بازدید 7553

لقب جدید پادشاه اردن

کد خبر: ۷۶۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 01 January 2018

اعضای وزارتخانه‌ها و پارلمان اردن در جلسه پارلمان این کشور پیکسل‌هایی را به لباس خود وصل کردند که روی آن تصاویری از پادشاه اردن با لقب "خادم اولین و سومین حرم شریف" بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طی جلسه پارلمان اردن برای تصویب بودجه، هانی الملقی، نخست‌وزیر این کشور و بیشتر وزرای دیگر و اعضای پارلمان پیکسل‌هایی را به سینه خود وصل کرده بودند که روی آن تصویر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با عبارت "خادم اولین قبله و سومین حرم شریف" نوشته شده بود.

هنوز مساله سیاسی که پشت این اقدام وزرا و نمایندگان اردنی است، مشخص نیست، اما آن‌ها با این اقدام می‌خواستند پیام سیاسی بسیار مهم و بی‌سابقه‌ای را برسانند. دادن این لقب به پادشاه اردن به صورت رسمی اعلام نشده است.

تغییر القاب تنها از طریق تصمیم پادشاه ممکن است، اما تحلیلگران معتقدند، آنچه در پارلمان رخ داد مقدمه احتمالی برای نامگذاری رسمی و قانونی پادشاه اردن به این لقب است.

پادشاه اردن به شدت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس مخالفت کرد.

به گفته منابع اردنی، الملقی و عاطف طراونه، رئیس پارلمان با اقدام پروتکلی جدیدی که لقب جدیدی را به پادشاه اردن می‌دهد، مخالفت نکرده‌اند.

این لقب در حالی به پادشاه اردن داده شده که رسانه‌های سعودی معمولا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را "خادم حرمین شریفین" می‌نامند.

این لقب جدید نشان دهنده تلاش اردن برای پایبندی کامل نسبت به قیمومت این کشور بر قدس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر