بازدید 1728

پنتاگون: کمک به پاکستان را متوقف نکرده ولی تعلیق کرده ایم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد متوقف نشده به حالت تعلیق درآمده است و آماده همکاری با این کشور برای عملیات بدون امتیاز علیه تروریست‌ها هستیم.
کد خبر: ۷۶۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 09 January 2018

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد متوقف نشده به حالت تعلیق درآمده است و آماده همکاری با این کشور برای عملیات بدون امتیاز علیه تروریست‌ها هستیم.

به گزارش فارس، «راب مانینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد متوقف نشده به حالت تعلیق درآمده است و آماده همکاری با این کشور برای عملیات بدون امتیاز علیه تروریست‌ها هستیم.

وی افزود: شرایط آمریکا برای ادامه همکاری با پاکستان مخفی نیست و خواهان عملیات بدون امتیاز علیه تروریست‌ها هستیم.

مانینگ تأکید کرد: برای عملیات بدون امتیاز علیه تروریسم در حال رایزنی با مقامات پاکستان هستیم و مذاکره بین 2 کشور متوقف نشده است.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: برای توقف کمک‌ها به پاکستان زمان تعیین نشده و این مبلغ برای جای دیگر در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم طالبان و شبکه حقانی مخفی‌گاه امن داشته باشند و از خاک پاکستان برای عملیات‌های تروریستی در افغانستان استفاده کنند.

روب مانینگ تأکید کرد: پاکستان را از مطالبات خود آگاه کرده‌ایم و این کشور باید در این زمینه وارد عمل شود.

پنتاگون در حال بررسی این موضوع است که آیا پاکستان در اعتراض به توقف کمک‌های آمریکا قصد دارد ارسال تدارکات ناتو از کراچی به افغانستان را متوقف کند.

پاکستان در واکنش به توقف کمک‌های مالی و امنیتی آمریکا، مالیات انتقال کالا‌های ناتو از مسیر این کشور به افغانستان را افزایش می‌دهد.

قرار است وزارت ارتباطات و حمل و نقل پاکستان در زمینه افزایش مالیات کالاهای ناتو نشست‌هایی با وزارت دارایی انجام دهند و تصمیم گیری نهایی را اعلام کنند.

منابع خبری پاکستان از تصمیم دولت و ارتش این کشور مبنی بر بستن مسیر انتقال تجهیزات ناتو خبر می‌دهند.

در حال حاضر تدارکات ناتو از طریق بندر کراچی به مرز «تورخم» و «چمن» حمل و به افغانستان منتقل می‌شود.

چندی پیش وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: با توجه به تعلیق کمک مالی و امنیتی واشنگتن به اسلام‌آباد، اتحاد و همکاری با آمریکا را تمام‌ شده می‌دانیم.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: کمک‌های مالی و نظامی پاکستان به حالت تعلیق درآمده است و تا زمانی که اسلام‌آباد خواسته‌های واشنگتن را برآورده نکند هیچ کمک مالی به این کشور تعلق نخواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به دولت پاکستان خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل