بازدید 4272

سوختن زن معلول در آتش سوزی یک آپارتمان

کد خبر: ۷۶۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 03 January 2018

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مرگ زن مسن در حادثه آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در "کوی ملت" اهواز خبر داد.

به گزارش ایسنا محمود روزبهانی اظهار کرد: این حادثه که بامداد امروز (13 دی ماه) در یک واحد مسکونی در طبقه پنجم ساختمانی پنج طبقه در خیابان بیست متری مقیمی‌زاده در کوی ملت اهواز رخ داد، ساعت 2:29 به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و آتش‌نشانان دو دقیقه بعد در ساعت 2:31 در محل حادثه حاضر بودند.

وی با اشاره به جزئیات وقوع این حادثه بیان کرد: با وقوع آتش‌سوزی، مرد مسن صاحبخانه با فریاد تقاضای کمک می‌کند که پس از اطلاع‌رسانی به سازمان آتش‌نشانی، همکاران ما به سرعت از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. پس از اینکه پیرمرد صاحبخانه توسط آتش‌نشانان از بالکن واحد مسکونی که هنوز در آتش می‌سوخت، به بیرون منتقل شد، اعلام کرد که همسر مسن وی در خانه و میان آتش است.

روزبهانی با بیان اینکه این زوج حدود 60 ساله و مرد مسن دچار مشکل شنوایی و همسر وی معلول بوده است، افزود: این حادثه مدت زیادی پیش از اطلاع به سازمان آتش‌نشانی آغاز شده بود و آتش‌سوزی مدت طولانی ادامه داشته است ولی زوج مسن به دلیل مشکلات شنوایی و جسمانی دیر متوجه حادثه شده‌اند.

وی گفت: بنا بر اظهارات مرد مسن، وی تلاش کرده که همسر خود را نیز از ساختمان به درون بالکن منتقل کند ولی به دلیل وسعت آتش‌سوزی موفق نشده و خود به بالکن رفته و با فریاد همسایه‌ها را خبر کرده است. همچنین همسایه واحد کناری در این مدت با شیلنگ از بالکن مجاور به مرد مسن آب می‌پاشیده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: متاسفانه در این حادثه زن مسن جان خود را بر اثر شدت سوختگی از دست داد.

وی گفت: همکاران ما پس از مهار آتش، با بررسی محل حادثه متوجه می‌شوند که برق این واحد مسکونی حادثه‌دیده از مدتی قبل قطع بوده و زوج مسن از "شمع" برای روشن کردن خانه استفاده می‌کردند.

روزبهانی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، اظهار کرد: وسعت و گستردگی آتش بسیار زیاد بوده و نشان می‌دهد که مدت حادثه نیز طولانی بوده است.

وی افزود: در این عملیات هشت دستگاه خودروی آتش‌نشانی از جمله خودروی نجات، تشک نجات و خودروی نردبان و 21 آتش نشان حضور داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان