بازدید 2161

عملکرد بورس‌های اروپایی در سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ میلادی برای معامله گران در بورس های اروپایی رویدادهای متفاوتی را شکل داد که در این میان بورس اتریش درخشان ترین عملکرد را در این قاره کسب کرد.
کد خبر: ۷۶۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 08 January 2018

سال ۲۰۱۷ میلادی برای معامله گران در بورس های اروپایی رویدادهای متفاوتی را شکل داد که در این میان بورس اتریش درخشان ترین عملکرد را در این قاره کسب کرد.

به گزارش ایبِنا، در سال ۲۰۱۷ بهترین عملکرد در میان بورس های اروپایی، به بورس «اتریش» تعلق گرفت در حالی که شاخص اصلی این کشور توانست رشد ۵۴.۸ درصدی داشته باشد. رتبه دوم به بورس «دانمارک» با افزایش ۳۰.۵ درصدی شاخص، رتبه سوم به بورس «هلند» با رشد ۲۸.۶ درصدی، بورس «ایتالیا» با رشد ۲۵.۶ درصدی و «فرانسه» با رشد ۲۵.۲ درصدی تعلق گرفت.

عملکرد ویژه بورس «وین»

بورس «وین» در اتریش به عنوان بهترین بازاری انتخاب شد که با حجم تقاضای بالای داخلی و همکاری های مفید اقتصادی با کشورهای همسایه خود «جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و آلمان» توانست نقش بسزایی را در رشد نرخ اقتصادی خود داشته باشد.

بر طبق آمار منتشر شده از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی «OECD» تولید ناخالص داخلی در اتریش به ۲.۹ درصد در ۲۰۱۷ میلادی رسیده و پیش بینی می شود که این متغیر برای سال ۲۰۱۸ به ۲.۴ درصد برسد.
با این حال که اقتصاد دانمارک در نیمه دوم سال جاری با تلاش بسیار زیادی برای افزایش میزان رشد آهنگ اقتصادی همراه بود به نظر می رسد که در سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ توانست به این هدف برسد.

بازارهای نوظهور

این گزارش می افزاید : در میان بازارهای نوظهور اروپایی، لهستان، یکی از اقتصادهای رو به رشد سال ۲۰۱۷ بود که با رشد شاخص MSCI این کشور تا ۴۸.۳ درصد همراه بود در حالی که این کشور در سال گذشته میلادی با موانع قانونی و قضایی از سوی اتحادیه اروپا مواجه بود. همچنین دیگر کشورهای نوظهور در اروپا مانند مجارستان با رشد ۳۳ درصدی بازار، یونان با رشد ۲۶.۱ درصدی و چک با رشد ۲۶ درصدی شاخص های اصلی در سال ۲۰۱۷ میلادی روبرو بودند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان