بازدید 4890
در پی کاهش تولید چین رخ داد؛

رشد چشمگیر قیمت روی

قیمت روی با افزایش چشمگیری همراه شد در حالی که بازار به کسری بازار این فلز ناشی از کاهش عرضه توجه داشته است و سرمایه گذاران روز به روز به سرمایه گذاری در این فلز پرطرفدار تشویق می شوند .
کد خبر: ۷۶۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳ 04 January 2018

قیمت روی با افزایش چشمگیری همراه شد در حالی که بازار به کسری بازار این فلز ناشی از کاهش عرضه توجه داشته است و سرمایه گذاران روز به روز به سرمایه گذاری در این فلز پرطرفدار تشویق می شوند .

به گزارش بورس کالای ایران، شاخص روی با رشد ۰.۹ درصدی به هر تن سه هزار و ۳۵۲ دلار معامله شد و بیشترین میزان را نسبت به آگوست ۲۰۰۷ میلادی به ثبت رساند.

تحلیل گر موسسه برنشتاین در این خصوص اظهار داشت: بازار با رشد تقاضا در خصوص این فلز رو به رو شده است. اما این رشد هنوز رکورد سابق را به دست نیاورده است که به نظر می رسد به روند عرضه این فلز بستگی دارد.

سالهای کم رونق معاملات فلز روی به پایان رسیده است و می توان شاهد روند صعودی سرمایه گذاری در این فلز برای کوتاه مدت بود .درر سطح کنونی الزام برای ورود سرمایه جدید و مناسب وجود دارد تا تقاضاها در بازار با عرضه مطابقت داشته باشد .

در چین واردات روی در پرمصرف ترین کشور دنیا به ۵۳۷ هزار تن در ۱۱ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ میلادی رسید و در واقع نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۳ درصدی داشته است. مشکلاتی که چین به دلیل آلودگی محیط زیست ناشی از تولید روی داشت منجر شد میزان تولیدات دراین کشور در سال گذشته کم شود و به نظر می رسد این روند کاهش عرضه تا سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ادامه داشته باشد .

کمبود منابع روی منجر شد که انبارهای بورس لندن نیز با کاهش موجودی رو به رو شود که نسبت به ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ کاهش ۷۰ درصدی داشته است . شاخص موجودی انبارها که توسط بورس فیوچر شانگهای منتشر می شود با کاهش ۶۵ درصدی همراه شده است.

معامله گران با نگاه تیزبینی معاملات بورس لندن را نظاره می کنند تا روند حرکتی این فلز را درمحدوده حمایتی که در حدود سه هزار و ۲۸۰ دلار بر تن و محدوده مقاومتی که در محدوده سه هزار و ۵۷۰ دلار است، ارزیابی کنند.

در کل، فلزات اساسی با قیمت دلار رابطه مستقیم دارند. به این ترتیب وقتی دلار کاهش می باید کالاهای که با پایه دلار معامله می شوند برای شرکت های غیر آمریکایی ارزان تر تمام می شود .خوش بینی ها نسبت به افزایش تقاضای چین در ماه دسامبر افزایش یافته و میزان رشد تولیدات در این کشور نشان می دهد که همچنان،چین، مشتری بالقوه ای برای روی محسوب می شود. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار