بازدید 25756

تلاش نافرجام خبرنگار تابناک برای گفت و گو با نمایندگان مجلس در جریان ناآرامی های کشور!

در حالی که اعتراضات خیابانی که در چند روز گذشته در برخی شهر صورت گرفته بود،در حال فروکش کردن است،برخی نماینده های مردم،این روزها به جای اینکه یاریگر مردم و عاملی برای عدم حرکت این اعتراض ها به سمت خشونت باشند،ترجیح دادند، سکوت کنند.
کد خبر: ۷۶۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 02 January 2018

غیبت عجیب و تأمل برانگیز عصاره های ملت در غائله اخیر!در حالی که اعتراضات خیابانی که در چند روز گذشته در برخی شهر صورت گرفته بود، در حال فروکش کردن است، برخی نماینده های مردم، این روزها به جای اینکه یاریگر مردم و عاملی برای عدم حرکت این اعتراض ها به سمت خشونت باشند، ترجیح دادند، سکوت کنند.

به گزارش «تابناک»؛ این اعتراض‌ها باعث واکنش بسیاری از مقامات دولتی و شخصیت‌ها و فعالان سیاسی شد، چه آنان که ریشه چنین اعتراضاتی را از مخالفان و منتقدان دولت دانستند و تحلیل کردند که این تظاهرات و تجمعات از سوی منتقدان و جناح رقیب دولت سازماندهی شده و چه دیگرانی که از جناح سیاسی مخالف هستند و با رد این ادعا اعتقاد دارند، این اعتراضات همچون گذشته از سوی برخی معاندین و اپوزیسیون های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است و ربطی به مخالفان دولت ندارد.

این در حالی است که برخی از فعالان سیاسی همچون احمد توکلی و برخی از نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که این جریان در کشور و از سوی برخی افراد درون حاکمیت طراحی شده بود؛ اما با افزایش اعتراضات، کنترل از دست آنها خارج شده است؛ دیدگاهی که توکلی این گونه آن را شرح می‌دهد: «من نمی‌دانم منظور آن‌ها از مخالفان دولت چه کسانی است و نمی‌دانم کدام مخالفان احمقی هستند که می خواهند کشور را به سمت ناامنی ببرند. من بعضی از مخالفان دولت را می‌شناسم و خودم با بعضی از سیاست‌های دولت مخالفم، ولی آدم‌هایی به این احمقی را نمی‌شناسم که بخواهند کشور را ناامن کنند.

من نصیحت می‌کنم که این مسائل را داخلی نکنند، زیرا بخشی از این مشکلات به زمینه‌سازی طولانی مدت نارضایتی‌ها و بخشی دیگر به نارضایتی مردم از برخورد با مال‌باختگان مؤسسات مالی مربوط می‌شود و جناحی شدن این مسائل به ضرر همه است. سیاسیون در حالی که کشور وضع خوبی ندارد، باید دست در دست بدهند تا مشکلات را حل کنند، کسانی که این تهمت‌ها را می‌زنند، طرف مقابل را هم درگیر رفع اتهام می‌کنند و دیگر وقتی برای رفع مشکلات مردم باقی نمی‌ماند.»

اما آنچه در این میان بسیار جلب توجه می‌کند، این است که «مجلس» در سکوت به سر می برد؛ سکوتی که البته مسبوق به سابقه است و در برهه های حساس و مهم دیگر، از انتخابات های گذشته گرفته تا رخدادهایی مانند مذاکرات هسته‌ای و حتی موضوع برجام از مجلس شورای اسلامی به گوش رسیده است.

اما نکته جالب‌تر آنجاست که اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حاضر به صحبت درباره قضایای اخیر نیستند؛ نمایندگانی که خود را عصاره ملت می دانند اما ترجیح می دهند در این مواقع سکوت کنند، حتی نمایندگانی که ادعا دارند همیشه در صحنه هستند.

نمایندگانی که واکنش به تمامی صحبت‌های مقامات خارجی در دستور کارشان است و حتی توئیت‌های بی اعتبار ترامپ را نیز بی پاسخ نمی‌گذارند، چند روزی است، سر در گریبان خود فرو برده اند و به هیچ عنوان حاضر به صحبت در این مورد نیستند. برخی از این چهره‌ها که معمولا در هر موضوعی اظهارنظرهای بلندبالا دارند، از گفت‌وگو خودداری کرده یا آن را به بعد موکول کردند، برخی نیز با وعده تماس مجدد تلفن خود را کاملا خاموش و از دسترس خارج کردند.

ظرف روز گذشته و امروز «تابناک»، سعی در ارتباط گرفتن با نمایندگان مجلس داشت، اما با وجود آنکه تلاش شد با بیش از 45 تن از نمایندگان مجلس به طریق مختلف ارتباط گرفته شود و به این منظور تماس های مکرر با تلفن همراه نمایندگان و دفاتر ایشان برقرار شد، به جز یک مورد هیچ کدام از تلاش ها به ثمر نرسید.

از ساعت 9 صبح روز گذشته تا کنون، با بیش از 45 نماینده تماس گرفته شد؛ نام این نمایندگان عبارتند از: سلمان خدادی نماینده مردم ملکان، رسول خضری - نماینده پیرانشهر و سردشت، ناهید تاج الدین – نماینده اصفهان، محسن کوهکن ریزی – نماینده لنجان، محمود بهمنی – نماینده ساوجبلاغ و نظراباد و طالقان، سهیلا جلودارزاده – نماینده تهران ری شمیرانات، پروانه سلحشوری - نماینده تهران ری شمیرانات، - نماینده تهران ری شمیرانات، بادامچی - نماینده تهران ری شمیرانات، پروانه مافی- نماینده تهران ری شمیرانات، علی نوبخت حقیقی- نماینده تهران ری شمیرانات، محسن عیلیجانی - نماینده تهران ری شمیرانات، محمد جواد فتحی- نماینده تهران ری شمیرانات، محمد علی وکیلی- نماینده تهران ری شمیرانات، علیرضا حیدری - نماینده تهران ری شمیرانات، سید فرید موسوی- نماینده تهران ری شمیرانات، فاطمه سعیدی، نماینده تهران ری شمیرانات، الیاس حضرتی - نماینده تهران ری شمیرانات، فریده اولاد قباد- نماینده تهران ری شمیرانات، علیرضا رحیمی- نماینده تهران ری شمیرانات، بهروز نعمتی، نماینده تهران ری شمیرانات، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده،بهرام پارسایی – نماینده شیراز ابوالفضل حسن بیگی – نماینده دامغان، فرج الله رجبی، نماینده شیراز، حشمت الله فلاحت پیشه – نماینده کرمانشاه، الهیار ملکشاهی - کوهدشت و رومشگان و چندین نماینده دیگر.

تماس هایی که مشخص نیست به چه دلیل بی پاسخ می‌ماند و چرا نمایندگان حاضر به صحبت در این خصوص نیستند؛ اما به نظر می رسد، در حوادث سه روز اخیر کشور، برخی نمایندگان ترجیح دادند که نه یاریگر مردم باشند و نه نیروهای انتظامی را در جهت مدیریت اوضاع یاری کنند؛ لذا سکوت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۴
برای اداره مملکت راههای مختلفی وجود داره . ما بدترین راه رو داریم>> آزمایش و خطا !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
بعضی شان انصافا مردمی مطالبه گر و خوبند ولی ما مسخره شان میکینم مثل قاضی پور و... چرا؟
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان روی میز هیأت‌ رئیسه است

بسم الله
این آزمون مجلس برای آرام کردن مردم معترض به فساد و رانت است
ببینیم چه میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
قاضي پور مردميه؟! نكنه نسبتي باهم داريد؟
صادقی در مورد نماینده ها گفت که ما عصاره مردم نیستیم عصاره شورای نگهبان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چرا اینقدر مزخرف میگید. مگه شورای نگهبان به اینها رای داده؟
اگه قبولشون نداشتید بهشون رای نمی دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
ایشان اگر صادق بود و سوپاپ اطمینان نبود باید با این اعتراف استعفا هم می داد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
اینا اگه حرف بزنن دوره بعد بیرونشون میکنن دیگه هیچ کجا شغل گیرشون نمیاتد مجلس خوب میخورن میخوابنو نه کسی کاریشون داره نه کاری به کسی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
نخیر
معلوم شد عصاره وزارت کشور و دولتند که در برابر دولت سکوت کرده اند
چه تیتر مزخرفی
نمایندگان موقعی که میبینند حق با مردم است باید با انها همراهی کنند انهاییکه چنین نمیکنند وکیلالدوله هستند نه وکیلالمله
شما هم با این تیترهای لومپنی از اب گلالود ماهی نگیرید
عصاره ی ملت یا شورای نگهبان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چرا اینقدر مزخرف میگید. مگه شورای نگهبان به اینها رای داده؟
اگه قبولشون نداشتید بهشون رای نمی دادید.
الان چرا مثلا حاج حسن اقا چیزی نمی گه خوب ظاهرا سکوت بهتره! !!!!!!!!!!!!!!!!!!این صادقانه نیست!!!!!!! شما چی فکر می کنید؟؟؟؟
چیزی که از قول احمد توکلی نوشتید کاملا با برداشت شما متفاوته!
کجای این متن گفته افرادی از درون حاکمیت اغتشاشات رو اغاز کردند؟
یکی از دلایل نا ارامی های اخیر ناراحتی مردم از تلاش نمایندگان در بالا بردن حقوق خود در شرایطی است که عموم مردم مشکل معیشتی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
الان هوشیار شده اند که از این به بعد این مسائل را در جلسه های غیر علنی مطرح و تصویب کنند
مزاحمشون نشین .. کارهای مهمتری دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یکیشان میگفت اگر بخوابم بیشتر از این حقوق میگیرم
یکی از دلایل نا ارامی های اخیر ناراحتی مردم از تلاش نمایندگان در بالا بردن حقوق خود در شرایطی است که عموم مردم مشکل معیشتی دارن
"نمایندگانی که واکنش به تمامی صحبت‌های مقامات خارجی در دستور کارشان است و حتی توئیت‌های بی اعتبار ترامپ را نیز بی پاسخ نمی‌گذارند، چند روزی است، سر در گریبان خود فرو برده اند و به هیچ عنوان حاضر به صحبت در این مورد نیستند.'


خخخخخخخ
همه مسئولان از راس تا ته باید موضع خودشون در مورد این حوادث و اعتراضات به حق رو نشون بدن.
خواسته های مردم و همچنین مسئولین مورد خطابشون از شعارهایی که می دن پیداس، نشنیده ایم کسی از نمایندگان مجلس نیازمند پاسخ باشه.
منتظرن آب ها از آسیاب بریزد بعد جارو جنجال براه بیندازند .چون بفکر صلاحیتان در دوره بعد هستند.
منتظرند ببینند چی میشه.
مگر اولین بار است که برخی از خواص در مواقع فتنه سکوت می کنند فتنه ۸۸یادتان رفته ؟ همین خواص چقدر خون به دل رهبر کردند البته اینها منتظرند موج اعتراضات تمام شود آنگاه میشوند انقلابی دو آتشه و طرفدار نظام!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
برو بابا حال نداری
اگر اینا می خواستن پاسخگو باشند الان وضع این نبود
آیا شما بعنوان روز نامه نگار علت عدم پاسخگویی نماینده را جویا نیستید ،حد اقل از ریاست مجلس عدم پاسخ گویی نمایندگان را استعلام فرمایید شاید که ایشان پاسخ مناسب داشته باشد
اصولا در هر موردی که نظر کارشناسی لازم باشه نمایندگان سکوت میکنند
من به عنوان هموطن اقلیت دینی پشت انقلاب و رهبری هستم و نباید بگزاریم امنیت این نعمت بزرگ که کشور هتی غربی هم ندارند از بین برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
حتی
واقعا شما نمی دونید چرا؟؟؟؟
یعنی اینا خودشونو به اون راه میزنن همه جوان ها بیکارن گرانی کمر مردمو شکسته از یه کشور دیگه در سخرانی میگن
خود تابناک سایت خبریه دیگه ؟؟ پس خبرهاتون کو ؟؟ تو این کشور هیچ خبری نیست الان ؟؟؟؟؟؟ کور خوندید با فیلتر شکن از همه چی باخبرن مردم
از نمايندگان مجلس هيچ توقعي نيست ، آنان به فكر افزايش حقوق خود باشند .
جوری حرف میزنین انگار موثرن
یک سوال اگر نیروی انتظامی می داند که به اماکن مخصوص مخصوصاً بانک ها و غیره آسیب �رد می شود چرا به صورت درست پیشگیری نمی‌کند این جای انتقاد است
این نمایندگان عصاره ملت نیستند
بر خلاف گفته های شما نمایندگان چیزهای بسیاری گفته اند، و حتی گفته اند که حقوق های نامتعارفشان بسیار کم است و اگر در دانشگاه هم می خو.ابیدند دریافتی بیشتری می داشتند!! ولی اگر منظورتان این است که در حمایت از مردم یا اصلاح اوضاع چیزی بگویند، که صد البته خیر چون خود آنها عامل بسیاری از این اوضاع ناهنجار بودند.
وقتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب نمود، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت. این نامه بی تردید از مهمترین اسناد سیاسی حقوق اسلامی و خصوصا شعبه شیعی آن است.
ای مالک، بدان که تو را به بلادی فرستاده‌ام که پیش از تو دولتها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر. و مردم در کارهای تو به همان چشم می‌نگرند که تو درکارهای والیان پیش از خود می‌نگری و درباره تو همان گویند که تو درباره آنها می‌گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته، توان شناخت.
اگر رعیت بر تو به ستمگری گمان برد، عذر خود را به آشکارا با آنان در میان نه و با این کار از بدگمانیشان بکاه، که چون چنین کنی، خود را به عدالت پرورده ای و با رعیت مدارا نموده‌ای. عذری که می‌آوری سبب می‌شود که تو به مقصود خود رسی‌و آنان نیز به حق راه یابند.
براي اينكه بسياري از نمايندگان دغدغه مردم را ندارند
وقتی مردم زمان رای دادن کیلویی آرا را به صندوق میریزند و شناختی از اینها ندارند نتیجه همین میشود. جناح راست و چپ ندارد و اینها بیشتر به فکر حقوق خود هستند نه مردم.
البته بجا بود همان گونه که برای انتخابات مناظره میگذارند و یک هفته مردم را با وعده و وعید به بازی میگیرند ، امروزه هم مناظره گذاشته و حقایق را که ناشی از باند بازی و رانت خواری هست بیان کنند و از مردم عذر خواهی کنند. مقدس ایران نشانه ای از فعال شدن جریانهای تجزیه طلبیست و تا دیر نشده صادق باشیم.
بندگان خدا همین که حرف نمیزنن خودش خیلی کار بزرگیه مثل بعضی مقامات دیگه نمیان مردم و تهدید کنند و کری بخونند تابناک هم انگار نه انگار که خبری از اونها بزاره
خوب که اسمهاشون را اوردی
کجاش عجیبه ؟
آفرین به تابنک این کار شما و اعلام اسامی این نمایندگان قدمی در جهت شفافیت است. اصلا همه این مشکلات به وجود آمده ناشی از عدم شفافیت است و معلوم نیست چه کسی چه کاره است.
مشغول لابی واسه خودشونن
اینم از نمایندهای ما که باید جای ما اعتراض کنن
الان یکی از هدف های معترضین هستن
رد صلاحیت
بهتر بود از نمایندگان اصولگرا و تندروها می پرسیدید.
شاید سکوت نمایندگان مصداق این باشد: آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!
اینها همان هایی هستند که لیستی وارد مجلس شده اند ومیترسند نظری بدهند که در دور بعد رای نیاورند
کجای کاری تابی یکی از مشکلات اساسی مردم خود این نماینده ها هستند
آقایان فقط بلدند میزان حقوق دریافتی خود را بالا برده و تصویب کنند در حالی که در این شرایط باید در حوزه انتخابی دچار اغتشاش حضور پیدا کنند، دلایل ناآرامی را تحلیل کرده و به مجلس ارائه کنند
هر چند که من تردید دارم نمایندگان اصلا سواد و یا ظرفیت این را داشته باشند که بدانند تحلیل یعنی چه و چگونه انجام می شود!
یکی از دلایل ناراضایتیها سانسور است جناب تابناک تو هم که خوب بلدی
مردم چاره اي جز ادامه تظاهرات ندارند !
نمایندگان خودشان میدانند انها نماینده مردم نستند .ومردم خوب می فهمند
نمایندگان اومدن دنبال حقوق نجومی به مملکت و مردم کاری ندارند که... میگن صبر می کنیم تا اوضاع آروم بشه بعد یه نطقی چیزی ایراد می کنیم
نماینده ها مشغول حق و حقوق خودشون اند
برای اینکه برخی نان به نرخ روز می خورند. اینها عصاره ملت اند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده ها مرد شرایط سخت نیستن اگه بودن شرایتمون از این بهتر بود! اینا اومدن که منافع خود و اطرافیونشون رو تامین کنن، اونا رو چه به مشکلات معیشتی مردم!
برای اینکه همشان نان به نرخ روز می خورند. اینها عصاره ملت اند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نماینده ها مرد شرایط سخت نیستن اگه بودن شرایتمون از این بهتر بود! اینا اومدن که منافع خود و اطرافیونشون رو تامین کنن، اونا رو چه به مشکلات معیشتی مردم!
اولا منتظرن ببينن بادازكدام طرف ميوزدكه به نفعشان باشه دوما آقايون كه باخرج ميلياردي به اينجا رسيدن كارهاي مهمتري تواين 4سال بايدنهايت دقت وظرافت روبه خرج بدن سوما بعداز4سال هم بايدزندگي كنن ويه مقام بالاتري برسن
این های که نام بردی همه آنها اصلاح طلب هستند ما هر چه میکشیم از دست اصلاح طلبان است
كشورما مثل اروپا داراي احزاب نيست كه مشكلاتشان را به سمع بزرگان برسانيد مسولين هم كه سالهاست مردم را آدم حساب نميكنند هيچ كس صداي مردم را نمي شنود پس مردن در تظاهرات بميرند ابرومندانه است
با اونا چیکاردارین شما. مگه بیکارین ؟بزارین تو خواب زمستونی باشن.
آخه نماینده اگر حقیقت را بگوید مردم وحشت زده می شوند پس صلاح میبینند چیزی نگویند یا متهم می شوند به سیاه نمایی آخر عاقبت ادامه این اوضاع چیزی است شبیه ونزیلا
برای چی باید جواب بدن؟ مگه اتفاقی افتاده ؟ یه مشت آشوب گر بودن که حقوقشون پایمال شده چندین ماه حقوق نگرفتن -فرزندانشان بیکارند اومذن اعتراض کردن تا چند روز دیگه هم
پلیس ضد شورش همه رو جمع میکنه و تموم میشه. حقوق نماینده های محترم که خوبه قراره
زیاد هم بشه و دوره بعد هم باید تایید بشن دلیلی نداره خودشونو تو خطر بندازند بیچاره نماینده
صدها میلیون هزینه کرده برای انتخاباتش که سودشو ببره خوب اگه بیاد حرفی بزنه که هرچی رشته بود پنبه میشه.
ٱسه برو ٱسه بیا که گاوه شاخت نزنه.
برادران دوستداران ایران !آقای روحانی در گیر مشکلات اقتصادی زیادی هست که در دوره قبل تمام ساختارش جابجا شده چرا اینرا نمیدانید برگرداندن به روال عادی مشکل هست . تمام حوزه افتصادی و روابط بین الملی و اداری و بانکها و شرکتها را دولت قبل دگرگون کرد . امروز من تمام میوه و ارزاق روزمره در شهر من را با قیمت چهار سال پیش میخرم کمی واقع بین باشید اگر مشکلی هست بیشتر سیاسی هست مطالبات سیاسی مردم را کسی پاسخ مدنی نمیدهند . چرا به روحانی تهمت میزنید اگر انتقادی دارید بروید از کسانی بپرسید که میگویند برای تامین منافع سیاسی دعوا را از زمین خودی خارج به بیرون مرزها بکشانیم آیا به هزینه اش سرسام آور آن فکر کرده اند آیا در این فضا اقتصاد رشد میکند متاسفانه گروهی هستند که با وجه ارشادی و فرهنگی هم با مردم داخل کشور در گیرند و و هم با جهان پیرامون و خارج درگیرند . با تفکر احمدی نژادی که حتی با خودیها دعوا دارند تورم 45درصد را انتقاد نکرد ولی حالا زبانش دراز هست .چه کسی سرمایه گذاری میکند سرمایه گذاری فقط مسکن و زمین شده بخدا باور کنید چهار تا کارخانه چای شهر ما کلا در دوره احمدی نژاد بخاطر ورود چای احمد و محمد و محسن ..از بین رفت و مردم جلگه های حاصلخیز را سرمایه داران درحال ساخت کاخ هستند .این درد مردم هست که چرا کسانی را تایید صلاحیت میکند که فقط حرف سیاسی میزنند و حتی الفبای اقتصاد را نمیدانند مگر میشود وزیر بهداشت خودش دکتر نباشد بعد برای کارش در وزارت خانه مشاور بگیرد من به این خاطر گفتم که رییس جمهور حتما باید اقتصاد دان باشد چون نود درصد کارش در موضوع اقتصاد هست پول کشورم را هر چه دادین برگردانین حرف و نصیحت فایده ندارد مردم چرا باید بعد چهل سال هنوز پول نفت فرزندانم در جنگ و خونریزی صرف شود . مردم را از داعش میترسانید .مردم را از اسراییل و آمریکا میترسانید .
مجبورند برای تایید صلاحید دوره های ....
اين چه صحبتي است؟ منظور چيه كه نمايندگان ترجيح داده‌اند كه سكوت كنند؟ آيا اينكه كسي واقعا نداند كجاي موضوع هست و يا اصلا موضوع را نفهميده باشد سكوت كند كار بدي كرده است. به نظرم اين بهترين كاري بوده كه كرده‌اند اگر مي‌آمدند و حمايت مي‌كردند از هر طرفي، بعدش مشخص مي‌شد كه از اساس چيز ديگري بوده خب جطور جمعش كنن؟
بهتر است در اين شرايط همه سكوت كنند تا دوغ و دوشاب قاطي نشود و با فروكش كردن گرد و خاك ماجرا تحليل بهتري داشت.
هیس، نمایندگان خوابند!!!!!
2
تابناک من خواهش میکنم دیگه شما مردم رو نمیخواد سر کار بزارین.
نماینده ها چی بگن وقتی که باعث و بانی این تجمعات و اعتراضات خود شخص شخیص دولت هست. بله خود خود دولت.
دیروز اگر مردم صدای روحانی را در رادیو گوش می دادند کاملا مفهوم بود که قصد دارد مردم را به سخره گرفته و به شعور مردم برای چندمین بار طی دو هفته ی اخیر توهین کند.
مگر نوبخت با آن لبخند ملیح که در گفتگوی خبری ساعت 22 شنبه حاضر شد چه گفت؟ خودش به من گفت. در گوش من گفت ...
آیا ایشان جز توهین به ملت و به سخره گرفتن مجدد مردم پاسخ دیگری داشت که بدهد؟
چرا فکر می کنید این ماجرا طراحی شده بوده چرا فکر نمی کنید عملکردتون اینقدر فضاحت بار شده که ملت کارد به استخونش رسیده که اومدن تو خیابون ، این حق مردمه کاری به اغتشاش ندارم اما اینحق مسلم مردمه از دست سیاست مداران بی کفایتشون مسالمت آمیز اعتراض و تظاهرات کنن ، ما فقط حرف دموکراسی رو میزنیم اما کو
عجیبه نظر اینهایی که گیردادن به شورای نگهبان که از ارکان نظامه را منتشر کردید نظر من رو که ریشه را در احمدی نژاد وباندش دونستم منتشر نکردید واقعا که سایتتون جاسوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسخونه است.
تورو خدا کاری نکنید خدای ناکرده چرت مرغوب نماینده هامون پاره بشه
تابناك جون اين نماينده ها واسه چه كاري دارن حقوق ميگيرن؟؟؟؟ كه بعدش هم ميخوان ٧٠٪ افزايش حقوق بگيرن؟؟؟
انصافا اين حقوقي كه ميگيرن حلاله؟؟؟؟!!!
منتظرند ببیند چی میشه بعد ...
نماینده ملت باید صدای ملت باشه... ]...به حق که راست گفت صادقی!!!
خداییش یه خورده انصاف داشته باشید بعضی از اسامی که نام بردید اظهار نظر کردند چرا اسامی نماینده های مشهد وقم. را که در هرمورد بی ارزشی اظهار صاحب نظری میکنند ولی حالا ساکت هستند نام نبردید
کار قماش لیست امیدی، اساسا سکوت در شرایط سخت و فتنه گون است!
برای کسی همچنان پوشیده است که این اتفاقات ربطی به تجمعات به حق مردم در اعتراض به مسائل اقتصادی و موسسات پولی و... ندارد؟
اما این جماعت نشان داده اند که سکوت برایشان کم هزینه ترین کار است تا در هر شرایطی بتوانند منفعت کسب کنند!
الان کافیه بگویید یک چرخ و فلک در یک پارک می خواهد افتتاح شود، ببینید همین نمایندگان چگونه برای اینکه در خبر باشند و تبلیغاتی بکنند، سرو دست می شکانند که حضور داشته باشند
دفعه دیگه برا هیچ انتخاباتی پای صندوق نمیرم
من نميدونم چرا مردم نميتونن حق خودشونو فرياد بزنن.دختر صفدر حسيني ميتونه حقشو از سفره انقلاب برداره اما مردم بيچاره تا حرف ميزنن ميشن فتنه گر اشوبگر
تو فيلما امده خوده پليسا دارن ميشكنن شيشه هارو اون وقت ميندازن سر ملت
ملت مشكل داره نه سياسي هست نه چپ نه راست مردم خسته شدن از دزدي از اختلاس از بيكاري از دروغ از تبعيض
چرا مسيولين خودشونو به ..... ميزنن
سکوت کردن چون آزادی پس از بیان نیست ..........
آخه توش پول نداره که حرف بزنن
نماینده ها برن آلبوم تصاویرشون با خانوم ها رو تکمیل کنن. انتظاری بیش از این ازشون نیست
خوب نمایندگانی که کارت حقوقشون دست خانومشون و ماشین خارجی سوار میشن چه میدونن که درد جامعه چیه . هر چی به صلاح باشه میگن تصویب شه اگر نباشه تصویب نمیشه بعد که کار بیخ پیدا میکنه میگن ما به دولت اعلام کردیم اشتباه و باید دولتیون این اقدام رو اصلاح کنن ماهی 8 میلون کمشون بود تازه این خردهای ته جیبشونه و اونقدر درآمد دارن که خارج شهر تو منطق اعیان نشین ویلا بخرن . خلاصش میشه این خونریزیها
والله خیلی عجیبه .تمام بانکها به شدت آسیب دیده اند ولی هیچ نیروی انتظامی نبوده که جلوی این خسارات را بگیرد؟ بسیار جای تامل دارد
روزشماری میکنم برای انتخابات بعدی ببینم واقعا این مردم عبرت گرفتند یا هنوز فکر میکنند با رای دادن و جابجا کردن اصولگرا و اصلاح طلب وضع درست میشود
با سلام وقتی نمایندگان یک ملت میان در مقابل لایحه بودجه که همش از سفره مردم برداشته شده و همچنین پیش بینی قطع یارانه چندمیلیون نفر، افزایش 50درصدی بنزین، عدم پرداخت سود ناچیز سهام عدالت و ... سکوت رضایت بخش اختیارمیکنندو درمقابل با افزایش 10درصدی حقوق کارمند و کارگر و 50درصدی خودشان موافقت می کنند، و در مقابل حوادثی مثل " قطار تبریز مشهد" ، " انفجار معدن زمستان یورت" و... عرضه استیضاح و بر کناری مدیران(وزرای مربوطه) را ندارند،چه راه دیگری برای ملت باقی می ماند جز اعتراض خیابانی که دیگران هم که منتظر فرصت اند،سوار بر موجهای ناامنی،آنها را هدایت میکنند.
مقصر کیست؟

مقصر رئیس جمهور است که مسولینی انتخاب کرده که شجاعت ندارند
مقصر وزیر آموزش و فرهنگ و علوم و کشور هستند که نمی دانند یا نمی خواهند در مجموعه خودشان چگونگی راه و رسم اعتراض را به مردم آموزش دهند
مقصر وزیر دادگستری و اطلاعات و ارتباطات است که نمی دانند یا نمی خواهند در مجموعه خودشان چگونگی برخورد با معترضان را آموزش دهند
مقصر وزیر صنعت و کشاورزی و اقتصاد است که نمی دانند یا نمی خواهند در مجموعه خودشان چگونگی رشد و شکوفایی اقتصادی را آموزش دهند
و . . . .
مقصر فرهنگ جامعه است عدم اموزش مشاركت، خرافات ديني
فساد شديد مالي

نمونه فساد همين چاي و برنج ايرانه
كشاورز بدبخت توليد ميكنه از اون طرف گوني گوني وارد ميشه
اگر مردم يا دولت ياد نگيرن كه منافع اجتماع مهمتره از منافع فرد يا گروه خاصي هست و اگر همه مردم رو مشاركت واقعي ندن مشكلات موقتا فروكش ميكنه و دوباره از جاي ديگن ميزنه بيرون
حتي اين امر كه خارجي مقصر تحريك هست شايد درست باشه ولي در مغز مردم گرسنه اين حرفا چندان خريدار نداره
بايد جدي با فساد ميارزه كنن با باج دادان به گرو هاي خاص و رو در وايسي نميشه
خواسته ی واقعی مردم:پول ما صرف جنگ در خارج از مرزها نشود.این تنها خواسته ی مردمه.اونها فقط میخوان ثروت بالاخره به دست خودشون برسه.بخدا نه معاندن.نه اشوبگرن.نه منافقن.نه کافرن.اینقدر به این مردم بی پناه تهمت نزنید.فقط حقشون رو تو حلق بقیه کشورها که هیچ سودی برای ما نداشته و ندارن....نریزید.همین.ما کشور دوست و برادر که پول ما رو میخورن ....نمیخوایم
در سال ۸۸ من تنها حرکتی که از نمایندگان مجلس به یاد دارم اینه که همه رفتن اون بالای تریبون و فریاد زدن مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی!!!حالا چی بگن ؟ بگن مرگ بر مردم ؟یه لیست از اسامی مردم تهیه کنید میرن اون بالا داد میزنن و مرگ بر فلانی و بهمانی !!! میگن
آن 128 نماینده
نمایندگان از ترس رد صلاحیت شدن در چنین موضوعاتی سکوت اختیار میکنند بجز عده معدودی مانند صادقی و مطهری
اینها نماینده ملت نیستن . نماینده "دیگران" هستن. الان منتظر هستند تا "دیگران" درباره این حوادث اظهار نظر کنند و اونها هم همون نظرات "دیگران" رو تکرار کنن و تئوریزه کنن و تحلیل ها و تفسیر ها بکنن.

نگران نباشین. "دیگران" که اعلام موضع بکنن، نطق نماینده های مجلس هم باز میشه.

چون هر حرفی بزنن ممکنه براشون بد بشه.
واسه انتخابات بعدی جلوی اسمشون ضربدر بزنید×
اصلا ستاره دارشون کنید!!
اموال عمومی روح و روان ما بود که تخریب شد. حالا مرا که هر بار از اعتراض مسالمت آمیز نوشتم متهم می کنید به تشویق مردم برای تخریب اموال عمومی؟ اموال عمومی خنده های من و مادرم بود که در آخرین عکس یادگاری مان خشکید. اموال عمومی پول توجیبی من بود که نان نداشتیم بخوریم لباس کهنه ی این و آن را می پوشیدیم

اموال عمومی دکل نفتی بود، سپرده های یانکی بود، سیصد هزار ملیاردی بودکه اختلاس کردید.
اموال عمومی پول من بود که هزینه شد تا آقازاده های شما برای تحصیل راهی خارج کشور شوند.
اموال عمومی مسکن مهر بود که آجر های مقوایی اش را با تُف به هم چسباندید.
اموال عمومی خیابان های پر از چاله است.
اموال عمومی جاده های مرگبار است.
اموال عمومی کجاست که خواهران من سهمی از آن ندارند و برای امرارمعاش تن فروشی میکنند؟
اموال عمومی دو سال عمر برادرانم است که در خدمت سربازی اجباری سر می شود با تحقیر و توسری.
اموال عمومی نوابغ و شاعران و هنرمندان و داشنمدان این مملکت بودند که از اینجا فراری شدند
اموال عمومی منم که می نویسم و اجازه انتشار دلنوشته هایم را در کشور خودم ندارم،
اموال عمومی نفس ما ملت است در هوای آلوده ی اهواز و تهران و ایران تنگ شده.
اموال عمومی صرف تولید ماشین ها و بنزین های بی کیفیت شده تا بیشتر خفه شویم.
اموال عمومی معلم های و کارگرهای حقوق نگرفته کشوراند. اموال عمومی منم که از کشورم تبعید شدم.
ما را متهم می کنید به تشویق افکار عمومی برای تخریب اموال عمومی؟ مایی که به مسالمت آمیز ترین و مدنی ترین شکل ممکن مدام بِه معترضان نوشتیم مراقب اموال عمومی باشید در حالی که اموال عمومی حق ما بود
اموال عمومی من بودم که تخریبم کردید، که تحقیرم کردید که افسرده ترین کشور دنیایم کردید، که عصبانی ترین ملت دنیا معرفی ام کردید.
اموال عمومی کتاب تعلیمات دینی و تعلیمات اجتماعی بود که در آن به جای توضیح درست چگونگی روابط آدم ها در جامعه، دخالت و فضولی کردن در زندگی دیگران را یاد داد.
اموال عمومی روح و روان ما بود که تخریب شد....امنیت عمومی کودکی و نوجوانی و جوانی ما بود ویرانش کردید...
ای وکلای مردم! ای دولتمردان! آنچه را که برای خودتون میخواهید برای مردم بخواهید و آنچه را که برای خودتون و خانوادتون نمیخواهید و گران است برای مردم نیز نخواهید...آیا واقعاً این گفتمان شدنیه!؟ متاسفانه داریم میبینیم که شکاف زیادی بین مسولان و مردمان وجود دارد و این به ضرره همه است
منتظرند ببینند باد از کدوم طرف میاد
اتفاقا بيشتر مشكلات ما مربوط به همين بي توجهي اونهاست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر