بازدید 9012

دعوت از مسئولان کشور برای پاسخگویی به سوالات دانشگاهیان

کد خبر: ۷۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 08 January 2018

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: جنبش دانشجویی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد، در این رابطه قصد داریم پذیرای مسئولان کشور برای پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم.

به گزارش فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای پیرامون حوادث اخیر اعلام کرد: جنبش دانشجویی مومن و انقلابی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد و فریضه خود یعنی نقد منصفانه و علمی را به نحو احسن انجام دهد. ما قصد داریم پذیرای مسئولین کشور برای پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم. امیدواریم که مسئولین کشور با قبول دعوت، ما را در این امر مساعدت بفرمایند.

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

« تشکیل حکومت اسلامی تحت رهبری ولی الهی بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به اندک مردمانی در طول تاریخ عطا فرموده است و با منت خویش ما را از این نعمت خویش بهره مند کرده است. شکر نعمت متناسب با بزرگی و اهمیت نعمت است. لذا حفظ نظام اسلامی، که بزرگترین نعمت الهی است، شکر واجب این نعمت و از اوجب واجبات است.

در طول نزدیک به چهل سال دشمنان انقلاب اسلامی، با هر آنچه که در توان داشتند برای ریشه کردن این حکومت تلاش کرده اند. نه از حمله نظامی ناامید شده اند و نه نفوذ سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در این راه خرد گرفته اند و نه از تحریم های ظالمانه غافل شده اند. از تجزیه طلبی و ترور گرفته تا براندازی نرم جمهوری اسلامی که در فتنه 88 شاهد آن بودیم فقط نمونه ای از دشمنی های استکبار برای از بین بردن حکومت اسلامی است.

استکبار که سیاست بی ثبات سازی منطقه را در قالب داعش پیگیری می‌کرد، پس از شکست مفتضحانه از مقاومت اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای، به فکر ایجاد آشوب و بی ثبات سازی درون جمهوری اسلامی افتاد.

الگوی توسعه با نگاه رو به بیرون و وابسته ساز باعث ایجاد شکاف‌های اجتماعی شده و انباشت مطالبات بوجود می آورد. این مطالبات انباشت شده زمینه را برای نارضایتی مردم و اعتراضات فراهم می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی که نقش شتاب دهنده‌های اجتماعی را بازی می‌کنند از مدت‌ها قبل عملیات اعتماد زدایی از مردم و القای یاس و ناامیدی در افکار عمومی نسبت به نظام اسلامی را در دستور کار داشتند. برخی از مقامات سیاسی سابق کشور که مورد انتقاد شدید امام خامنه ای نیز قرار گرفتند، با تحلیل‌های کج و معوج از وضعیت کشور و آشفته نشان دادن شرایط موجود و متهم کردن مسئولین کشور، در عملیات سلب اعتماد از نظام اسلامی و ایجاد ناامیدی، خواسته یا ناخواسته برنامه دشمن را تسهیل و تسریع کردند و راه را برای ایجاد آشوب های سازماندهی شده باز و آشوب ها را توجیه پذیر کردند.

تفاله های استکبار در درون یعنی سلطنت طلبان و منافقان که بستر اجتماعی بوجود آمده را مناسب موج سواری می دیدند، سعی بر انحراف مطالبات مردم و متوجه ساختن آنها به اصل نظام اسلامی کردند. از طرفی با سازماندهی گروه های آشوب در نقاط مختلف کشور و اغتشاش آفرینی و نیز با ابزار های رسانه ای و با یاری رسانه های همیشه معارض داخلی و خارجی با نظام اسلامی، سعی داشتند این آشوب ها و اعتراضات خشن را به مردم نسبت دهند که مردم عزیز ما با بصیرت و هوشیاری صف خود را از صف اغتشاش گران جدا کردند و با راهپیمایی های انقلابی و مطالبه گرانه خود در روز های بعد این فتنه را خنثی کردند.

البته نباید از حمایت های مذبوحانه آمریکا و اتحادیه اروپا و برخی از سران کشورهای غربی را که در حکم تنفس مصنوعی برای اغتشاش گران بود در تحلیل های خود چشم پوشی کنیم. آنچه که برای ما مسجل است این است که این آشوب ها از هیئت های اندیشه ورز آمریکایی سردرآورده است که ان‌شاءالله بعد از چند ماه قلم ها روان خواهد شد و حقایقی بازگو خواهد شد.

لازم به ذکر است که امام خامنه‌ای از ماه ها قبل برنامه کوتاه مدت دشمن مبنی بر ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور و نیز تجزیه کشور را هشدار داده بودند. طبق بیانات ایشان هدف میان مدت دشمن هدف گرفتن اقتصاد کشور و در نهایت اصل نظام اسلامی است.

آسیب شناسی کلان از انقلاب اسلامی به ما می‌گوید تمام عقب ماندگی‌های ما در هر زمینه ای، ریشه در عدول از امر ولی فقیه زمان و رهبری دارد. لذا تنها راه پیشبرد انقلاب اسلامی تبعیت محض از امام یعنی ولی فقیه زمان است. مسئولین کشور، بدون هیچگونه ملاحظات جناحی و منافع شخصی، قومی و قبیله گرایی سیاسی، با تبعیت از امام خامنه ای دنبال حل مشکلات با اتکای به ظرفیت های درونی کشور باشند. نباید امیدواری ما به دست اغیاری چون آمریکا و اروپا باشد. دولت با مفاسد اقتصادی و سیاسی باید برخورد شدید و بی ملاحظه کند حتی اگر مفسد اقتصادی و سیاسی جزو کابینه دولت یا نزدیکان کابینه باشد.

جنبش دانشجویی مومن و انقلابی باید علم مطالبات اقتصادی و اجتماعی را دست بگیرد و فریضه خود یعنی نقد منصفانه و علمی را به نحو احسن انجام دهد. ما قصد داریم پذیرای مسئولین کشور جهت پاسخگویی به سوالات اساتید و دانشجویان در دانشگاه تهران باشیم. امیدواریم که مسئولین کشور با قبول دعوت ما را در این امر مساعدت بفرمایند.

بدون شک انقلاب اسلامی ما به انقلاب اسلامی حضرت امام زمان(عج) متصل خواهد شد و مشکلات جزئی خللی در مسیر اصلی ما بوجود نخواهد آورد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر