بازدید 5174

استادی که توسط دانشجویش هک شد!

کد خبر: ۷۶۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 08 January 2018

فردی که با هک کردن ایمیل یکی از شهروندان و تغییر رمز عبور آن مانع وارد شدن صاحب ایمیل به حساب کاربری اش شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس ايميل وي را هك كرده بررسي موضوع در دستور كارماموران پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوي افزود: شاكي ادامه داد وقتي براي بررسي ايميل شخصي ام به آْن مراجعه كردم تا ايميل هاي واصله از دانشجويانم را بررسي كنم نتوانستم وارد ايميل شوم و خطاي پسورد مي داد لذا متوجه شدم فردي ايميلم را هك كرده است.

وي تصريح كرد: با انجام اقدامات تخصصي توسط كارشناسان پليس فتا متهم كه از شاگردان شاكي بود شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي دستگير شد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم در بازجويي هاي صورت گرفته و همچنين در مواجه با مدارك و ادله پليس صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و انگيزه خود را كنجكاوي از ايميل استاد خود عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوي در پايان افزود: هك شدن ايميل از جمله جرائمي است كه در پرونده ها شاهد آن هستيم و هكر فقط از سادگي طعمه خود مي تواند ايميل او را هك كند اگر ما در انتخاب رمز خود محتاط باشيم و رمزهاي ساده انتخاب نكنيم و يا اينكه مراقب رمز ايميل خود باشيم مطمئناً هيچ هكري نمي تواند ايميل ما را هك كند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر