بازدید 4798

تازه‌ترین وضعیت پرونده همدستان بابک زنجانی

کد خبر: ۷۶۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 06 January 2018

پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی، متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شدند، به دیوان عالی کشور ارسال شد.

به گزارش تسنیم، میرسجاد سعید مهر وکیل مدافع حمدی فلاح هروی با اعلام این خبر گفت که با توجه به مطرح بودن موضوع اتهامی افساد فی‌الارض، پرونده برای تصمیم‌گیری در مرجع تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

این وکیل دادگستری گفت: در لایحه تقدیمی، به نحوه رسیدگی دادگاه، اظهارنظرهای قاضی قبل از صدور رأی، رفتار رئیس دادگاه طی جلسات محاکمه، صدور رأی در خصوص موارد خارج از چارچوب کیفرخواست و برخی ایرادات قانونی اعتراض کرده‌ایم.

مهدی‌شمس‌زاده و حمید فلاح هروی پیشتر به همراه بابک زنجانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شده‌ بودند اما حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شد.

پرونده برای رسیدگی در شعبه هم عرض، به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع و دادگاه نهایتاً متهمان را به 20 سال حبس و استرداد اموال محکوم کرد.

فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده در بحث رد اموال، به استرداد یک دستگاه بنز S500، یک میلیارد تومان هدیه عروسی اعطا شده از سوی زنجانی و دو میلیون دلار پاداش تعلق یافته بابت بانک F.I.I.B مالزی در حق دولت محکوم شده است.

طبق حکم دادگاه، همچنین دو متهم پرونده به همراه بابک زنجانی، متضامناً مسئول پرداخت 65 میلیون دلار وجهی هستند که زنجانی از بانک مسکن دریافت کرده بود.

در حکم شعبه 28 دادگاه انقلاب، برای شمس‌زاده متهم ردیف دوم، به غیر از پنج درصد سهام شرکت هواپیمایی اونر ایر، رد مال خاصی در نظر گرفته نشده که آن هم پیشتر توسط متهم طی وکالت‌نامه‌ای، مسترد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر