بازدید 35674
نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

قول می‌دهم قیمت بنزین به این شکل افزایش پیدا نکند/ممکن است قیمت بنزین سهیمه‌ای هر لیتر ۱۰۰۰ تومان باشد/ مردم ما خودرو ۳۰ میلیونی را ۳۰۰ میلیون می‌خرند!

نمی توانیم این سوخت را با قیمت فوب خلیج فارس به مردم بفروشیم. هزینه تولید ما با هزینه ترکیه یکی نیست و البته دلیلی هم ندارد که اقتصاد ما با اقتصاد آلمان مقایسه شود؛ در آنجا می شود خودرویی را که در اینجا 300 میلیون تومان می خریم، با سی میلیون تومان خریداری کنیم. تنها چیزی که دولتی های ما یاد گرفته اند، این است، نکاتی که به ضرر مردم است، بزرگ می کنند و آنچه به نفع مردم است، رعایت نمی کنند.
کد خبر: ۷۶۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 02 January 2018

در هفته های اخیر، اختلافات مجلس و دولت درباره وضعیت قیمت بنزین در لایحه بودجه 97 به اوج خود رسیده و فضای مبهمی در این زمینه پدید آمده است. از طرفی، بسیاری از نمایندگان مجلس و حتی نمایندگان شاخص حامی دولت مانند رئیس کمیسیون تلفیق مجلس و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اعلام کرده اند که مخالف پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان هستند.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از نمایندگان مجلس با هدف جلوگیری از افزایش فشارهای اقتصادی به مردم، بحث عدم افزایش قیمت بنزین را به صورت جدی مطرح کرده اند. با توجه به همین موضوع، احتمال حذف تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 و حتی ایجاد منع قانونی برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده توسط مجلس بالاست.

از سوی دیگر، مقامات ارشد دولتی و حتی شخص رئیس جمهور همچنان با تأکید بر ضرورت اصلاح قیمت حامل های انرژی بر پایه برنامه ششم توسعه و همچنین ضرورت توجه بیشتر به موضوع اشتغال، از پیشنهاد دولت در زمینه افزایش قیمت بنزین دفاع می کنند و بر ضرورت تصویب آن تأکید دارند.
 
هدایت الله خادمی در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، کل تبصره 18 بودجه 97 را رد کرد، چون نمایندگان مجلس بر این باور بودند که اگر این موضوع تصویب و قیمتی که دولت به مجلس داد، مصوب می شد، یک شوک اقتصادی و اجتماعی شدیدی وارد می آورد و به دنبال آن، رکود اقتصادی و ریزش اشتغال خواهد داشت. از سوی دیگر، این افزایش قیمت روی افزایش قیمت ده ها و صدها کالای دیگر نیز تأثیر خواهد گذاشت و همین، مردم را در وضعیت بسیار بدی قرار می دهد؛ بنابراین، راهکار آن این است که از هر گونه افزایش قیمت در این زمینه خودداری شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی همچنین ادامه داد: اصرار دولت بر این است که افزایش قیمت صورت گیرد؛ چیزی که ما پیش بینی می کردیم، این بود که مجلس این موضوع را رد کند و موضوع در صحن علنی بررسی شود و در نهایت 10 تا 15 درصد افزایش صورت گیرد؛ اما گویا به تازگی صحبت از سهمیه بندی سوخت شده است. البته این موضوع در کمیسیون هم مطرح شد و برخی نماینده ها پیشنهاد داشتند، خودروها ماهی 80 لیتر و موتورسیکلت ها هم ماهی 20 لیتر سهمیه داده شود و با قیمت 1000 تومان پرداخت کنند و مابقی آن با نرخی که دولت در نظر دارد و حتی بیشتر داده شود. در این صورت ممکن بود، شوک چندانی بر اقتصاد وارد نشود و دولت هم منبع درآمدی از این موضوع داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدالت در کشور رعایت نمی شود، گفت: مردم به درستی همه چیز را می دانند؛ از یک سو در ایران قیمت خودرو چندین برابر قیمت واقعی آن در کشورهای دیگر محاسبه می شود و دولت چندین میلیارد تومان درآمد از واردات خودرو کسب می کند. از سوی دیگر، در نظر دارد، قیمت بنزین را هم با قیمت فوب به مردم عرضه کند.

وی همچنین ادامه داد: ایران یک کشور وارد کننده کامل سوخت نیست. ما منابع هیدرو کربنی بسیار غنی داریم که شاید سرجمع آن ها را حساب کنیم، رتبه اول را داشته باشیم؛ بنابراین، مواد خام ما از خودمان است و پالایشگاه های ما نیز این مواد را به سوخت تبدیل می کنند و 80 تا 90 درصد از مصرف داخلی ما تولید خودمان است؛ هر چند شاید کیفیت های لازم را نداشته باشد؛ بنابراین نمی توانیم این سوخت را با قیمت فوب خلیج فارس به مردم بفروشیم. هزینه تولید ما با هزینه ترکیه یکی نیست و البته دلیلی هم ندارد که اقتصاد ما با اقتصاد آلمان مقایسه شود؛ در آنجا می شود خودرویی را که در اینجا 300 میلیون تومان می خریم، با سی میلیون تومان خریداری کنیم.

این نماینده افزود: در این کشورها، بیمه های بیکاری و دستمزدها را به گونه دیگری محاسبه می کنند. در کشورهای توسعه یافته و حتی همین کشورهای پیرامون خودمان تفاوت چندانی بین حقوق یک معلم و یک وزیر وجود ندارد. درآمد پزشکان آلمانی از درآمد معلمان کمتر است و کارمندان معمولی آن در رفاه کامل زندگی می کنند. این کشورها مثل ما بیکار ندارند و ... بنابراین، وضعیت ما با آنها قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون انرژی گفت: کیفیت سوختی که آنها استفاده می کنند هم با کیفیت سوختی که ما داریم، قابل مقایسه نیست، ولی متأسفانه تنها چیزی که دولتی های ما یاد گرفته اند، این است، نکاتی که به ضرر مردم است، بزرگ می کنند و آنچه به نفع مردم است، رعایت نمی کنند. در کشورهای دیگر، دولت ها به فکر اشتغال و تولید سرمایه هستند. این در حالی است که قرار بود بخشی از درآمد هدفمندی یارانه ها به اشتغال اختصاص داده شود و مابقی آن به سمت اشتغال برود؛ اما اجرا نشد؟ ما هنوز پارچه مشکی را از ژاپن وارد می کنیم و حتی سیگار خودمان را هم از کشورهای دیگر خریداری می کنیم.

وی در پایان یادآور شد: کشوری مانند آلمان که نه نفت دارد، نه خاک، نه مس و نه آهن، غول صنعتی دنیا شده است. تایوان شن و ماسه را نیز از چین وارد می کند، ولی هم اکنون یک کشور صنعتی است. چین نزدیک 1.5 میلیارد جمعیت دارد و یکی از ابرقدرت های جهان شده و اگر امروز همه جمعیت 80 میلیونی ما را درون چین بریزند، نه تنها چینی ها متوجه نمی شوند، بلکه همه هم صاحب کار می شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما از پایه بیمار است و همه ما نیز متأسفانه به این فساد اقتصادی مبتلا شده ایم؛ فسادی که مانند موریانه تار و پود این کشور و اقتصاد را در حال از بین بردن است. تصویب افزایش قیمت بنزین ناعدالتی است و من قول می دهم که مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین به این شکل را نخواهد داد، مردم دیگر به ما اعتماد ندارند و می گویند، بر فرض که افزایش قیمت هم انجام شود؛ اما اطمینانی وجود ندارد که این افزایش قیمت در تولید و اشتغال هزینه شود.

وی گفت: ما هم با افزایش قیمت مخالفیم، ولی وقتی دولت اصرار کند، یکی از راهکارهای آن سهمیه بندی است اما این هم تبعاتی دارد که مهم ترین آن دو نرخی شدن و ایجاد فساد است، ولی باید سبک و سنگین کرد و دید که کدام به صلاح مردم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۸۳
حتما باید ملت میریختن تو خیابون تا این حرفها از زبان مسئولان بیرون بیاد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دقت کنی گفته که اجازه افزایش قیمت بنزین به این شکل را نخواهد داد بلکه به شکل دیگر افزایش خواهد یافت
خوبه اول سهميه بندي وقتي ملت راضي شدن اونوقت بگيد ازادسازي قيمتها وحذف سهميه بازم ملت راضي ميشوند روال هميشگيتون
چه عجب یکی به نفع مردم حرف زد
اصلا امید ندارم چیزی تغییر کند بیهوده دلخوشمان نکن تابناک
من خواب دیده ام وقتی که خواب نبودم و کور شوم اگر دروغ بگویم
بازار مردم فریبی داغ است
سهمیه بندی بنزین بهترین راهکار است. ضمنا خودروهای وارداتی باید بدون تعرفه وبا قیمت معقول باشد تا حداقل قشر متوسط جامعه بتوانند استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این روزها بازار گران شدن خودرو داغه ومردم هواسشون نیست! نمی دونم قصه این تعرفه ها وگران شدن خودروی وارداتی چی میشه حتی این خودروهای داخلی بی کیفیت هم گرون شده!!! حالا این رو باید چیکار کرد و چطور دنبالش رو گرفت من نمی دونم؟؟؟؟
دروغ می گویید.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
مردم همه کار کردن
و شما هیچ کار نکردید
اگر همین مردم نبودند صدام ایران را می گرفت
جون دادن
جوان دادند
تحمل کردند
اصلا به حسابشان نیاوردید
من نمی دونم این پولها کجا می ره.
خدایی روحانی هم بدشانسی آورد، از یک طرف عدم بارش عجیبه باران، سوختن ساختمان پلاسکو، زلزله های پشت سر هم... آمدن روی کار ترامپ، محمد سلمان......... خدایی شرایط روحانی خیلی سخت تر از دیگران بوده.... باید کمکش کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
زمین و اسمان را بهم دوختی کار دولت را توجیه کنی همیشه مشکلات بوده پس تدبیر ادعایی اقایان کجا رفت
شما هم کاملا احساسی برخورد می کنید. وقتی اجازه نمی دهی قیمت مطابق با واقعیات اقتصاد تعد یل شود تخلیه صورت نگرفته و بعد از مدتی منفجر می شود. تکلیف قیمت سبب فاصله قیمتی بین ایران و سایبر کشورهای همجوار شده دوباره موجب رشد قاچاق سوخت می شود. نگهداری قیمت باعث اختصاص یارانه پنهان به متمولین جامعه هم می شود.
خدا پدرتو بیامرزه.اصلا همین قضیه گران شدن بنزین هم بی تاثیر تو این ناآرامیها نبود.روحانی و جهانگیری تو مناظراتشون هیچ برنامه ای ارایه نکردن فقط این و اون رو کوبیدند..
برای خودمون متاسفم..
قول شرف بده گرون نشه...بزار این 4 سال که همه چی رکود بود این بقیشم راکد بمونه ...هرچند خیلی حال مردم سرزمینم خوب نیست اما دیگه گرونتر نکنید... وضعمون داغونتر نشه...
ما نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و پایه ای از مدارسمون برای تغیر اینهمه فرهنگ نابجا داریم... نمیشه یک شبه همه چی رو خوب کرد...
درد الان ما نتیجه سومدیریت ها و فسادهای گذشته است که تنها مردم دارن هزینشو میدن... مردم سرزمینم رو دریابید...
يك فكري بحال صنعت خودرو و تعرفه هاي واردات كه يك شيه يم سري ژن خوب رو ميلياردر كرد بكنيد آقايون خانه ملت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چرا هیچ کس هواسش به گران شدن تعرفه ها نیست؟؟؟؟رسما دارن بیچاره مون می کنن و جیب های یه سری رو پر می کنن
بخندیمم بخندیم،
ارزش بنزین در ایران بر اساس حقوقی که میگیریم لیتری 100 تومان است.اگر شما می خواهید قیمت یه 1300 یا 1200 تومان هم برسانید فرقی با 1500 تومان ندارد.همان 100 تومان درست است..و اگر حقوق ما را به دلار پرداخت کردید قیمت بنزین بر اساس قیمت جهانی محاسبه کنید!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
اگه به دلار بدن كه ميانگين حقوق مردم ميشه بين 300 تا 500 دلار ، يه سرچ كن تودنيا ببين كدام كشور ها به بدبختي مردم ايران هستند اون هم با اين همه درآمد و منابع بررسي كنيد ببينيد همين مالزي و چين در عرض چند سال بدون پول نفت به اينجا رسيدن ، حالا كاري به كشورهاي امارات و قطر نداريم
حقوقه‌معلم‌و‌وزیر‌یکسانه‌از‌حرص‌دارم‌دق‌میکنم
برادر نمی خواهید از پوپولیسم و عوام فریبی دست بردارید؟کل عایدات دولت از فروش نفت 100 هزار میلیارد تومان است اما باید به مشمولین قانون خدمات کشوری و بازنشستگان 160 هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کند یعنی شما بحران در اقتصاد کشور را احساس نمی کنید و به دنبال آن هستید که مجددا پخش پول بکنید و با دادن بنزین مجانی هم هوا را آلوده کنید هم کشته های جاده ها را زیاد کنید و هم به کسر بودجه دولت که بسیار تورم زاست دامن بزنید؟آیا با وجود این همه مشگل در کشور اولویت مملکت دور دور کردن با خودروی شخصی است؟آیا به دنبال تبدیل کردن ایران به ونزوئلای دوم هستید؟خدا را شکر که حداقل دولتی ها عاقل هستند و قطعا زمام امور را به دست امثال شما نخواهند داد.دیشب در فرانسه 1000 خودرو را آتش زدند آیا از فردا ماکرون قیمت خدمات دولتی را مجانی می کند؟
خوبه خدا رو شکر شما این همه اطلاع و دارید و بی خیال هستین ، تفاوت بین دکتر و یه معلم در ایران تفاوت بین عرش و فرش است و من خودم با هزار تا ترس و لرز رفتم یه دندونم رو با هزار تا بدبختی تونستم درست کنم که نیم ساعت روی دندون من کار کردو 550 هزار تومن ازم گرفت ، درامد ماهانه من مگه چقدره ، من ماهی به زور یک ونیم تا دو تومن درآمد دارم که همش پای قسط و اجاره خونه میره ، خیلی وقته لباس نخریدم . کاش تو ایران به دنیا نیومده بودم .
طرح سهميه اي كردن بنزين اشتباه بود بايد بنزين را بر اساس نفرات جامعه سهميه بندي مي كردند افراد فاقد وسيله نقليه سهميه خود را مي فروختند و درآمد كسب مي كردند و افراد داراي چند وسيله نقليه مجبور به خريد بنزين اضافه مي شدند .
اگر واقعا می خواهید کاری برای مردم انجام دهید اصلاحات اساسی باید از بودجه 97 شروع شود بسیاری افراد و ارگان ها و سازمان ها هستند که هیچ کاری انجام نمی دهند اما هزاران میلیارد تومان از بودجه مملکت را می بلعند خودشان درآمد دارند اما مالیات که نمی دهند هیچ بودجه هم دریافت می کنند.حرف مردم را اگر شنیده اید باید از بودجه 97 آغاز کنید و کلا این بودجه غربال شود
قول میدیم باشیب ملایم ..... !!!!!!
کلا خاک بر سر ما شده....
سلام...واللا همه مردم با بنزین سهمیه ای و کمی ارزان تر ۱۰۰۰ تومان موافقتد. عالی است...
واقعا چه عجب خوب شد
ی کم هم حرف ملت را زدید
امیدوارم فراموش نکنید
چی گفتید
دمش گرم. بازم همین حرفاش رو عملی کنه ما خوشحال میشیم. امیدوارم با توجه به جو کشور حرف نزده باشه که فقط بخواد یچیزی گفته باشه که مردم آرومتر بشن
مسئولین ما شعار دادن رو خوب بلدن اما موقع عمل کاملا برعکس عمل میکنند حالا این آقا هم یه چیزی گفتن شما جدی نگیر بابا
روی نقت خوابیدیم تازه حرف از سهمیه بندی میزنند واقعا خجالت داره.
البته حقوق ایرانی ها هم یک پنجم دنیا است. نمیدونم تا کی می خوایم به این مردم بدبخت ظلم کنید
شما که خیلی دوست داری قیمت خودرو مثل اروپا باشه، حاضر هستی که همان خودرو را به قیمت اروپا بعد از پنج سال کارکرد به قیمت تقریباً هیچ بفروشی؟ یا حتماً دوست داری به قیمت اروپا بخری بعد به قیمت ایران بعد از چند سال کارکرد بفروشی.
آیا حاضر هستی هزینه تعمیر و نگاهداری و مالیات و بیمه را هم به قیمت اروپا بپردازی؟
کمک کنید مردم کمکتون میکنن
بخدا همه دوست داریم کشور پیشرفت کنه
شفاف باشید با فساد مبارزه کنید مفسیدن رو اعدام کنید
طرح تصویب کنید از اول انقلاب اموال مسئولین باید رسیدگی بشه
اونوقت همه با شماییم
پيشنهاد ميشود بنزين درمبداء توليد درخليج فارس براى جايگاه داران مجانى اعلام شود انها بنزين رابااحتساب هزينه حمل وسود خود به متقاضيان بفروشند تا مردم طلبكار نشوند
با اعلام این موضوع اکثر اجناس ساختمانی وصنعتی و تاسیساتی 15 الی20درصد افزایش قیمت پیدا کردند که حتی با حذف موضوع قیمتهابه قیمت قبلی بر نخواهند گشت و این هدیه نابخردی دولت به ملت بود.
يعني واقعاً خنده داره. دونرخي كردن بنزين؟!!!! واقعاً که آخه 08 ليتر بنزين كفاف چقد مسيرو رو ميده؟!!!! بعدش مي گين بعد از 80 ليتر دولت بنزين رو به هر نرخي دوست داشت بفروشه!!!
اقای نماینده دارید میبینید اولین فساد تو فروش خورو در مورد قیمت چرا چیزی نمی گید؟سمند رو که فرستادن تو انگلیس تست شده دیدید؟پس ارزشش درحد 10 میلیون هم نیست.
حرف حساب ولی کو گوش شنوا ؟ ملت را به گاری بسته اند ....دیگر خسته شد ه ایم
ما که میدونیم بنزین 100 تومنی از محالاته چرا الکی یه چیزی میگید که مردم الکی امیدوار بشن بعد هم عصبانی :(
ملت همه اینها رو خوب میدونید و کاملن بیدار هستن.
با سلام واقعا که حرف شما حقیقت محض است . مردم خسته شده اند و من که دبیر بازنشسته و در میان مردم هستم می شنوم که همه به مدیران اعتماد ندارند در سازمان های دولتی خیلی از مدیران فقط امصا می کنند و خیلی چیزها را در باره اداره امور نمی دانند و .... کاغذ بازی و قواعد دست و پاگیر بیداد می کند و همه گرفتار روزمرگی . و ووو.........مملکت را دریابیم و نگذارید که تنش ها زیاد شود . یک سال بودجه سریال های تهی با مخارج بسیار و بر نامه های سبک صدا و سیما و همایش ها و خرج های اضافه و بریز و بپاش ها را در دستگاهها و محارج موازی کاری های سازمان ها را جمع کنید و آثارش را ببینید و....می شود کاری کرد
نگاه یک نماینده که عضو کمیسیون انرژی هست رو ببینین .این طوری صحبت کردن درست نیست .الان خودروی 300میلیونی تو بازار ما مثلا سانتافه هست که قیمت جهانیش حدود 40000دلار هست که میشه160میلیون.حالا کدام خودرو سی میلیون هست .
خوبه ایشون میدونند خودرو 30 میلیونی به 300 میلیون فروخته میه و اقدامی نمیکنند!!!
تنها از صحبتهای ایشان این را میشه استنباط کرد که دولت و مجلس محترم میدانند چکار میکنند و آرامش و آسایش مردم بعد از درآمدزا بودن دولت اهمیت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
درآمدزاییه دولت نه درآمدزایی بعضی ها!!!
مشکل این است که مردم را آدم حساب نمی کند. مردم ایران قبول دارند همه چبز با قیمت بین المللی آن محاسبه شود. دوات می گوبند هر چی ما بگیم. چهار سال دیگه که تمام روستاییان خشن وارد شهرها شدند نمی توان کاری کرد. بحران آب همه چبز را با خود خواهد برد.
مردم کی هستند؟
خادمی نماینده ایذه
از نمایندگان دلسوز کشوره
کاش ایذه رو یه تکونی میداد
جانا سخن از زبان ما مگویی همین هایی که فرمودید .اگر عمل شود. کسی اعتراضی ندارد.اجرای قانون ورعایت عدالت اجتماعی خیلی ازمشکلات راحل میکند. ای عدالت توکجایی تا شوم من چاکرت.
هشتاد لیتر؟!واقعا مایه خجالت ته
اینا به فکر افزایش حقوق هستن نیاید چنین شود با افزایش حقوق دولتی ها مرفه تر خصوصی ها اخراج بیکار باید افزایش حقوق تعطیل مالیات بیشتر از نجومی بگیر ها اخذ تا کسری بوجه جبران شود افزایش حقوق دستمزد تعطیل بشه باید.
دوستان مشکل فعلی ما بحران ناکارآمدی است. دایره مشاوران (واقعی) باید گسترده تر شود. هر سیاستی باید از یک فلسفه اخلاقی قوی برخوردار باشد. اگر واقعا فلسفه برقراری عدالت اجتماعی که موضوعی قابل فهم برای همه است در پشت سیاستها وجود داشته باشد برای مثال در مورد بنزین:

1- لزومی ندارد دولت به کسانی که بیشتر بنزین مصرف می کنند با پایین نگاه داشتن نرخ آن یارانه بیشتری پرداخت کند.
2- می توان سهمیه معقولی مانند 180 یا 200 لیتر در ماه برای دارندگان تمام خودروها در نظر گرفت و قیمت بنزین آزاد را برای مثال 2000 تومان تا مصرف 250 لیتر درماه و 3000 تومان تا مصرف 350 لیتر در ماه و 4000 تومان برای مصارف بیشتر در نظر گرفت. در نظر داشت. در این صورت اگر کسی دوست دارد ماشینی با حجم موتور بالا داشته باشد هزینه بنزین آن را خواهد پرداخت.
3- اجرای چنین طرحی از زیر ساخت لازم برخوردار است و فقط کافی است نظارت خوبی را برای اجرای تمام وکمال آن بکار بست. از جمله ارائه سوخت بر اساس کارت هر خودرو و عدم ارائه کارت به خودروهای با ارزش کمتر از چهار میلیون تومان.
4- دریافت عوارض سالیانه از خودروها بر اساس نوع و قیمت خودرو ولزوم داشتن برچسب سالیانه باید جدی گرفته شود.
5- از خودروهای مدل های پایین تر از 85 عوارض آلودگی هوا بر حسب مدل خودرو گرفته شود. در مورد خودروهای عمومی مانند تاکسی، مینی بوس و اتوبوس مدلهای پایین تر از 93 ملزم به پرداخت عوارض آلودگی هوا باشند.
6- دولت محترم به سرعت واردات و در مرحله بعدی مونتاژ خودروهای برقی ارزان قیمت برای استفاده در شهرهای بزرگ و صنعتی را در الویت قرار دهد.
7- تبدیل ناوگان اتوبوسهای شهری به اتوبوسهای برقی با جدیت تمام پیگیری گردد.
8- عوارض ورود خودرو با شیب قابل قبول کاهش و کارخانجات ملزم به انطباق تولیدات با استانداردهای روز جهانی شوند و در غیر این صورت بطور کامل تعطیل شوند. در حال حاضر این کاخانه ها مانند مراکزی هستند که سم مهلکی برای جامعه تولید می کنند ولی برای حفظ اشتغال کارگران ادامه فعالیت آنان بلامانع در نظر گرفته می شود.
حالا یادتون افتاده !
تا حالا خبر نداشتید ؟
طوری حرف می زنید که انگار کار دست شما نبوده !
پیشنهاد می کنم...
.
قیمت بنزین بر اساس نوع خودرو تعیین شود و ابزار تشخیص نوع خودرو نیز کارت سوخت خواهد بود
درود به شرف همچین ادمهایی تمام بدبختیهای ما کمبود چنین ادمهایی هست خوب رو میگن خوب بد رو دیگه نگو خواهشاً دیگر مسئولین گوش بدهند و خودشون رو به کری نزنند و مملکت رو به نابودی نکشانند
چرا الان میفهمید شرایط ایران با المان و عربستان متفاوت است؟
تابناک سایت ناله ها
کافیه یک ماه پشت سرهم خبرهای تابناکو ببینید اگه خودکشی نکنید حداقل خودزنی خواهید کرد
24 ساعت مثل پیرزنها از این و اون گله و شکایت میکنه بابا اگه خیلی دلت میخواد بیا تو میدون چرا نشستی پشت میز این و اونو انگولک میکنی
قولت واسه خودت !!!!
رجعت به قبل
باز بگید سیاستهای احمدی نژاد غلط بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
هر چی می کشیم از دست خود اون آقا می کشیم
خواهشا حرف دل مردم را مکتوب و حرف های منطقی دوستان را کتاب کنید و برای مسئولین بفرستید تا در برنامه های توسعه استفاده و کمتر حماقت در قوانین را تکرار کنند
تعرفه خودرو وارداتی ناجوانمردانست, مجلس تو نماینده مردمی برس به داد مردم.
گران کردن سوخت، یعنی دزدی از جیب مردم! یعنی اینکه از جیب ملت بدزید و بعد ملیارد میلیار به کانادا بفرستید. مرد گول روحانی رو خوردن
یکی از مهمترین دلایل بی اعتمادی مردم به مسئولین ناشی از ادعاهای پوچ اکثر مسئولین کشور می باشد که متاسفانه به جهت تخریب جناح مقابل مدام گفته می شود.در همین مطلب نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در یک ادعای مضحک می گوید خودرویی که در دیگر کشورها 30 میلیون می باشد در ایران 300 میلیون و متاسفانه اکثر نفرات هم به علت ناآگاهی اینگونه نظرات جاهلانه را باور می کنند .خواهش من از تابناک این می باشد که همین یک ادعا را بررسی کن و بعد اعلام کن که این نظر چقدر با واقعیت فاصله دارد.
بنزین 100 تومن ؟
این دروغها رو کسی باور نمی کنه هرکار دلتون خواست بکنید این ملت جز خدا کسی رو نداره
با سلام .. تابناک عزیز یه پیشنهاد دارم..... میزان درامد مردم در کشورهای مختلف ... تفاوت هزینه ها و درامدهای اونا... امکانات استاندارد... سطح شفافیت اقتصاد... رانت... قیمت سوخت ... قیمت خانه و اتومبیل.. و بالاتر از همه ارزش پول ملی .... چند کشور رو با ایران مقایسه کنید و بصورت جدولی کاملا مشخص در اورده و به اطلاع مردم و بخصوص ..مدیران کشوری خودمون برسونید .. تا اونا متوجه بشن..که وقتی از قیمت فوب خلیج فارس صحبت میکنن.. چقدر دارن به شعور مردم توهین میکنن....................... تابناک جان من عموما سایت شما رو منسوب به اقای محسن رضایی میدونم... من از ایشون و همچنین مجموعه سایت تابناک خواهش میکنم.... به عنوان یه کار کارشناسی . و کمک به اقتصاد کشور بدون جانبداری و بصورت کاملا شفاف.. ...... کلیه شرکتهای دولتی و غیر دولتی رو امار گیری کنن و اعلام کننن ..که کدوم شرکت در انتهای سال .. صورت های مالی خودش رو اعلام نکرده..و در اختیار مراکز تصمیم گیر قرار بده و با نهایت درایت و ادب پیگیری کنه که چرا صورت های مالی خودشون رو اعلام نکردن و میزان مالیات پرداختی این شرکتها رو هم بصورت کاملا شفاف اعلام کنن تا مردم بفهمن که چه کسایی از دادن مالیات فرار میکنن.. خود مردم اون شرکتها رو بلوک میکنن .چرا باید تمام فشارها روی دوش یه عده قلیل باشه و یه سری از کنونهای قدرت و ثروت از دادن مالیات فرار کنن........................ البته و صد البته شفاف کردن این موضوع مسلما برای شما فشارهایی رو به دنبال داره و امیدواریم که زیر این فشارها طاقت بیارید و رسالت خودتون رو فراموش نکنید
شما توی آلمان هیچ و تاکید میکنم هیچ ماشین صفر کیلومتری ب قیمت 30 میلیون پیدا نمیکنی. ارزونترین ماشین داچیا مدل پایه با امکانات پایه هفت هزار یوروئه. برندهای دیگه معمولا از 8هزار یورو در کلاس ماشین های خیلی کوچک شروع میشن. ماشین 300 میلیونی حد اقل بین 30 تا 40هزار یورو قیمت داره. فقط خواستم بگم واقع بین باشیم و گول شعارهای مردم فریب رو نخوریم
شما خودروهای کم مصرف با کیفیت خارجی را به قیمت جهانی بدهید، بنزین را هم گران کنید.
حضرات بنزین لیتری 8ریالی قبل ازسال 56 رابهلیتری 100تومان دردولت خاتمی رسید وسپس به لیتری 1000تومان رساندند وحال برسر ملت مظلوم وشریف ایران منت میگذارند که میخواهند از لیتری 1000تومان هم بالا ببرند در حالیکه یارانه همان 45 هزارتومان زمان اجراست بدون آنکه ریالی افزایش داشته باشد واقعا بااین اوصاف به این ملت حق بدهید ناراحت باشند
ظلم و گران فروشی دولتها یک طرف ؟ ظلم بزرگتر از گران فروشی و کم فرپشی تجار ،و کسبه ،وبازاری ،ودلالی صد طرف ،پیشنها بندهٔ‌حقر این است که نیروهای امنیتی ،وسپاه پاسداران ،و‌بسیح و نیروی انتظامی ،با گران فروشان ، دلالان ،وتجار ،و کسبه ،وبازاری که به هر بهانه ای احناس ضروری مردم را هر روز ،وهرماه ،وهر مناسبتها ،گران میکنند مانند ،معارضین ،ومحاربین برخورد کنند ،هرکسی که میخواهد باشد ،دلالان را مفسد فی لارض بدانند وبا آنان مانند محاربین برخورد کنند ،و مفسدین اقتصادی را در دادگاه نظامی صخرایی محاکمه کنند ،وبصورت آنی ،حکم آنان را علنی اجرا کنند هرکسی میخواهد باشد ،یقین بدانید با این عمل کشور برای صد سال امن و آباد میشود ،و مدیرانی که همانند قشر متوسط، جامعه زندگی نمیکند را خلع ،واز فعالیتهای احتماعی محروم نمایید ،برای مدت یکسال امور کشور را عده ای نظامی وطن پرست ،و میعن دوست ،نوع پرور ،بدست بگیرد ،و تعدادی مدیر لایق که بتوانند ،امور اداره کشور را بصورت سالم ،وصداقت بعده بگیرند در این یک سال پرورش دهند ،و مردم را هم برای نظارت در صحنه داشته باشند ،،؟
اي كاش خودروهاي هيبريدي وتربي تعرفه مي كردند هم مصرف بنزين كم مي شد و هم هوا الوده نمي شد بنزين رو هم مي كردند ٢٠٠٠ تومان مشكلي نبود
درسته که قیمت خودروبالاترازنرخ جهانی است ،نه اینقدر...
ایشان هم مثل بعضی احساسی حرف نزنند.سری به سایت هابزنندواطلاعات خودراازجاهای معتبربگیرند. منظورایشان ازخودرو30میلیونی همون سانتافه است که نرخ متوسط جهانی اش38000دلاره که میشود159میلیون تومان.
از من کارمند هرماه قبل از پرداخت حقوق مالیات تمام و کمال کسر میشود.بنزین را گران نمیکنید؟ انتظار دارید تشکر کنیم؟
بنزین 20 تومانی 1000تومان شده,خودرو 4.5 میلیون تومانی 25میلیون تومان شده...از همه چیز مالیات میگیرید,همه موارد مالیاتی که انگلیس و فرانسه و نروژ میگیرند شماهم میگیرید,ولی خدمات زیر خط فقر. کارهای درآمدزای دولت باید مثال غربی داشته باشند ولی سطح رفاه م امنیت و آرامش روحی و جسمی و اقتصادی مردم همیشه با کشورهایی مثل عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان مقایسه میشود.
بدهکاران بانکی دستگیر نمیشوند,براحتی درجامعه آزادانه زندگی میکنند,آنوقت جوان ایرانی برای 5 میلیون وام 24درصد باید ضامن بیاورد.خب دشمن را چه تعریف میکنید؟ هرکسی از اموال جامعه ببرد دشمن است.
این آقایان سود را که هیچ,اصل پول راهم نمیدهند,مالیات هم نمیدهند. کارگر و کارمند بدبخت روی شیر و ماست و نان باید مالیات برارزش افزوده پرداخت کند,روی حقوق مالیات جدا,روی قبض برق جدا,روی خدمات پزشکی جدا...
بانکداری بدون ربا.
لطفاحداقل تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید. قول ندهید,دیگر قولتان محل ندارد.
ما نه تا به حال یارانه گرفته ایم و نه یک قرون از دولت جز اینکه هر موقع ایران میائیم کلی هزینه برای دولت میدهیم .ولی
کوچکترین تغییراتی جز سختگیری هر بار که میام نمیبینم .من سالها است در سوئیس زندگی میکنم و بازهم بخاطر عشق به وطن و دینم و شهدامون کلی در امور فرهنگی صلواتی هم خدمت میکنم اما در طی این سالها در سوئیس بغیر از بیمه همه چیز ثابت است قیمت نان / بنزین / گوشت و بسیاری از اغلام نتنها گران نشده بلکه پائین امده .درامد سوئیس هم از خدمات است ومثل ایران نفت و گاز و معادن نداره.
من حوادث این چند روز را تعقیب میکنم یاد روزهائی افتادم که امریکا از اعتراضات مردم سوریه حمایت کرد و انرا به سوی نابودی سوریه کشاند.راه حل مشکلات ما بسیار ساده است .مطیوعات رو آزاد بگذارید دو سه تا حزب دلسوز هم بذارید ازادانه فعالیت کنند و به مجلس راه پیدا کنند آنموقع جلوی فساد و گرانی گرفته میشه و اقتصاد مردم پیشرفت میکنه. تا زمانی که اینها نباشه یک مشت عاشق تجارت دوست دارند به قدرت برسند و از سفره نفت سو استفاده کنند.
من وقتی میخواهم ایران بیایم 30 کیلو بار با خودم نمیتونم بیارم و در گمرک هم چنان بازرسی میشیم که مطمن هستم قاچاقچیان از یک منبع امن انهم با تن آژ بالا جنس وارد میکنند. همچنین یک نفر که وام 10 ملیونی میخواهد چون چیزی به مامور نمیرسه با ان مخالفت میکنه ولی اگر هزار میلیار بخواهی و 100 میلیاردش را رشوه بدی براحتی وام میگیری. بالاخره این مسائل باید از طریق مطبوعات آزاد پیگیری بشه و نظام قضائی نیز باید نذاره این فساد صورت بگیره.
هر چی بر سر ملت بیاد حقشه.. بخاطر ۴۵ هزارتومن یارانه اینده و گذشته رو فروختین.. گفتین احمدی نژاد بهتره.. الان روحانی ۵۰ درصد میخواد بنزینو گرون کنه میگین نه. ولی بگه یارانتون یبشه ۵۰ هزار میگین اشکال نداره.. این نوع فکرتون فقط به درد خودتون میخوره
نه بابا همش کار امریکا اسراییل انگلیس عربستان و ... ‌‌ما که میدونیم همه مسولین خوب هستند کاملا مطمین هستیم
مسئولان هیچ کدام با ملت صادق نبوده ونیستند دولت بقول خودش روزی دو ونیم میلیون بشکه نفت می فروشدغیر از صادرت غیر نفتی پولش چقدر میشود وکجا میرود که مردم بایدبابت اختلاس ها مالیات بیشتر بپردازد بیکاری وگرانی را تحمل کند
چرا گیر دادین به این سهمیه. به هر حال میخواهی برای مردم مشکل درست کنی؟
يه خبر در مورد قيمت بنزين و اخباري تاييد نشده و بي حساب و كتاب آبروي مملكت رو برد چرا با انتشار دهنده اين اخبار برخورد نميشه ؟
بیچاره مردم ایران ..در چه وضعی دارن زندگی میکنند ..چی میبایست باشن و چی شدند ..افسوس ..بدبختیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان