بازدید 2396

فرهنگ در کشور باید صنعتی شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه برای رسیدگی درست به کالاهای فرهنگی باید فرهنگ صنعتی شود، گفت: حل مشکل فرهنگ نیازمند کمک وزارتخانه‌هایی مانند صنعت و معدن، اقتصاد و امور خارجه و سازمان‌های مختلف است.
کد خبر: ۷۶۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 10 January 2018

 

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران، گفت: کشور ما از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی برخوردار است و کالاهای فرهنگی در اعتلای فرهنگ جامعه بسیار موثر هستند و از همین جهت بسیار ارزشمندند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای کالاهای فرهنگی سیاست‌گذاری درستی انجام نگرفته و کلان‌نگری در مورد آن انجام نشده است؛ در کشور ما برای کالاهای فرهنگی متولی خاصی وجود ندارد درحالیکه برای رسیدگی درست به کالاهای فرهنگی باید فرهنگ صنعتی شود.

وی با انتقاد از نبود اقتصاد فرهنگ در کشور، بیان کرد: همان‌گونه که صنعت گردشگری در کشور وجود دارد باید صنعت فرهنگ نیز ایجاد شود تا در مرحله اول تعریف درست و مشخصی از کالاهای فرهنگی ارائه شود سپس سیاست‌گذاری مناسبی برای توسعه آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پس از صنعتی کردن فرهنگ سازمان متولی کالاهای فرهنگی می‌تواند برای ترویج استفاده از این کالاها در داخل و صادرات آنها به خارج از کشور برای معرفی فرهنگ ایرانی-اسلامی به دنیا اقدامات لازم را انجام دهد.

مسعودی با بیان اینکه کالاهای فرهنگی متولی خاصی در کشور ندارند، ادامه داد: حل مشکل فرهنگ نیازمند کمک و حمایت وزارتخانه‌هایی مانند صنعت و معدن، اقتصاد و امور خارجه و سازمان‌های مختلف است؛ به طور مثال وزارت صنعت و معدن پس از صنعتی شدن فرهنگ می‌تواند به آن به عنوان یکی از صنایع کشور تسهیلات لازم را تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به امور صنعت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد، گفت: باید سازمانی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد را متولی رسیدگی به امور کالاهای فرهنگی کرد تا فرهنگ و هنر بتواند با صنعتی شدن درآمد کافی برای رونق را به دست آورد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: وزارت ارتباطات، رایزن‌ها و معاونت‌های فرهنگی در سفارتخانه‌ها می‌توانند به صادرات کالاهای فرهنگی کمک کنند تا بتوان از این طریق فرهنگ ایرانی- اسلامی را به کشورهای دیگر نیز معرفی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل