بازدید 4437
گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

رشد 3.4 درصدی دلار در دومین هفته دیماه 96

روند گرانی دلار در هفته گذشته در آخرین روز کاری یعنی پنج شنبه چهاردهم دیماه متوقف شد. مهم‌ترین عاملی که روز پنج‌شنبه قیمت دلار را در مسیر کاهشی قرار داد، افزایش حجم ارز موجود در بازار بود.
کد خبر: ۷۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 06 January 2018

هفته گذشته، نبود عرضه از سوی اکثر صرافی‌ها در شرایطی صورت گرفت که بازیگران بازارساز اعتقاد داشتند صرافی‌ها می‌توانستند برای تهیه ارز به یکی از صرافی‌های بزرگ دولتی مراجعه کنند و با قیمت‌هایی که اکثرا حول و حوش محدوده 4 هزار و 280 تومان بود، اقدام به تهیه دلار کنند. اما براساس گفته‌های فعالان، برخی صرافی‌ها با وجود تهیه دلار آن را به بازار عرضه نکردند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در دومین هفته کاری بازار ارز در زمستان 96، شاهد گرانی سه ارز پرطرفدار بازار ، یعنی دلار آمریکا، یورو و درهم امارات بودیم. به طوریکه هر دلار آمریکا در پایان روز پنج شنبه با قرار گرفتن در سطح 43 هزار و 313 ریال نسبت به پنج شنبه هفتم دیماه 96، بیش از 3.4 درصد معادل 1431 ریال، رشد قیمت داشت. هر یورو نیز همانند دلار در مسیر گرانی قرار گرفت و در پایان هفته، با افزایش 3153 ریال معادل 6.33 درصد به طور میانگین به قیمت 52 هزار و 933 ریال دومین هفته زمستان را به پایان رساند. و درهم امارات به عنوان سومین ارز مهم در بین فعالان بازار، روندی مشابه دلار و یورو را ثبت کرد. بر این اساس، هر درهم امارات در دومین هفته کاری بازار ارز در دیماه 96، با رشد هفتگی 440 ریال معادل 3.82 درصد به رقم فروش 11 هزار و 936 ریال رسید.

نکته ای که در این میان بایستی به آن اشاره کرد، این است که روند گرانی دلار در هفته گذشته در آخرین روز کاری یعنی پنج شنبه چهاردهم دیماه متوقف شد. مهم‌ترین عاملی که روز پنج‌شنبه قیمت دلار را در مسیر کاهشی قرار داد، افزایش حجم ارز موجود در بازار بود. از همان ابتدای آخرین روز هفته بیشتر معامله‌گران ارزی در موقعیت فروش قرار گرفتند؛ در آن سو، کمتر معامله‌گری حاضر به خرید بود. ولی قیمت به سرعت راه کاهشی را طی کرد. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، یکی از عواملی که انتظارات معامله‌گران ارزی را تغییر داد، فروش ارز از سوی صرافی‌های بانکی از همان آغاز روز پنج‌شنبه بود. در کنار عرضه بازارساز نیروها و عوامل کاهشی دیگری نیز حضور داشتند که میزان فروش‌های ارزی معامله‌گران را بالا بردند و قیمت را تحت‌فشار قرار دادند. یکی از این عوامل، افت نرخ حواله درهم بود. به گفته یکی از فعالان، در آخرین روز هفته نرخ حواله درهم به زیر محدوده هزار و ۲۰۰ تومان رفت و روی عدد هزار و ۱۹۵ تومان قرار گرفت. دیگر عاملی که در طول هفته قیمت را به سوی سطوح بالاتر رهسپار کرده بود، بالا بودن ارزش دلار در مناطق مرزی مانند سلیمانیه عراق بود. با این حال، روز پنج‌شنبه ارزش دلار در ایران و منطقه سلیمانیه تقریبا یکسان بود تا ارزی از بازار داخلی خارج نشود. به این ترتیب، یکی از عوامل اصلی تحریک قیمت در روز آخر هفته در بازار حضور داشت. حباب یورو یکی دیگر از عواملی بود که زمینه را برای رشد قیمت دلار در طول هفته فراهم آورده بود. 

 گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

در ادامه نگاهی داریم به قیمت گذاری دلار، یورو و درهم در شش روز کاری هفته گذشته؛

شنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 71 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 953 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 228 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 50 هزار و 8 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد اولین روز هفته، 11 هزار و 509 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پایان هفته قبل، 13 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز شنبه نهم دی ماه با ۱۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل ۳۶ هزار و ۶۴ ریال قیمت خورد.

یکشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 28 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 981 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 280 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 50 هزار و 288 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در دومین روز هفته، 11 هزار و 568 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 59 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز یکشنبه دهم دی ماه بدون تغییر نسبت به روز قبل ۳۶ هزار و ۶۴ ریال قیمت خورد. 

دوشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 537 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قمیت 42 هزار و 518 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 567 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 50 هزار و 855 ریا رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 11 هزار و 582 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 14 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه یازدهم دی ماه با ۵ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۵۹ ریال قیمت خورد.

سه شنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 188 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 42 هزار و 706 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 840 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 51 هزار و 695 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ارز، 11 هزار و 603 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 21 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز سه شنبه دوازدهم دی ماه با ۲ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۵۷ ریال قیمت خورد.

چهارشنبه؛ هر دلار آمریکا با رشد 685 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 391 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 828 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 523 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 11 هزار و 845 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 242 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه با یک ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۵۶ ریال قیمت خورد.

پنج شنبه؛ هر دلار آمریکا با افت 78 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 43 هزار و 313 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 410 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 52 هزار و 933 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پایان هفته، 11 هزار و 936 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 91 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز پنجشنبه چهاردهم دی ماه با ۳۵ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۹۱ ریال قیمت خورد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر