بازدید 3700

باران، آتش‌سوزی جنگل‌های آمل را خاموش کرد

کد خبر: ۷۶۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 03 January 2018

اتش سوزی جنگل های آمل پس از گذشت 72 ساعت عصر سه شنبه در نهایت با بارش باران رحمت الهی فروکش کرد و خاموش شد.

به گزارش ایرنا، جنگل منطقه رزگه بخش امامزاده عبدالله آمل از بامداد یکشنبه در آتش سهل انگاری افرادی قرار گرفت که پس از روشن کردن آتش برای گرم شدن یا پختن غذا، آن را خاموش نکرده بودند.

یک فروند بالگرد از دیروز قرار بود برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شود، ولی به خاطر نقص فنی و شرایط آب و هوائی و مه غلیظی که در منطقه وجود داشت، نتوانست پرواز کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: البته با تلاش نیروهای یگان حفاظت و بسیج مردمی، تا پیش از ظهر سه شنبه محدوده آتش سوزی شده مهار شده ، اما ازعصرسه شنبه با بارش باران به طور کامل خاموش شد.

نعمت الله کوهستانی افزود:‌ متاسفانه تاکنون بیش از 20 هکتار از گونه های باارزش جنگلی ازجمله سرخ دار و آزاد در آتش سوخت.

وی علت طولانی شدن وکندی اطفای حریق را، صعب العبور بودن منطقه و امکان پذیر نبودن اعزام ماشین آلات آتش نشانی ونقص فنی بالگرد در روز دوم این آتش سوزی اعلام کرد.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آمل، از علت دقیق آتش سوزی در جنگل های بخش امامزاده عبدالله در روزهای اخیر اظهار بی اطلاعی کرد و احتمال داد که افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و وجود برگ های خشک در جنگل از یک سو و بی توجهی همیشگی گردشگران و افرادی که پس از روش کردن آتش نسبت به خاموشی آن سهل انگاری می کنند از سوی دیگر سبب بروز چند آتش سوزی در ماههای اخیر در جنگل های شهرستان شده است.

روزجمعه هفته گذشته نیزدستکم یک هتکار جنگل منطقه کلرد آمل در آتش سوخت.

در حوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود 80 هزار هکتار جنگل و 120 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل