بازدید 1972

نتانیاهو: اگر برجام «اصلاح» نشود، ممکن است ترامپ این هفته از آن خارج شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای اروپایی گفته است که اگر آن‌ها به «اصلاح» توافق هسته‌ای کمک نکنند، ممکن است ترامپ از این توافق خارج شود.
کد خبر: ۷۶۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 10 January 2018

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سفرای اروپایی گفته است که اگر آن‌ها به «اصلاح» توافق هسته‌ای کمک نکنند، ممکن است ترامپ از این توافق خارج شود.

به گزارش فارس، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفته است که احتمال دارد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل در گزارشی اختصاصی ادعا کرده است که نتانیاهو امروز به سفرای اروپایی هشدار داده است که اگر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اصلاح نشود، ممکن است ترامپ این توافق را لغو کند.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو در این دیدار گفته است: «احتمالی واقعی وجود دارد که ترامپ این هفته تصمیماتی بگیرد که به از بین رفتن توافق هسته‌ای با ایران منجر شود. اگر به اصلاح توافق کمک نکنید، ترامپ آن را از بین می‌برد.»

بر اساس توافق هسته‌ای، تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران از سوی آمریکا تعلیق شده‌اند. قوانین آمریکا رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم کرده‌‌اند که هر 120 روز یکبار تعلیق تحریم‌ها را تمدید کند. موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌ها روز جمعه فرامی‌رسد و ترامپ که بارها از برجام انتقاد کرده و آن را «بدترین توافق» خوانده، باید در مورد ادامه حضور این کشور در این توافق تصمیم‌گیری کند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ترامپ احتمالا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید می‌کند، اما همزمان تحریم‌های تازه‌ای علیه چند سازمان و فرد ایرانی اعمال می‌کند.

ترامپ پیش از این هشدار داده بود اگر چند «نقص» توافق از جمله داشتن تاریخ انقضا و عدم دربرگیری برنامه موشکی ایران، رفع نشود، ممکن است از برجام خارج شود.

کشورهای اروپایی هرچند از تلاش برای مذاکرات موشکی با ایران صحبت کرده‌اند، اما تاکنون دستکم در بیانیه‌های عمومی تغییر مفاد توافق هسته‌ای را غیرممکن دانسته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان