بازدید 6997

قیمت نفت رکورد زد

کد خبر: ۷۶۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 04 January 2018

قیمت نفت به بیشترین میزان طی ۲.۵ سال گذشته رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۲۱ سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای ۶۸ دلار و ۵ سنت به فروش رفت. نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۳۱ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.

آغاز سال ۲۰۱۸ برای طلای سیاه خوش‌یمن بوده و هر دونوع نفت برنت و آمریکا امسال را باقیمت بالای ۶۰ دلار آغاز کردند. در گروه سایر فرآورده‌های نفتی هم بنزین رشد ۷۰ سنتی داشت و گالنی ۱۸۰ دلار و ۴۴ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز درباره قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: قیمت نفت روز پنجشنبه بیشترین میزان دو سال و نیم گذشته را رکورد زد و به رقمی که از زمان کاهش قیمت در سال ۱۵-۲۰۱۴ به خود ندیده بود، رسید.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، ژاپن و آلمان عاملی برای افزایش بازارهای بورس آسیا هم شد و همین به بالا رفتن قیمت نفت منجر شد. گروه صنعتی مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کردسرمای بسیار شدید در آمریکا باعث شد تقاضای مقطعی در این کشور به ویژه برای نفت کوره، افزایش یابد و افزایش تقاضا قیمت نفت را بالا برد.البته رویترز اشاره‌ای هم به تنش‌ها و اعتراضات چند روز اخیر در ایران هم کرده و آن را عاملی برای افزایش قیمت نفت مطرح کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر