بازدید 12761
آخرین تحولات خاورمیانه:

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه/دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها/سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران/رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه

سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران، انتشار فهرست تحریم کنندگان اسرائیل، رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه و دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه نیز اشاره کرده اند.
کد خبر: ۷۶۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 08 January 2018

سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران، انتشار فهرست تحریم کنندگان اسرائیل، رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه و دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان باید به آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه نیز اشاره کرده اند.

به گزارش تابناک، خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: ارتش ترکیه برای حمله به شهرعفرین در شمال غرب استان حلب سوریه به حالت آماده باش درخواهد آمد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی افزود : ارتش ترکیه کار برپایی بیمارستان های صحرایی در مرزهای سوریه را به عنوان مقدمه عملیات حمله به شهر عفرین و اخراج گروه های کرد از آن آغاز کرده است.

این خبرگزاری اضافه کرد:عملیات آماده سازی ارتش ترکیه همزمان با اعزام و استقرار نیرو و تجهیزات برای این عملیات در استان مرزی کیلیس ادامه دارد.

این منبع امنیتی در گفت و گو با اسپوتنیک افزوده است که بیمارستان های صحرایی ارتش ترکیه در منطقه ' قوملو' در استان مرزی هاتای در حال برپایی است.

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه/دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها/سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران/رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه

وی اظهارداشت : ارتش ترکیه برای انجام عملیاتی در مناطق میان استان ادلب تا شهر عفرین در استان حلب سوریه آماده می شود و دستگاه های امنیتی، تدابیر شدیدی را در منطقه قوملو درپیش گرفته اند و تعداد زیادی نیروی پلیس در این منطقه مستقر شده اند.

سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران

در شرایطی که مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته پیوسته از برخی ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرده‌اند، «مایک پمپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی این کشور (سیا) روز یکشنبه، دست داشتن این نهاد در رویدادهای اخیر را تکذیب کرد.

وی در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، همسو با مواضع خصمانه دیگر سیاست‌مداران آمریکایی سخن گفت و مدعی شد: وضعیت اقتصادی ایران مسبب حضور مردم در خیابان‌ها شد.

پمپئو با ادعای اینکه ناآرامی ها هنوز به اتمام نرسیده است، افزود: این ایرانی‌ها بودند که ماجرا را شروع کردند و ادامه دادند؛ آن‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی و جدایی از نظام دینی هستند.

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه/دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها/سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران/رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه

رئیس سیا جمهوری اسلامی را «مقاوم دربرابر تغییر» خواند و مدعی شد که حکومت ایران به خواست مردمش توجهی نمی‌کند.

این اظهارات پمپئو در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا در روزهای گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده است.

انتشار فهرست تحریم کنندگان اسرائیل

رژیم صهیونیستی فهرستی از سازمان‌هایی را که خواستار تحریم این رژیم شده و ورود اعضای آن‌ها به فلسطین اشغالی ممنوع شده است، منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه فهرستی از سازمان‌هایی را منتشر کرد که خواستار تحریم این رژیم شده اند و ورود اعضای آن‌ها به فلسطین اشغالی ممنوع شده است.

در این فهرست نام ۲۰ سازمان وجود دارد که ۱۱ سازمان آن اروپایی هستند و از آن جمله می‌توان به ب. د. اس فرانس BDS France، کمپین همبستگی با مردم فلسطین یا انجمن همبستگی فرانسه-فلسطین اشاره کرد.

پارلمان رژیم صهیونیستی ماه مارس به قانونی رأی داد که ورود حامیان جنبش «تحریم کالا‌های اسرائیل (BDS)» را ممنوع می‌کند.فعالان این جنبش در جهت تحریم اقتصادی، فرهنگی و علمی این رژیم مبارزه می‌کنند تا زمانی که اشغال سرزمین‌های فلسطینی پایان یابد.

براساس این قانون «چنانچه فردی شهروند اسرائیل نباشد یا اقامت دائم در اسرائیل نداشته باشد و آگاهانه عضو سازمان یا نهادی باشد که برای تحریم اسرائیل فراخوان عمومی داده و یا در تحریم مشارکت داشته است، به او روادید داده نخواهد شد و مجوز اقامت نخواهد داشت.»

اسرائیل جنبش ب. د. اس را جنبشی یهودی ستیز می‌داند. این در حالی است که ب. د. اس این ادعا را رد می‌کند.

رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی همچنین از وزیر امور خارجه نروژ که به فلسطین اشغالی سفر کرده است تقدیر کرد. نروژ با سازمان‌هایی که خواستار تحریم رژیم صهیونیستی در این کشور شده اند، مقابله کرده است.

 رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که شواهد موجود حاکی از آن است که آمریکا حامی و پشتیبان «فتح‌الله گولن» است که آنکارا معتقد است مغز متفکر کودتای 2016 ترکیه بوده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آشکارا اعلام کرده است که پرونده دادگاه که در آن مدیراجرایی سابق بانک ترکیه برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران گناهکار شناخته شد، به وضوح نشان می‌دهد که آمریکا حامی «فتح‌الله گولن» است.

اردوغان بارها گفته است که گولن که در آمریکا به سر می‌برد، مغز متفکر کودتای ژوئیه 2016 ترکیه بوده است و از آمریکا خواسته بود که وی را به ترکیه استرداد کند که با مخالفت واشنگتن روبرو شده بود.

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه/دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها/سیا منکر دست داشتن در ناآرامی های ایران/رد پای آمریکا در کودتای 2016 ترکیه

اردوغان به خبرنگارانی که همراه وی در بازگشت از فرانسه سفر می‌کردند، گفت: «این پرونده فاش می‌کند که آمریکا پشت این اهل پنسلیوانیا (گولن) است».

وی ادامه داد: «این آمریکا بود که 400 جریب زمین را به گولن اختصاص داد و از رهبر جماعت گولن در آمریکا حمایت می‌کند. تمامی ویلاهای گولن تحت حفاظت آمریکا است».

روابط تیره میان آمریکا و ترکیه بعد از آن رو به تیرگی بیشتر رفت که پرونده دادگاه نیویورک‌، «هاکان آتیلا» مدیرعامل سابق هالک بانک ترکیه را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق تجارت طلا در مقابل نفت گناهکار شناخت.

آنکارا قاضی پرونده یعنی «ریچارد برمن» را به همدستی با جماعت گولن علیه ترکیه متهم کرده است.

دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره آشوب‌ها

«سیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا قرار است از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران برای گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور دعوت کند. 

«گابریل» در گفت‌وگو با شبکه ZDF گفت: «با فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) موافقت کردیم وزیر خارجه ایران را، در صورت امکان هفته آینده، دعوت کنیم.»

وزیر خارجه آلمان، در این مصاحبه درباره آشوب‌ها در ایران گفت: «ما به سرعت حمایت خودمان را از آزادی تظاهرات اعلام کرده و گفتیم که حکومت ایران هم بایستی از آن حمایت کند.»

وبگاه آی‌24 به نقل از گابریل نوشته آلمان از خط مشی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته به ایرانی‌ها کمک خواهد کرد حکومتشان را «پس بگیرند»، پیروی نخواهد کرد.

وی گفت: «برلین درباره تلاش‌ها برای استفاده ابزاری از مناقشات داخلی ایران هشدار داده است.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
با سلام
خانم موگرینی لطف کنن و سران عربستان رو جهت توضیح در مورد کشتار مردم بیگناه یمن دعوت بکنن !!!! همچنین وزیر امور خارجه انگلیس رو جهت توضیح درمورد فروش سلاح به این کشور!!!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
کانادا هم 15 میلیارد فروخت.
آقاي ظريف بهش بگو به تو چه ربطي دارد
اروپا نمی خواهد در مورد چند میلیون زن بی شناسنامه عربستانی با بن سلمان صحبت کند؟
چرا ایران در اشوبهای اروپا انهارا به نشست دعوت نمیکند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
آقای آذری کاش شما پستی یا مقامی در دولت داشتی،؟ آقای ظریف مشکلات فقط با اطاعت کردن حل نمی شه؟
رفتن به امریکا شده رویا
آقای ظریف باید در مورد عدم حمایت اتحادیه اروپا از جدایی کاتالونیا و سرکوبی آنها توسط اسپانیا از خانم موگرینی پاسخ بخواهد
من هم باور ندارم که سازمان سیا در نا آرامی های اخیر دخالت داشته باشد چون هدف اصلی جنبش اخیر مخالفت با دخلت های آمریکا در عراق افغانستان پاکستان سوریه و یمن بود ولی شوربختانه در ادامه عده ایی خس و خاشاک از جنبش سوء استفاده کردند شعار هایی علیه فتنه گران دولت های قبلی دادند
دعوت از ظریف؟؟؟
منطقا
ظریف هم باید از موگرینی برای توضیح در خصوص آشوبهای سال نو در فرانسه و... که هزاران خودرو سوختند و دهها نفر جان دادند به تهران دعوت کند.
شهر هرته دیگه.یه روز به قسطنطنیه حمله می کنند یه روز به تبریز حالا هم به عفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ها وگم که قسطنطنیه کیجا بید؟؟؟؟ کیفت کوکه؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
نه کیف شما سربازای رجب کوکه که هر ما مواجبتون از سفارتخونه ترکیه در تهران میگیرید
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
قسطنطنیه یا کنستانتین پل پایتخت بیزانس بود و مردمش یونانی پس از اشغال تا جای ممکن مردمش را کشتند تا بافت جمعیتی ان را تغییر دهن.اسمیرنا را 150 سال پیش با مردمش اتش زدند و شهر ازمیر را روی آن ساختند.اسکندرون را 70 سال پیش اشغال کردند و مردم مسیحی سریانی و یونانی آنجا را قتل عام کردند و نامش را گذاشتند هاتای.30 سال پیش به شمال قبرس لشکرکشی کردند مردم یونانی آنجا را بیرون کردند و نامش را گذاشتند نیکوزیا شمالی
موگرینی غلط کرده مسایل داخلی مابه کسی ربط ندارد بجای این کارها مسولین بفکر فلاکت مردم باشند
من نمی دانم اون همه ایرانی که در کشورهای انگلیس فرانسه امریکا و... پناهنده شده اند و جز سیاست کار دیگری بلند نیستند، دولت آن کشورها چگونه شکمشان را سیر می کند، جز سیاست کار دیگری بلد نیستند.
2
ما ملت ایران دلمان به موگرینی مگر خوش باشد.
اگر اروپا و امریکا نباشد که هیچ مسئولی نه صدای ملت را می شنود و نه به آن وقعی می نهد.
اوج اوج اوج عکس العمل مسئولین در نماز جمعه مشخص شد که گفتند ما هم با شما هم صدا میگوییم مرگ بر گرانی. والسلام. تمام شد.
مطمئن باش ظریف الان با کله میره نماینده های مجلس هم برای سلفی گرفتن از همین الان تو صف ویزای شینگن
امیدوارم ظریف در جواب موگرینی بگوید این مسائل به شما ارتباطی ندارد
موگرینی غلط کرده با حامیانه داخلی اش .مگر در فرانسه معترضان را خفه کردند برای ظریف جلسه ی شفاف سازی گذاشتند که الان می خواهند با ظریف صحبت کنند ظریف حق ندارد جلسه بگذارد و اطلاعات کشور را به دشمنان بدهد
آقای ظریف نباید قبول کند اینا مار خوش خط و خالن
این بار توطئه شیطان بزرگ در پوشش اتحادیه اروپا !
بسمه تعالی
اصل گسترش اعتراضات، به وضوح نارضایتی مردم از وضعیت أسفبار اقتصادی و رانت و دزدی و اختلاس و بی توجهی دولت مردان به درخواستهای مردم و بی تفاوتی مسؤلین به وعده ها . و در این بین هم عده ای از وضعیت بوجود آمده سوء استفاده کرده و مبادرت به هرج و مرج کردن.
حق با پمپئو است! حالا چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید!
وقتی هموطنت به معترض میگه آشوبگر چه توقعی از بقیه داریم خواهشا مردمو درک کنید مردم به ستوه اومدن بابا زندگی سخت شده یه کم انصاف خوبه بخدا
نمی دانم چرا تمام دنیا با ما دشمن است آخه چرا..؟
موگرینی از فرانسه امریکا دعوت کند فضولی در امور داخلی ایران موقوف.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر