بازدید 11072

ردزنی گروگان‌گیران در دره‌های مخوف

کد خبر: ۷۶۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 03 January 2018

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک برنامه ریزی دقیق اطلاعاتی و با کسب دستورات ویژه قضایی موفق شدند در عملیاتی 24 ساعته گروگان 11 ساله را در کوه های خلج مشهد از چنگ آدم ربایان نجات دهند و به ردزنی گروگان گیران 200 میلیونی در دره های مخوف بپردازند.

به گزارش روزنامه خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی صبح روز گذشته به تشریح ماجرای گروگان گیری کودک 11 ساله در مشهد پرداخت و گفت: حدود ساعت هفت بعدازظهر دهم دی، نقابداران پرایدسوار به در منزل یک تاجر مشهدی در بولوار مصلی رفتند و کودک 11 ساله وی را به قصد اخاذی میلیونی ربودند.

سردار قادر کریمی افزود: هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که یکی از آدم ربایان در تماس با پدر گروگان ، از وی خواست برای آزادی فرزندش مبلغ 200 میلیون تومان بپردازد و سپس تهدید کرد که در غیر این صورت پسرش را خواهند کشت!

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به نگرانی و ترس عجیبی که سراسر وجود پدر گروگان را فرا گرفته بود، تصریح کرد: با گزارش این موضوع از سوی پدر کودک 11 ساله به نیروهای انتظامی بلافاصله جلسه کارشناسی و تجزیه و تحلیل ماجرا به فرماندهی سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تشکیل شد و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) ردزنی های اطلاعاتی و عملیاتی خود را برای رهایی گروگان آغاز کردند. سردار سرتیپ دوم کریمی خاطرنشان کرد: عملیات های کارآگاهان در چند شاخه ردزنی و اطلاعاتی با حمایت ها و دستورات ویژه قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) ادامه یافت و پیگیری سرنخ ها برای رهایی گروگان 11 ساله در حالی ادامه یافت که آدم ربایان تنها چند ساعت برای تهیه پول به پدر گروگان فرصت داده بودند. وی گفت: تمرکز اطلاعاتی پلیس بر آن بود که عملیات طوری برای رهایی گروگان طراحی شود که امیررضا (کودک ربوده شده) آسیبی نبیند و جان او در معرض خطر قرار نگیرد.

سردار قادر کریمی اضافه کرد: کارآگاهان در حالی که آموزش های لازم را به پدر گروگان ارائه می دادند، دامنه تحقیقات تخصصی و فنی خود را به سوی عملیات های اطلاعاتی گسترش دادند این در حالی بود که گروگان گیران مدام تهدید می کردند و کودک را از نظر روحی در شرایطی قرار می دادند که پشت تلفن گریه کنان از پدرش بخواهد برای نجات وی زودتر اقدام کند!!

وی افزود: وقتی چتر اطلاعاتی بر سر گروگان گیران قرار گرفت و شرایط برای عملیات با اطلاع کامل از وضعیت کودک ربوده شده فراهم شد، پدر گروگان با آدم ربایان قرار گذاشت تا فعلا مبلغ 50 میلیونی را که تهیه کرده بود برای آزادی فرزندش بپردازد و این گونه بود که پدر گروگان در محاصره پوششی به تماس گروگان گیران پاسخ داد اما آدم ربایان از او خواستند مبلغ باقی مانده را نیز طی یک فقره چک در وجه حامل داخل وجوه نقد بگذارد و بعدازظهر یازدهم دی به منطقه کوه های خلج برود! رئیس پلیس خراسان رضوی تاکید کرد:این عملیات در حالی آغاز شد که همچنان بر سلامت گروگان تاکید می شد و کارآگاهان ابتدا باید محل نگهداری گروگان را به محاصره خود در می آوردند.

سردار کریمی با اشاره به لحظات حساسی که کارآگاهان پلیس می گذراندند، خاطرنشان کرد: اطلاعات کارآگاهان نشان می داد که گروگان‌گیران در دو قسمت از شهر تقسیم شده اند به طوری که یکی از آنان از داخل شهر و با تلفن همدست خود را برای گرفتن پول هدایت می کند و نفر بعدی در کوه های منطقه خلج مخفی شده است بنابراین کارآگاهان با یک برنامه ریزی دقیق به محل احتمالی اختفای کودک دست یافتند و در نقطه ای دیگر برای تحویل پول قرار گذاشتند اما قبل از آن که گروگان گیران به کیف حاوی پول دسترسی پیدا کنند، کارآگاهان محل نگهداری کودک را در فاصله ای نزدیک شناسایی کردند و بدین ترتیب، این کودک 11 ساله، در آغوش کارآگاهان آرام گرفت ولی از سوی دیگر، گروگان گیران که متوجه حضور پلیس شده بودند در تاریکی شب به داخل دره های اطراف گریختند و در سیاهی شب گم شدند. سردار سرتیپ دوم قادر کریمی خاطرنشان کرد: کودک 11 ساله به سلامت تحویل پدرش شد ولی ردزنی کارآگاهان برای دستگیری متهمان در دره های مخوف کوه های خلج همچنان ادامه یافت.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اظهارات این کودک، مشخص شد که گروگان گیران به قصد اخاذی به در منزل تاجر مشهدی مراجعه کرده اند و از کودک 11 ساله خواسته اند برای بردن لوازمی که متعلق به پدرش است کنار خودروی پراید برود ولی آن ها ناگهان او را داخل خودرو انداخته و به بیابان های اطراف مشهد برده اند. آن ها حتی تا روز بعد امیررضا را داخل خودرو نگهداری می کردند و با یک شماره تلفن ناشناس با پدر وی تماس می گرفتند. سردار کریمی در پایان با اشاره به این که تحقیقات پلیس و ردزنی های اطلاعاتی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد عاملان این پرونده آدم ربایی به زودی در چنگ عدالت گرفتار خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان