بازدید 25954
تأملی بر مطالبات رها شده قشرهای بزرگی از مردم؛ بخش نهم

از مستمری ناچیز تا اعتراض های بی نتیجه بازنشستگان؛ حکایتی تلخ از یک درد کهنه

بازنشستگان کشور اکنون در دورانی از زندگی خود به سر می برند که بنا به دلایلی مثل تأمین هزینه ازدواج دختر و پسر و یا درگیری با بیماری های مختلف و نیز مشکلات جسمانی با محدودیت های مالی فراوانی رو به رو هستند و نیاز شدیدی به تأمین حداقل های مادی در زندگی دارند. با این حال تا کنون اقدام منسجم و مؤثری که بتواند آنها را از این مشکلات رها کند، برای آنها عملیاتی نشده است.
کد خبر: ۷۶۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 04 January 2018

از مستمری ناچیز تا اعتراض های بی نتیجه بازنشستگان؛ حکایتی تلخ از یک درد کهنه در شرایطی که انباشت برخی مشکلات موجب شده شماری از هموطنانمان در شهرهای مختلف روانه خیابان ها شوند، بد نیست برخی بی توجهی های آشکار به مطالبات مردم را مرور کنیم؛ مروری که کمترین فایده آن، شناسایی مطالبات بر حق مردم و ریشه یابی برخی نارضایتی ها خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله مطالبات بر حق و بر زمین مانده ای که در سال های اخیر بارها برای احقاق آن جمع زیادی از شهروندان ایرانی اعتراض کردند، باید به مطالبات مرتبط به بازنشستگان دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی اشاره کرد که گذر زمان نه تنها به حل مشکلشان کمک نکرد، بلکه بر تعداد و جمعیت آنها نیز افزود.

عمر اعتراض هایی که بازنشستگان نهادهای مختلف به میزان و شرایط پرداخت حقوق خود دارند از دو دهه فراتر می رود و در همه این سال ها، این افراد به مواردی مثل عدم همسان سازی مستمری ها، عدم تأمین شرایط لازم برای پوشش و یا ارتقاء بیمه تکمیلی، عدم افزایش حقوق متناسب با تورم و افزایش حقوق کارمندان و پرداخت های ناچیز خود اعتراض کرده اند.

بازنشستگانی که از آنها سخن به میان آمد در بسیاری از تجمع ها و فرایندهای اعتراضی خود بر مشکلات اقتصادی پیش آمده برای خود و خانواده هایشان تأکید کردند و به مسئولان و مقامات عالیرتبه کشور، مسائل و مشکلاتی که سفره آنها را کوچک و خالی کرده است، یادآور شدند.

با این حال مرور تاریخچه اعتراض هایی که این قشر ارزشمند جامعه انجام دادند، نشان می دهد هیچ نهاد و مسئولی آنچنان که باید و شاید به درخواست های آنها نه رسیدگی می کند و نه تلاشی برای حل مشکل آنها صورت می گیرد.

بازنشستگان صنایع فولاد، ارتش جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی، ذوب آهن و... از جمله شهروندانی هستند که اعتراض های میدانی و رسانه ای فراوانی در این رابطه انجام دادند و هیچ گزارش و سند مشخصی مبنی بر حل مشکل آنها به گونه ای که دیگر اعتراضی نداشته باشند و همه مشکلات اقتصادی و رفاهی آنها حل شده باشد، وجود ندارد.

فرهنگیان بازنشسته از جمله قشرهایی هستند که اعتراض آنها به شرایط اقتصادی نامناسبشان تقریباً از دیگر گروه های اجتماعی بیشتر است و به رغم اعتراض هایی که از این گروه در دهه 70 و 80 دیده شد، در دهه 90 نیز مشکلاتشان باقی است و بسیاری از فرهنگیان بازنشسته بدون حصول نتیجه ای مشخص و دستاوردی رضایت بخش عمرشان پایان یافت.

بازنشستگان فرهنگی در سال های اخیر نیز بارها و در اعتراض به مستمری ناچیز و عدم پرداخت مزایا، رو به روی ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند، ولی پاسخ مشخصی از اعتراض هایی که داشتند، به دست نیاوردند.

بازنشستگان صنایع فولاد کشور نیز از دیگر گروه های اجتماعی بودند که در سال های اخیر چندین بار در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی و صندوق بازنشستگی کشور تجمع کردند و کار به جایی رسید که علی لاریجانی، رئیس مجلس سال گذشته و در صحن علنی مجلس در واکنش به تجمع آنها گفت: دلم می‌خواهد مشکل صندوق فولاد حل شود، چون آنقدر پیرمردها جلوی مجلس آمده‌اند که آدم خجالت می‌کشد.

بازنشستگان نیروهای مسلح کشور نیز که سال ها جان و مال خود را برای تأمین امنیت و آرامش کشور صرف کردند، تا کنون چندین بار در اعتراض به حقوق دریافتی اندک خود تجمع کرده اند. آنها در شهریور ماه سال جاری با تجمعی چند صد نفری رو به روی تالار وحدت از دولت خواستند تا به وضعیت رفاهی و معیشتی آنها رسیدگی کند.

این بازنشستگان همسان سازی حقوق دریافتی خود با کارمندان و نیز ایجاد بیمه تکمیلی برای خود و اعضای خانواده هایشان را مورد تأکید قرار دادند. با اینکه بازنشستگان نیروهای مسلح بارها به این اعتراض های خود ادامه دادند؛ اما تقریباً هیچ یک از این اعتراض ها نتیجه مثبت و قابل قبولی برای آنها نداشت.

در یکی دیگر از اعتراض های دامنه داری که بازنشستگان کشور در سال های اخیر داشتنند، دی ماه سال 1395 جمع زیادی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با اجتماع در برابر ساختمان وزارت کار به روند اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد مقرر کارکنان دولت اعتراض کردند و عنوان داشتند که حقوقشان به دلیل اجرای نادرست این قانون نسبت به افرادی که عادی بازنشسته می‌شوند 30 درصد کاهش داشته است.

شمار اعتراض هایی که در این سال ها نسبت به وضعیت نا مطلوب معیشتی بازنشستگان کشور در شهرهای مختلف رخ داد، به قدری زیاد است که گنجاندن جزئیات و تاریخ برگزاری همه آنها در این متن میسر نیست، اما این نکته نافی بر زمین ماندن و عدم تحقق مطالبات این قشر از جامعه نیست.

سالخوردگان بازنشسته کشور اکنون در دورانی از زندگی خود به سر می برند که بنا به دلایلی مثل تأمین هزینه ازدواج دختر و پسر و یا درگیری با بیماری های مختلف و نیز مشکلات جسمانی با محدودیت های مالی فراوانی رو به رو هستند و نیاز شدیدی به تأمین حداقل های مادی در زندگی دارند. با این حال تا کنون اقدام منسجم و موثری که بتواند آنها را از این مشکلات رها کند، برای آنها از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت عملیاتی نشده است.

در شرایطی که به آن اشاره شد، حضور این افراد در خیابان های شهر و پیگیری مطالباتی که به دنبال آن هستند، چندان دور از انتظار نیست.

اعتراض های گسترده ای که در روزهای اخیر در بسیاری از شهرهای کشور شکل گرفت و متأسفانه با سوء استفاده عده ای فرصت طلب از مطالبات بر حق و اصلی مردم فاصله گرفت، در بتن خود مطالبات بر زمین مانده این قشر جامعه را نیز داشت که به نظر می رسد، برای عدم تکرار چنین اعتراض هایی و نیز حل مشکل بازنشستگان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰۰
فکرنکنم ابی برا بازنشسته ها گرم بشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
فقط پزشک ها دارن جولون میدن. تو آلمان درامد پزشک از معلم هم کمتره.
پیشنهاد من این است که پس از اتمام این گزارش کلیه بخش های آن جمع بندی شده و برای تک تک مسئولین ارسال شود با رونوشت برای مردم و بایگانی در حافظه تاریخ برای آیندگان این سرزمین
همه بازنشستگان وضعشان از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
خب اکثرا بازنشستگان تامین اجتماعی با ده سال ویا 15 سال سابقه خدمت بازنشسته شده اند ولی سایر بازنشستگان دولت با سابقه سی سال وحتی بیشتر بازنشسته شده اند.وقتی شخصه سی سال به صندوق دولت حق بازنشستگی واریز کند ویا شخصی دیگر ده سال کسورات بازنشستگی به صندوق تامین اجتماعی واریز کند مشخصه که باید دریافتی سی سال بیشتر باشد.اونکه سی سال به صندق کسورات بازنشستگی واریز کرده باید حقوقش بیشترباشد
این همه مطالب واضح رو نگو ، راجع به این موضوع راهکار بده که چجوری باید بعضی ها رو اقناع کرد که تغییرات لازم و اساسی رو بپذیرند و به حرف منطق و ضرورت گردن بنهند. مملکت داره از دست میره.
اعتراض نکنی که میگن اوضا خوبه، اعتراض کنی منحرفی و ابزار دست امریکا. چکار کنیم؟
تابناک چرا وضعیت کشور را وارونه نشون میدی ؟ کی گفته بازنشسته ها بود اعتراض کردند ؟ اینها یه مشت اغنشاشگر بودند که از سرویسهای بیگانه دستور میگرفتند. ما در کشور بازنشسته ای که مشکل مالی داشته باشه نداریم. مردمی داریم با فرهنگ غنی و امیدوار به اینده و دولتی که پاکترین و دلسوز ترین ها در تاریخ ایران هستند. و کشور های غرق در فساد و رانت خوار غربی قصد دارند ما را به سوی فساد بکشانند تا به اهداف شومشان که همانا فساد - اختلاس-رانتخاری و دروغگویی در مملکت مقدسمان برسند.
برای کمک به بازنشستگان بزرگوار ابتدا باید بازنشستگان واقعی مشخص شوند در شرکت ما بازنشسته داریم که یک میلیارد و یکصد میلیون تومان !!!!؟؟؟پول گرفته که بازنشست شده و تازه رفته و مدیر بازرگانی یکی از بزرگترین مجتمعهای پتروشیمی با حقوق هنگفت شده یعنی بعد از بازنشستگی همچنان علاوه بر حقوق بازنشستگی حقوق بالایی هم میگیرند و در شرکتهای زیر مجموعه و سایر پتروشیمی ها عضو هیئت مدیره هستند ، خلاصه بگم هرکدام از این پارتی دارها که تعدادشان گم نیست جای ده الی پانزده نفر نیروی جوان را گرفته اند لطفآ رسیدگی کنید.
بی‌عدالتی بین بازنشستگان فعلی با بازنشستگان هفت هشت سال پیش زیاد است بطوریکه یک بازنشسته فوق دیپلمه فعلی پنجاه درصد بیشتر از یک بازنشسته فوق لیسانس که۸ سال پیش بازنشسته شده حقوق می گیرد آنهم در آموزش و پرورش که سطح حقوقها از سازمانهای دیگر بمراتب پایینتر است
اقای ولایتی با 37 پست اجرایی هم بازنشسته هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
یکی از ذلایل بیکاری جوانان عزیر همین چند شغله بودن این پیرمردهای بازنشسته است
مستمری یک و صد تو این وضعیت یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدا پدر خاتمی رو بیامرزه واقعا اقتصاد رو بهبود بخشید... الان ملت فدای جنگ قدرت و فساد شدن
مت هنوز در قعر جهان سوم هستیم !! و داریم رو به مقطه پاینترش بشدت سقوط میکنیم !! چون مسئولان خودشان یکشبه ره صد ساله رفتند و به الاف و اولوفی از برکات بینظیر انقلاب رسیدند و تاوانش را مردم فرودست که 70% جامعه را تشکیل میدهند دارند پس میدهند !!!ایکاش این مسئولین را در جائی از اول انقلاب جمع میکردند و به وضعشان رسیدکی میکردند تا ببینند چطوری مرفه و گنده شده اند بجز عده ای بسیار کم !!! و این یعنی آتش زیر خاکستر !! وقتیکه من مشاهده میکنم که مدیر عامل یک کارخانه مصادره شده چندین دستگاه آپارتمان و در قبرس و آمریکا صاحب مسکن و دو پاسپورته همه اولاد و عیال و دادمادهایش شده اند ؟؟ و کسی هم ککش نمیگزد تا کی باید دنبال آنها بروم ؟؟!! تا کی ؟؟؟؟!!!
خوش به حال بازنشته ها کار گرفتن ، ازدواج کردن و ...
ما چی بگیم که رفتیم دانشگاه دولتی درس خواندیم الانم حتی هم کار نداریم
بازنشته ها خیلی از ما جلو ترند
لطفاً بازنشستگان مخابرات را هم بگوئید که مطالبات آنها را نمی دهند...جانبازان بازنشسته که طبق قانون باید با آخرین حقوق بازنشسته شوند راهم بگوئید که تامین اجتماعی زیر بار نمی رود و حتی برخلاف قانون ۲%بیمه از آنها کم می کند
باسلام تابناک عزیزجاناسخن اززبان مامی گویی اکنون سالهاست که تورم رویهم انباشته میشودوماسالخوردگان بازنشسته بخصوص پدران بازنشسته بیماروبیماردارباکوهی ازمشکلات وسختیهاوخجالت ازعیال واولادگذران عمرمی کنیم وبارهاازمسولین استمدادیاری طلبیده که متاسفانه هیچ اقدام موثری نشده
در این جامعه فکر نکنم بیچاره تر و دردمند تر از بازنشسته قشری وجود داشته باشه یکیشونو میشناختم بعد از سی سال تدریس در آموزش و پرورش در فقر مطلق و خجالت در مقابال عروس و داماد وخانواده فوت کرد موقعی که مرد چند تن از فامیل جنازشو از روی زمین ور داشتن آنقدر پول نداست که برای کفن و دفنش گذاشته باشه .
همسایمون بازنشسته کشوریه .... 1300 تقریبا حقوق میگیرن ...1800 اجاره خونه میدن .....چجوری؟؟؟؟ شرمنده بچه هاشه ..... بله ...بعد از چند دهه خدمت صادقانه به کشور حالا باید بچه هاش کمکش کنن برای گذران زندگی .... بچه هایی که هر کدوم گرفتاریایه خودشونو دارن ..... حالا یارانشون رو هم قطع کنن دیگه چی میشه ....قبضاشونو با یارانشون پرداخت میکنن ...تو یه آپارتمانی نشسته که واقعا هیچکس اجارش نمیکنه .... از بس داغونه ...... من نمیدونم واقعا این کجاش شبیه اسلامه ؟ آقایان رییس جمهور چه میکنند؟ واقعا اگر فیش حقوقیشونو نمیدیدم باور نمیکردم .... بازنشسته اونم با 1300 ؟ اونم مستاجر
گریه م گرفت .... طفلکیا اینقدر با دین و ایمان هستن که میبینمشون جگرم آتیش میگیره .... هر ماه منو میبینه میگه پسرم فیش حقوقیمونو میگیری از کامپیوتر ؟ بنده خدا فکر میکنه ممکنه حقوقشون رو زیاد کرده باشن ....ولی صد حیف
اقایان مسئولین پس چه شد جواب مرگ بر گرانی
باز اعتراضهارا سیاسیش کردین یعنی هیچی...
خودت رو با بخش بخش کردن مطلب خسته نکن یه چند تا رمان باید بنویسی از حوصله مردمم خارجه
باید به یک مسول مملکت یک میلیون ودویست بدن بگن با این یکماه سر کن تا بفهمه مستمری بگیر یعنی چه...
فقط اختلاس بابک زنجانی را به بازنشسته ها اختصاص بدهند مشکل این جماعت حل می شود
با سلام خدمت تابناک
حقیر ماهی ۹۰۰ تومن حقوق با زن و دو فرزند با شصت و پنج سال سن و از کار افتاده و مریض
همسرم لااقل ماهی ۲۰۰ هزارتومن هزینه داروی فشار خون و خودم با پا های معلول و بیماری سرطان خوش خیم پوستی.یا بقول بعضی پزشکان که میگویند سرطان نیست و بیماری پیوریازیس است
بماند ....در این وضعیت خواستگار برای دخترم هم می اید از طرفی پسرم هم میخواهد ازدواج کند
یکی مرا راهنمایی کند .چطور میتوانم با ۹۰۰ تومن حقوق مستمری هم گذران زندگی چهار نفر.هم هزینه دارو و درمان هم بتوانم هزینه ازدواج فرزندانم را
بپردازم..خدا و پیغمبر را شاهد میگیرم که عین حقیقت است...شما توقع دارید که من و خانواده ام ساکت بشینیم و حتی یک انتقاد هم از دولت نکنیم
این خیلی بی انصافی است
البته انتقاد با خسارت به مملکت و توهین به مقدسات
فرق داره..به خدا قسم نه از عمال امریکا و اسراییل هستیم و نه مزدور اجیر بیگانه
نظام و کشورمان را همچون ناموسمان میدانیم و با هرگونه ناهنجاری و قانون شکنی و توهین به مقدسات مخالفیم.
از سایت وزین تابناک خواهشمندیم که انعکاس بدهندمشکلات مارا
ما چندین سال است در استانداری بازنشسته شدیم اما هنوز پاداش پایان خدمت نگرفتیم ایا قصد دارید این پاداش مثل برف ذوب شود ان زمان پرداخت کنید برای شما متاسفم این یک اعتراض قانونی ایا اثری دارد
بازنشسته ها اعتراض کنن که فتنه گر حساب میشن
اعتراض نکنن که راضی از شرایط خونده میشن...
کلا مملکت گل و بلبلی ...
پول صندوقهای بازنشستگی در جیب دولت و صرف دفاع از سوریه...لبنان...
بد بخت ترین وپست ترین قشر جامعه در این دولتها ومخصوصا از نظر روحانی ونوبخت بازنشستگان کشوری هستند انها پنبه داخل گوششان گذاشته اند ودرد دل بازنشستگان را اصلا گوش نمی دهند خدایا خدایا به داد این بد بختهای ایران برس ما از این دولتهای خسیس خسته شدیم

خدایا همان احمدی نژاد را بیاور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
در زمان آقای احمدی نژاد دلار در عرض یکسال از 1000تومان شد 3560تومان یعنی قدرت خرید این حقیر سه برابر کمتر شد.وافزایش حقوقها برای سال بعد شد 15درصد در حالی که باتورم بیش از 40درصدی مواجه بودیم فکر کنم جنابعالی اون زمان توخواب بودید.
چرا پدر من با سی سال کار 1 میلیون مستمری میگیرد و شخص دیگر که کارگر شهرداری تهران است با 20 سال بازنشسته میشود و 4 و نیم میلیون میگیرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بارتبه 12 سال 1389از آموزش وپرورش بازنشسته شده ام . حقوق من از کسانی که در سالهای اخیر با رتبه 8بازنشسته شده اند کمتر است یعنی بازنشسته فوق لیسانس دهه80از بازنشسته دیپلم دهه 90 کمتر حقوق می گیرد
یک سوال همیشه ذهن من را درگیر کرده
ایا مقام معظم رهبری دامت برکاته .
از زندگی اقشار مستمری بگیر و بازنشسته خبر دارند
ایا اقایانی که از طرف معظم له در بین مردم میگردند گزارش واقعی به عرض معظم له میرسانند
خدا وکیلی اگر رهبرمان بدانند که مستمری بگیر
با این فلاکت زندگی میکند مقامات زیربط را مواخذه
و توبیخ میکنند.من یقین و ایمان دارم
یک عده جلو ترن ژن خوبای ۵۰ سال پیش رو می خوان بیارن با این مردم دانا چه کنیم
با سلام
لطفا در مورد نیروهای شرکتی که در شرکت توزیع برق استانها با حداقل حقوق در کنار نیروهای استخدامی با مدرک وکار مساوی حتی بیشتر نیز چندین سال مشغول به کار هستند صحبت کنید .این استدلال که تعدادی از این نیروها با رابطه ورود پیدا کرده اند درست میباشد ولی تحقیق نمایید نیروهایی که با رابطه نیروی شرکتی شده بودن در چند سال اخیر به سادگی تبدیل وضعیت شده اند ولی عده کثیری از نیروها که از اول با ضوابط وارد این شرکتها شده بودن هنوز بعد از گذشت ده سال ومدارک دانشگاهی هنوز با حداقل حقوق و امنیت شغلی در حال کار میباشند .اقازاده هایی که در این شرکته به سفارش وارد شدن دارن الان برای خود حکومت میکنند
قابل توجه دیوان عدالت اداری
در این ماه در فیش گاز حق آبونمان حذف شده وبالعکس بجاش هزینه خدمات مستمر اضافه شده این یعنی چه ؟؟!!
بازنشسته های مظلوم چند نشانه دارند که اکثر مردم تامیبینند میگویند بازنشسته کجا هستید یکم لباسهای شسته شده وتمیز ولی مندرس وکهنه دوم امانت داری ورعایت حقوق دیگران سوم شمردن تتمه حقوق روزی چند بار 4 قناعت وقناعت برای پذیرایی از فرزندان ومیهمانان 5 سوالشان یارانه را کی میریزند وامسال چند درصد حقوق اضافه میشود 6 کفشهای قدیمی ولی واکس زده وبراق 7 باکسی درگیر نمیشوند چون درکلانتری ودادسرا سندی جهت کفالت ندارند 8 هنگام مسافرکشی از همه کمتر میگیرند 9 مکانیکهای محل وکسبه منصف را به یکدیگر معرفی میکنند10 درحالی که از درون میگریند سعی میکنند شق ورق بایستند خوب شناسایی چنین آدمی بسیار آسان است درخاتمه به عرض تحریریه تابناک که با انصاف وازجنس مردم هستید وکامنتها را حتما میخوانید و درج میکنید واگر زبانم لال کامنت ازخط قرمزهای فراوان قصد پرش داشته باشد برای مخاطب ارزش قایلید وبه او اطلاع میدهد تشکر میکنم و بایستی بگویم روح شهید رجایی دراین شب جمعه شاد ودرکناراولیا باشد که درزمان آن بزرگوار تمام کارمندان وبازنشستگان حقوقشان جهشی افزایش یافت وکارمند ان و بازنشسته ها احساس خوبی داشتند
تابناکیان محترم تفرقه افکنی نکنید ،بازنشستگان ،کشوری ،ولشکری ،و تامین اجتماعی همه وضعشان وخیم است ،همهٔ بازنشستگان خواهان همسان سازی حقوقهای پایمال شده خود هستند با شرایط برابر ،( سابقهٔ کار واقعی ،مدرک تحصیلی واقعی ،رشته تخصوص ،رسته شغلی ) آنهم نود در صد شاغل همتراز ،بعنوان مثال ،یک بازنشسته با ۲۷ سابقهٔ‌کاری و سه سال ارفاق پیش از موعد ،با مدرک دیپلم ،رشته فنی ،رستهٔ کاردانی ،با یک نفر همتراز خود که سی سال خدمت بدون ارفاق پیش از موعد داشته ،که نمتواند یکسان باشد ،و یا یک فوق دیپلم فنی که از بدو ورود به خدمت دارای همین مدرک بوده ،و بعداز سی سال او را با گروه ۱۲ بازنشسته کرده اند ،آیا با کسی که با مدرک دیپلم ادبی وارد خدمت شده و بعد از ده سال امکانی فراهم شده و ایشان را به دانشگاه ،ویا آموزشکده ای معرفی نموده اند و یک مدرک کاردانی فنی به ایشان داده شده و تغیر وضعیت نموده و با ۲۶ سال سابقه و ۴ سال ارفاق پیش از موعد و گروه ۱۲ بازنشته نموده اند آیا بایستی همسان باشند؟ یا دیپلمه ای که با ودرک ششم ابتدایی وارد خدمت شده و بعداز ۱۲ سال مدرک دیپلم شبانه ( بزرگسالان ) گرفته ،و تغیر وضعیت داده ،ودر طی خدمت در اختیار مدیران بوده که با گروه ۱۳ بازنشسته شده ،آیا بحق هست که از فوق دیپلم فنی که سی سال با مدرک فوق دیپلم خدمت نموده ،وبیش از ۵۸۰ ساعت هم آموزشهای تخصصی در رشتهٔ خود را دیده و با گروه ۲۲ بازنشسته شده است آیا این بی عدالتی نیست؟ فردی که از روز اول خدمت عنوان مهندس داشته و همهٔ‌کارهای او هم در سطح مهندسین هم رشته ٔ او بوده اکنون از یک دیپلمه حقوق کمتری دریافت کند ،چون ،بادمجان دور بشقاب مدیران نبوده ،و حتی برای مکان یابی همین مسکن مهر با وزیر جر ،و بحث نموده ،که ریس سازمانش از این کار او ناراحت شده ،که مشخص است امتیازی به این فرد داده نمیشود ،چرا چون کارمنپ فنی بیچاره از مدیرش بیستر درک فنی داشته ،آری ظلم در نظام جمهوری اسلامی از حد گذشته ،و تبدیل به فساد همه گیر و نهادینه شده است زحمتکشان محترم تابناک اگر واقعا خواستار عدالت ،و رفع تبعیض هستید ،مساله را بصورت جامع ،وکامل در همهٔ زوایا ببینید ،وپیگیری فرمایبد و به سمع و نظر مسولین اثر گذار برسانید تا این قشر فرهیخته ،وپیشکسوت ،وسالمند ناتوان قدر دان همهٔ شماها باشند ؟ ،، چون دیوان عدالت اداری ،در حقیقت ،یک دیو هست ،اداری هم هست اما عاری از عدالت است ، خدا نکند کسی برای حق پایمال شدهٔ‌خود راه و یا گذرش به قوهٔ قضاییه برسد ،که با یک کفش آهنین ،ویک عصای پولادین و تباه نمودن همهٔ‌عمر خود به نتیجه نمیرسد ،و مگر اینکه پارتی ،ویا پول داشته باشی ،فقط ،،،،
یه همکار توی شرکت نفت دارم به هیچ عنوان چیزی بنام هدیه, تبلیغ و یا هر چیزی دیگه حتی سررسید هم از شرکتهای پیمانکار قبول نمیکنه و از طرف دیگه نمازش را موقعی که یه مقدار سرش خلوت شد میخونه, ریش نداره, تظاهر نمیکنه و بسیار بسیار کاریست, اونهایی که خیلی تظاهر به دین میکنند ریگی در کفششان است
با سپاس از شما لطفا بگید وبنویسید چرا برخی از مسوولان فکر میکنند کشور ومنابع آن ملک طلق آنهاست مگز در همین قانون اساسی به برابری احاد ملت اشاره نشده
دولت روحانی بافردی چون نوبخت با اندیشه تنگ نظرانه هرگزموفق نخواهدشد نوبخت چون خودش ازمرفعین بی دردی است فقط 100میلیون تومان ازقراردادکنسرت سهمش شده وازحقوق بگیران نجومی است هرگز متوجه وضعیت وخیم اقتصادی بازنشستگان نیست وتا 10سال هم اقدامی برای بهبود اقتصادی آنان برنمیدارد چون دشمن مستضعفین واقشارآسیب پذیراست وطرفدار اقلیت مرفع بی درد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
املای مرفهین صحح است نه بقول تو مرفعین
اول ایران را بسازیم چطور...1 امنیت کشور با استقرار نیروهای نظامی در مرزهایی قانونی کشور وبه دور از سوریه لبنان عراق وفلسطین و. ...2. حاکمیت قانون3 انتخاب مدیران شایسته و برنامه ریزی حساب شده. 4جذب سرمایه گذاری داخلی خارجی 5.کار تلاش مستمر هر ایرانی برقرای رابطه با کشورهای پیشرفته وصنعتی با رعایت حقوق متقابل..
با سلام .خدمت ناشناس ۱۷:۰۴
برای درمان بیماری پوستی که فرمودید .از نظر طب سنتی باید برای مدتی هر روز یک قاشق خاکشیر را شسته با یک لیوان اب میل کنید .یک روش درمان دیگر میل کردن سوپ جو است در سوپ نباید گوشت بریزید موقع سرو کمی پودر زنجبیل و کمی ابغوره بریزید . به مدت چهل شب .ان شاالله درمان می شوید .
طب سنتی در برخی بیماریها حرفی برای گفتن دارد
روحانی درسال 92 در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد قدرت خرید کارمندان آنقدرپایین آمده که ظرف 10روز حقوق تمام میشود ملت هم برای اینکه قدرت خریدشان بهبود یابد به روحانی رای دادند ولی متاسفانه بجز اقلیت اندک چون مقامات وخودش که قدرت خریدشان را چندبرابر نمود 80درصد حقوق بگیران چون بازنشستگان را زیرفشاراقتصادی له نمود وخلف وعده کرد وحال منفور اقشارآسیب پذیر شده
روحانی پس ازکذشت 5سال باوجود رفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارددلارازاموال بلوکه شده وافزایش تولید نفت وافزایش درآمد دولت کوچکترین اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصادی اقشارآسیب پذیر انجام نداده وباوجود افرادی چون نوبخت رییس سازمان برنامه وبودجه بعد از 10سال هم اقدامی نخواهدکرد وبا وعده های سرخرمنی وارایه آمارهای کذب عوامفریبی وخودفریبی میکند حقیقت مسلم فقر لجام گسیخته است برخلاف ادعای روحانی که دم از رونق وپیشرفت اقتصادی میزند
برخلاف ادعای نوبخت که مدعی است افزایش حقوق بازنشستگان وکارمندان براساس تورم انجام میگیرد بعنوان کارشناس ارشد سازمان زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری پس از30سال خدمت صادقانه میزان دریافت حقوقم دومیلیون تومان است که یک میلیون تومان زیر خط فقری است که بانک مرکزی اعلام کرده از نوبخت وروحانی خواهش میکنم برای آزمایش هم شده یک ماه زندگیشان را با دومیلیون تومان اداره کنند تا متوجه شوند بازنشستگان درچه وضعیت فلاکت باراقتصادی بسر میبرند وبا اظهارات تکراری وارایه آمارهای خلاف خودشان رافریب ندهند بازنشستگان در بدترین دوران زندگی بسرمیبرند
یک منتقد منصفم و اهل سیاست هم نیستم . فقط مسایل جامعه را بیان می کنم. چرا به علت فقر پدر و مادرها یک جوان پولی در جیب ندارد تا حداقل در رور علاوه بر پول تاکسی و اتوبوس یک ساندویچ و نوشابه بخورد. یعنی اگر خانواده ای دوتا فرزند داشته باشد باید روزی حداقل چهل هزارتومن پل توجیبی به آنها بدهد یعنی ماهی فقط یک میلبون و دویست هزار تومن پول توجیبی . در صورتی که حقوق یک کارگر و بازنشسته ی فرهنگی حتی از این هم کمتر است. در حالی که پول تو جیبی فرزندان عده ای ماهیانه چند صد میلیون تومن است. این است عدالت . چرا نباید مردم به خیابان بیایند و حق واقعیشان را مطالبه کنند. .
بعنوان یکی ازرای دهندگان در سالهای 92 و96 به دکترروحانی صادقانه میگویم در طول 40سال گذشته ازنظر فشاراقتصادی اینقدر تحت فشارنبودیم ومتاسفانه اظهارات تکراری آقای روحانی وادعای بهبود وضعیت اقتصادی نمک پاشیدن برزخمهای ناشی از فشاراقتصادی ورساندن عصبانیت به اوج ومشخص نیست این سریال
اینکه بعنوان یک بازنشسته چقدر بخاطر معیشت زندگی شرمنده خانواده هستم نفرینی برای نوبخت ودولت روحانی که دوباررای داده ام نمیکنم فقط از خدا مسیلت دارم آنان راهم چون بازنشستگان نزد خانواده هایشان شرمنده نماید
چرا هزینه ماهانه بیمه خویش فرمای سازمان تامین اجتماعی 250 هزار تومان و مستمری ماهانه 320 هزار تومان است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
حتماًکمتراز ده سال سابقه خدمت داشته
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
به کمتر از 10 سال سابقه ، دولت یک ریال هم نمی دهد
بازنشستگان حال که با اجچتماع درمقابل ریاست جمهوری ومجلس وسازمان برنامه وبودجه بخاطر معیشت زندگی وکافی نبودن هزینه زندگی با حقوق دریافتی نتیجه نگرفتند واوضاع وخیمتر گردیده
مشکلات کشور حل شدنی نیست. چرا ؟
نخبگان واقعی کشور هر کدام به دلائلی مهاجرت کرده اند در غیاب این نخبگان واقعی کسانی که شرایط لازم برای ارائه طرحی ندارندبرخی متصدی امور و طراح کشور داری شده اند و از طرفی هم حاضرنیستیم که با گذاشتن هزینه از تجربه وفکر و طرح های سایر دانشمندان دنیا استفاده کنیم خومان را عقل کل می دانیم گواه ادعایم بعنوان مثال نتیجه ارائه طرح هائی مثل سد کتوند و راه دریاچه اورمیه است و همین نارضایتی های اجتماعی است که خودتان هم اعتراف به مشکلات عدیده و فساد های اقتصادی اجتماعی اداری و.... . می کنید نتیجه سایر طرح های اجتماعی اقتصادی فرهنگی سیاسی و... همینطور است.
درست است که هیچ کشوری بدون مشکل و فساد نمی تواند باشد ولی متاسفانه شدت
این مسائل در کشور هائی مثل ما خیلی خیلی بیشتر است .
در کشوری هائی که سیستیم اداری پویائی دارند اگر رئیس جمهور و مقامات و سایر مدیرانش در صورت مرتکب شدن به خطا و فساد علنآ دادگاهی و رسوایش می کنند طبیعی است که در آن کشور مشکلات و فساد کمتر خواهد بود ولی در کشور ما قانون تو طاسی سر منو نگو منهم کچلی سر تو را نگویم حاکم است .
بسیاری از متصدیان امور کشور ما اگر واقعآ دلسوز و انسان تمام عیار هم باشند باز شرایط احراز و صلاحیت و توانائی اداره امور مربوطه شان را ندارند
سلام و احترام به شما دوستان گرامی حرکت های اعتراصی اخیر در شهر های گوناگون این سوال را در اندیشه ما شکل میدهد که چگونه میتوان در یک اسیب شناسی اجتماعی ریشه و دلایل شکل گیری این جنبش اعتراصی چه میبود راحترین و بی مسو لانه ترین جواب اینست که تنها علت ان را به سازمان های امنیتی و جاسوسی برون مرزی مرتبط سازیم و یا انرا به عوامل واگرای داخل و طبق عرف رسمی رسانه های داخل تجمع جمعی اوباش و فتنه گر تلقی نمایم که جای تاسف واقعی و بسیار دردناک است که سطح برداشت و دریافت مسولان از درک چرایی و اسیب شناسی این حرکت های اعتراصی تا این حد خود خواهانه و قهقرایی است نه عزیزان توجه شما را به ده ها و شاید صد ها حرکت اعتراصی مردم در صنوف مختلف در جلوی مجلس یا دیگر نهاد های دولتی مانند تجمع اعتراصی کارگران کارخانجات گوناگون که صاحبان انها ماه ها و یا یک سالی است کا به ان حقوقی نداده است یک کارگر در این شرایط اقتصادی جامعه چگونه میتواند معاش خانواده خود را تامین نماید در حالیکه صاحبان این کارخانجات به جای واریز حقوق کارگرانشان در این جا و انجا مشعول برج سازی یا واردات بنجولهای چینی میباشند ایا در ان شرایط مسولین کدامشان به درخواست ومطالبات انان توجه نمودند جز برخورد انتطامی کدام یک از سخنگویان موعطه گر به دردها ومشکلات انان توجه نمودند صد در صد اعتراص حق مسلم مردم است اما اگر نسبت به این حق و حقوق مردم بیچاره و دردمند بی اعتنایی شرم اور گردد نتیجه همین می گردد که شاهد ان بودیم درست است که نبرد در سوریه در عراق در یمن الزامی و به جهت تامین امنیت و ارامش واجب بوده وهست اما امنیت و ارامشی که فقط منحصر به طبقات اشرافی و بی درد جامعه باشد چه فایده این ارامش تنها برای صاحبان سرمایه و اشرافیان تازه به دوران رسیده است کمی واقع بین باشیم گاهی کوچکترین اتفاقات میتواند بسیار تعیین کننده و تاثیر گزار باشد اتفاقات بزرگ و بنیادین با حرکت های بزرگ شکل نمی گیرد بلکه همین حرکات کوچک است که اثر گزار میگردد چرا به ان همه شکایت ها و اعتراصات صنفی بی توجه بودید در این اعتراصات خیابانی بطور حتم عدهایی با ماموریت های از قبل تعیین شده وارد میشوند تا یک حرکت اعتراصی ارام و مسالمت جویانه و صنفی را در جهت دیگر و بد نام نمودن تعییر جهت دهند بله این درست است اما همه مسله نیست و محو کردن صورت مسله با وابسته دانستن محتوا و مصمون این اعتراصات به سرویس های جاسوسی و امنستی خارج نیز بسیار کوته بینانه است لطفا کمی زاویه نگاه خود را چرخانده واز مسایل برون مرزی به داخل کشور معطوف سازید سخنرانی و وعط نصیحت مشکلات را حل نمی کند با دردها و رنج های مردم برای محق دانستن خود در رسیدن به قدرت بهره بر داری نکنید مردم روز به روز فقیر تر میشوند چگونه هنوز این امکان بالقوه وجود دارد این اندا ز ه با بی خیالی بی مسولیتی خود و زندگی اشرافی خویش در مقابل مطالبات درد مندانه مردم برخورد ننمایید و باعث نگرانی و رنج رهبر عزیز مان را فراهم نسازید و از طرفی حمایت موزیانه و زیرکانه نیز ننمایید وقتی یک بازنشسته بعد از سی سال کار وتلاش طاقت فرسا برای دریافت تنها ۲ میلیون از این بانک به ان دیگری شوت میشود گریه اور است
اگر مسوولین صداقت دارن برای یکبار هم که شده چند تا از اختلاس کنندگان را توی میدان انقلاب اعدام کنند تا یه کم دل مردم (گرسنگان) خنک بشه .
اگر مسوولین صداقت دارن برای یکبار هم که شده چند تا از اختلاس کنندگان را توی میدان انقلاب اعدام کنند تا یه کم دل مردم (گرسنگان) خنک بشه .
بازنشسته ام با 3جوان بیکار در خانه ودهها مشکل دیگر.... زلزله 10ریشتری ام ارزوست
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
ده ریشتر؟ کمتر حساب کن مشتری بشیم
تابناک
اعتراضات فراتر از مسئله حقوق بازنشستگان بوده! اونها که تو خیابون نیامده اند! چرا بیخودی چرت می نویسی!؟؟ چقد بهت پول داده اند که بنویسی!؟؟ تو هیئت تحریریه بهتون کامیونی ساندیس میدهند!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
همین موضوعات کوچیکه که جمع میشن تبدیل به یه
عقده و عصبانیت میشه و اینجوری میشه
خیلی مطلب آبکی بود ، از اصل ماجرا دور شدی
سلام و خسته نباشید
یک فکری هم دولت برای جانبازان اعصاب و روان بکنه چند ساله که میخوان کف درصد جانبازی رو بیست و پنچ بکنه در حالی که در مجلس تصویب شد ولی هنوز اجرا نمیشه چرا

ضمنا صدور کارت شناسایی برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد مگه چقدر هزینه داره که کارت شناسایی عکسدار نمیدن .
یک عضو کتابخانه کارت شناسایی عکسدار داره
ولی ما جانبازها همینم نداریم
امشب بعد چند سال پدربزرگ بازنشسته من توانست یک کاپشن بخرد پیرمرد چه ذوقی کرد دلم گرفت واقعا بعد سی سال خدمت و 15 سال سختی کار کارگر فنی بازنشسته اداره برق باید یک ملیون و دویست هزارتومان حقوق بازنشستگی بگیرد خدا بداد ماها برسد که نه اینده ای داریم نه امید به بیمه شدن و پول برای واریز در تامین اجتماعی برای بازنشستگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
بازنشستگان شرکت برق چند برابر بازنشستگان فرهنگی دریافتی دارند.یه سیم بان شرکت برق را میشناسم که بیش از سه میلیون درسال گذشته که فیش را نگاه میکردم دریافتی دارد
مسلماً باز نشستگان هم از حكومت اسلامي نااميد شده اند حرفهاي هيچ كدام از مسولين باور گراني نيست وعده هاي بيهوده هم بي تاثير است !
تا فردی بازنشت میشود از نظر حقوقی و قدرت خرید به دوسال قبل بر می گردانند
بنده خداها سالخوردگان روستایی
۷۰ سال برای کشور غذا تولید کرده اند
ولی هیچ صدایی برای اخذ حقوق مصوب و قانوتی ندارند
د
از تابناک سپاسگزاریم بابت انعکاس مشکلات بازنشستگان واقعا هرجا دردی انعکاس پیدا می کند آنجا مردم صف می کشند و ناله ها بلند می شود مسئولان ذیربط در این دو دهه ما بازنشستگان را نه می شنوند و نه می بینند
بعضی از بازنشستگان متاسفانه بعداز بازنشستگی ودریافتهای کلان پاداش آخر خدمت مجدداًدوباره در پستهای دولتی مشغول کار هستند یعنی به غیراز دریافت حقوق بازنشستگی مجدداً از صندوق بیت المال حقوق دریافت می کنند جای سوال است اگر این بازنشسته توان انجام کار را داشت چرا درخواست بازنشستگی ویا دوباره به سرکار خود برگشته است؟! وپست دیگری را اشغال کرده است که متاسفانه بدون پرداخت کسورات بازنشستگی دوتا حقوق میگرد که هم به صندوق بازنشستگی ضربه میزند وهم بقولی مانع اشتغال جای جوانان جویای کار شده است این یعنی خیانت ...کسانی که همچین مجوزی را داده اند باید استیضاء شوند. وهمچنین کسانی که مجدداً دوباره در خدمت دستگاهها هستند. مورد مواخذه بشوند مگر ما کمبود نیروی متخصص هستیم!؟
آقا با این حقوق بازنشستگی همه از روی زن و بچه خجالت می کشند لطفا به درد مردم برسید. از خشم خدا وند بزرگ بترسید
باید این سوال را مطرح کنید که چرا اینگونه شدیم که همه زندگیمان بر محور پول میچرخد
طبق گزارش و اسناد صدا وسیما.کیهان.و مسئولان تمامی بازنشستگانی که به وضع معیشتشون معترض هستند عده قلیلی غرب زده بودند که با پولهای سعودی قصد براندازی داشتند
متأسفانه در دو دهه گذشته تعدادی از کارمندان سازمان مدیریت و یا همان برنامه و بودجه و یا امور استخدامی بواسطه اینکه خودشان و افرادی دیکر چندماهی از خدمت سربازی خود و یا بعنوان داوطلب و غیره مدتی در پشت سر رزمنده های عزیز واقعی در مناطق عملیاتی زمان جنگ خدمت کرده بودند به انواع و اشکال مختلف بخشنامه ها و آئیین نامه های افزایش حقوق برای خودشان تهیه و به تصویب های لازم رساندند که همین نکته سبب بروز تفاوتهای بسیاری در میزان دریافتی های حقوق این افراد با سایرین گردیده در حالیکه از قِبَل این گونه بخشنامه ها صرف مزایای دریافتی این افراد سودجو از حقوق یک نظامی و یا سپاهی شهید که جان خود را فدا کرده است بیشتر میشود و کسی از مسئولان هم به این سوء استفاده توجهی نکرده و حتی بعضی از نماینده ها و یا مدیران ارشد هم چون با دست آویزی توانسته اند خود را مشمول اینگونه بخشنامه ها نمایند از این تبعیضات حمایت و پشتیبانی کرده اند . این سودجوئی هم یکی از موارد مورد اعتراض در زمینه حقوق کارمندان دولت است که همیشه افراد معترض را با قیافه های حق به جانب که مثلا شما با جبهه رفته ها مخالفی از میدان بدر کرده اند در حالیکه اگر براستی صحت و سقم ادعای این سودجویان بررسی شود خیلی هایشان رنگ پشت جبهه را هم بچشم ندیده اند چه رسد به جبهه.
این هم اعتراض قانونمنگ
نتیجه ای داشت؟
بازنشسته ها و قشرهای مختلف به بدتر شدن اوضاع اقتصادی در چند سال اخیر اعتراض کردند نتیجه نداد متاسفانه سیستم آن درخواست و اعتراض را نشنید ولی این شکل اعتراض را حس کرد و به آن واکنش داد و دو زار از فشار مالی از دوش مردم برداشت . این خیلی بد است که به اعتراضهای مسالمت آمیز پاسخ ندهند.این باصطلاح ذخایر استحقاق این برداشتها را نداشتند دست اندازی به بیت المال گناه بزرگی است که ملت خواستار برگشت ان و محاکمه ان مدیران است که با دریافت حقوقهای انچنانی اوضاع اقتصادی را به لب پرتگاه برده اند و طلب کار هم هستند و باید ثابت کنند که این کارهاشون عمدی نبوده تا مملکت به آشوب کشیده شود.
الهی که مسئولین محترم کشور هم با حقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شوند تا ببینند هفته ای یک روز که فرزندان و عروس و داماد و نوادگان در خانه پدری و پدر بزرگ جمع میشوند ،چگونه عرق شرم نداری از جبین بازنشسته سرازیر میشود. ؟ این است معنی کرامت انسانی؟ این است مزد خمیدگی کمر زیر بار ایفای تعهدات دوران کاری باز نشسته؟
رییس جمهور بعدی بزرگترین کاری کخ باید بکنه تبعیضات درآمدی و دستمزدی قوای سه گانه را درست کنه.واقعا تاسف باره.
ما که هیچ امیدی به این دولت نداریم امیدمان به خدا است سی و دوسال از بهترین عمرمان در خدمت دولت بودیم با حقوق بخور نمیر حالا که باز نشسته شدیم وباید با این حقوق ارامش داشته باشیم نه ارامش داریم نه هم حقوقمان کفایتمان را میکند باید ارزوی یک کباب یا ابگوشت یا ..را بکنیم واه بدرقه راه مسئولین بی درد باشد
گو اینکه گوش شنوایی پیدا نمی شود .تابگویم شرح حال اشتیاق. اما ما از رسانه محترم تابناک بسیار متشکریم که همیشه مسایل مبتلا به جامعه را بیان می کند .زبان ما قاصر است از توصیف تلاش شما دقیقا روی الام جامعه انگشت می گذارید کاش بطور خلاصه اهم مطالب و راهکارهای انها را به در دفترجه ای به رییس جمهور ارجاع می دادید جون هر نکته را که گفتید وعمل نکردند برایشان مشکل ساز شد و این کار شما اتمام حجتی برای انها خواهد بود والسلام.
واقعا دولت ما از چه میترسد؟؟ چرا زمینه شعار دادن و تظاهرات مسالمت امیز را فراهم نمیکنه؟! که دشمن هم سو استفاده نکنه؟ واقعا جای سواله
باسلام .بدنیائی که مردانش عصا از کور میدزدند.مڽ از خوش باوری انجا محبت جستجو کردم
هر بار به خودم میگویم چه فایده ای دارد ؟ ولی دلم می سوزد و افسوس می خورم که برای به ثمر رسیدن این انقلاب چه جوانان و خونهای پاکی قربان شده است.
خدایا مرگ
من بازنشسته می شناسم که پوشک شده میاد سر کار!
اقتصاد ایران دچار مرگ مغزی شده و هیچ امیدی به بهبودش نیست خودتونو خسته نکنین.
باسلام بازنشسته اداره صنعت ومعدن هستنم حدود یکسال ودو ماه است بازنشسته شدهام وحدود ۱۵۰ میلیون تومان بابت سنوات بازنشستگی ومرخصی های خود طلب دارم وتا الان یک ریال به ما ندان وبنده نیاز مبرم ومبرم به آن دارم
مقصر این تبعیضات و شکاف و فاصله حقوقی دولت و مجلس است زیرا این مصوبات طرح ها و لوایح آنها بوده که بازنشستگان سال های گذشته را ناتوان و زمین گیر و در نزد خانواده هایشان خوار و خفیف و شرمنده کرده است چرا دولت و مجلس در مصوبات خود دقت نمی کنند ؟بازنشستگان سال های گذشته بالاخص فرهنگی چه هیزم تری به آنها فروخته اند بالاترین خدمت را نمودند ولی حقشان باجلاتر از اینهاست
سلام من یک ایثارگر که ۲۴ ماه حضور در جبهه را داشتم وآلان بازنشسته اداره صنعت هستم وحدود یک سال واندی است مبلغ ۱۵۰ میلیون سنوات پاداش پایان خدمت ومرخصی طلب دارم وبرای ازدواج پسر دختر خود نیاز مبرم وضروری وبه یک ریال آن هم نیاز دارم وتا حالا دهها بار تماس گرفتم وهیچ فایدهای نداشته به خدا قسم اگه دولت نداشته باشد هیچ ناراحت نیستم ما با همه کمبود ها میسازیم ولی دلمان درد می آید از تبیعض ها دوست من در آموزش وپرورش همزمان با من بازنشست شده در فروردین ماه ۹۶ کل سنوات را دریافت کرده اگر دولت ندارد برای او هم باید نداشته باشد ولیکن به لحاظ اینکه آموزش وپرورشی ها نقش زیادی در پای صندوق های رای دارند به آنها دادند در صورتی که اونها تعدادشان از ما خیلی بیشتر هستن ترا به خدا منعکس نمایید تا کمی به فکر بیان این یه مطالبه به حق
چرا دولت به داد بازنشستگان نمیرسد؟؟؟؟
اکثر بازنشستگان در فقر مطلقند
حقوقمان را به ریال میدهند : اجناس را به دلار میخریم !
بازنشسته داریم تا بازنشسته !!!
اکثر بازنشستگان در فقر مطلق هستند : دولت ومجلس در خواب سنگین هستند
اکثر بازنشستگان در فقر و فلاکت دارن زندگی میکنند
همه اجناس 50% گران شده : خط فقر در تهران به 6 میلیون تومن رسیده : فقر و فلاکت همه ایران رو فرا گرفته !!
اکثر بازنشستگان روز به روز فقیر و فقیرتر میشوند : تا اخر سال زنده بمانیم : باید خدا رو شکر کنیم :
دولت تدبیر و مثلا امید : ایا بازنشستگان تا پایان سال زنده میمانند ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! خط فقر در تهران به 6 میلیون تومن رسیده !!! بازنشستگان روز به روز فقیر و فقیرتر میشوند
80% بازنشستگان در فقر وفلاکت دارند زندگی میکنند : قیمت همه اجناس چند برابر شده است : مجلسی ها ورییس جمهور که با رای ما ملت به قدرت رسیده اند ؛ هیچ کمکی به بازنشستگان نمیکنند : اجاره خانه ها هم 2برابر شده است : خدایا خدایا خودت به فریادمان برس
چرا روحانی برکنار نمیشود؟؟؟؟!!!!
سلام به خدمت ر ئیس کل سازمان تامین اجتمای من مادر چهار فرزند به سرپرست هستم ازکرمانشاه هزاران مشکل درد و گرفتاری دارم هربار هم که این سازمان وام داد رفتم گفته وام نداریم یا چند نفربیشتر اسم نمینویسیم باورکنید کسانی بارها وبارها وام گرفتن دوبار گرفتند ولی من هنوز یک وام حتی یک میلیون تومان نگرفتم این چه عدالتی است من که نگفتم کمک کنن وام بوده دوبار پس میگیرن ولی اگه لطف کنید بیاید وببینید چه بی عدالتی میشه برمامنت گذاشتی به خدا ازبس برای پیش خانه و مدرسه بچه ها ومشکلات دیگرقرض کردم دیگه حتی اون حقوقم هم جواب گویش نیست تا ماه بعد باید یک روز نان داریم سه روز سرفه جوی کنیم شمابگید باداشتن بچه مدرسه ای و خودم مریض و کرایه خانه چکار کنیم به خدا دیگه اززندگی خسته شدیم ماهم ادم این مملکت وکشور و شهریم چون حرفی نمیزنیم هرجور دلشان بخواهد رفتار میکنن به دادما برسید خواهش میکنم ممنون ازشما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر