بازدید 38202
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران/اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات/تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران/تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا سه ماه دیگر

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران، تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، واکنش گوترش به اغتشاشات اخیر ایران و اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا سه ماه دیگر نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۶۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 January 2018

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران، تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، واکنش گوترش به اغتشاشات اخیر ایران و اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا سه ماه دیگر نیز اشاره کرد.

رئیس‌جمهور مصر حالت فوق‌العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش الجزیره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای سه ماه دیگر حالت فوق‌العاده را در این کشور تمدید کرد.

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران/اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات/تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران/تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا ۳ ماه دیگر

مصر وضع اضطراری جاری را نخستین بار در ماه آوریل و در پی دو بمب‌گذاری در کلیسا که به کشته شدن 45 تن منجر شد، برقرار کرد.

این وضع در ماه جولای و سپس در ماه اکتبر تمدید شد.

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران

ترکیه هم به تحولات و اغتشاشات اخیر در ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد، آنکارا امیدوار است که خارجی ها در امور داخلی ایران دخالت نکنند.

وزارت خارجه این کشور، روز سه شنبه نسبت به کشته شدن چندین تن و تخریب اموال عمومی در پی اغتشاشات اخیر در ایران ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه ترکیه ضمن ابراز امیدواری که دخالت خارجی در امور داخلی ایران صورت نگیرد، نسبت به تشدید اوضاع هشدار داده است.

آنکارا در بیانیه خود در خصوص اغتشاشات ایران اعلام کرده که باید از خشونت دوری کرد و در برابر تحریک های صورت گرفته تسلیم نشد.

واکنش گوترش به اغتشاشات اخیر ایران

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای، به اغتشاشات روزهای اخیر برخی نقاط ایران واکنش نشان داد و خواستار توقف خشونت‌ها را شد.

سخنان گوترش در غالب یک بیانیه از زبان «فرهان حق» سخنگویش صادر شده که در آن آمده: «ما از شنیدن گزارش جان باختن (ایرانیان) متأسفیم و امیدواریم که از اعمال خشونت بیشتر، خودداری شود.»

دبیرکل سازمان ملل به شلیک به سوی مردم و حتی نیروهای امنیتی از سوی افراد ناشناس و حمایت علنی برخی کشورهای غربی و عربی از ادامه اغتشاشات علیه نظام مشروع و مستقر، اشاره‌ای نکرده است.

در ادامه بیانیه گوترش آمده است: «ما انتظار داریم که حق برگزاری تجمعات آرام و بیان عقیده برای مردم ایران محترم شمرده شود.»

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران/اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات/تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران/تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا ۳ ماه دیگر

برگزاری تجمعات آرام، حقی است که برای ایرانیان در قانون اساسی محفوظ است و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران هم پس از به راه افتادن ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران، اعلام کرد که این اجتماعات غیرقانونی، در حالی برگزار شده که هیچ درخواستی برای صدور مجوز اجتماع، به این وزارتخانه واصل نشده است.

تهدید آمریکا به قطع حمایت‌های مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه حاصل نشدن توافق سازش با رژیم صهیونیستی، تهدید کرد حمایت‌های مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع می‌کند.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: فقط پاکستان نیست که میلیاردها دلار پول را در ازای هیچ‌چیز از ما دریافت می‌کند، بلکه کشورها و افراد زیاد دیگری هستند. برای مثال، ما سالانه صدها میلیون دلار به فلسطینیان پرداخت می‌کنیم اما آنها قدردانی نمی‌کنند.

وی با بهانه قرار دادن عدم دستیابی به توافق سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی نوشت: ما قدس را که سخت‌ترین بخش مذاکرات بود، از روی میز برداشتیم اما اسرائیل برای آن بهای بیشتری پرداخت کرد. اما فلسطینیان دیگر نمی‌خواهند مذاکرات صلح را ادامه دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان تهدید کرد: پس چرا ما باید هر یک از این پرداخت‌های گزاف آتی را به آنها انجام دهیم.

پیش از وی نیز «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود تا زمانی که فلسطینیان به پای میز مذاکره برای سازش با رژیم صهیونیستی بازنگردند، حمایت‌های واشنگتن از آنروا (آژانس حمایت از فلسطین در سازمان ملل)‌را قطع خواهند کرد.

تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، سفر از قبل برنامه ریزی شده وزیر خارجه این کشور به تهران که قرار بود اواخر هفته جاری انجام شود، به زمانی دیگر موکول شده است.

به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه، روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، «امانوئل ماکرون» در گفت وگوی تلفنی خود با «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان، خواستار خویشتنداری مقامات ایران در برخورد با معترضان شد.

واکنش ترکیه به ناآرامی های ایران/اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات/تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران/تمدید حالت فوق‌العاده در مصر تا ۳ ماه دیگر

در این بیانیه آمده است، «ماکرون در گفت وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نگرانی خود را از شمار تلفات طی اعتراضات شش روزه در ایران ابراز کرد و گفت: «[حق] آزادی بیان و اعتراضات باید محترم شمرده شوند».

دفتر ریاست جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد، سفر از قبل برنامه ریزی شده «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به تهران که قرار بود اواخر هفته جاری انجام شود، به زمانی دیگر موکول شده است».

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، ضمن تبریک سال نو میلادی به دولت و ملت فرانسه، اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، شاهد تعمیق و تحکیم روابط و همکاری های دوستانه و همه جانبه ایران و فرانسه باشیم.

اتاق عملیات اغتشاشات ایران در اربیل و هرات

کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر در واکنش به اغتشاشات در ایران تأکید کرد اتفاقات اخیر در جمهوری اسلامی ایران نگران کننده است.

به نقل از «النشره»، «هیثم ابوسعید» کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر و دبیرکل مرکز اروپایی امنیت و اطلاعات در واکنش به اغتشاشات در ایران تأکید کرد که اتفاقات اخیر در جمهوری اسلامی ایران نگران کننده است.

وی با تأکید بر اینکه در این تحرکات دخالت های خطرناک کشورهای منطقه ای و بین المللی مشاهده می شود، افزود: شعارهایی که در این اعتراضات داده شده، بیشتر شعارهایی سیاسی هستند که خواستار سرنگونی سران دینی و سیاسی ایران است تا اینکه شعارهایی باشد که به منظور اصلاح اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم باشد.

به گفته او بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده این تحرکات و اقدامات نشان می دهد که رفتاری غیرعادی و مشکوک به صورت مرکزی در سراسر استان های ایران برنامه ریزی شده است که نمی تواند کار فردی یا خودجوش باشد و این اغتشاشات توطئه ای است که امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر گفت، پس از اطلاعات دقیقی که او به دست آورده برخی افسران آمریکایی، اسرائیلی و عرب در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از این وضعیت سوء استفاده می کنند تا مانند مصر، سوریه و عراق بعدتر آن را به اقداماتی میدانی که از پیش برنامه ریزی شده تبدیل کرده و به این ترتیب جرقه طائفه گرایی را در ایران روشن کنند.

به گفته این مسئول بین المللی این اقدام به این دلیل صورت گرفته تا بار دیگر جهان از توجه به پرونده قدس و واکنش های بین المللی که نسبت به آن ایجاد شده بود، غافل شود و پروژه داعش از سر گرفته شود تا فتنه مذهبی اسلامی به راه افتد که این فتنه به اسرائیل خدمت زیادی خواهد کرد.

ابو سعید گفت: مدیریت این تحرکات از سوی برخی کشورها نقض آشکار قوانین بین المللی است و به ویژه بعد از اظهارات دونالد ترامپ در خصوص تحولات ایران و حمایت از اغتشاشات مشخص شده که این تحرکات از یک اتاق عملیات در اربیل مدیریت می شود.

به گفته کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر این اتاق عملیات با حضور افسرانی نظامی از آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی ایجاد شده است و سه مسئول و نماینده شخصی از یک کشور عربی مشخص هم در این اتاق عملیات حضور دارد. به گفته او اتاق عملیات دیگری هم علیه ایران ایجاد شده که در شهر «هرات» افغانستان واقع شده است و نمایندگانی نظامی از اسرائیل، کشورهای عربی و گروهک تروریستی جیش العدل در آن حضور دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
همین مانده، قانون اساسی ما را این ها به خودمان گوش زد کنند الان چندتا جلسه تحلیل درون دانشگاه برگزار شد چندتا وزیر یا نمایندگان یا استاندار و فرماندار به میان مردم رفتند و با آنها صحبت کردند( این جلسات گزینشی مردمی هم به درد خودشان می خورد مردم مثل آن کشاور باید بتواند رودرو حرفش را به وزیر بزند حتی جوابش کنجد خوردن باشد)
همه چی از خارج کنترل میشه !!!!! یاد دونکیشوت بخیر فکر می کرد آسیاب های بادی هم دشمن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این فرمایش شما خودش ....
آشوبگرانی که ترامپ دیوانه ونتانیاهو کودک کش از آنان حمایت میکنند افرادی معلوم الحالی هستند که برای خوش خدمتی به کشورهایی است که نزدیک به چهل سال مردم ایران را تحریم کرده ودر تنگنا قرار داده اند ولی مردم غیور وآزاده ایران به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به چنین تفاله هایی را در سرزمین دلیران وشهیدان نخواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چهار تا مثل تو هستن که فکر میکنن همه تفاله هستن جز خودشون که بدون هیچ توانای به همه جا رسیدن
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آخه دوست عزیز اصولگرا نمیدانم چه بگویم که جواب تفاله بودنت را بدهم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
آقا یا خانمی که با عنوان ناشناس از آمریکا برای نویسنده این مطلب پیام داده اولا از کجا فهمیده ایشان را که با لفظ «تو» مورد خطاب قرار داده به همه جا رسیده و ثانیا علم غیب داشته که خیال کرده ایشان بدون هیچ تواناییبوده ظاهرا از آمریکا نسخه زیادی برای ما می پیچند...!!
اینان لشکر پیاده نظام اند به فرماندهی ترامپ. لشکریان به پیش! برای کسب منافع از دست رفته آمریکا!
فقط همین
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل. خداییش از بس گفتم زبونم مو در آورد. معلوم میشه با حرف درست بشو نیست. قابل توجه مسولین.
سلام تابناک.تعجب میکنم الان ساعت نزدیک 10 صبحه و شما هنوز بر علیه احمدی نژاد لجن پراکنی نکردین.یادتون رفته گفتم یادآوری کنم عقده هاتون تو دلتون نمونه
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
احمدی نژادمیخواهد دراذهان مطرح باشد و ذهینیت خوب یا بد برایش فرقی ندارد پس بهتراست اصلا او را محل نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
به نظر پست آقای رسایی(رفیق سابق احمدی نژاد) در
مورد احمدی نژادخیلی جالب بود:
احمدی نژاد دو خدمت بزرگ به ... برید خودتون بخوانید... خیلی جالبه
عملیات چیه؟اینها جوانهایی هستن که امیدی به اینده ندارن.کار ندارن.خونه وماشین ندارن.تشکیل خانواده نمیتونن بدن .عصبانین.ما عصبانی ترین مردم دنیا هستیم.هوا نداریم.اب نداریم.تفریح وشادی نداریم.درختان جنگل هر روز بریده ،محیط زیست نابود.همش دعوت به صبر.همش حواله به اینده.بله وقتی شهر شلوغ میشه قورباغه هفت تیر کش میشه.چهار تا منافق هم خودشون رو قاطی میکنن.مردم برای اون منافقا تره خرد نمیکنن.ولی بهانه خوبی برای شما برای ندیدن خواسته جوانها شدن.خدا رو شکر دشمنانتون احمق هستن.چشمها رو باز کنین.
تا زمانی که مردم بدون لکنت زبان انتقاداتشان را از مسوولین رو در رو بیان نکنند و تا زمانی که خواسته های به حق مردم توطئه استکبار نامیده شود این مسائل هر از چندی از نقطه ایی از کشور سر باز خواهد کرد
آقای ترامپ اگر دل سوز است ایرانی هارا به امریکا راه بدهد
هزارسال زیربارستم وظلم وگرانی زندگی کردن افتخار آمیزتر از آنست که مشتی رقاصه سیاسی نظیر ناتانیاهو وترامپ وچند کشور عربی معلوم الحال برای فرزندان فهیم وفرهیخته ایرانی تعیین تکلیف کنند آیا دراین مملکت خدای نکرده هستند خودفروختگانی که این دشمنان دیرین را یارویاور امروز خود بدانند اگر تعدادب از مسئولین دیروز به ندای عدالت خواهی مردم گوش فرا میدادند این نداها امروز به فریاد تبدیل نمیشد
قابل توجه آنهایی که فقط به این فکر می کنند که هر جور شده ضربه ای کاری به جناح رقیب و دولت روحانی وارد بشه و بعضیشون قند تو دلشون آب می شه بعضی شون هم در ابتدا مشوق کشاندن مردم به خیابانها بودند. منافع گروهی و شخصی خودشان را به منافع ملی ترجیح می دهند حتی با به قیمت نابودی کشور. یادشان رفته که یکی از مسببین اصلی مشکلات اقتصادی کشور خودشان بودند و البته هنوز هم هستند با سنگ اندازی های هر روزه و وارونه جلوه دادن حقایق و گمراه کردن مردم.
اگر کردستان عراق محل جاسوسی اسراییل و آمیکاست پس ما چرا تا بحال از اربیل حمایت کرده ایم؟ از این پس باید در این مورد حساس باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
جدی تگیر این حرفها را، در لحظه حساس کنونی بلاخره باید یکی را مقصر معرفی کنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چون ریشه های مشترک با ایرانی ها دارند
ملت ایران اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی خود را نمیدهند و مسئولین نیز باید در اسرع وقت به مبارزه جدی با فساد و بیکاری اهتمام ورزند
آقا من نميدونستم كه عربستان حتي تو شهري مثل قهدريجان و تويسركان و ... هم نفوذ كرده.
يا حرف الان دروغه يا ادعاي امنيت فراگير در كشور
در هر حال ما عادت كرديم
امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند انجام بدهند. من مطمئن هستم که ما این تهدید را به یک فرصت تبدیل خواهیم کرد. ما هوشیاریم که کرکس هایی مثل امریکا و اسرائیل و نوچه هایشان در منطقه به دنبال چه هدفی در ایران هستند و این آرزو را همچون اجدادشان به گور خواهند برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دوست عزیز نا حالا که هر کاری آنها خواستند با کشور ما انجام دادن و ما هم هیچ کاری نتونستیم بکنیم. برو خوش باش
واقعا فرهنگی هستی چقد حقوق میگیری و از چند جا که اینقدر از مردمت بیخبری اقای فرهنگی کامنت دوم
تنهاراه برون رفت از معضل فعلی انتخاب مدیران جوان و متخصص ودلسوز و غیروابسته به هردوجناح به جای مدیران فعلی است که به جای وقت کشی وسخنرانی وبده بستان های فامیلی وجناحی مشکل بی کاری وتورم و...رامدیریت وبرطرف کنند.
روحانی در جواب ماکرون چی گفت؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اینجا فقط چیزهایو میگن که خودشون دوست دارن
مرگ بر آشوبگران و اختلاسگران
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعا مرگ بر اختلاس گران و آشوبگرانی که داره معلوم میشه کیا هستن مردم عادی از این کارها نمکنند
سلام
بسیار جالب که گفته اند مبارزه با فساد تبعیض وفقر.. طبق آمار اعلام شده 10الی 12 میلیون جوان بیکار و 23 میلیون نفر کم درآمد در این مملکت داریم و نیزمی دانیم که پیش از این اعتراضات مردم به این دلیل بود که : ،سازمانهای مالی و اعتباری چه ضربه ای بر مردم وارد نمودند وتعدادی از شرکتها بدلیل عدم پرداخت معوقه های 7 الی 8 ماهه و عدم پرداخت حق بیمه پرسنل و به حداقل کشاندن حقوق و اضافه نکردن حقوق سالانه و... باعث بوجود آوردن نارضایتی و در نهایت اعتراضات به اینجا کشیده شد..
دولت می باید
1- ایجاد اشتغال برای جوانان از طریق ایجاد سرمایه گذاریهای شرکتهای خارجی ( طبق نظر وزرای نفت و صنعت و معدن و......)
2-دولت بخصوص از طریق تامین اجتماعی اطمینان یابد که هر شرکت و اداره ای حق بیمه پرسنل را قطعا" پرداخت می کند.
3نظارت دقیق به پرداخت حقوق در موعد اول هر ماه به پرسنل از طریق اداره کار
4-شرکتها و سازمانها و اعم از موسسات مالی و شرکتهای زیر مجموعه صنعت و معدن و نفت و گاز و کلیه اداره هایی که در روند کار و گزارشات سالانه و حتی ماهیانه خود موفق نبوده اند را از صحنه خارج و حداقل با تغییر مدیران سطح یک و دو و با ایجاد بازار رقابتی امکان سرمایه گذاری افراد توانمند و کارآمد را فرآهم آورده تا بخش صنعت و بازار کار برای جوان ایجاد شود... تا این بحران بیکاری جوانان و 30 میلیون افراد کم درآمد حل شود انشالا.
هوشیاری مردم فهیم ایران وشک از حضور بیگانگان مانند سوزاندن پرچم واتش زدن اموال عمومی وکشته شدن افراد بیگناه باعث ارامش موقت مردم شد والی مطالبات اقتصادی وبیکاری جوانان ومفاسد اقتصادی همچنان لاینحل است ومدیران ارشد کشور بایداز این ارامش که شبیه اتش زیر خاکستر است استفاده کنندوبیشتر از گذشته با مردم ارتباط واقعی بگیرند.ومشکل اصلی کشور که بیکارررررررری جوانان است حل شود
سلام بي فايده است چون چاپ نميكنيد ولي چرا هر وقت مردم اعتراض ميكنند به غرب ربط ميدهيد
مردم منتظر مسولين بودند و كسي بين انها نيومد و اشوپ شد . بايد پاسخگوي مردم باشيد
ايران ازطريق وزارتخارجه ابتدابه مسئولين كشورهاي افغانستان وعراق تذكرلازم رادربرچيدن اتاقهاي توطئه اربيل وهرات بدهدكه درصورت ادامه اين توطئه اين نقاط باعواملش صدمات شديدي خواهندديدو مسئوليتش هرگونه اتفاق باتوطئه گران خارج ازمرزها خواهدبودوگله يي نخواهدبود/وزارتخاجه بايدبطورجدي به اروپا اعلام نمايدگروههاي معاندكه سابقه تروريستي وكشتن هموطنانمان رادرسابقه وپرونده ننگين خودداردراكنترل كنند/
سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران رسمی نیست و ایشان صرفا جهت کاشت مو به ایران خواهد آمد ، هزینه کاشت مو در ایران بسیار کمتر از فرانسه و اروپاست.
آخه عقلتون کار میکنه ؟ تا کی شما دشمن کردستان عراق هستید ؟ اربیل چه ربطی به این تظاهرات داره ؟ خیلی خیلی مطمئن هستید جای حرف زدن ، مدرک و ویدیو رو کنید که کار اربیل بوده . اربیل رو کردید دشمن بزرگتر از اسرائیل که چی بشه ؟ مغزتون مشکل داره به خدا .
حرفهایی که گفته شد بخشی از واقعیات جامعه است بنابرین ریشه ی بخشی از اعتراضات هم هست. اما به نظر من ریشه ی عصبانیت مردم در طول این سالها ، در تحقیر و تحمیق شان بوده است. که این اواخر به بچه هایشان هم سرایت کرده، بگذارید یک مورد را که تصادفی بنده شاهد ان بودم بگویم: در دهه 60 مدیری -که نمیدانم زنده است یا نه- بهنگام توصیه به زیر دستانش می گفت "بروی مردم بخندید و حرفاشونو بشنوید اما هر کاری دلتون خواست بکنید." حال شما در همچون کشوری هر چه قدر انتقاد به اصطلاح سازنده بکنید ، اعتراض مسالمت امیز به اصطلاح قانونی هم -البته اگر اجازه دادند- بکنید، وقتی بنا بر نادیده گرقتن است، در دراز مدت ، با یک جرقه از سوی خودی یا بیگانه،غتشاش و انفجار شروع میشود. برخی از اظهارات مسولین را بخوانید و بشنوید گویی دارند با 30 میلیون که 40% در صدشان هم بیسوادند و هنوز جز دوتا روزنامه اطلاعات و کیهان و دو شبکه یک و دو هیچ وسیله ی ارتباطی دیگر ندارند ، صحبت میکنند.
اینا که اعتراض میکنن نه اسراییلین نه امریکایی نه آل سعود بهشون پول داده. اینا اتفاقا جزو نخبگان کشور هستند اینا کسانی هسند که واقعا سواد و تحصیلات دارن. منتها بعلت نداشتن لابی و پارتی تو ادارت و دستگاهها جایی تو اشتغال ندارن و از یه طرف میبینن یکی با مدرک دیپلم و با سهمیه میره سرکار همین بیشتر ناراحت و عصبیشون میکنه
خواهشا این اعتراضات را خارجی نکنین این حربه قدیمه . وقتی به مردم آزادی اعتراض بدهید همه چی درست می شه.
ادعاهای منتسب به «هیثم ابوسعید» کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر در نشریه «النشره» لبنان دروغ محض است و هیچ رسانه دیگری این اراجیف را تکرار نکرده است و در سایت رسمی کمیسر خاورمیانه ای کمیته بین المللی حقوق بشر نیز دیده نمی شود. خواهشمند است چنین دروغ های واضح و بی پایه را منتشر نکنید. فردا همین دروغ ها دستاویزی برای تحریف واقعیات رخدادهای کنونی می شود.
لعنت خدا بر ترامپ و نتانیاهو که دارن از اب گل الود ماهی میگیرند و با سخنان تحریک امیز و بی اساس میخواهند عده ای نا اگاه را به جان هم بیاندازند و زمینه افزایش اغتشاشات بیشتر را فراهم نمایند بدون شک کسانی که به حق معترض وضعیت معیشتی خود هستند نباید با کسانیکه نسبت تخریب اموال عمومی اقدام مینمایند و شعارهای ساختار شکنانه سر میدهند ارتباط برقرار نمایند و یا همراهی نمایند در جمهوری اسلامی ایران هم مانند بسیاری از کشورهای به اصطلاح دموکرات اعتراض و تجمعهای قانونی ازاد است و محدودیتی ندارد برای نمونه دهها بار کارگران و مالباختگان و سپرده گذاران اعتراض ارامی داشته اند و حتی گاهی شده شعارهای تندی هم بدهند ولی چون اعمال تخریبی انجام نداده اند در نتیجه واکنشی نیز از طرف نیروهای امنیتی و انتظامی نشان داده نشده است ولی وقتی عده ای نسبت به تخریب اموال عمومی اقدام میکنند نباید انتظار تقدیم دسته گل داشته باشند، امیدوارم که وضعیت موجود به حالت عادی برگردد و مسولین نسبت به فراهم نمودن درخواستهای معترضین واقعی اقدام نماید و راه سو استفاده دشمنان از وضعیت موحود گرفته شود.
ميگم جالبه، مقامات گشورهاي ديگه تا وقتي به نفع مسولین حرفي ميزنن خوبه ولي وقتي به نفع مردم چيزي ميگن اسمشو ميزارن مداخله!!
فرانسه طبق آمار خودشون تا دیروز 510نفر معترض رو باز داشت کرده. حالا برا ما دلسوزی می کنه!!!!!!!!!!!!
اعتراض قانونی حق مردمه در چارچوب قانون اساسی ولی اختشاش و اشوب وتخریب اموال عمومی توجیه نداره
چرا قصه میگید اتاق فکر کجا بوده
پولمان توی بانکها را که پس نمیدهید
شغل هم که نداریم
گرانی هم که سرسام آور شده
جان پدر مادرتان بیاید تو دل مردم انقدر قصه و خیال پردازی نکنید
آمار طلاق !!
بیکاری!!
حق اعترض هم که نداریم !!
اعتیاد !!!
فقر!!!
آخه ما باید به چی بنازیم
تا کی باید خفه بمونیم !!!
این کمیسر حقوق بشر خاور میانه ای می خواهد ایران را با کردها دشمن کند واز آب گل آلود ماهی بگیرند اربیل عراق خودش هزاران مشگل دارد و.اگر امریکا از آنها حمایت می کرد حالا وضعشان اینجوری نمی بود
توهم توطئه را گنار بگذاریم و مردم را خودی و نخودی تقسیم نکنیم!هر کس ایرانیست صاحب حق و حقوق مشترک و مسادیست،چه در رای و چه در ابراز نظر و انتخاب شدن!اگر این اثل را برسمین بشناسیم همه چی حل میشود.البته که متاسفانه امیدی نیست!!!
مرگ بر هرچی پهلوی پرسته همه اش از گور اونا بلند میشه همیشه مدعی میهن پرستی هستند اما همیشه اونا آشوب راه میندازن طرفدارای کوروش و اون خانواده ملعون پهلوی گرونی باشه که چی؟ بشیم مثل سوریه خوبه؟ باید راه حل یافت اسلحه کشیدن و آتیش زدن چیه؟خاک تو سرتون میخوان بدبختمون کنند فقط دولت باید هرچی پهلوی پرست هست نابود کنه برن پی کارشون
هر چند بخاطر حماقت عده ای آشوبگر و حمایت احمقانه اوباش و دولتهای تروریست و بی منطق و مستکبر بین المللی از آنها کشور دچار فتنه دیگری شد ولی بصیرت و آگاهی ملت ما این فتنه را هم خنثی نموده است.
ولی امیدواریم حمایت سراسری مردم عزیز از نظام اسلامی و مخالفت با آشوبگران باعث نشود که دولت مردان ما فکر کنند مردم حامی عملکرد آنها بوده و اعتراضی به کارنامه آنها ندارند. آشوب اخیر محکوم است. همانطور که عملکرد دولت بشدت مورد انتقاد است. امیداریم مسئولان اجرایی از خواب غفلت بیدار شده و از مسائل اخیر عبرت بگیرند و این همه به فکر افزایش هزینه زندگی و فشار به مردم و افزایش درآمد دولت نباشند.
نادیده گرفتن عملی اقتصاد مقاومتی و ایجاد امیدواری کاذب به بیگانگان در سایه برجام نافرجام، وضع دهها عوارض جدید و دریافت وجه از دهها خدمتی که دولتهای گذشته آنها را حتی رایگان ارائه می دادند و دریافت دهها رقم پول در قبوض خدماتی مانند آب و برق و گاز، دریافت پول بابت پارک خودرو در خیابانها بنام پارکبان و صدها شیوه نادرست دیگر همه و همه موجب اعتراض به حق مردم به دولت می باشد. البته مجلس فعلی که دربست در خدمت برنامه های دولت می باشد هم سهم بالایی در شکل گیری نارضایتی و اعتراضات مردمی دارد....
اینکه ایرادات خودتان را قبول نمیکنید و فشاری که به ملت آمده را به گردن خورزوخان میاندازید خیلی جالب است.
چرا پس میگی نظر شما تو که بدتر از همه فیلتر میکنی
۱)تا وقتی هزاران میلیارد اختلاس دیده شود۲)مدیران فعلی قبلا هم در همین پست ها بوده و هیچ پیشرفتی حاصل نشده۳) حدود ۷۰%بودجه در محل هایی ریخت و پاش شود که هیچگونه فایده ایی به حال مملکت نداشته باشد۴)نیمه شب وارد میهمانی خصوصی افراد شده و دستبند زده به کلانتری ببرند۵)اگر پارتی یا پول نداشته باشی حتی ماست خوب هم نتوانی تهیه کنی و..... هیچ نیازی به توطئه خارجی نیست
ترکیه اشغال
امروز دلار ۴۴۰۰ بوده فک کنم کار اربیل بوده که به اقتصاد فشار اورده همه بلاها و گرانی ها سر ما دهه شصتیا اومده
خواهشا مردم رو مقابل هم قرار ندیم..............بدترین سیاسته....
بنظرم "همه چیز به خودمان برمی گردد "
کشورهای عربی همشون تروریست و داعشی هستند و ما به امید خدا همشونو نابود میکنیم
پایگاه هوایی شیندند در غرب افغانستان و در استان هرات و در نزدیکی مرزهای ایران تحت کنترل نیروهای امریکایی هست و ارتش امریکا در انجا سر مایه گذاری گسترده ای کرده است و انجا را تبدیل به مرکزبزرگ جاسوسی خاورمیانه بر علیه کشورهای ایران و روسیه و چین کرده است
بعضی ها خودشونا به حماقت نزنند در این شرایط که این همه دشمن مثل کفتار اطرافمون قدم می زنند حفظ نظام مقتدر مون لازمه مگر این که جیرخوار دشمن باشید
جالبه ترکیه که اخیرا 250000نفر از شهروندان خودش را بازداشت کرده. حرف از دمکراسی میزنه وراه حل ارایه میده.
عده معدودی ارازل و اوباش که از مطالبات اقتصادی مردم سو ء استفاده کردن و خواستن عقده گشایی کنن
یه جوری تحلیل میکنید که انگار توایرانه یچ مشکلی نیست
خب طبیعیه که ترکیه چنین نظری داشته باشه
بازم کردا باید می زاشتیم داعش حسابشون برسه
تنهاراه برون رفت از معضل فعلی انتخاب مدیران جوان و متخصص ودلسوز و غیروابسته به هردوجناح به جای مدیران فعلی است که به جای وقت کشی وسخنرانی وبده بستان های فامیلی وجناحی مشکل بی کاری وتورم و...رامدیریت وبرطرف کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر