که بر اساس آن درآمدهای نفتی این کشور تا 80 درصد افزایش یابد.

این منابع بر اساس برنامه مالی 6 ساله مقامهای سعودی پیش بینی کردند که رشد قیمت نفت و افزایش تولید این کشور، درآمدهای ریاض را از فروش این کالا دو برابر کند و به 214 میلیارد دلار برساند و فرض این سناریو این است که قیمت نفت به رقم 75 دلار در هر بشکه می رسد.

این پیش بینی ها نشان می دهد که با وجود تلاش محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان برای آماده سازی عربستان برای دوره پسانفتی، این کشور همچنان به درآمدهای نفتی برای تامین هزینه های عمومی خود وابسته است.

**تولید نفت و گاز آمریکا در ماه اکتبر رکورد زد

رویترز به نقل از اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر به بالاترین میزان در 46 سال اخیر و تولید گاز طبیعی این کشور نیز به رقمی بی سابقه رسید.

تولید نفت آمریکا در مقطع یاد شده با 167 هزار بشکه در روز افزایش، به 9 میلیون و 640 هزار بشکه در روز رسید.

برداشت گاز این کشور نیز به 93 میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب در روز رسید که از سال 2006 تاکنون بالاترین میزان به شمار می رود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر