بازدید 7016

آیا صدور کارت ملی هوشمند ربطی به عمل بینی دارد؟

کد خبر: ۷۶۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 05 January 2018

«افرادی که عمل بینی انجام داده‌اند صدور کارت ملی هوشمندشان منوط به تعویض شناسنامه است» جمله‌ای که این روزها در برخی از دفاتر پیشخوان دولت به چشم می‌خورد، آنهم در روزهایی که تب ثبت‌نام کارت ملی هوشمند بالا گرفته است و خدمات ارائه شده در راستای دولت الکترونیک مردم را بیش از پیش تشویق کرده است تا با دریافت کارت ملی هوشمند جدید از خدمات نوین بهره‌مند شوند، اما سخنگوی سازمان ثبت احوال این موضوع را رد کرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند ربطی به عمل بینی ندارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که این روزها بازار ثبت‌نام کارت ملی هوشمند داغ است اما اخیرا موضوعی ذهن برخی از شهروندان را به خود مشغول کرده است که آیا در صورت عمل بینی صدور کارت ملی هوشمندشان منوط به صدور شناسنامه جدید خواهد بود یا خیر؟ و اگر اینگونه باشد تکلیف کسانی که این عمل را انجام داده اما شناسنامه جدید نگرفته‌اند در این مهلت باقی مانده چیست؟

طرح چنین موضوعی در برخی از دفاتر پیشخوان دولت که اگر بینی خود را عمل کرده‌اید، صدور کارت ملی هوشمندتان منوط به تعویض شناسنامه‌تان است، منجر شده تا برخی از شهروندان به این فکر کنند که پروسه دریافت کارت ملی هوشمندشان بسیار طولانی خواهد بود. آنهم در این روزهای پایانی سال 96 که بنابر اعلام سازمان ثبت‌احوال، آخرین مهلت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند برای کسانی است که کارت‌های ملی سابقشان را سال 89 و ماقبل دریافت کرده‌اند.

به همین منظور ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال ضمن رد این موضوع گفت: صدور کارت ملی هوشمند ربطی به عمل بینی ندارد زیرا در این عمل چهره فرد تغییر خاصی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: کسانی که کارت ملی هوشمندشان را دریافت کرده‌اند اما به دلیل حادثه‌ای مجبور به عمل زیبایی چهره شدند و چهره آنها به طور کلی تغییر کرده است یعنی چهره‌ آنها بعد از عمل زیبایی با قبل از آن تغییر محسوسی داشته است بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند جدید به ثبت‌احوال مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان