بازدید 10544

موافقت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانه مدارس

کد خبر: ۷۶۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 06 January 2018

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: ­سازمان محیط زیست طرحی را مبنی بر تعطیلی یک ماهه مدارس آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مهدی نوید ادهم­ درباره طرح تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان، افزود:­ سازمان محیط زیست فقط از زاویه آلودگی هوا به مسئله نگاه و پیشنهاد تعطیلات زمستانی را ارائه کرده است که براساس آن مدارس در فصل سرما یک ماه تعطیل و برای جبران آن زمان شروع فعالیت آن‌ها یک ماه زودتر خواهد بود.

وی گفت: ­در آموزش و پرورش با کلیات این طرح موافقیم، اما صرفا از زاویه آلودگی هوا به آن نگاه نمی‌کنیم و دلایل مختلفی داریم، تقویم آموزشی موجود که آغاز سال تحصیلی را اول مهر و پایان آن را آخر اردیبهشت اعلام کرده است، مناسب نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی در کشور می‌توان تقویم آموزشی متنوع طراحی کرد که علاوه بر حل مشکلات محیط زیستی از نظر آموزشی و تربیتی نیز برای ما توجیه پذیر است.

وی گفت: برای تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان باید مصوبه مجلس مبنی بر شروع و پایان سال تحصیلی تغییر کند که سال گذشته نیز این مسئله مطرح شد، اما با وجود آنکه لایحه آن توسط دولت تهیه شده بود و تأکید داشت انتخاب تقویم آموزشی و مسئولیت آن برعهده دولت باشد از سوی مجلس مورد تصویب قرار نگرفت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: بررسی جدید از سوی سازمان محیط زیست درحال انجام است و اگر با کلیات آن موافقت شود درباره جزئیات آن نظرات کارشناسی خود را اعلام خواهیم کرد.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن عنوان کرده بود: در این کمیسیون پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
... تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن ....

این فرار بیهوده از واقعیته نه تصمیم زیربنایی.
شهریور در بیشتر مناطق ایران فصل بسیار گرمیست از جمله تهران ایا مدارس وسایل خنک کننده دارند یا قرار است مجهز شوند .اینکه به خاطر الودگی چند شهر بزرگ کلیه مدارس کشور شامل این تصمیم اشتباه شوند ظلم است
اولا همه کشور که تهران نیست فعلا الودگی هوا در تهران و چند شهر دیگر مشکل ساز شده دوما اگه دانش اموزان یک ماه بین سال تحصیلی تعطیل باشند در اموزش و تحصیل شان وقفه خواهد افتاد و نتیجه افت تحصیلی خواهدبود ایا اقایان به این مسئله فکر کرده اند؟ حداقل اگر خیلی اصرار دارند فقط تهران را تعطیل کنند.
خوبه دیگه ، کشوری که با بحران کم آبی و انرژی مواجه هستش ، تابستون تمام کلاس هاش باز باشه چون ما نمی تونیم آلودگی هوا رو کنترل کنیم . مصرف اب و تولید فاضلاب و مصرف کولر های آبی توی تابستون چند برابر زمستونه ؟تازه اگه کولری درکار باشه و بچه های مردم هلاک نشند .
دانش آموزان ( ...آزمايشگاهي )بايد هزينه ترافيك و آلودگي كلانشهرها رابدهند كه البته آيا بشه آيانشه .
با محصولات کشاورز مناطق یاد شده که فصل برداشت آنها در شهریور ماهه و دانش آموزان این مناطق در این کارها مشغولند چکار خواهید کرد با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست واقعیت اینه من خودم زنبور دارم اگر کمک فرزندانم در شهریور نباشه این کار را ترک می کنم
بنام خدا
با سلام
بطور خلاصه عرض می نمایم.
این طرح در کل طرح مناسبی است به شرط آنکه در سراسر کشور همزمان صورت پذیرد تا موجب یکنواختی سیستم آموزشی و مدیریت استفاده از تعطیلات زمستانه باشد .
شایان ذکرست هجوم مسافرین نیمه شمالی به نیمه جنوبی کشور که بدلیل حضور فرزندان در مدرسه امکان استفاده از مرخصی ندارند و ترافیک مدارس همچنان برقرارخواهد بود، منجر به تحمیل ترافیک به شهرهای جنوبی میگردد.
ناگفته نماند پدیده وارونگی هوا صرفا مختص تهران نبوده و در کلانشهرهای همچون اهواز،شیراز،اصفهان و شهرهای صنعتی همچون آبادان و ... درد مشترکی است که با این نگاه نادیده گرفته شده است.
نظر مردم و متخصصین هم که اصلا مهم نیست
بسیار فکر خوبیه
نه خير اينها كار ساز نيست چرا دولت تعرفه خودروهاي هيبريدي را 1000 درصد افزايش داده است؟؟؟!؟ در صورتي كه مشابه داخلي ندارد و كمك به كم شدن آلودي هوا ميكند
با توجه به اینکه دیگه فصلی بنام زمستان نداریم به جای سه ماه تابستان، سه ماه زمستان رو تعطیل کنیم و ایتدای سال تحصیلی از پانزده فرودین باشد!
در مورد این طرح فقط معلمان می توانند نظر بدهند.
تعطیلی یک ماهه در بین سال تحصیلی یعنی خداحافظی با آموزش و پرورش در ایران چراکه دانش آموزی که یکماه از درس دور باشد در بازگشت به مدرسه انگار تازه وارد شده و معلم بیچاره باید از ابتدا شروع به تدریس نماید.
با تشکر
یک دبیر
بله دیگه مدارس دلیل الودگی هوا هستن و با این طرح آلودگی هوا حل میشه ممنون از شما مسئولین محترم ... واقعا ممنونیم از شما که مشکل الودگی رو حل کردین و فهمیدین مشکل از بچه هاست که میرن مدرسه!!!!
لطفاً دانش آموزان و اولیا را به زحمت نیندازید. تقویم آموزشی موجود خودش خوب و کارشناسی شده است. اولاً پایان سال تحصیلی پایان اردیبهشت نیست بلکه خرداد(ماه امتحانات) را هم باید هم حساب کرد. ثانیاً شما با یک ماه تعصطیلی زمستانی یک مسافرت زمستانی را هم به مسافرت های مردم اضافه می کنید که خودش باعث آلودگی هوا شده و تعداد تصادفات جاده ای را در یخبندان زمستان افزایش خواهد داد.در ضمن باید در نظر داشت که فصل گرما تا آخر تابستان حتی در استان های شمالی ادامه دارد (کافی است به دمای هوا در 31 شهریور امسال تبریز که روز جمعه بود نگاهی بیندازید)
ماشین های شخصی را قدغن کنید. یکماه بیرون نیایند آن بهتر است. نه اینکه سیستم را از هم بپاشانید. به افراد اعلام کنیدحق نداری ماشین را بیرون بیاری یا فقط ساعت مشخص بیاند بیرون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها