بازدید 7776

کشمکش وزارت علوم و دانشگاه آزاد همچنان ادامه دارد

کد خبر: ۷۶۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 09 January 2018

«تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد که قرار است در دی ماه انجام شود، غیرقانونی است» هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که سیل پیام‌ها از سوی داوطلبان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، به خبرگزاری دانشجو ارسال شد.

 به گزارش دانشجو، "هیج دانشگاهی، مجاز به پذیرش جدید در مرحله تکمیل ظرفیت نیست و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد که قرار است در دی ماه انجام شود، غیرقانونی است. "هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که سیل پیام‌ها از سوی داوطلبان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، به خبرگزاری دانشجو ارسال شد. دو گانگی و سردر گمی که داوطلبین را پیش از این نیز درگیر کشمکش وزارت علوم و دانشگاه آزاد کرده بود؛ امروز به موضوع تکمیل ظرفیت رسید.

داوطلبانی که برای پذیرش در دانشگاه به مرحله تکمیل ظرفیت دل خوش بودند حالا دچار اضطراب شدند که مبادا این فرصت از آنها، آن هم در چند روز مانده به اعلام فراخوان پذیرش، گرفته شود.

پیش از این، امیر رضا شاهانی، سزپرست سنجش وپذیرش دانشگاه آزاد نیمه دوم دی ماه را زمان تکمیل ظرفیت ارشد این دانشگاه اعلام کرد و از ظرفیت ۶۰ هزار نفری برای پذیرش دانشجو خبر داده بود.

اما امروز، ورق برگشت. معاون آموزشی وزارت علوم آب پاکی را روی دست دانشگاه آزاد ریخت. شریعتی نیاسر از طرحی درشورای سنجش و پذیرش وزارت علوم سخن به میان آورد که در صورت تصویب آن، پذیرش این دانشگاه در مرحله تکمیل ظرفیت لغو می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح حذف مرحله تکمیل ظرفیت در دستور کار شورای سنجش وپذیرش قرار گرفته امیدواریم بتوانیم با رعایت مصالح موسسات آموزش عالی کشور به زودی تکمیل ظرفیت را حذف کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ یک از دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش جدید در مرحله تکمیل ظرفیت نیست و این کار غیرقانونی است، اما امیدواریم طرح حذف تکمیل ظرفیت به سرعت در شورای سنجش و پذیریش مورد تایید قرار بگیرد.

بر اساس گفته‌های شریعتی نیاسر؛ فراخوان جدید برای پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت، غیر قانونی است. در حالی که نیمه دوم دی ماه، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اعلام می‌شود.

داوطلبان نگران نباشند!
امیررضا شاهانی، سرپرست سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در واکنش به اظهارات معاون آموزشی وزیر علوم درباره غیرقانونی بودن تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در دی ماه امسال گفت: دانشگاه آزاد ابزار‌های قانونی خودش را برای بررسی این موضوع دارد و اگر مشکلی ایجاد شود از این ابزار استفاده می‌کنیم، چون این دانشگاه با ۴۰۰ شعبه‌ای ک. در کل کشور دارد باید بودجه را مدیریت کند.

وی افزود: این ۴۰۰ شعبه دانشگاه در مدیریت جدید به وجود نیامده و پیش از این هم برای حل مشکل بودجه نیاز به پذیریش دانشجو دارد و اگر بخواهیم تمامی این واحد‌ها فعال باشند به دلیل آنکه ا. زدولت بودجه‌ای به این دانشگاه تزریق نمی‌شود ناچاریم که پذیریش داشته باشیم.

شاهانی ادامه داد: اگر بخواهند مشکلی برای پذیریش دانشجو در تکمیل ظرفیت ایجاد شود ابزار‌های قانونی لازم را استفاده می‌کنیم هر چند دکتر غلامی تعامل خوبی با این دانشگاه دارد و امیدواریم این مسئله به زودی حل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعامل خوب دانشگاه آزاد با وزارت علوم این مسئله را حل می‌کند و دانشجویان و داوطلبان تکمیل ظرفیت نگران نباشند.

با این اظهارات ، این پرسش مطرح می شود که آیا دانشگاه آزاد می تواند در دی ماه پذیرش جدید دانشجو داشته باشد؟ باید منتظر رسیدن موعد فراخوان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بود و واکنش وزارت علومی ها به اعلام این فراخوان!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر