بازدید 4667

بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل علیه آمریکا

کد خبر: ۷۶۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 03 January 2018

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، اظهارات نماینده آمریکا در این سازمان را حمایت از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران و سرپوشی برای شکست سیاست های آمریکا و متحدان منطقه ای آن دانست.

به گزارش ایرنا، در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران سخنان مداخله جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی در حمایت از خشونت و اغتشاش را به شدت محکوم می کند.

این بیانیه می افزاید: این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های شکست خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده تا از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد.

بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد: مداخلات آمریکا در ایران از کودتای 28 مرداد تا کنون کارنامه ای خونین و ننگین بوده است. تهدیدات و یاوه گویی های نماینده آمریکا در سازمان ملل حمایت از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران محسوب می شود.

در این بیانیه اضافه شده است: امنیت و ثبات ایران در چهاردهه گذشته متکی به مردم خود بوده است و مردم ایران برخلاف جوسازی های اخیر از این حقوق و دستاوردها حفاظت می کنند و اجازه نخواهند داد خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را تخریب کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل «اشک تمساح رژیم ترامپ را تهوع آور» دانسته و تاکید کرده است: حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایات و ذلت تحمیلی توسط رژیم دیکتاتوری تحت حمایت آمریکا را فراموش نکرده است.

به گزارش ایرنا، نیکی هیلی روز سه شنبه در نشست خبری خود در مقر سازمان ملل متحد از اعتراضات روزهای اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرد.

وی همچنین خواستار تشکیل نشست شورای امنیت و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره شد اما توضیحی نداد که قرار است در این نشست ها چه تصمیمی گرفته شود و ارتباط اعتراضات داخلی ایران به شورای امنیت چیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان