بازدید 4968

کاخ سفید: گزینه تحریم‌های جدید ایران روی میز است

کد خبر: ۷۶۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶ 03 January 2018

سخنگوی کاخ سفید ضمن حمایت از اغتشاشات در ایران، گفت که تحریم و یا تصمیم گیری درباره [تمدید] تعلیق تحریمها یکی از گزینه های موردنظر آمریکا در واکنش به اعتراضات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال پست، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه بار دیگر اغتشاشات روزهای اخیر در ایران را «جنبشی مردمی و سازمان یافته به رهبری شهروندان شجاع ایرانی!» خواند و از آن حمایت کرد.

وی در ادامه مدعی شد: «در حالی که تظاهرات کنندگان در ایران با خشونت روبرو شده اند، جامعه بین المللی نمی تواند سکوت اختیار کند».

سندرز همچنین گفت: «آمریکا از مردم ایران حمایت می کند و ما از دولت ایران می خواهیم که حقوق اساسی شهروندانش برای بیان مسالمت آمیز خواسته هایشان برای تغییر را محترم شمارد».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهارات خود افزود: «گزینه‌های متعددی برای واکنش به اعتراضات در ایران در دست داریم، تحریم و تصمیم‌گیری درباره [تمدید] تعلیق تحریم‌ها یکی از آنها است. اما رئیس‌جمهور هنوز در این رابطه تصمیم نگرفته است».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هدف نهایی آمریکا تغییر حکومت اسلامی در ایران است، بدون اشاره به سیاست مزورانه و همیشگی واشنگتن علیه ایران موسوم به «تغییر رژیم»، ادعا کرد که «آمریکا امیدوار است ایران به حقوق اساسی شهروندان خود احترام بگذارد و به حمایت خود از گروههای تروریستی پایان دهد!»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار