بازدید 2709

احتمال دارد خدمه نفتکش ایرانی با قایق نجات از محل دور شده باشند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس توضیحاتی را در خصوص آتش‌سوزی نفتکش ایرانی در برخورد با کشتی چینی با توجه به پیگیری‌های شرکت ملی نفتکش ارائه کرد.
کد خبر: ۷۶۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 07 January 2018

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آتش‌سوزی در نفتکش ایرانی و برخورد آن با یک کشتی چینی، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که از شرکت ملی نفتکش داشتم، کشتی ایرانی شب گذشته از منطقه عسلویه حدود یک میلیون بشکه بارگیری داشته و به سمت کره جنوبی در حرکت بوده است اما در نزدیکی‌های مرز بین چین و کره با کشتی چینی برخورد کرده و دچار آتش‌سوزی می‌شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کشتی چینی برخورد شدیدی با نفتکش ایرانی داشته و به همین دلیل آتش‌سوزی مهیبی اتفاق افتاده و حجم آتش هم بسیار سنگین است که 32 نفر از پرسنل نفتکش ایرانی در حال حاضر مفقود هستند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: از زمانی که این اتفاق رخ داده کل منطقه وقوع حادثه به عنوان خطر اعلام شده و شرکت‌های کشتیرانی چین و کره و آنهایی که به منطقه حادثه نزدیک بوده‌اند برای کمک‌رسانی اعزام شده‌اند حتی نخست‌وزیر چین هم دستور سریع برای خاموش کردن آتش و نجات افراد آن را داده است.

قره‌خانی در ادامه بیان کرد: بر اساس آنچه گفته شد، قایق نجاتی بر روی کشتی قرار داشته که در حال حاضر وجود ندارد. یک احتمال است که افراد از طریق این قایق از محل حادثه دور شده باشند اما با توجه به شدت آتش و شرایط آب و هوایی، بالگردها نتوانستند که به طور کامل برای مهار اقدام کنند لکن از سایر روش‌های دیگر اقداماتی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در پی این حادثه ستادی در شرکت ملی نفتکش تشکیل شده که تمامی شرایط را رصد می‌کند و حتی در کنسولگری ایران در شانگهای نیز در این مساله در حال پیگیری است ان‌شاءالله هر چه سریعتر آتش مهار و گزارش لازم ارائه شود.

وی در پایان بیان کرد: آنچه برای ما اولویت دارد، نیروی انسانی است؛ البته کمیسیون انرژی مجلس پس از پایان کار گزارشی را از مسئولان مربوطه درخواست خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان