بازدید 16374

اظهار نظر آیت‌الله جنتی از علت بروز مشکلات کشور

کد خبر: ۷۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 31 December 2017

آیت الله جنتی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در کشور گفت: در این اغتشاشات شاهد بودیم که برخی اشرار در کنار افرادی که به مشکلات اقتصادی معترض بودند قرار گرفتند و کار را به جایی کشاندند که دشمنان کشور و بخصوص برخی مسوولان آمریکا از این اغتشاشات حمایت کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در نشست اعضای این ستاد سخن می‌گفت، ضمن تبریک فرا رسیدن 9 دی این روز را از ایام الله بسیار با عظمت، اثر گذار و سرنوشت ساز برشمرد و افزود: مردم مسلمان ایران که علاقه‌مندی خود را به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بارها اثبات کرده اند، در این روز توانستند با حرکتی خودجوش، کشور را از وضعیتی که فتنه‌گران در سال 88 به وجود آورده و اصل و اساس نظام را با تهدید مواجه کرده بودند، نجات دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به برگزاری تجمعات مردمی باشکوه در سالروز 9 دی که به منظور بزرگداشت این روز در سراسر کشور برپا شده بود، از مردم مسلمان ایران تشکر کرد و اظهار داشت: از خداوند بزرگ می خواهیم این ملت را از آفات و بلایا حفظ کند و باران رحمت خود را بر آنها نازل کند.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقامه نشود سایر فرایض هم اقامه نخواهد شد، گفت: بسیاری از مشکلات کشور نتیجه بی توجهی به این فریضه است.

آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این فریضه از مهم‌ترین واجبات است و براساس تعالیم اسلامی اگر این فریضه اقامه شود، سایر فرایض هم اقامه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ما هم در کشور تجربه کرده‌ایم و دیده‌ایم که وقتی به این فریضه توجه نمی‌شود، شاهد منکرهای دیگر هم هستیم که کشور را با مشکل مواجه می‌کنند.

آیت الله جنتی تاکید کرد: الان هم می‌بینیم هر فتنه و منکری به وجود می‌آید، زیرا قبلا این منکر نهی نشده و از آن جلوگیری نشده است و دیگران مقابل افرادی که مرتکب این منکر می شده‌اند، سکوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در کشور گفت: در این اغتشاشات شاهد بودیم که برخی اشرار در کنار افرادی که به مشکلات اقتصادی معترض بودند قرار گرفتند و کار را به جایی کشاندند که دشمنان کشور و بخصوص برخی مسوولان آمریکا از این اغتشاشات حمایت کردند.

آیت الله جنتی افزود: این اغتشاشات از جمله منکراتی هستند که دلیل به وجود آمدن آنها عدم برخورد با منکرات دیگری بوده است که عامل به وجود آمدن گرانی و ایجاد مشکلات اقتصادی بوده‌اند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایرادات موجود در عملکرد موسسات مالی و بانک ها را از جمله منکرهایی دانست که در کنار منکراتی مانند قاچاق، باعث می‌شوند شرایط اقتصادی کشور دچار مشکل شود و چون دستگاه‌های نظارتی با این منکرات برخورد جدی و اثرگذار نکرده‌اند، اقتصاد کشور دچار مشکل شده و در بین مردم ایجاد نارضایتی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر