بازدید 1611

پاکستان یک رهبر شبه‌نظامی حامی طالبان را آزاد کرد

دادگاه پاکستانی دستور آزادی یکی از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی حامی طالبان را صادر کرد؛ فردی که در ۲۰۰۱ پس از حمله آمریکا با هزاران نیروی داوطلب به افغانستان رفت تا علیه آمریکایی‌ها به طالبان کمک کند.
کد خبر: ۷۶۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 09 January 2018

دادگاه پاکستانی دستور آزادی یکی از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی حامی طالبان را صادر کرد؛ فردی که در ۲۰۰۱ پس از حمله آمریکا با هزاران نیروی داوطلب به افغانستان رفت تا علیه آمریکایی‌ها به طالبان کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحولات در حالی رخ می‌دهد که تنش ها میان آمریکا – پاکستان بالا گرفته است، خصوصا بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اسلام‌آباد را به پناه دادن به شبه‌نظامیان متهم کرد و گفت که آنها را از کمک‌های مالی آتی محروم می‌کند.

فیدا گوئل، وکیل مدافع صوفی محمد، از چهره‌های حامی طالبان گفت، دادگاه، صوفی محمد را به دلایل پزشکی آزاد کرده و مراحل اداری در حال انجام است.

صوفی محمد بنیانگذار جنبش نفاز شریعت محمدی، یک گروه شبه‌نظامی است که از سال ۲۰۰۲ به عنوان یک سازمان تروریستی ممنوع الفعالیت شد. حوزه فعالیت این گروه در دره سوات بود.

صوفی محمد از سال ۲۰۰۹ زندانی بود و از آنجایی که پدر همسر ملا فضل‌الله، یکی از رهبران  طالبان پاکستان است، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. صوفی محمد در دهه ۹۰ میلادی در دره سوات بسیار فعال بود. صوفی محمد پس از حمله آمریکا به افغانستان لشکری آماده کرد تا به گفته خودش برای نبرد با آمریکا به افغانستان برود. او در نهایت دستگیر شد.

تلاش صوفی محمد برای کمک به دولت و ارتش پاکستان در تفاهمی با آنها و با هدف کمک به حل ستیزه‌جویی در سوات هم نتیجه نداد و بار دیگر دستگیر شد. اما دامادش، ملا فضل‌الله، به نظرات رادیکال خود در دره سوات ادامه داد و هرچه بیشتر به القاعده و طالبان نزدیک شد.

پیش از این ترامپ گفته بود ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از ۳۳ میلیارد دلار طی ۱۵ سال گذشته به پاکستان پول داده است و در عوض چیزی جز دروغ و نیرنگ نصیبش نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر