بازدید 2897

بیت کوین تهدید اصلی برای ثبات مالی است

یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت: درگیر شدن بازارهای بورس با بیت کوین می تواند تهدید اصلی برای ثبات مالی باشد.
کد خبر: ۷۶۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 03 January 2018

یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت: درگیر شدن بازارهای بورس با بیت کوین می تواند تهدید اصلی برای ثبات مالی باشد.

به گزارش مهر به نقل از کوین دسک، «پویس مرش» عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای با روزنامه بورسن زیتانگ آلمان در مورد بیت کوین گفت: اگر موسسات، زیرساخت مالی خود را درگیر بیت کوین کنند، عاملی برای تهدید ثبات مالی تلقی می شود.

این مقام ارشد بانکی گفت: در حال حاضر حجم معاملات بیت کوین در مقایسه با قبل کمی کاهش پیدا کرده است و این موضوع فعلا برای سیاست پولی مشکلی را ایجاد نمی کند. وی در ادامه گفت: بیشترین نگرانی که در باره بیت کوین دارم، به زمانی بر می گردد که زیرساخت های بازار مالی مانند بازارهای بورس خود را درگیر بیت کوین کنند و این می تواند تهدید اصلی برای ثبات مالی باشد.

مرشه تصریح کرد: بیت کوین دارای ریسک بالایی است و این موجب نگرانی برای ایمنی سرمایه گذار می شود. عضو هیات اجرایی بانک مرکزی گفت: سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری با ریسک بالا آزاد هستند، اما اگر دارایی خود را از دست دادند، نباید از دست بانک مرکزی اروپا شکایت کنند.

یک ماه پیش این مقام اروپایی اعلام کرده بود که بانک ها نیازمند بکارگیری سیستم های پرداخت فوری در اسرع وقت هستند تا از آن بعنوان ابزار جایگزین برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار استفاده شود.

مرشه در سال ۲۰۱۶ میلادی از فناوری بلاک چین بعنوان عاملی که دارای پتانسیل ایجاد اختلال در پرداخت های بر پایه کارت هستند، یاد کرده بود. عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا گفت: در صورتی که نهادهای مالی درگیر بیت کوین شوند، این ارز رمزنگار تهدید جدی برای ثبات مالی محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر