بازدید 2745

لایحه بودجه سال ۹۷ لایه های پنهان ندارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که در لایحه بودجه سال آینده لایه ای پنهان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 01 January 2018

 

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی لایحه بودجه سال 97 به میزان شفافیت آن اشاره کرد و گفت: در این لایحه بخش ها و لایه های پنهایی نمی بینم و عدم شفافیت در آن وجود ندارد، دولت به طور مشخص درآمدها و هزینه های خود را تشریح کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت به طور منطقی قیمت هر بشکه نفت برای سال آینده را 55 دلار در نظر گرفته و برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی درآمد از مالیات را مدنظر قرار داده است که اگر انسجام لازم در بدنه دولت باشد می توان به نتایج خوبی دست یافت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بخش عمرانی، مشارکت بخش خصوصی را لحاظ کرده است: گفت: دولت تمام توان مالی خود یعنی 61 هزار میلیارد تومان را برای انجام پروژه های عمرانی لحاظ کرده اما برای پیش برد هر چه بهتر پروژه های عمرانی بخش خصوصی را نیز وارد کرده است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش هزینه های جاری، بیان داشت: دولت ضمن تلاش برای کاهش هزینه ها، 73 هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف برای ایجاد 30 هزار شغل در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت اعتبارات را منطقی توزیع کرده است، بیان داشت: در بخش آموزش و پرورش 65 هزار میلیارد تومان، برای سلامت 25 هزار میلیارد تومان، در بخش فرهنگ 13 هزار میلیارد تومان و برای مسکن شهری و روستایی 6 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عین شفاف و منطقی بودن لایحه بودجه نگرانی هایی نیز وجود دارد، اظهار داشت: دولت پیشنهادی برای اصلاح قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه نقدی برخی دهک داده است که در مجلس تلاش می شود این پیشنهادها در صورتی تصویب شود که آسیبی به زندگی اقشار ضعیف جامعه وارد نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل