بازدید 6402

بهای آب، برق و گاز سال آینده افزایش نخواهد یافت

کد خبر: ۷۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 01 January 2018

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: بر اساس لایحه بودجه ۹۷ بهای آب، برق و گاز، سال آینده افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 کل کشور در نشست خبری خود که امروز (دوشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پس از تصویب کلیات لایحه بودجه 97، در نشست امروز وارد مباحث درآمدی و هزینه ای شدیم.

وی افزود: بر اساس نظر کمیسیون تلفیق، : در تلاشیم عوارض و پرداختی مردم در حوزه آب، برق و گاز و همچنین خدمات عمومی افزایش قابل توجهی نداشته باشیم و پرداخت‌ها در حد سقف پرداختی در سال 96 باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 بر همین اساس اضافه کرد: اگر هم در رابطه با موارد فوق، مورد خاصی وجود داشته باشد با تشکیل کارگروهی متشکل از دولت و مجلس به نقطه نظر مشترک خواهیم رسید.

یوسف نژاد با بیان اینکه در مورد سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت که ممکن است تغییراتی به نفع مردم داشته باشد، به نقطه نظرات مشترکی دست خواهیم یافت، گفت: براساس تبصره 6 لایحه بودجه سال 97 کل کشور، در رابطه با سقف معافیت مالیاتی، حقوق و دستمزد در نشست صبح امروز بحث‌هایی مطرح و در نهایت مقرر شد این معافیت‌ها حداقل در حد سال گذشته مصوب شود.

وی ادامه داد:در این رابطه پس از مباحث بسیار، سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان دولت در حد 24 میلیون تومان در سال یعنی ماهانه دو میلیون تومان و برای مشاغل بخش خصوصی 18 میلیون تومان در سال یعنی ماهانه یک و نیم میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان دیگر جزئیات مطرح شده در نشست صبح امروز کمیسیون متبوعش، یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد دو میلیون و 700 هزار کارمند دولتی و همچنین 4 میلیون نیز در اصناف مشغول به کار هستند لذا در تلاش هستیم در کمیسیون تلفیق تغییرات اندکی به نفع این کارمندان صورت دهیم.

وی همچنین به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص درآمدهای نفتی و صندوق توسعه نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع درآمدهای نفتی 14.5 درصد به شرکت ملی نفت، 32 درصد به صندوق توسعه، 3 درصد به مناطق نفت‌ و گازخیز و همچنین 53.5 درصد نیز به دولت باز می گردد.

یوسف نژاد افزود: با فرض اینکه نفت بشکه‌ای 55 دلار باشد و قیمت دلار هم به 3500 باشد، بر مبنای دو میلیون و 600 بشکه نفت از محل فروش نفت و میعانات گازی 101 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از نفت به صورت ریالی سهم دولت است که از این مقدار 28 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است و بر این اساس 7.3 میلیارد دلار هم سهم شرکت نفت خواهد شد.

وی در ادامه همین مطلب اعلام کرد که بر اساس مصوبه کمیسیون پنج هزار میلیارد تومان سهم مناطق نفت‌خیز و حدود 16 میلیارد دلار هم سهم صندوق توسعه ملی خواهد شد. در مجموع درآمدهای دولت نسبت به سال گذشته تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است لذا از دولت می‌خواهیم پایه‌ها و منابع جدید مالیاتی را از طریق پیدا کردن کسانی که مالیات خود را پرداخت نکرده و به نوعی فرار مالیاتی دارند، به دست بیاورد.

یوسف نژاد با اشاره به تبصره 2 لایحه بودجه سال 97 عنوان کرد که برا اساس این مصوبه، دولت مکلف شد بدهی خود به بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم‌الشرکه که متعلق به دولت است و همچنین موسسات و شرکت‌های وابسته به دولت با واگذاری از طریق جدول ماده 18 پرداخت کند که برای این مسئله 1220 میلیارد تومان هزینه در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور به مصوبه مربوط به تبصره 3 لایحه بودجه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، سقف تسهیلات تامین مالی خارجی برای طرح‌ها علاوه بر سهمیه باقی مانده از سال قبل، 30 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. همچنین به دولت اجازه داده شد برای اجرای این طرح ها با رعایت سقف 30 میلیارد دلار برای تسهیلات مالی و اعتباری یا کمک بلاعوض تا مبلغ پنج میلیارد دلار از موسسات مالی خارجی و بین‌المللی اقدام کند. در مجموع حرف ما این است که کمیسیون تلفیق بودجه 97 در کلیه تصمیمات و مصوبات خود تراز تبعات اجتماعی را خواهد سنجید.

وی در خاتمه اعلام کرد که سعی ما این است برای هر ریال درآمد دولت منطق و خرد جمعی را در نظر بگیریم تا درآمدها واقع‌بینانه باشد تا به قشر متوسط و کم درآمد جامعه فشار وارد نشود؛ در هزینه‌ها هم دقت لازم را خواهیم داشت تا تصمیمات به نفع و مصلحت مردم به ویژه در حوزه اشتغال، تولید و خدمات عمومی اخذ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر