بازدید 4226

شمخانی: دشمنان در صدد منزوی کردن ایران هستند

کد خبر: ۷۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ 03 January 2018

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد که دشمنان درصدد منزوی کردن ایران هستند تا از تبدیل آن به الگویی برای ملت های منطقه جهت اتکا به توانمندی های ذاتی خود جلوگیری کنند.

به گزارش مهر، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشت که ایران امروز قوی‌تر از هر زمانی است و از راهبرد خود در منطقه برای حمایت از ملت ها یک قدم عقب نخواهد نشست.

«علی شمخانی» در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد که دشمنان درصدد منزوی کردن ایران هستند تا از تبدیل آن به الگویی برای ملت های منطقه جهت اتکا به توانمندی های ذاتی خود جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این دشمنی تسلیم کردن مقاومت در منطقه است، تاکید کرد ایران به دفاع از مردم فلسطین و لبنان و همچنین سوریه و عراق ادامه خواهد داد.

شمخانی گفت: واشنگتن بیش از دو تریلیون دلار برای شکست های خود در خاورمیانه هزینه کرده است. ترامپ برای حل مشکلات اقتصادی داخلی آمریکا ۴۰۰ میلیارد دلار از منطقه چپاول کرد.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور آمریکا خواستار دیدار با رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد و گفتگو پیرامون برخی موضوعات بود اما ایران با این دیدار مخالفت کرد، افزود که ترامپ علیه ایران موضع گیری می کند و همزمان در خفا خواستار گفتگو با ایران است.

شمخانی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را برملا شدن روابط سری و علنی برخی کشورهای عربی با این رژیم برشمرد و اینکه موجب شده است ملت های منطقه دریابند که مذاکره تنها به نابودی موضوع فلسطین منجر خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه ایران هیچ گاه حمایت از مردم فلسطین را متوقف نکرده و این حمایت واضح و دست ناکشیدنی است، افزود: ایران تنها کشوری است که می گوید از فلسطینی ها دفاع می کند و این امر به سخن گفتن و بعد سیاسی محدود نیست. ما در موضوع فلسطین بر این سخن که تهران بین سنی و شیعه فرق قائل است خط بطلان کشیدیم؛ چرا که حماس و جنبش جهاد اسلامی هردو جنبشی سنی هستند.

دریابان شمخانی در مورد عربستان و جنگ یمن نیز تصریح کرد که پوچی متهم نمودن ایران به ارسال موشک به یمن و بمباران ریاض از همان روز اول مشخص شد.

وی گفت: متهم نمودن ما به این امر مضحک است. من به آنها می گویم که فهرست سلاح ها را بررسی کنید و یمنی ها باهوش هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهار داشت: ما حمایت خود از فلسطین را اعلام کردیم و به یمن سلاح ارسال نکرده ایم و اگر اینگونه بود آن را علنا اعلام می کردیم.

شمخانی با بیان اینکه شرایط مردم یمن فاجعه بار و بسیار دشوار است و مردم ایران به عنوان مسلمان نمی توانند در این خصوص دست بسته بنشینند، افزود: آنچه در یمن می گذرد لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

وی همچنین تاکید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مقابل مردم بی دفاع یمن شکست خورده است و اروپایی ها خواستار این هستند که وی توقف جنگ در یمن را اعلام کند.

دریابان شمخانی افزود: اروپایی‌ها به ایران مراجعه می‌کنند و خواهان حمایت تهران از گفتگوها در یمن هستند ولی همه آنها می‌گویند که محمد بن سلمان آدم لج بازی است.

وی در مورد سوریه نیز گفت: تروریست ها و حامیان آنها در ساقط نمودن دولت قانونی سوریه شکست خوردند. ایران و روسیه با درخواست قانونی دولت سوریه در این کشور حاضر هستند برعکس آمریکایی ها که نیروهای اشغالگر بشمار می روند و ایران از سوریه برای بیرون راندن آنها حمایت خواهد کرد.

شمخانی خاطر نشان کرد که ایران، روسیه و ترکیه به دنبال تشکیل «جمعیت ملی سوریه» در سوچی (روسیه) هستند تا آینده قانون اساسی فعلی و آینده سوریه مشخص شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرد که همه باقی ماندن بشار اسد در قدرت طی این مرحله و انتخابات آینده را پذیرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار