بازدید 26244
رأی الیوم؛

اگر اعتراضات ایران در یک کشور عربی اتفاق می افتاد، ده ها تن کشته می شدند

مقامات ايران اما بر معترضين و حتي كساني كه عكس هاي رئيس جمهوري و رهبري ايران را آتش زدند، آتش نگشودند، در حالي كه اگر اين اعتراض ها در پايتخت كشورهاي حاشيه خليج فارس رخ مي داد، دهها تن در خيابان ها به دست نيروهاي امنيتي كشته و زخمي مي شدند. اين در حالي است كه يك شهروند در اين كشورها به دليل نوشتن يك قطعه شعر يا يك پيام در شبكه هاي اجتماعي و درخواست حداقل اصلاحات به دست كم 15 سال زندان متهم مي شوند و هيچ حقي براي آمدن به خيابان ها و اعتراض ندارند.
کد خبر: ۷۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 31 December 2017

روزنامه رأي اليوم در واکنش به اتفاقات و اعتراضات اخیر در تهران و برخی شهرهای ایران نوشت: هرچند دمكراسي در ايران ايده آل نيست، مردم بر خلاف كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس حق دارند براي اعتراض به خيابان بيايند.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه رأي اليوم، روز يكشنبه اعتراض هاي اخير در شهرهاي ايران را بازتاب داد و نوشت: بسياري از شهرهاي ايران، روزهاي پنجشنبه و جمعه شاهد تظاهرات مردمي و اعتراض آنها به گراني و سختي شرايط معيشتي در اين كشور بودند و معترضين شعارهاي ضد حسن روحاني و نظام ايران سر داده و به سياست های كشورشان اعتراض داشتند و از پلاكاردهايي با شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران» حمل كردند.

اين روزنامه افزود: دولت ايران اين اعتراض ها را غيرقانوني اعلام كرد و از تظاهرات مقابل جريان معترض حمايت و پشتيباني كرد و دهها هزار تن در بيشتر شهرهاي ايران در حمايت از نظام ايران به خيابان ها آمدند و اعتراض ها را تلاشي براي ايجاد فتنه جديد دانستند.

رأي اليوم نوشت: ايران با شرايط اقتصادي سختي روبه روست كه در درجه نخست، نتيجه محاصره اقتصادي حاد اين كشور از سوي آمريكا و همپيمانان آن در سي سال گذشته است. ايران تنها زماني توانست نفت خود را كامل صادر كند كه توافق هسته اي را با كشورهاي 1+5 امضا كرد. خواسته هاي معترضين ايراني، مبارزه با فساد و اهتمام به شرايط سخت معيشتي مردم و بهبود آن است كه خواسته مشروعي است و حتي تلويزيون رسمي ايران آن را ناديده نگرفت و اعضاي اين رسانه خواستار پاسخگويي به آن شده و بخش هايي از اين اعتراض ها را پوشش دادند.

اين روزنامه عرب زبان ادامه داد: هنوز مشخص نيست، اين اعتراض ها ادامه خواهد داشت تا نه؛ اما خبرگزاري فرانسه در گزارشي آورده است: روز شنبه اين اعتراض ها ساكت بود، جز اينكه ده ها تن از دانشجويان دانشگاه تهران تجمع كردند و شعارهايي ضد نظام ايران سر دادند و خواستار آزادي بازداشت شدگان و اعطاي آزادي شدند.

اين روزنامه نوشت : تظاهرات روزهاي پنجشنبه و جمعه ايران همانند سال 2009 (1388) نبود. در آن سال هزاران تن در پايتخت ايران و شهرهاي ديگر به خيابان ها آمدند و تفاوت آن اين است كه حسن روحاني ـ كه در آن زمان از آن تظاهرات حمايت مي كرد ـ امروز شاهد تظاهرات ايراني ها ضد سياست هاي اقتصادي خود است.

رأي اليوم افزود: اعتراض هاي ايران موجي از خوشحالي را در محافل برخي كشورهاي عربي و بخصوص برخي كشورهاي حاشيه خليج (فارس ) و نيز در شبكه هاي اجتماعي برانگيخته است، حال آنكه يك شهروند در اين كشورها به دليل نوشتن يك قطعه شعر يا يك پيام در شبكه هاي اجتماعي و درخواست حداقل اصلاحات به دست كم 15 سال زندان متهم مي شوند و هيچ حقي براي آمدن به خيابان ها و اعتراض ندارند و بسياري از فعالان و حقوقيون و شخصيت هاي ديني، در حال حاضر به دليل سكوت و بيطرفي در جريان بحران كنوني در ميان كشورهاي حاشيه خليج (فارس) در پشت پرده مجازات مي شوند.

سرمقاله رأي اليوم افزود: مقامات ايران اما بر معترضين و حتي كساني كه عكس هاي رئيس جمهوري و رهبري ايران را آتش زدند، آتش نگشودند، در حالي كه اگر اين اعتراض ها در پايتخت كشورهاي حاشيه خليج فارس رخ مي داد، دهها تن در خيابان ها به دست نيروهاي امنيتي كشته و زخمي مي شدند.

اين روزنامه همچنين نوشت: نرخ بيكاري در ايران 10 درصد كمتر از عربستان به عنوان بزرگترين صادر كننده نفت در جهان است و آمارها نشان مي دهد، بيش از يك ميليون شخص در عربستان درخواست دريافت مستمري بيكاري از دولت دارند.

به نوشته اين روزنامه، دمكراسي در ايران ايده آل نيست، ولی به معترضين اجازه حضور در خيابان ها و اعتراض به نظام و رئيس جمهور حتي رهبري آن را مي دهد، بدون اين كه توسط نيروهاي امنيتي سركوب شوند حتي در اعتراض هاي سال 2009 كه گسترده ترين اعتراض ها در تاريخ ايران بود، 32 تن كشته شدند كه نيمي از آن ها نيروي امنيتي بودند.

رأي اليوم افزود: بعيد نيست كه طرف هاي خارجي در برهم زدن امنيت داخلي ايران نقش داشته باشند. كاخ سفيد روز جمعه از يك توافق محرمانه بين آمريكا و "اسرائيل " براي ممانعت از گسترش برنامه هاي هسته اي ايران و موشك هاي بالستيك آن و مقابله با حزب الله در لبنان خبر داد. اين توافق هاي مخفيانه براي برهم زدن امنيت و ثبات داخلي كشورها مطمئنا در خصوص هر كشور عربي كه مخالف "اسرائيل " و حمايت آمريكا از اين رژيم در هفتاد سال گذشته بودند وجود داشته و تصادفي نيست كه عراق، سوريه، ليبي، الجزاير و يمن بزرگترين قربانيان اين پروژه ها و طرح ها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۹
ما خودمون رو با اعراب نباید مقایسه کنیم.... چرا با فرانسه مقایسه نمیکنید ؟!؟!؟! خجالت بکشید با این متن ها ..... ما از سومالی بهتریم پس ساکت شیم.... از کره شمالی بهتریم. ساکت شیم...... مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
نه ، همه چیز را به هم بریزیم تا سومالی و کره شمالی کعبه آمال مان شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نه اینکه در فرانسه زندگی می کنید. یا مانند آنان قانون مداریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اگه به جای شور و هیجان بی هدف دست بکار بشوید و کشورتان را بسازید به زودی از فرانسه هم بهتر می شویم ولی افسوس که نسل جوان دنبال بهبود نیست فقط شعار هیجانی می دهد و بی خردانه داد می زند که نشان از تهی بودن درونش است
ما خيلی باحالیم....یه دست و هورا
اری ما تو بهشتیم خودمون نمیدونیم
دولت دوازدهم سطح کشورمونو تا کجا پایین آورد! افغانستان و کشورهای عربی
امیدواریم مسوولین پیام مردم را دریافت کرده باشند در کدام کشوری شما سراغ دارید که مردم باید بنزین را به نرخ کشوری که دستمزد ها ۱۰ برابر ایران است اسفاده کنند شما بیایید متوسط درامد مردم را به اندازه سایر کشورها بالا ببرید آن وقت بنزین را دو برابر اون کشورها به مردم بفروشید
در ضمن دولت باید در روابط کشور با کشورهای عربی مثل سوریه و لبنان و فلسطین تجدید نظر اساسی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ما هم مردمیم ، پیام دیگری داریم . دولت باید تابع پیام اکثریت در هر مقطع باشد ، و خواست ما باید نهادینه کردن و تضمین سازوکار نظرپرسی و عمل وفق خواست اکثریت باشد .
ما رقیب اروپا هستیم داداچ

شما دوغت بنوش
مدت شش سال هست ممالک عربی در حال اعتراض هستند چرا ایران را با اعراب مقایسه میکنی چرا با کشورهای مترقی مقایسه نمیکنی ؟ مشکل اعراب مال خودشان باز رسیدیم به اعراب مقایسه با اعراب آقا نگه شما ایرانی نیستین خسته شدیم ما جوانان از این عربها خدایا ما را با اعراب بادیه نشین مقایسه میکنند که عصبیت خونی و نژادی و مذهبی و فرهنگی خون همدیگر را میریزند مگر ما انقلاب کردیم که مثل کشورهای عربی به ملت ظلم کنند مثل عربها زندگی کنیم که بخاطر ازدواج خونی به مشکل ژنتیک گرفتار شدند .سایت تابناک به شعور مخاطبانت احترام بگذار همانطور که ما بین هزاران سایت شما را برگذیدیم چون منصف دیدیم
خیلی جالبه که انقدر مردم راحت اعتراض می کنند.
ای کاش مکانی برای این منظور در هر شهری در نظر گرفته بشه که سایر مردم کارهای خودشون برسند
از نظر دموکراسی درسته اونها خیلی عقب ترن ولی مردم عمدتا زندگی لوکس و مرفهی بالاتر از استاندارد اروپا دارن .
اگر هم مردم ما مثل کشورهای عربی بخوان عمل کنند چی میشه اینم بگو تابناک عزیز مردم ما جز حقشون مگه چی میخوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
کدام حق ؟
من شخصا از همه مسئولين تشكر ميكنم كه به ما حق اعتراض ميدهند
به خدا شما خيلي خوبين
خیلی بده که ما رو با عربا مقایسه میکنید ببین چی شدیم تو این چن سال اخیر
البته زیاد هم اشتباه نگفته
شما فرض کنید مثلاً مردم کشورهای کویت قطر امارات و عربستان اعتراض کنند
واقعاً باید به عقلشون شک کرد
حالا اگر این انسانهای کم عقل کشته بشوند چیز زیادی از روی زمین کم نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
و به عقل شما
آره ما نازشون می کنیم مخالفین رو!!
جوک نگو!
روحانی وقتی پا در فضای سیاسی گذاشت فکر میکرد که فحش هم خواهد خورد آیامسئولین دیکر هم چنین هستند یا نه تابناک عزیز نسل جدید پرسش گر هست مسولین که میخواستند در جمهوری اسلامی مسولیت حاکمیتی داشته باشند و به مقامشان انتقادی نشود خوب چه بهتر در منزل میماندند و کسی هم با آنها کاری نداشت ولی پا درسیاست گذاشتند و قبول مسولیت کردند و باید جوابگو باشند چرا بیکاری هست چرا گرانی هست چرا اقتصاد رشد ندارد چرا اینقدر فریاد مرگ هر روز زیاد هست هر روز مرگ مرگ چه خبره چرا زمین ایران اینقدر میلرزد چرا حالا در مقام پاسخ به مطالبات باید گفت تو فلان حزبی تو وابسته ای نمیشود هم مسولیت داشت هم قداست را حفظ کرد من بیشتر از این نمیفهمم باید کسی مسول باشد که وقتی مردم از او انتقاد کردند نگوید گناه شرعی دارد بگذارید افراد فقط متخصص سر کار باشند .والسلام
مرگ بر منافق،مرگ بر آمریکا،صیونیسم و ال سعود
این فتنه ابیشتر مربوط به دولتهای کثیف غربی و عربی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
به خط دوم پیامت منفی دادم.
کجا مردم ایران حق دارن به خیابان بیان بنده خدا، مسئولین که غیر قانونی اعلام کردن.

تابناک تو هم رسانه باش، انقدر مزدوری نکن
اگر اعتراضات ایران در یک کشور عربی اتفاق می افتاد، ده ها تن کشته می شدند نویسنده روزنامه رای الیوم مگر اطلاع ندارد که ملت ایران از زمانی که شهید میرزا رضای کرمانی ناصرالدینشاه را به جهنم فرستاد تا زمان پیروزی انقلاب 1357 چند ده هزار شهید دادند تاریشه ظلم واستبداد ودیکتاتوری را بکنند خوب ما هزینه دادیم که تمام مسولین کشور به انتخاب مردم باشند معلوم است که وکلای مردم تحت هیچ شرایطی بروی موکلین خود پنجه نمیکشند اگر در بعضی از اعتراضات اتفاقی افتاده یابدست ایادی دشمن خارجی بوده یا ماموری تخلف کرده که محاکمه شده است برای همین است که ملت ایران از نظام وکشورشان تا سرحد جان حمایت میکنند ما اگر جایی از نظام ایرادی داشته باشد آنجا را اصلاح میکنیم
سوریه ولبنان و عراق همیشه در جنگ هیچ ربطی بمن ندارد تا اعراب بود مشکلش هم باهاش بود مشکلات قبیله ای و ظایفه ای آنها چرا باید در سرزمین من کشیده شود مردم اردن در همسایگی کشورهای در جنگ در امنیت زندگی میکنند هر کی میخواد بجنگه بسم الاه حداقل با بودجه زن و بچه من نرو از حق خودت با هزینه خودت برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ما در جزیره ای دور از جزایر دیگر نیستیم ؛ آتش خانه همسایه خانه ما را هم به آتش می کشد . جنگ در عراق و سدسازی در ترکیه و ..... به ما ربط ندارد ؟ ما نباید قدرت مقابله با زیاده خواهی همسایگان را داشته باشیم ؟ شما این بدیهیات را درک نمی کنید یا ماجرا چیز دیگری است ؟
مردم حق دارند بیان اما دولت مجوز تجمع نمی ده
تحلیل ونوشته ی ابدوغ خیاری
عربا رو با ما مقایسه می کنین؟
الان منتظرن کشورهای عربی و آمریکا که تا اونا همینو بهانه قرار بدن تا جنگ راه بندازن..
نفسش از جای گرم درمیاد

به فرض که طبق کفته ی تو ، آزادی هم داشته باشم .. آزادی با شکم گرسنه و وحشت دایمی از تحریم های جدید و حمله ی آمریکا و بغض ناشی از بی عدالتی و اختلاس های میلیاری ، به چه دردی میخوره ؟؟؟؟

آزادی و دموکراسی یعنی اینکه هیچ نورچشمی ای جرات نداشته باشه از ترس مردم ، دست درازی کنه به بیت المال و هیچ مسوولی جرات پارتی بازی و کم کاری و یخت و پاش نداشته باشه ..
این آزادی و دموکراسیه نه اینکه بعضی وقتا چند نفر تجمع کنن و چندتا داد بزنن و بعد هم دیت از پا درازتر برن خ.په هاشون
قسمت مثبت و بسیار مثبت موضوع آن است که کسی کشته نشدو این نشان از درایت و فرزانگی سیستم دارد.اما مردم فقط به دلیل مسائل اقتصادی بیرون نیامدند دلیل دیگر مرتبط با آن این است که مردم فکر می کنند حکومت آنها را درک نمی کند و به دلائل مختلف آنها را کنار گذاشته و به حاشیه رانده و به آنها به عنوان دست چندم نگاه می شود که این احساس رو به تزاید است.
این نگرانی را بسیاری از بالادستیها نیز دارند و می بایست هر چه زودتر چاره شود.اگر شهرستانها شورش عمومی شود چاره کار سخت خواهد بود، برعکس تهران.زمانی آنها آلامشان را در شخصیت احمدی نژاد جستجو می کردند.حال چه؟! به ویژه بعد از اینکه به شکلهای مختلف مورد هجمه قرار گرفت، با دلیل یا بی دلیل .خلاءیی شکل گرفته که تزاید اختلاف طبقاتی شهرهای بزرگ و شهرستانها به آن دامن می زند.
عجیب نیست که علاوه بر گرانیها و وعده گرانیها مشاجرات حول و حوش آقای احمدی نژاد بسیار موثر بوده.شما چه جایگزینی دارید؟
من هم هر وقت ماهی 5 میلیون یارانه گرفتم با پول کارگری تویوتا و بنز شوار شدم با پاسپورتم همه جا رفتم بزنید له کنید منو اعتراض کردم !!
فرقش اینه که اون عربها با توافقات قبیله ای به حکومت رسیدند ولی حاکمان فعلی ایران با خون جوانان این مملکت در انقلاب جنگ و به حکومت رسیدند ونباید آسیبی به مردم بزنند چون صاحب این مملکت و انقلاب و این جمهوری مردم هستند... یا حق
بهتر است مسولين تا ديرتر از اين نشده در سياستهاي خود تجديد نظر كنند ثروت ملت را هزينه خود ملت كنند و بهتر است دولت به خواسته هاي انان تن در دهد و از سوريه شدن ايران جلوگيري كند در شان حكومت نيست كه پايه هايش در خون بنا شود بهترين گزينه اصلاحات وسيع ميباشد حق ازادي اجتماعي به مردم داده شود و دستورات ديني مانند موسيقي به روز شود ملت را از نعمت درامد توريست محروم نكنند بانك مسكن در جهت خانه دار شدن ملت وام طولاني مدت دهد و قبوض به قيمتهاي قبل بازگردد و يارانه قطع شود مثل ساير ممالك ملت ايران اسايش و رفاه طلب دارند زجر بكش اين دنيا تا ان دنيا بروي بهشت طالب ندارد فرزندان مسولين خارج از ايران زندگي مرفح كنند جوانان ما اينجا چوب بخورند
شریعتمداری توپخانه را فعلا بسمت اسراییل بگیر تا تنش آفرینی کمتر بشه باز دم احمدی نژاد گرم حداقل به دولت فعلی درگیر مسایل گیر نمیدهد چون تجربه اش را دارد که خود دولت درگیر داخلی و خارجی هست دولت فعلا وقت چانه زنی با این و آن ندارد تا اوضاع انشالاه آرام بشه
ذوق زدگی تابناکی
متاسفانه این اعتراضات اقتصادی که زائیده برخی جناح های دور مانده از کرسی تقسیم منابع هزینه ای دولت است که با انتشار محل مصارف توسط دولت ، آتش به جان مردم ایران انداخته اند.
اغلب مردم ایران میدانند اعتراضات اقتصادی سامان اعتراضات سیاسی را ندارد . اما وای به حال معترضین از همه جا مانده اقتصادی که چوب این پیروی بی پشتوانه را میخورند
وقتی تو یک کشور مردمش دربرابر نابرابری از هر سکوت می کنند و زمانی که میان بیرون اقایون باید به فکر چاره اساسی باشند نه این حرف ها.باید بدونند که هیچ کشوری به اندازه مردمش نمی تونه بهش وفادار باشه.هر روز امار دروغ-فشار بیشتر-گرونی.بیکاری.
ما به اختلاس و رانت خواری و گرانی و الودگی هوا و بیکاری و بی مسولیتی مسولان و.......

معترضیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
به سطح پایین شعور سیاسی مردم اعتراضی ندارید ؟!!
حامی سینه چاک بورس وضدمسکن یعنی روزنامه دنیای اقصاد که باهرافزایش کاذب وحبابی بورس باتیترهایی مثل «بهاردرزمستان» و«بورس پروازکرد» و « بورس بازهم رکورد زد» به آن آب وتاب میداد احتمالا فردا تیتراصلی اش رابه آلودگی هوا !!!! اختصاص خواهددادو باریزترین فونت ممکن تیترخواهدزد « عقبگردهیجانی بورس» !!!
خدا خیرش بدهد که نمی داند بدترین کشور عربی از یک رفاه معمولی برخوردار است و مثل بعضی کشور ها گرفتار بحران مرغ و تخم مرغ نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
منظورتان از بدترین کشور عربی یمن و سودان است ؟
طرف 63 حساب با پول مردم درست کرده توی این مملکت یکی نیست بهش بگه بالای چشمش ابروست اما مردم دارن کلیه می فروشن تا زندگی کنن.مردم به یک نتیجه رسیده اند با هیچ طعمی چه اصلاح طلب چه اصول گرا هیچوقت برای مردم ایران قدم مثبتی بر نمی داره
دولت براي گرفتن ماليات و نرخ بنزين ايران رو با كشورهاي شمال اروپا مقايسه مي كنه و شما از نظر ميزان سعه صدر و فرهنگ مسئولين با كشورهاي عربي!!!
امیدوارم مسولین به خود بیان ، مردم را ادم حساب کنن و این قدر از جیب و اعتبارشان خرج نکنن و بر ضدشان و به نفع خودشان تصمیم نگیرن. الان مردم ایران عصبانی ترین مردم دنیا هستن
درسته ولی ما هم نباید خودمون را با کشورهای عربی مقایسه کنیم.
ضمن احترام به همه آرا و نظرهایی که در قالب یک نظر کوتاه و اجمالی در اینجا بیان می شود . یک خواهش و تقاضا دارم که چنانچه تاکنون به مطلبی که از آقای رضا نصری , حقوقدان بین المللی دقایقی پیش همین تابناک در بخش ویژه خبرها قرار داده سری بزنید و مطالعه نمایید تابه عمق خطری که کشور عزیزمون ایران را تهدید می کند , بیش از پیش پی ببریم, خود ایشان نیز ضمن محق دانستن مطالبات مردم , به این نکته مهم اشاره می کند که با توجه به اینکه گرگ های خونخواری در کمین این سرزمین نشسته اند , نباید ساختار شکنی کرد , نباید غافل بود از اینکه با احساسی و جو زدگی آتش فتنه ای بر پا شود و خدای نکرده همه چیز را خاکستر کند باید با تدبیر با مسایل و مشکلات روبرو شد و از مسوولین کشور تقاضای رسیدگی به مشکلات و فشارهای کمر شکن اقتصادی و...کرد اما با صبر و تحمل بیشتر تا دشمنان این مرز و بوم به طمع نیافتاده و آرزوی دست درازی به یک وجب از خاک ایران عزیز را به گور ببرند, لطفا یک بار دیگر مطلب آقای نصری را با هم بخوانیم که عین حقیقت است.
ضمن احترام به همه آرا و نظرهایی که در قالب یک نظر کوتاه و اجمالی در اینجا بیان می شود . یک خواهش و تقاضا دارم که چنانچه تاکنون به مطلبی که از آقای رضا نصری , حقوقدان بین المللی دقایقی پیش همین تابناک در بخش ویژه خبرها قرار داده سری بزنید و مطالعه نمایید تابه عمق خطری که کشور عزیزمون ایران را تهدید می کند , بیش از پیش پی ببریم, خود ایشان نیز ضمن محق دانستن مطالبات مردم , به این نکته مهم اشاره می کند که با توجه به اینکه گرگ های خونخواری در کمین این سرزمین نشسته اند , نباید ساختار شکنی کرد , نباید غافل بود از اینکه با احساسی و جو زدگی آتش فتنه ای بر پا شود و خدای نکرده همه چیز را خاکستر کند باید با تدبیر با مسایل و مشکلات روبرو شد و از مسوولین کشور تقاضای رسیدگی به مشکلات و فشارهای کمر شکن اقتصادی و...کرد اما با صبر و تحمل بیشتر تا دشمنان این مرز و بوم به طمع نیافتاده و آرزوی دست درازی به یک وجب از خاک ایران عزیز را به گور ببرند, انشا الله. لطفا یک بار دیگر مطلب آقای نصری را با هم بخوانیم که عین حقیقت است.
راست میگه در کشور سوریه که عربی است در اعتراضات مردمی صدها هزار نفر گشته شدند؟
کاملا بی منطق و اساس
۴۰ سال ما مردم این مسوولین را انتخاب کردیم و در تمام بزنگاه ها از جمله انتخابات ، مراسم ها ، راهپیمایی ها ، جنگ گرم و جنگ سرد و تحمل جنگ اقتصادی ، با تمام توان پای حکومت و مسوولین ایستادیم و از تمام این امتحانات سربلند بیرون آمدیم ..
به نظر می رسد امتحانات ما مردم تمام شده است و حالا خدا قصد امتحان مسوولین را دارد و الان این مسوولین هستند که باید انتخاب کنند
یا با تغییر رویه های غلط گذشته ، مردم و رضایت مردم را انتخاب می کنند و یا همچنان با پافشاری بر رویه های غلط گذشته و ادامه ی لجبازی ها و باندبازی ها و جنگ های جناحی ، در امتحانات الهی مردود شده و کشور را درگیر آشوب و نابودی و تجزیه می کنند و با بدنامی از این دنیا به محضر دادگاه الهی پای میگذارند و به سرنوشت تمام حاکمانی گرفتار می شوند که بخاطر ظلم به ملتشان ، در عذاب ابدی خداوند گرفتار می شوند

پس مسوول محترم ، انتخاب با توست
دوستان یکی از بدبختی های ما علاوه بر مسئولین بی کفایت، مشکلات فرهنگی خودمون هم هست که یکیش همین نژادپرستیه، حالا چرا اینقدر فکر می کنین از عربا بالاتریم؟ به خاطر اون تاریخ کذایی؟
وجدانا با این کار هیچ چی بهمون اضافه نمی شه، فقط این حسو به غریبه می ده که چیزی از خودمون نداریم و می خوایم با این مسائل خودمونو بالا بکشیم.
منم دوس ندارم که قدیمی ترین کشور جهانو با سابقه بزرگترین تمدن بشری که وسعتش زمانی به اندازه آسیای صغیر بود نباید با اعرابی مقایسه کرد که ...
اما خب منطقی باشیم ما چند صد ساله که دیگه مث اون قدیما نیستیم ... چون مستقل نبودیم، چون یبار طرف شوروی، یبار فرانسه، یبار انگلیس، یبار و یبار ... تا جاییکه رسما کشورو بین خودشون تقسیم کردن ،،، ما حتی زمانیکه انقلاب کردیم خیلی از چیزایی متعلق به خودمونم از دست دادیم، زمانیکه مردم 98 درصد رای موافق به نوع حکومت دادن بعضیا از بیرون نپذیرفتن چون تصمیم مستقل خودمون بود، مطمئنا اگر جنگ نمی شدو اون بزرگ مردان اصیل خط اول شهید نمی شدن وضعمون این نبود ... هشت سال کل دنیا با ما جنگید تا بزرگی برا دفاع و مسئولیت نمونه، شهدای ما در کنار افتخار و ریشه استقلالی که برامون هستن بزرگترین ضربه هم هستن ،،، و باز زنده باد کره شمالی که تو اون جنگ به ما کمک کرد ... برا برگشتن به مسیر اقتدارو پیشرفت همه باید تلاش کنن، مردم باید چشم و گوششون کامل با مسئولا باشه تا برا خطاشون ناظر باشن و برا درستی هاشون پشتیبان ... مردم باید نشاطو حق خواهیشون مثل دوره انقلاب به راه باشه، ولی طوری نباشه که آمار بدن تخریب اموال عمومی از سال 57 بیشتره ... یا تو آمریکا برا همراهی مردمو افزایش فشار به نظام تقاضای افزایش تحریم مطرح بشه ... اعتراضی که فشارو بر مردمو دولت بیشتر کنه حرامه، و سکوتی که دزدی و اختلاص ازش حاصل بشه حرامتر ... ولی ای کاش اجازه ندیم یه عده از صدای به حق مردم سو استفاده کنن ...
امیدوارم برخی مسوولین با ادامه عملکرد غلطشون ، مردم را به جایی نرسونن که فقط و فقط به قیمت سوریه شدن ایران ، بخوان برخی مسوولین را از جایگاهشون برکنار کنن

مسوولین اگه ایرانی هستین و وطن پرست ، بخاطر وطن و بخاطر سرزمین مادری ، رویه های غلط را اصلاح کنید و به آغوش مردم برگردین تا ایران به سوریه تبدیل نشه
این شیوه مردم داری نیست.سیاست دو دستگی مردم در۸سال اخیر باید کنار گذاشته شود .
اگر به صورت قاطع گرانی را مهار کنید نمی خواهد بصورت قاطع را جاهای دیگر بکار ببرید با اینکه با اختلاس بصورت قاطع برخورد کنید
اولا این عرب ها عرب های سوسمار خور قبل اسلام نیستند حالا وهابیاشونو نمی گم
مسئولان باید صدای مردم را بشنوند حق مردم بیچاره را بگیرند یا بدهند عموی خود من زحمتش را گذاشته تو یکی از موسسه ها سود کنه بدبخت شد. ولی حواسشون باید به دشمن هم باشه دشمن پیروز بشه مسئول بد فرار می کنه مردم تاوان کینه دشمن را می دهند اعتراض درست است ولی باید زرنگ تر اعتراض شود
دردم را باید به چه کسی بگویم . به شمایی که نه فقر می دانید چیست نه می توانید بفهمید من چه میگویم . چرا افتخار همه شما مدرک گرفتن در خارج از ایران عزیزمون هست . آیا با دشمن تراشی ، شکم من بدبخت و خانواده بدبخت تر از من سیر میشود . یا آقازاده های شما .
اینجا هم ایرانه،فکر کشتار بیشتر را از سرتان بیرون کنید
كشورهاي عربي درآمد خانوارهاشون خيلي خوبه شايد نيازي به دموكراسي نداشته باشند ولي آزادي هاي خوبي دارند!

اروپا و غرب عمدتا آزادي و قوانين بهتري دارند درآمد سرانه به اندازه عربها نيستند

حالا ما چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سرکوبی تظاهرکنندگان در اروپا وآمریکا چرا دیده نمی شود؟ آنها بهتر از ما عمل نمی کنند. در ضمن یک عده ای تا چه حد باید کودن باشند که نفهمند حمایت ما از غزه و لبنان در نهایت به نفع خودمان است و دور نگهداشتن دشمنان از مرزها. داعشی های وطنی که خیابانها را به آتش می کشند اگر ذره ای وجدان و انصاف داشتند این کار را نمی کردند. تو که جانت را فدای ایران می کنی فعلا که داری ایران را به آتش می کشی. درنهایت هم که ایرانی باقی نخواهی گذاشت تا جانت را برایش فدا کنی. همین اغتشاشگران باب میل عربهای وهابی عمل می کنند و جان بی مقدارشان را فدای اسرائیل و عربستان می کنند.
حدود ده یازده سال پیش فیش حقوقی یکی از وزرراء
را به طریقی مشاهده شد که آن موقع جمع کل دریافتی در فیش حقوقی حدود ۲۹ میلیون تومان بود ولی یک فیش دیگری بود که اون فاجعه بود و در آن نوشته شده بود که کارانه سه ماهه دوم ۴۷۸ میلیون نومان، البته من نمیدانم این فیش‌ها چطور لو رفت؟ ولی این دریافتیها یعنی ظلم و خیانت به این مردم و مملکت
توی مملکت ایران همه چیز را با سفسطه گری و متهم کردن مردم و حرفهای کلیشه ای تموم میکنند و هیچوقت به فکر حل مشکل نیستند.
در تمام تاریخ روزنامه نگار حامی و صدای ملتها و بازگو کننده رنجهای اونها بوده. شرم باد بر روزنامه نگاری که مقاله با چنین تیتری بنویسه. یعنی داری تشویق می کنی که تعداد کشته ها بیشتر باشه؟ بهتره اون وقت؟ ببخش آقای خون آشام اگر خون کم ریخته شده!
شما را به خدا حدود بيست سال فقط به خاطر مطامع و اغراض شخصى به مردم القا و ديكته كردند كه انرژى هسته اى حق مسلم ماست و ميلياردها دلار پولى كه مى بايست صرف ابادانى و اموزش و پرورش مى شد به اسانى هدر رفت
ما اگه مى خوايم همه چيزمان را حفظ كنيم و به پيش رفت و سعادت برسيم بايد مثل مالزى به لاك مملكت خود بريم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل