بازدید 14463

آقای رئیس جمهور دعوای اصلی،اتفاقا «دعوا برای نان است»!

مشکل عمده مردم این است که مطالباتی اقتصادی دارند و معتقدند این دولت و دیگر نهادهای موجود توانایی حل این مشکلات را ندارند!دولت در کنار تلاش برای رفع فیلترینگ تلگرام، تلاش کند تا این تصور ایجاد شود که دولت و دیگر نهادها قادر خواهند بود،مشکلات را حل کنند! آقای رئیس جمهور باور کنید مردم نیاز دارند که شما به آنها ثابت کنید می توانید مشکلاتشان را حل کنید.
کد خبر: ۷۶۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 09 January 2018

تابناک؛لیلا تیموری؛روز گذشته رئیس جمهور در وزارت امور اقتصادی و دارایی در سخنانی خطاب به مراجع نامشخص، اظهار داشت که به مردم آدرس غلط ندهیم، فروکاستن مطالبات مردم به مباحث اقتصادی،توهین به مردم است؛رئیس جمهور همچنین به صورت تلویحی تهدید کرد که اگر مجلس،افزایش قیمت حامل های انرژی را نپذیرد،باید خودش پاسخگوی مردم باشد!

به گزارش«تابناک» طبیعتا چون رئیس جمهور تصور می کند که کاستن مطالبات مردم به بحث اقتصاد،توهین به مردم است،در مورد مطالبات اقتصادی مردم،حرف چندانی بر زبان نیاورد و باز هم طبیعتا بحث داغ فضای مجازی و البته شما بخوانید،تلگرام را باز کرد؛سئوال اما این است که آیا در مقطع کنونی، دغدغه معترضان فضای مجازی،باز یا بسته بودن آن است؟آیا فروکاستن مطالبات مردم به تلگرام، توهین به آنانی نیست که صدایشان را حتی با تلگرام، به گوش دولت نمی رسد؟این درست است که عده ای از مسئولان، به اشتباه ،مخالف فضای مجازی و ایجاد محدودیت بر آن هستند؛این درست است که برخی از مشاغل بر بستر همین شبکه سازماندهی شده ولازم است که برای احیای آن مشاغل،بستر آن،یعنی تلگرام،برگردد،اما دعوای اصلی،آیا تلگرام هست یا معیشت مردم؟نمی شود تلگرام باشد و وعده های رئیس جمهور هم بعد پنج سال عملی گردد؟

ضمن اعلام حمایت از رفع فیترینگ شبکه های اجتماعی، می خواهیم بپرسیم که آقای رئیس جمهور،شما فرمودید در دولت شما،چنان رونقی در اقتصاد ایجاد خواهد شدو چنان از لحاظ درآمدی جیب مردم سرشار خواهد شد که مردم اصلا به این 45 هزار تومان نیاز نخواهند داشت! اینکه رئیس جمهور می گوید،مردم نیاز دارند که حرف شان شنیده شود؛علاوه بر رفع فیلترینگ تلگرام،شامل پاسخگویی در این باره این وعده هم می شود،آقای رئیس جمهور آیا چنان رونقی ایجاد کرده اید،آیا چنان درآمد مردم را سرشار کرده اید که مردم خودشان می گویند،همین 45 هزار تومان را نمی خواهیم؟پاسخ این سئوال را احتمالا مردم با گوش و پوست و استخوان خویش درک کرده اند!اما قضاوت با شما!اگر معتقدید که اینگونه است، خدا را شاکریم؛اگر نه نتوانسته اید به وعده خود عمل کنید و احساس می کنید مردم از خلف وعده هایتان عصبی هستند،همانگونه که خود گفته اید مردم به شنیدن حرف هایشان نیاز دارند،با آنان حرف بزنید!

آقای روحانی شما در برنامه هایتان به مردم وعده دادید، همین چند ماه پیش،حتی پس از روی کارآمدن ترامپ، گفتید که نه تنها تحریم های هسته ای را برخواهید داشت،بلکه تحریم های غیر هسته ای هم برخواهید داشت؛البته همان زمان هم این وعده،مشخص بود که قابل تحقق نیست و احتمالا خیلی از مردم آن را باور نکردند،اما شخص شما،لازم است،اکنون با مردم در این باره صحبت کنید،به آنها توضیح دهید!کاش یک برنامه تلویزیونی بگذارند در دو بخش؛بخش اول شما انتقادات ها و طعنه های لازم به سایر قوا و نهادها را مطرح کنید و مشکلات آنان را بگویید و بخش دوم به خود و وعده هایتان برگردید و بگویید که چرا بعد از گذشت پنج سال،هنوز برای اشتغال زایی،بر روی جیب مردم حساب کرده اید و مجلس را تهدید می کنید اگر از مردم نگیرند،باید پاسخگو باشد!

شاید یکی از مسائلی که اجازه نمی دهد،دولت به صورت واقعی به مردم پاسخ بگوید،وجود خیل فراوان بهانه هایی است که اتفاقا برخی مخالفان دست دولت می دهند و او هم به راحتی از این بهانه ها برای عدم پاسخگویی استفاده می کند؛مساله کنسرت ها، ورود زنان به ورزشگاه ها، تلگرام و شبکه های اجتماعی، رویکردصدا و سیما و .... بهانه های همیشگی هستند که مخالفان ایجاد می کنند و دولت هم به خوبی بر آن سوار می شود!

اینکه چرا فلان نهاد پاسخگو نیست،اینکه چرا فلان نهاد کارآمد نیست و امثال چنین ادعاهایی،رفع مسئولیت از دولت نمی کند،(آنها هم باید پاسخگو باشند از قوه قضائیه گرفته تا نهادهای انتصابی ) دولت باید بپذیرد که اتفاقا مشکل عمده مردم این است که مطالباتی اقتصادی دارند و معتقدند این دولت و دیگر نهادهای موجود توانایی حل این مشکلات را ندارند!دولت در کنار تلاش برای رفع فیلترینگ تلگرام، تلاش کند تا این تصور ایجاد شود که دولت و دیگر نهادها قادر خواهند بود،مشکلات را حل کنند! آقای رئیس جمهور باور کنید مردم نیاز دارند که شما به آنها ثابت کنید می توانید مشکلاتشان را حل کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۰۶
دکتر من بهت رای دادم هردودوره.اما پشیمونم.شمایی که دخترت دراطریش زندگی میکنه غم داخل نداری.
اگر می بینید که قیمت یک تخم مرغ در امریکا 400 تومان است ولی در ایران 800 تومان. اگر می بینید که یگ ماشین در خارج از ایران 30 هزار دلار است ولی در ایران 100 هزار دلار . اگر می بینید عوارض خروج یا هزینه پاسپورت در ایران از همی دنیا بیشتر است. اگر می بینید قیمت اجناس و محصولات غذایی در ایران بیشتر از حتی امریکا و ژاپن است و.... فقط به این دلیل است که قیمت واقعی دلار باید همین حدود تفاوت یعنی دو تا سه برابر کنونی باشد. ولی دولتها برای اینکه بگویند ما موفق بودیم دلار را به نفع خروج سرمایه ایران توسط ژنهای برتر و مافیای واردات و ماشین سازی و... ارزان نگه می دارد و عوض ان همه خدمات و کالاها و سرویسها مورد نیاز 90 درصد مردم ایران را گران میکند. هیچ سرمایه گزار ژاپنی و المانی و خارجی نمی اید سرمایه خود را به یک سوم ارزش واقعی ان بیاورد ایران و نتیجه همین گرانی بیکاری و گسترش فقر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بقول خودت دولتها همه سرویسهای مورد نیاز 90 درصد مردم رو گرون کردن، ولی آیا این قضیه به خود مردم هم ربط نداره؟
مردمی که گاها از زیر مالیات دادن در میرن؟ برای نمونه ببینین چقدر از مردم میگن تلگرام فیلتر شد، کلی آدم بیکار شدن، اما آیا قبلا میگفتن تو کسب و کارهای اینترنتی مالیات میده کسی؟
من برای کارم مالیات میدم، اما اونا چی؟ تازه من اگر خلافی مرتکب بشم، پلیس کل اطلاعات منو داره، اما اونا چی؟
دولت گفت یارانه رو قطع کنیم، پولش رو میذاریم روی خدماتی که میدیم، چقدر از مردم همکاری کردن؟
یسری با احتکار اجناس قیمت رو میکشن بالا، همه بجای تحریم اون کالا، میرن ده برابر نیازشون میخرن، خوب این یعنی چی؟
یه سوزن به خودمون هم بزنیم بد نیست
دولت و اقتصاد ایران هیچ راهی نداره تا این نقدینگی 1500 هزار میلیاردی متورم شده در بانکها را اب کند و از بین ببرد و برای این منظور هیچ چاره ای نیست تا نرخ دلار به 7 تا 8 هزار تومان برسد. اگر کسی بگه که نرخ دلار با وجود این نقدینگی می تواند تثبیت شود مانند این می ماند گه بگوید دو به علاوه دو میشود یک!!! فقط وزیر پیشین اقتصاد با بالا بردن موهوم سود بانکی برای چهار سال توانست این اب شدن نقدینگی را به عقب بیاندازد که نتیجه ان انهدام سیستم بانکی کشور و خالی شدن صندوقهای باز نشستگی بود و اگر جای حساب باشد او باید به خاطر این تصمیمات ویرانگر در دادگاه حضور یابد نه اینکه به خاطر بهانه عشق به کار دانشگاهی و علمی که حتی به اندازه یک ارزن به هنگامی که وزیر بود از علم برای تصمیماتش استقاده نکرد الان به راحتی از بار مسولیت شانه خالی کرده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
ناشناس جان مثل اینکه خیلی دلار خریدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
عموجان مثل اینکه دلار زیاد جمع کردی میخواهی یکشبه تیلیاردر بشی به فکر فقیر و فقرا هم باش
اگر تقویت و حتی تثبیت پول ملی یک کشور به این سادگی و گفتن بود حالا پول ملی همه کشورهای جهان به اعتبار المان و ژاپن بود.یک ملت از صدر تا ذیل حداقل دهها سال باید کار بسیار سنگین علمی اقتصادی نو اوری صنعتی شفافیت و... انجام دهد تا بتواند در مرحله اول به پول خود اعتبار دهد و در مرحله بعدی ان را به صورت واقعی قدرتمند کند. کره جنوبی چین تایوان و... دهها سال است که رشد دو رقمی و تورم زیر 2 درصد و بیکاری زیر چهار درصد و هزاران میلیارد دلار صادرات واقعی صنعتی و فکری دارند ولی هنود پول ملی انها از نظر اعتبار اصلا به ین ژاپن یا یورو یا دلار نمی رسد و تازه به مرحله تثبیت پول ملی خود رسیدند!
تمام اسناد و مدارک نشان می دهد که مسولیت اقای هاشمی و خانواده و یار همیشگی ایشان اقای روحانی در چهل سال اخیر با تصمیمات به غایت فاجعه بار در وضیعت امروز ایران اگر بیشتر از دیگران نباشد یقینا کمتر نیست. به عنوان نمونه تصمیم هاشمی برا ی سهمیه بندی و خودی کردن دانشگاه ها و یا برای گسترش بی ضابظه دانشگاه ازاد یا اجازه ورود دستگاههای امنیتی به کار تجاری و ای فروش تراکم و قانون شهر سازی ایران و... تصمیماتی بود گه برای همیشه کشور ایران را با فاجعه مدیریتی و معماری و اختلاسها و عدم شقافیت و رانتخواری روبرو ساخت. هرگز چنین افرادی را بزرگ نه انگارید تا دوغ و دوشاب یکی نباشد. قیاس هاشمی باامیر کبیر همانقدر خطا و ظلم به امیر کبیر است که قیاس ظریف یا کرباسچی یا روحانی با امیر کبیر!
اون كسي كه فكر ميكنه كسي (چه چپ چه راست چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه كاگزار چه مشاركتي چه اعتدالي) تو اين مملكت ميتونه اقتصاد رو درست كنه معلومه كه خيلي آشنايي با مسايل سياسي - اقتصادي نداره

حل مسايل اقتصادي نياز به اصلاح ساختار داره حالا كسي جراتشو داره براي اصلاح ساختار اقدام كنه.

پس رييس جمهور قربون دستت همون دستتو از رو فيلترينگ برادار بقيه اشم خدا كريمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
هیچکام نمی تونن درست کنن
با ترسوندن مردم رای جمع کردی اقای روحانی و هنوز هم مشغول بازی دادن مردم هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
نترسوند . واقعیت را گفت . احمدی نژاد وقتی در شهرداری بود آسانسور ها را زنانه مردانه کرد . آقای قالیباف فرمود چه معنی دارد زنی بیشتر از آنچه که پیش همسرش هست در اداره پیش مرد نامحرم باشد . اینها توهم نیست آقا .
«تظاهرات اولیه در مشهد توسط یک گروه شناخته شده شکل گرفت!» از دادستان باید پرسید که چرا نام این گروه را اعلام نمی کنید؟ اگر این گروه نقش اولیه را داشته، دیگر چرا پای اسرائیل و امریکا و عربستان را به میان می کشید؟ و اگر این گروه با این سه کشور در ارتباط بوده چرا آن را مستند اعلام نمی کنید و مشتی جوان کم سن و سال را گرفته اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مثل اینکه شما باخبر هستید، میشه بفرمایین؟ دیگه نیازی به دادستان و ... نیست! ما به شما اعتماد کامل داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
ناشناس 15:53 یعنی تو نمیدانی یا خودت را به نادانی زده ای؟
مسایلی همچون نجومی بگیری -وام کلان بگیری و پس ندی -رانت اقتصادی- انحصار اقتصادی وغیره ریشه ای هست و رییس جمهور به تنهایی توان مقابله با آنها را ندارد.
این حرف رئیس جمهور که خواسته ها و مشکلات مردم فقط اقتصادی نیست کاملا حرف درستی است . دولت که فقط وزارت اقتصاد ندارد ، کلی وزارت خانه و سازمان و نهاد دیگر دارد در نتیجه کلی وظیفه دیگر هم دارد . انسان ها که فقط نیاز اقتصادی ندارند . کشور های توسعه یافته جهان فقط وضع اقتصادیشان خوب نیست ، چیز های دیگرشان هم خوب است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
شکم که گرسنه باشد دنبال فرهنگ و هنر نمیرود، دنبال غذا میرود تا زنده بماند
تابناک عزیز‌. خودت خوب میدونی که ساختار اقتصادی سیاسی این مملکت مشکل داره.. هر کی هم بشه رییس جمهور کار خاصی نمیتونه بکنه..
ولی مثل اینکه دوست داری خودتو به خواب بزنی..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
به غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد بقیه شون همگی به اقتصاد و پول و شرایط مالی مملکت که از هشتاد میلیون جمعیت تشکیل شده ربط دارن
تابناک عزیز‌. خودت خوب میدونی که ساختار اقتصادی سیاسی این مملکت مشکل داره.. هر کی هم بشه رییس جمهور کار خاصی نمیتونه بکنه..
ولی مثل اینکه دوست داری خودتو به خواب بزنی..
بنده از کودکی خیلی علاقمند به خلبانی بودم ولی شرایطشو نداشتم و تخصصشم الان ندارم. بنظر شما اگر هدایت یک هواپیما با مسافرانش را بمن بدهند نتیجه چیزی غیر از سقوط و مرگ خواهد بود؟
روی سخنم با بسیاری از دولتمردان عزیز که شیفته خدمت به مردم هستند است
عزیزان شما اینکاره نیستید. لطفا دست از سر این مردم بدبخت بردارید. بگذارید کار مملکتداری را کاردانها انجام بدهند بلکه یک آب خوش از گلوی این مردم زجر کشیده پایین برود. با سپاس
من با روحانی موافقم. اتفاقا مشکل نان دلیلش همون درخواستهای دیگه مردمه که دلیلش هم همه میدونن کدوم نهادها هستن
نه ميخاد نه ميتونه. مگه الكيه با فساد مبارزه كردن. با دزدي با رانت با اختلاس؟؟؟ كساني كه دارند ميخورن و ميبرن و ميدزدن و سالهاست چمبره زدن ... چيو ميخايد درست كنيد ؟ اين آقا جز حرف زدن كاري بلد نيست. مردم بدبختن ديگه بالاخره يكي تو كشور آفريقا به دنيا مياد نون ندارن بخورن. يكيم تو ايران كه بهش نون نميدن بخوره. منابع ملي فقط براي برخي خواصه و بس. اين همه داد و قالم نتيجه اي نداره. مردمم كه انگار نه انگار. چكار كنن از بس درد نون دارند از هر اعتراضي ميترسن. چون به همون اندازه بدبخت تر ميشن. نمونش همين اعتراضات اخير دلار رفت 4400 كي جواب ميده؟ هيچكس؟ گرونتر ميشه همه چيز روز به روز كي جواب ميده ؟ دشمن؟؟ آخرشم مردمو هيجاني ميكنن ميندازن گردن آمريكا و اسرائيل و همه چيز با 4تا شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل تموم.
مثلا شعار مرگ بر فاسد رانت خوار؟ مرگ بر آقازاده دزد و اختلاسگر؟ اينام فايده نداره. چون گوششون پره.
هيچي آقاجون هيچي بسوزيد و بسازيد و بميريد
من بی سواد فقط یک سوال از کارشناسان دارم: چرا ارزش پول ملی سوریه با وجود جنگ داخلی، داعش، عدم کنترل دولت بر بخشهای زیادی از کشور، کوچک شدن اقتصاد، تحریمهای آمریکا، از بین رفتن بیشتر زیرساختها و نیروی انسانی هنوز بر اساس آمار بانک مرکزی 71 برابر ریال ایران ارزش دارد؟ چرا افغانی پول افغانستان به پول ما 51 تومان قیمت دارد؟
البته هرکسی می تواند با غرض و یا صادقانه ریشه مشکلات را از نظر خود بیان نماید، اما آنچه که تحملش از فشار اقتصادی سخت تر و سنگین تر است تبعیض، بی عدالتی، پاسخگو نبودن برخی از نهادها و مراجع قدرت که باید بیش از همه پاسخگو باشند، هزینه کردن سرمایه های این کشور و ملت برای کسان و جاهای دیگرز به قیمت فقر و فاقه و فحشا و ... در کشور است و ....
بعد از 40 سال به شعار اون بیچاره هایی برگشتن که در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتن و می گفتن نان مسکن ازادی
حالا نه نون نه مسکن نه ازادی است تازه اقایان فهمیدن مشکل نانه اگر چه این واقعیتها را منعکس نمی کنی ولی برای خود شما که می خونی هم کافیه که اون موقع شیشه شیر می خوردی ولی حالا نون می خوری....
مشکل اصلی نان است اگر چه هست. ولی این توهین به ملت است. که شخصیت وهویتشان را به شکمشان تقلیل می دهید.
همه ی ما سرکاریم ......... کشوری که دموکراسی و ازادی بیان نباشه داخلش....... صاحبان قدرت هر مطلبی رو میگن بدون این که جوابی بشنون........... علت اصلی قطع تلگرام ، نمایش صدای واقعی مردم.
آقای حسن روحانی سلام علیکم
به مردم هیچ ربطی نداره کی رییس جمهور میشه ، مردم می خواهند زندگی سالم آرام و بی دغدغه برای موضوعات مالی داشته باشند ، به من چه مربوط مشکل ربنای شجریان ؟ ربنای شجریان یا کنسرت برای اکثر مردم نان آب شغل نمیشه
بس کن این حواشی را ، اول موضاعت اقتصادی بعد موارد دیگر ، بترسید از خشم مردم ، به خدا کارد به اسخوان مردم رسیده و تا یه جایی صبر می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
علیکم السلام
حسن اقا مگه نگفتی کاری میکنم که مردم به پول یارانه نیازی نداشته باشن؟ پس چی شد؟ نکنه میخوای بگی بعد از این همه مدت حضور در قسمت های مختلف نظام نمیدونستی مملکت اداره کردنش سخته؟ باور کن اکثریت جامعه راضی هستن کل مرز رو دیوار بکشین!!! فضای مجازی رو محدود کنین!!! کسی هم نتونه بهتون بگه بالا چشتون ابرو هست!!!
(( همین الانم همینا هستا!!!!) ولی تو کشور ظلم نباشه!!! تبعیض نباشه!!! آقا زادگی نباشه!!! رانت و فساد نباشه!!!
بله حسن آقا شما این موارد رو حل کن ما ازادی های الکی رو ازت نمیخوایم وقتی جوون مملکت کار نداره بره یه لقمه نون در بیاره وقتی کارگر بنده خدا باید شب جلوی بچش سر شکسته باشه چون کار نداره اونوقت ازاد شدن فضای مجازی رو کجای دلم جا کنم؟!!! اول اقتصاد رو حل کنین اونوقت فضای مجازی خودش ازاد میشه و تجربه نشون داده هر دولتی که بیاد از دولت قبل تر ازادی های بیشتری میده چون روال زندگی ها عوض شده و باید اینکار رو بکنه ولی در مورد اقتصاد دولت ها یکی از یکی بدتر هنر دارین اقتصاد رو درست کنین
سهام عدالتم که گفته بودین 150 میدین زدین زیرش میخواین 50 بدین منتها چون دولت داره حق رو میخوره کاری نمیشه کرد!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مشكل ما اينه كه نشستيم يكي بياد نجاتمون بده و ما بشيم صاحب زمين ، تا نگريد طفل كي نوشد لبن
عزیز دل ، درسته که دغدغه نان مطالبه اصلی مردم هست ولی مطالبات مهم دیگری هم هست : توسعه ، آزادی ، عدالت و ...
ـ اتفاقا رفع دغدغه نان پیش نیازهایی داره که نهادهای قدرت برای منافع جناحی و زمین زدن دولت دخالت میکنن و مشکل ایجاد میکنن . یک مثال خیلی واضح بزنم : مملکت برای رفع دغدغه نان باید اقتصاد پررونق داشته باشه . برای این رونق نیاز به سرمایه هست . سرمایه های داخلی عمدتا غارت شده و به خارج از کشور رفته یا اینکه برای سوریه ، لبنان ، یمن ، عراق و جاهای دیگه خرج میشه . پس نیاز به سرمایه خارجی داریم . هر زمان دولت یک فضای نسبتا آرومی ایجاد میکنه که سرمایه ای جذب بشه ، یهو دوستان یک آزمایش موشکی راه میندازن !! و اسرائیل و لابی هاشون در آمریکا داد و بیداد راه میندازن که ایران و تروریست و باقی قضایا !!! و سرمایه گذار میترسه و عقب میکشه !!!
اگه این کار اسمش دردسر درست کردن برای دولت نیست ، پس شما بگو اسم این کار چیه ؟!؟!؟
ـ ضمنا اگه حکومت فشارهای سیاسی و مذهبی و اجتماعی کمتری به مردم بیاره ، فشارهای اقتصادی اینقدر به چشم نمیاد !!
از قدیم گفتن بی مایه فطیره
بابا جان آزادی با فقر مطلق به چه درد می خوره؟ اول باید حداقل های رفاهی فراهم باشه، این همه جوون تحصیلکرده بیکار بتونن شغل و امنیت شغلی داشته باشن بعد دنبال اصلاحات سیاسی برین
تابناک اینقدر سیاه نمایی نکن
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
دوست ناشناس
سالهاست با تابناک همراهم اما سیاه نمایی نکرده و نمیکند. سیاه نمایی را کسانی کردند که فریاد دختر مظلوم وزیر و ژن خوب و آی کیو بالا را سر دادند. سیاه نمایی را کسانی کردند که دروغ گفتند به مردمی که لایق بهترین ها هستند.مردمی که سالهاست پای آرمانهای خود ایستادند و به حرفهای آنسوی مرز توجه نکردند.
در جواب ناشناس 15:55
عزیزم ارزش پولی هر کشور بر اساس مولفه های متفاوت مشخص میشه ولی کلیش اینه که حجم نقدینگی موجود در هر کشور با میزان مراودات اقتصادی اون کشور تناسب داشته باشه که تو کشور ما نداره الان به لطف این دولت رقم نقدینگی کشور به 1500هزار میلیارد تومان رسیده و دولت هنوزم داره پول چاپ میکنه بدون پشتوانه و حجم نقدینگی رو زیاد میکنه درحالیکه باید سعی کنه همین نقدینگی رو به گردش بندازه تا ثروت در تمام بخش های کشور پخش بشه و با همین حجم پولی مملکت اداره بشه منتها سیستم اقتصادی ما مشکل داره و ذخایر دلاری و طلای ما هم زیاد نیست ویه سری مولفه های دیگه همه اینها کنار هم ارزش پول کشور رو نشون میده
اگر دولت از همه ماليات بگيرد مثل تمام كارخانه ها و بنگاه هاي اقتصادي كه زير نظر نهاد هاي مختلف مثل آستان قدس ،بنياد شهيد ، پروژه هاي سپاه و......ديگر كسري بودجه نيست و احتياج به گران كردن حامل هاي انرژي و ديگر موارد نيست
اقای روحانی رئیس جمهور محترم.اینجانب در روز اول به شما رای دادم.اما در دور دوم فهمیدم که نجات دهنده اقتصاد ایران عزیز شما و هم قطارانتان نیستید.متاسفانه در دوره اول شما شاهد بودم چگونه سفره بنده و خیلی از هموطنانه بنده هروز کوچکتر از روز قبل میشد.والان میبینم که محتاج خوردن یک نان هم داریم میشویم.میبینم روزی را که ملت اگه نانی بر دست دیگری را چگونه خواهد قاپید برای سیر کردن شکم گرسنه اش.شما که خانه ات در گرانترین و لوکس ترین منطقه تهران است درد مردم را نمیفهمید
آقای روحانی تموم کن این فرار رو به جلو رو!!!!!!
با سلام
اینکه تمام مشکلات را منبعث از دولت و رئیس جمهور بدانیم بسیار سطحی نگری و ساده انگارانه خواهد بود.
بر همگان پوشیده نیست که دست دولت در بسیاری از موارد کوتاه است.وقتی رئیس جمهور می گوید بخش عمده ای از بوجه در اختیار دولت نیست این چه معنایی می تواند داشته باشد؟بسیاری از نهاد ها و ارگانهای غیر دولتی و قدرتمند پاسخگو نیستند.نتیجه عدم پاسخگویی و حسابدهی چیست؟فساد،رانت،تبعیض،سوء استفاده و...شما خوب می دانید که ساختار و سیستم مشکل دارد و تنها با اصلاح آنست که می توان امید به اصلاح داشت.اگر در جامعه شفافیت باشد کمتر شاهد اینگونه مسایل خواهیم بود.شفافیت مستلزم جامعه ای باز با مطبوعات آزاد و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات و عدم سانسور می باشد.تنها در اینصورت است که کمتر کسی جرات و جسارت سوءاستفاده از مقام و موقعیت خود در جهت منافع شخصی خواهد کرد.
به امید ایرانی آباد و آزاد
یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اینکه بودجه دست دولت نیس پس دست کیه؟؟ اینا همش شعار عوام فریبانه هس عزیزم .همین دولت برای یه عده بودجه میلیاردی میزاره ولی برا بخشهای دیگه مثل آموزش و پرورش و بهزیستی و... پول نیس برا خرید گندم پول ندارن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
پس چرا دولت قبل همه بودجه در اختیارش بوده و تمام تقصیرها به گردنشه:-)
مشکل سر نان نیست سر آرده خخ جوش شیرین نریزید تو نون موهام ریخت اه
به نظر من توسعه سياسي مقدمه توسعه اقتصادي است.مردم اگر مشكل نان دارند بايد بدانند تا زمانيكه زير ساخت هاي سياسي كشور اصلاح نشود و نهادهاي نظارتي قدرتمند و سالم مثل احزاب، سنديكا ها و روزنامه ها و تلويزيون آزاد بوجود نياييند،مشكل فساد و بي بزنامگي حل نخواهد شد.اگر بهترين مديران جهان را هم بياوريد در اين ساختار نا كار آمد هيچ مشكلي را نميتوانند حل كنند.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
معلومه خیلی شکمت سیره که از سیاست میگی.سیاست نان و آب واسه مردم نمیشه .تو هم معلومه چنان هم شهروند عادی نیستی
متاسفانه خودشماداری به ملت توهین میکنی الان معیشت مردم بزرگترین دغدغه است صدای مردم رابشنو بافضای مجازی ذهنهارامنحرف نکن درکل رواعصاب نباش برگردبه عقب وعده هایت رامرورکن کمی انصاف راستگویی وروراستی بدنیست
مشکل مردم مشکل اقتصادی و گرانی هایی است که باید توسط دولت سامان داده شود تا سرپرست خانواری را شرمنده زن و بچه نکند . رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانجات , حقوق های نجومی , رانت خواری ها و قاچاق نورچشمی ها , اختلافات ظبقاتی که روز به روز بیشتر و بشتر می شود و بیکاری و معضل اشتغال و ازدواج جوانان اینها مطالبات به حق مردم از دولت است غیر از این ها آدرس غلط دادن است که ظاهرا دولت می خواهد از زیر مسولیت و تعهدات خود شانه خالی کند . مردم از شما همین ها میخواهد .
آذرماه سال جاری دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای ضمن اخطار به شرکت ملی گاز ایران، ۴۸ ساعت فرصت داد تا مطابق با رأی ابلاغی، اقدامات عملیاتی برای حذف آبونمان از مشترکین گاز انجام دهد.پس از عنوان شدن این رای از سوی دیوان عدالت اداری، سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران مانند همیشه تابع قانون خواهد بود و فرآیند اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری درباره آبونمان قبوض مشترکان گاز را آغاز کرده است. این در حالی است که در قبض دوره جدید گاز، اثری از اجرای حکم دیوان عدالت اداری دیده نمی شود و این مجموعه در واقع آبونمان را حذف کرده است وبجای آن هزینه خدمات مستمر را اضافه و دریافت کرده است؛ ضمن اینکه مبالغ قبلی یعنی آبونمان ماههای قبلی را نیز به مشترکان باز نگردانده است.
از خواندن نقطه نظرات به این نتیجه می رسیم که همه فکر میکنند دولت بازیگر اصلی اقتصاد مملکته
متاسفانه باید بدانید که هیچ دولتی در هیچ موردی تصمیم گیرنده نبوده و نیست و حرفهای آقای روحانی کاملا درسته
آقای روحانی ما بخدا گرسنه ایم والله قسم . گرسنه !
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها ....
سیستمی که بواسطه نبود صداقت با جامعه(شفافیت) و نداشتن تعهد (حس میهن دوستی و توجه به خارج از ایران) عملا کشور را به این روزگار انداخته که شاهد خشکیدن رودها و دریاچه ها، تورم مزمن افزایش فقر و فساد اقتصادی و اجتماعی ، نابودی بنیادهای فرهنگی و اخلاقی، نابودی علم و فرهنگ در کشور و خرید پایان نامه و مدرک ، تهدید حمله خارجی و ایجاد فاصله شدید طبقاتی و مافیا بازی در ایران امروز هستیم.
موندم اینایی که میاند خیابون کی هستن
ازین بدترم میشه؟
جناب تابناک! منحصر کردن همه مشکلات جوونها به مشکلات اقتصادی یعنی توهین و نادیده انگاشتن کمبودهای هزاران هزار جوان مثل من که به جرم حضور در یک اردوی مختلط دانشجویی سیلی خوردن! امثال من اگر بنز طلایی هم زیر پامون بود (که هیچوقت حتی یک پراید هم نبود) باز هم حاضر به تحمل این بگیروببندها و محدودیتهای اجتماعی نمی شدیم.

اون موقع که درد ما همزمان هم آزادی بود و هم اقتصاد کسی به ما محلی نذاشت. حتی همین مردم که امروز همه معترض هستن! الان که وضعیت اقتصادی هم به جایی رسیده که بقول حافظ "منم کز غایت حرمان نه با آنم نه با اینم..."
خانوم احمدپور حرف سرکار کاملا درست میباشد.ما فکر میکنیم کلا رئیس جمهور توی کشور ما هیچ کاره میباشد.چون هر کسی رئیس جمهور میشود در دوره دومش این حرفها را میزند که دولت دستش بسته است و نهاد های دیگری هستش که اجازه نمیدهند دولت کار ها رو درست انجام بده.من موندم چرا در دوره اولشان این حرفها را نمیزنند.به هر حال حق این ملت این نبود که این فاجعه ها رو بر سر ملت آورده اند دورش آخر به چشم خودشان میرود.
مشکل معیشت! اسم رمز همان گروه نامشخص ! آرزومند فتح ریاست جمهوری است برای حمله به دولت
ادعای روحانی بر مشکلات فرا اقتصادی کنایه روحانی به لزوم بهبود شرایط سیاسی است که دستکم گریبان او را هم در اداره امور گرفته
آقای روحانی شما هدفتون ریختن مردم در خیابانهاست شما آسایش این مردم را نمی خواهید.........
چرا کسی در مورد بودجه های ارگانهای فرهنگی موازی که تقریبا دو سوم بودجه رو تشکیل می ده و بعد از اعتراضه یواشکی سرونده شد به سمت وزارت ارشاد، حرفی نمیزنه و همه با دستاویز کردن بحث یارانه سوخت به روحانی حمله میکنند. واقعا خوب مملکت و مردمی داریم!
برای بعضی از این عزیزان با این شجاعت در ابراز عقیده!
اتفاقا غم من نان است
تلگرام برای مردم مهمتر است.این را یقین بدانید
مطالبات مردم فقط به نام تقلیل نده تابی.مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی مهمترین خواسته مردم است و صرف پول نفت برای مردم ایران
شاید ایشون فکر کرده که :
دعوا بر سخر جکوزی و پنت هاوس است !!!
تا جایی که ما می بینیم دعوا سر جمع کردن کارتن و مقوی و پلاستیک از زباله دانی هاست!
کاربران محترم چرا حوادث میدانی را نمی بینید مردم از بین شش کاندیدها برای چی به روحانی رای دادند جز اجرای حقوق شهروندی و روابط خوب بین المللی با و آزادیهای مدنی حتی حق اعتراض نبود ؟ چرا دروغ مینویسید 90درصد مطالبه مردم روی آزادیهای سیاسی در قانون اساسی بوده اگر نان بود به رییسی و قالیباف که سه برابر کردن یارانه را داده بود باید رای میدادند چرا به آنها رای کافی ندادند ؟در صورتی هر پنج متر از عکس آقایان سراسر شهر 50کیلومتری را پر کرده بود . هزینه آن از کجا آمده بود ؟چرا انحرافی برداشت میکند غاطبه مردم نمیخواهند کسی بیاید برایشان نقش قیوم را بازی کند . کسانی از مردم دوست ندارند مسولی برایشان فیلم بازی کند . با آهنگ و شادی مخالفت شدید کنند ولی از سر مواضع سیاسی عکس با هنرمند زیر زمینی بگیرند . فقط اجرای قانون برای مردم مهم هست آقای روحانی دیروز هم همان حرف 5سال پیش را میزند سر مواضعش هست منتها میدان و ابزار کار دست مخالفین ایشان هست مخالفینی که ابزارشان چ .............هست بروید تحقیق میدانی بکنید بیشتر میفهمید
یکی از لوایح تقدیمی کاملا ظالمانه دولت به مجلس جهت سال 1397 لایحه کسر پاداش آخر خدمت کارکنان با احتساب 10 روز به ازای هر سال خدمت به جای 30 روز و دیگری محاسبه حقوق بر مبنای میانگین پنج سال آخر خدمت به جای 2 سال آخر می باشد که با توجه به افزایش حقوق های به مراتب کمتر از تورم ظرف 12 سال گذشته به منزله تیر خلاصی به کارمندان در شرف بازنشستگی می باشد که این کار ظلمی بسیار بزرگ به همه کسانی است که در این شرایط بد اقتصادی و پس از سی سال خدمت در حال تشرف به بازنشستگی بوده ، کاملا در تضاد با شعارهای انتخاباتی دولت فعلی می باشد. تمامی دل خوشی کارمندان به همین پاداش آخر خدمت است که بتوانند در این شرایط سخت (که در واقع بازخورد ضعف مدیریتی دولت فعلی و دولتهای قبلی است) هزینه های سرسام آور زندگی خود و فرزندان از قبیل کار و ازدواج را فراهم نمایند لذا از تمامی نمایندگان محترم مجلس مصرانه تقاضا داریم با طرح مذکور مخالفت صریح خود را اعلام نمایند تا دولت فرصت سوء استفاده از این لایحه را نداشته باشد.
آنچنان حق را به طرف مقابل داده اید که انگار در دوره اصولگراها وضعیت اقتصاد مملکت گل و بلبل بوده . چرا نباید واقعیت های کشور را پذیرفت. واقعیتی که دولت و حاکمیت هیچ وقت قادر نبوده وضعیت اقتصادی را روبراه کند. چه در دوره پر رونق درآمدهای نفتی و چه در دوره محدودیت ها. اما یک واقعیت دیگر را هم بپذیریم که که وضعیت اقتصادی مردم در دوره رونق درآمد نفت بدتر شده و اختلاس ها بیشتر شده و فسادها بیشتر شده و بازاره بیشتر متلاطم بوده است و منابع کشور در کوهها و دره ها و بیابان ها صرف مسکن مهر شده است. واقعیت این است که واقعا یک دولت و یک عده اقتصاد را طی 8 سال به ورطه سقوط می کشاند و انواع تحریم ها را بر کشور وارد می کند و بعد انتظار معجزه از دولت بعد داریم. انهایی که از برجامئ معجزه می خواهند خودشان بهتر می دانند که غالب تحریم هایی که اکنون آن را خلاف برجام اعلام می کنند قبل از برجام و موضوع هسته ای جزو تحریم ها بوده و همان هم ادامه یافته است. اما به این واقعیت هم اشاره شود پارتی بازی و فامیل بازی ها در برخی دستگاه ها وجود دارد مگر شهرداری و شورای شهر غیر از طیف و فایل و دوستان هم طیف خود را می پذیرد. اینها همه واقعیت هایی است که اگر دیده نشوند انوقت ما را در تحلیل ها به اشتباه می برد .
نان به اندازه کافی هست ولی دعوا برسر این هست که چرا عده ای معدود نان اکثریت رو به گرو کشیدند
تنها چیزی که کل مسئولان اعم از راست و چپ ، در انجام آن مصر بودند و همه بدون گرایش های جناحی یک دل و صمیمی بدون هیچ مشکل و مخالفتی آن را انجام داده اند ، اموراتی بوده که نهایتش به ضرر مردم ختم می شده .
به عنوان مثال همین افزایش قیمت حامل های انرژی با وعده پرداخت یارانه به مردم از یک طرف ، و بعد عمل نکردن به قول پرداخت یارانه ( متناسب با افزایش قیمت انرژی )و قطع ان از طرف دیگه .
اما همین مسئولان نمی خواهند پنجاه هزار تومن عیدی یه کارمند بدبخت را که فقط سالی یه بار پرداخت می شه ، افزایش بدهند ،
این ثابت می کنه که بیشتر دعواهای جناحی ، جنگ زرگری است و همه برای جمع کردن هواداره .دعوا های واقعی شون هم مربوط به زمانی است که منافع هر یک از جناح ها یک جوری به خطر افتاده . ‌
عدم توسعه سیاسی و فقدان ازادی بیان ریشه تمام این مشکلاته مردم این.و خوب فهمیدند ولی متاسفانه مسئولان یا عامدانه و یا واقعا سهوا بخاطر بیخبری و دور شدن از مردم همه چیزو به پای نان میگزارند
من به روحانی فقط فقط برای توسعه سیاسی رای دادم برای آزادیهای مدنی مردم و حقوق شهروندی و اعتقاد شخصی و آزادی اطلاعت و فصای مجازی هیت که آزادانه با هم گفتگو میکنیم من رای برای توسعه اقتصادی رای ندادم چون از سی سال به اینطرف وقتی دروس اقتصادی را خواندم فهمیدم با ساختار اقتصادی که ایران دارد اقتصاد درست نخواهد شد چون اصلا مقوله اقتصاد را چون میخواهیم ضربه پذیر نباشد خودی نگهداریم همچنان اجازه ندهیم شرکت های بزرگ دنیا سرمایه گذاری کنند چون از ورود آنها و فرهنگ آنها مخالفیم چرا حرف راست را نمیگوییم . چون در مقاله ای خواندم اگر حتی از صدها صنف تولیدی فقط یک یا دو صنف تولیدی دست نظامیان باشد آن اقتصاد رشد نخواهد داشت و دوم بخاطر ترس از شرکتهای خارجی هیچ شرکتی اجازه سرمایه گذاری نمیدهند چه کسی نمیدهد و چرا در اینجا نمیشود گفت
آقای روحانی من به شما رای دادم و پشیمون هم نیستم . ولی این که نمیشه هرچندوقت یک بار بیای و از یه عده ناشناس انتقاد کنی . اگر قصد شو داری صریح بگو چه کسانی و چه ارگانهایی کارشکنی می کنند و فساد انگیزی می کنند . اگر هم نمی خوای بگی یا زورت نمی رسه اصلا در موردش صحبت نکن . گفتاردرمانی بسه دیگه . این حرفها شده مثل اسامی مفسدای اقتصادی که 8 سال تو جیب اون قبلیه بود و آخرش هم بیرون نیومد ....
بزرگترین مشکل کشور اکنون برگزاری کنسرت و عدم حضور خانومها در استادیوم است و تمام این شلوغیها بخاطر همین دو مورد است البته از نظر روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
نمک نریز بابا
اقای روحانی به خدا قسم هردو بار به شما رای دادم وچون یک حرف راست وعملی از شما ندیدم احساس می کنم که من هم پیش خداوند مواخذه خواهم شد واکنون پشیمانم و از خداوند طلب استغفار می نمایم
دکتر روحانی دولت تو که دیگه دیگو ریخت زمین.
ساده اونی هست که فکر کنه تو این چهارچوب فلان نفر یا فلان گروه متفاوت از بقیه هست
آقای روحانی که اینقدر تلگرام تلگرام میکنم، بخاطر اینه که پروژه براندازی با توجه به فیلترینگ تلگرام، ابتر شده است. ایهاالناس کی میخواهید ازخواب گران برخیزید!
جناب رييس جمهور با امار خودتون مقايسه كنيد رشد فقر رو در كشور
مسئولان تابناک
خداقوت
لطفا یک نظرسنجی بر مبنای همین ادعای آقای روحانی در سایت قرار بدید تا ببینیم دغدغه اصلی مردم اقتصاده یا نه؟
بعدا نتیجه اش رو برای رییس جمهور محترم ارسال کنید.
این آقایان بالاشهر نشین متوجه بدبختی ها و خواسته های مردم عادی نیستند.
در انقلاب فرانسه وقتی پادشاه وقت؛علت اغتشاشات و اعتراضات رو می پرسه پاسخ میشنوه که مردم نان ندارند بخورند و نان میخواهند(یعنی مشکل معیشتی دارند)در جواب پادشاه میگه اگر نان ندارند خوب بروند و کلوچه بخورند!!!
حالا شده داستان مملکت ما؛مردم علنا شعار مرگ بر گرانی سر میدهند و جناب روحانی پاسخ میده مردم دغدغه اقتصادی ندارند و مشکلشون چیز دیگری است.
خدا هدایت کنه شما رو جناب روحانی و ان شا الله عاقبت به خیر بشی ولی برادر ارجمند؛این ره که تو می روی به ترکستان است.
در بی تدبیری این دولت برای ناامید کردن مردم شکی نیست.
بودجه جاری دولت سه برابر شده و در حالی که بودجه عمرانی به زیر ۱۰ درصد یعنی بیکاری
واردات و دلالی در این دولت کمر تولید کننده رو شکونده و چون رقیب داخلی برای محصولات وارداتی از بین رفت
یعنی فقر مردم و دارا شدن یه عده و نهایتا گرانی
اون وقت با وجود عدم تحرک دولت به بهانه کنترل تورم ودروغ پرتازی مثل رشد اقتصتادی و کنترل تورم و نشنیدن صدای مردم و وعده های دروغ به مردم همین نتیجه اش شده....
از انتخابت پشیمونم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
باش
خنده داره ! دولتي كه مدعي حمايت از معيشت مردم است شركتهاي غله رو كه وظيفه خريد گندم و تامين كالاهاي اساسي رو بر عهده داره گذاشته براي فروش ولي حاضر نيست پرسپوليس و استقلالش رو بفروشه يعني تامين غذاي اين مردم از فوتبال اهميتش كمتره
بعد ادعاش هم ميشه ما به فكر رفاه اين ملت هستيم
كشاورزان عزيز فكر نان كنيد كه خربزه آب است بحث خريد تضميني گندم هم آفتاب لب بوم خواهد بود همين روزاس كه بگويند گندم رو توي بورس عرضه كنيد و والسلام
من هم تحلیل شما را که مردم مشکل نان دارند رو قبول دارم ولی حل آن در دست روحانی نیست ، پول و ثروت ایراان رو در سوریه ، یمن ، عراق حرج نشود مردم سیر می شوند
تابناک نامرد نباش این کجاش ازتادی بیانه یا نکنه به شما هم یارانه میدن که مردم وسرگرم میکنی
من از اسفند سال قبل بیکار شدم. پارسال در دانشگاه کارمند بودم با اینکه بیش از اندازه فعال بودم و خیلی کارهارو انجام میدادم تا اینکه یه نفر رو بزور اوردن اونجا با پارتی بازی و دقیقا چند روز بعد هم منو اخراج کردن!!! از اون موقع تا حالا هنوز نتونستم یه کار گیر بیارم !! همه جا شده پارتی بازی و برا هر شغلی صدها نفر تو صف هستن .بیکاری و بی پولی دمار از روزگارم درآورده .رئیس جمهور هم مثل همیشه با حرفهای عوام فریبانه میخواد مردمو سردرگم کنه که تقصیر ها رو بندازه گردن کسی دیگه . آقا مردم به چه زبونی بگن دیگه طاقت گرونی و بیکاری و بی خانمانی رو ندارن؟؟؟
خواستم بگویم مثل روز اما بهتر است بگویم از روز هم روشنتر است که اقایانی که اعتراضات اخیر را راه انداختند , تنها دغدغه ای که اصلا و ابدا هیچگاه به مخیله شان راه نداشته و ندارد و نخواهد داشت "خود مردم" است . وقتی بی معنا ترین واژه نزد کسانی خود مردم باشند چگونه میشود باور کرد که دغدغه ی نان ان مردم را داشته باشند !؟
یک روز باچهره مبدل بیایید تو سطح شهر و برای چندهفته بصورت ناشناس توی شهرستانهای کوچک ودورافتاده زندگی کنیدببینید مشکلات ملت چیند.مسولینی که شبها سرشان را برروی بالشهای پرغو بگذارند قطعا از حال مردم کشورشان بی اطلاع هستند .مردم ماشهید دادند تا اختلاس نباشد تا رانت خواری نباشد.بابا بخودتون بیایید
جوانان و نخبگان بیکار
همه جا پارتی بازی
گرانی بی حساب
بازنشسته درمانده
بیمه ها وامانده
ازدواج تعطیل
فساد بی نهایت
کجایید شما مسئولان؟
شمایی که بچه هاتون ساکن آمریکا وکانادا و انگلیس هستن و هر روز شعارتون مرگ بر اونا؟!
واقعا مردم ...
آقای روحانی خودرا به خواب زده بنابراین هرگز بیدارنخواهدشد
با این حساب یعنی حرف ترامپ که گفت مردم ایران گرسنه اند درست است؟
اتفاقا اصلا دعوای نان نیست.
مردم ناراحت هستند که چرا وقتی که میزان رای مردم است، تعدادی از مسولان سالیان متمادی در راس قدرت حضور دارند.
آقا من هم تایید می کنم این حرف تابناک رو /دلیلشم اینه که رادیو و تلویزیون ایران هم همین حرفا رو گفته/دلیل از این متقن تر می خواین
مسیله اصلاح قانون اساسی است و بس
جناب مسئول جناب رئیس جمهور جنابعالی برای جوان زمینه اشتغال و مسکن99 ساله درست کن. من قول میدم هیچ جوانی کف خیابان نمیاد شعار بده. شما نسل جوان را فراموش کردید.
با سلام خدمت ریاست جمهور محترم چرا راه دور میروید اقای نوبخت نفرمودند قوه محترم قضائیه دستور اموال موسسه را به بانک مرکزی داد رئیس محترم کمیسیون اقتصادی هم فرمودند تا یک هفته دیگر حل میشود دو هفته گذشت اصلا شعبات کاسپین اظهار بی اطلاعی میکنند چه برسد به عملیاتی 14 ماه گذشت بدون تکلیف این 98 درصد حل شدن بانک مرکزی است به خدا قسم از بانک مرکزی استعلام کردم بعد برای خرید خانه سپرده گذاشتم حالا با مشگل کرایه خانه مواجه هستم خانه که هیچ با تشکر فقط از نظر اطلاع حضرت عالی
روزهای اول اعتراضات مسئولین وقتی سر و صدا ها خوابید درخواست مردم ماستمالی و وارد تبلیغات سیاسیشون شد آقایون میز موندنی نیست وگر نه به شما نمیرسید
با این حرفها رئیس جمهور داره فرافکنی میکنه
ظاهرا مشکل اصلی که همون نونه رو نمیتونه حل کنه
گیر داده به تلگرام
تابناک ! می بینم که با پایداری ها عهد اخوت بستی ! سیاه نمایی کن . تر و خشک با هم می سوزند حواست باشه .
تویی که برای نوشتن پیامت از فیلترشکن استفاده میکنی وبا پرچم کشور دیگری حرف میزنی ، واقعا مشکل تو نانه؟ توکه نمیتوانی از اینترنت مملکت استفاده کنی با نان این مشکلت حل میشه!!
یکی به این مسئولین سرمایه دار بفهمونه که مسئله مردم رفع حصر نیست بلکه مشکلات اقتصادیه که عاملش همین سرمایه داران مرفه هستن.
ما پای نظام و انقلاب می ایستم اما با مسئولان فاسد کنار نمیایم.
تمامی این قیل و قالهای منتسب شده بهدعوامل مزدور و امثالهم به این دلیله که به مردم بفهمانند که اگر به جناح ما رای ندهید آن میشود که میبینید...منتظر تداوم فشارها تا پایان دولت فعلی و گشایش بعد آن توسط ناجیان حزب رقیب باشید..تابناک که منتشر نمیکنه چون میگه احتمالا عامل اجنبی یا اژنویه
مشکل ایران (رئیس جمهور )نیست نظام در گیر مشکل اقتصادی است . آن آقایی که فکر می کند بیاید جای روحانی شق القمر خواهد کرد والله خودش می داند کار اساسی نمی تواند برای مردم بکند منتها دارد با این کارها مردم را سرکار می گذارد تا الاکلنگ از کار نیفتد . خود آقای دکتر هم می داند که مشکل کشور این دولت برود و دولت دیگر بیاید نیست ... کدام دولت می خواهد در دوران خود کارنامه بدی داشته باشد ؟ آقای دکتر می داند که اقتصاد هر کشور مبتنی به شاهرگ سیاسی آن کشور است وقتی یک کلمه سیاسی می تواند بورس /دلار / نفت / و طلا را در یک کشور متحول کندچه جای این حرف اصولگرا و اصلاح طلب است این دو گروه ما را پیر کرده اند ولی خودشان دارند زندگی می کنند و ما در تقلای زنده ماندن می سوزیم و می سازیم و به تماشا مشغولیم ولی با اقتدار از امریکا و متحدانش نفرت داریم و نفرتمان هر روز بیشتر خواهد شد
روحانی بطو.ر سیستماتیک دروغ میگه
روحانی نمی فهمد غم نان شب یعنی چه. اعیونی زندگی می کنه. مقصر او نیست. مقصر کسانی هستند که به او رای دادند آن هم دو بار. حماقت هم حدی داره. نداره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر