بازدید 6462
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران دوباره قرمز شد/ احتیاط در تالار شیشه‌ای با افت ۳۱۱ واحدی شاخص

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری در حالی با افت شاخص کل و سقوط به کانال پایین تر پایان یافت که روز گذشته در دقایق پایانی شاهد سبزپوش شدن نماگر بازار سرمایه بودیم. همچنین در بازار فرابورس نیز شاهد افت اندک 0.40 واحد شاخص و رسیدن به رقم 1055 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۶۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 03 January 2018

بورس تهران دوباره قرمز شد/ احتیاط در تالار شیشه‌ای با افت ۳۱۱ واحدی شاخصشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه سیزدهم دیماه 96 با کاهش 311 واحدی معادل 0.32 درصد به رقم 95 هزار و 929 واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاخص کل در دقایق پایانی با رشد 33 واحدی مانع از قرمزپوش شدن بورس شده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در آخرین روز کاری از دومین هفته زمستان، بر خلاف روز گذشته، شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 99 واحدی معادل 0.32 درصد به رقم 30 هزار و 853 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 121 واحدی معادل 0.71 درصد، عدد 17 هزار و 43 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 91 واحدی معادل 0.71 درصد به رقم 12 هزار و 851 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.31 درصد همراه شد و 323 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 997 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 194 واحد کاهش معادل 0.28 درصد به رقم 68 هزار و 69 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 807 واحد کاهش معادل 0.39 درصد همراه بود و عدد 204 هزار و 654 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:10 داشت و در سطح 96 هزار و 263 واحد قرار گرفت.
 
بورس تهران دوباره قرمز شد/ احتیاط در تالار شیشه‌ای با افت ۳۱۱ واحدی شاخص 
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 53 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 41 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 34 واحد، نماد پترول (گروه پتروشيمي س. ايرانيان) و نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 27 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) و نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 16 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 15 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 14 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) و نماد خساپا (سايپا) با 10 واحد و همچنین نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 8 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 12 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 9 واحد، نماد فاسمين (كالسيمين‌) با 7 واحد، نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) و نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 6 واحد و همچنین نماد ولساپا (ليزينگ رايان‌ سايپا) با 5 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس داشتند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
از این به بعد دیگه قرمز باقی میمونه
بورس امروز هم به روند سقوطش ادامه داد و به کانال 95 هزار واحد پرتاب شد تا ده روز دیگر وبااعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام سقوط بورس و افزایش قیمت ارزشدت خواهد یافت
چه شود زمانی که بورس نماد بسته بانکها را باز کند
با ادامه رکود بورس و رشد کاذب دلار و طلا ، سرمایه سهامداران عجول بورس در آشفته بازار ارز و طلا نابود خواهد شد
خطاب به کامنتهایی که با تکرار جمله سقوط تاریخی بورس و جملات مشابه سعی در خالی کردن دل سهامداران ناآگاه و ایجاد استرس و رفتار هیجانی داشته و باعث ضرر و زیان مردم بیگناه میشن تا از آب گل آلود ماهی بگیرن و سهام ارزون شده مردمو از دستشون در بیارن، باید گفت: ۱) بخاطر ضرری که به مردم میزنید در پیشگاه خدا مسئولید. ۲) این کار مصداق کسب مال حرامه و نتیجه این کارها رو در زندگی خودتون می بینید. ۳) همه می دونن با گرون شدن ارز همه چیز گرون میشه. بنابراین قیمت محصولات شرکتهای بورسی هم افزایش پیدا میکنه و ارزش دارایی های این شرکتها هم متناسب با افزایش نرخ ارز منتهی با یک تاخیر زمانی افزایش پیدا میکنه. بنابراین با یک تاخیر زمانی قیمت سهام شرکتها هم افزایش پیدا میکنه. چند سال پیش همه دیدیم که سه برابر شدن قیمت ارز اثرش رو در بورس نشون داد و با تاخیر باعث افزایش حتی تا ۱۰ برابری قیمت خیلی از سهامها شد. در این شرایط فقط سهامداران عجول، جوگیر و مبتدی آتیش به مالشون میزنن و سرمایه شون رو دودستی تقدیم افرادی میکنن که دم از سقوط تاریخی بورس میزنن.
من وامثال من دنبال ارزان خریدن سهام مردم نیستیم کامنت های من نوعی مقابله به مثل هست من روی مسکن سرمایه گذاری کردم ولی برخی رسانه ها بطورشبانه روزی تلاش زیادی میکنند تاالقاکنندکه قیمت مسکن افزایش پیدانمیکنه چرا برعلیه منافع افرادی که درمسکن سرمایه گذاری کردند دایماسمپاشی میکنند؟ مگرآنهاخانواده ندارند؟ مگرهمه چیزاین اواخرگران نشده؟ مگرتورم وجودنداره؟ مسکن هم مثل بقیه کالاها متاثرازگرانی وتورم افزایش قیمت پیدامیکنه ولی اینها منکرش میشوند اینهاهمان کسانی هستندکه دایماازبورس حمایت میکنند وچشمشان رابه دستکاری هایی که دربورس میشه می بندند. کامنت های من برعلیه بورس یک اقدام دفاعی درحمایت ازمنافع سرمایه گذاران دربازارمسکن هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر