بازدید 3380

پروتکل های درمان اعتیاد کارساز نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری سالانه در پروتکل های درمان اعتیاد، گفت: روش ها و پروتکل های درمانی مستمر در رفع اعتیاد کارساز نیست و باید سالانه در این روش ها و پروتکل ها تجدید نظر شود.
کد خبر: ۷۶۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 07 January 2018

 

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم بازنگری سالانه در پروتکل های درمان اعتیاد، گفت: باید در روش ها و پروتکل های درمان اعتیاد هر 6 ماه یا سالی یک بار بازنگری شده و این امر توسط بهترین متخصصان انجام شود زیرا اعتیاد تک بعدی نیست بلکه ابعاد مختلف روانی، شخصیتی و اقتصادی داشته و باید این ابعاد در کنار هم دیده شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پروتکل های درمان اعتیاد باید همراه با روانشناسی و مددکاری باشد، ادامه داد: به جای پرداختن به درمان دارویی اعتیاد و متادون تراپی بهتر است به درمان روانکاوی، تقویت شخصیت و کاهش استرس بها داده شده و توجه به این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روش ها و پروتکل های درمانی مستمر اعتیاد برای درمان کارساز نیست، افزود: باید از روش های ترکیبی استفاده کرد و سالانه در این روش ها و پروتکل ها تجدید نظر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تعرفه خدمات روانی و روانکاوی دیده نشده است، تصریح کرد: باید این تعرفه دیده شود تا تیم درمانی در قبال خدماتی که ارائه می کنند تعرفه دریافت کنند؛ البته تنها مبلغی برای درمان هر فرد معتاد در نظر گرفته شده در حالی که چگونگی هزینه کرد این منابع نیز مشخص و تفکیک نشده است که برای هر کدام از خدمات چه میزان هزینه شود.

عابدی با بیان اینکه راهکار و روش اصلی ترک اعتیاد را تقویت خانواده ها دانست و گفت: فرزندان خانواده های از هم گسیخته و آنهایی که درگیر اعتیاد هستند باید تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه خانواده هایی که درگیر اعتیاد هستند نباید رها شوند، افزود: حمایت از خانواده های آسیب پذیر باید در دستور کار قرار گیرد و ارتباط پدر تا زمانی که معتاد بوده و بهبود نیافته با خانواده باید قطع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید قوانینی تنظیم شود که بر اساس آنها دادستانی ها و بهزیستی و سایر ارگان های حمایتی مکلف شوند ارتباط پدران معتاد با خانواده ها را قطع و حمایت از خانواده و فرزندان را در دستور کار قرار داده تا زمینه اعتیاد آنها فراهم نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر