بازدید 4821

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و روحانی

کد خبر: ۷۶۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 03 January 2018

 

روسای جمهور ایران و ترکیه در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هابر ترک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حسن روحانی همتای ایرانی‌اش روز چهارشنبه(امروز) در یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره اتفاقات اخیر در ایران گفت‌وگو کردند.

پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به اعتراض‌های روزهای اخیر در ایران بیانیه‌ای منتشر و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر آرامش در ایران برقرار شود.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد: آنکارا درباره گزارشات مربوط به اعتراض‌ها در ایران که از روز 28 دسامبر 2017 آغاز شده و در آن افرادی کشته و ساختمان‌های عمومی تخریب شده‌اند، نگران است. ما امیدواریم که درک مشترک و آرامش هر چه زودتر در این کشور حاصل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران کشور دوست و برادر ترکیه است که نشان دهنده اهمیت بسیار بالای حفظ صلح و ثبات اجتماعی است.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه تاکید کرد که لفاظی‌های تحریک‌آمیز و مداخلات خارجی در ناآرامی‌های اخیر ایران باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر عده‌ای از مردم کشورمان در برخی از شهرها دست به اعتراضاتی زده‌اند که در پاره‌ای از موارد به تخریب اموال عمومی و تلفات انسانی منجر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان