بازدید 9069
۱

بارش باران و برف در کشور و کاهش دما از فردا

روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا چهار تا هشت درجه و سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۶۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 01 January 2018

روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا چهار تا هشت درجه و سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، امروز هم با تداوم پایداری جو، هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک غبارآلود بود و از اواخر وقت امروز از غلظت آلاینده‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت مناطقی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد.

این سامانه روز چهارشنبه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور سبب ابرناکی بارش باران و برف و وزش باد شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا 4 تا 8 درجه و سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد؛ اواخر وقت روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

روز سه‌شنبه هفته جاری بارش باران همراه با وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ایلا‌م، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، چهار محال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه هفته جاری بارش باران و در جاده‌های کوهستانی بارش برف و برخی نقاط همراه با وزش باد و کولاک در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه برای تردد در جاده‌های کوهستانی شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های البرز به سبب بارش برف و احتمال وقوع کولاک‌ پیش‌بینی می‌شود، هموطنان ‌ضمن برنامه‌ریزی جهت انتخاب زمان سفر مناسب، تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

‌آسمان تهران فردا ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد اوایل شب کاهش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 12 و 3 درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان، اراک و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه 28.8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 47.8 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 60 درصد بارش سال گذشته‌ است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی 96-97 متعلق به‌ نورآباد در استان لرستان به میزان 25.9 میلی‌متر بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایشااا که همیشه خیر و برکت بر این کشور باشه خدایا همه را کمک کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر